اشکوداپژو

دوئل پژو 3008 و اشکودا کاروک

دوئل امروز از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای کامپکت اختصاص دارد یعنی گروهی که در دوئل قبلی آن سیتروئن C5 ایرکراس و ام‌جی GS در برابر یکدیگر قرار گرفتند. در این رقابت مجموعاً تعداد ۱۴۱۹ رأی به ثبت رسیده است که سیتروئن توانست با دریافت ۹۴۳ عدد از آن‌ها و کسب ۶۶ درصد از کل آرا پیروز گردد درحالی‌که ام‌جی موفق به کسب ۴۷۶ رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای کامپکت، پژو ۳۰۰۸ و اشکودا کاروک پای به میدان رقابت گذاشته‌اند.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

فولکس‌واگن تیگوآن

مزدا CX-5

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

نیسان ایکس‌تریل

اشکودا کاروک

اشکودا از سال ۲۰۰۹ با مدل یتی در بخش کراس‌اوورها حضور داشت. سپس این شرکت با معرفی مدل میان سایز کودیاک در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶، حضور جدی‌تری در بخش کراس‌اوورها پیدا کرد؛ اما این پایان کار نبود چراکه اشکودا حدود یک سال بعد در می سال ۲۰۱۷ کراس‌اوور کاملاً جدید دیگری بنام کاروک را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرد. این خودرو که کراس‌اووری کامپکت است، کوچک‌تر از کودیاک بوده و در اصل جایگزین مدل یتی محسوب می‌شود اما در ابعاد به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از آن است. کاروک روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با طیف گسترده‌ای از محصولات این گروه خودروسازی همچون آئودی Q2، سئات آتکا، فولکس‌واگن آرتئون و فولکس‌واگن تیگوآن مشترک است. این کراس‌اوور کامپکت با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که شامل نمونه‌های ۱ لیتری بنزینی، ۱.۵ لیتری بنزینی، ۱.۶ لیتری دیزلی و ۲ لیتری دیزلی می‌شود. ما برای این دوئل قوی‌ترین موتور بنزینی کاروک را انتخاب کرده‌ایم که از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. برای انتقال نیروی این موتور نیز دو گیربکس شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است. از بین چهار موتور قابل انتخاب برای کاروک، سه موتور شامل دو پیشرانهٔ بنزینی و موتور دیزلی کوچک‌تر صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک فقط برای موتور ۲ لیتری دیزل قابل سفارش است. اشکودا کاروک از ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ به بازار اروپا عرضه شده و به همین دلیل در اینجا آمار فروش آن در سه‌ماههٔ پایانی سال گذشته را مدنظر قرار داده‌ایم که حدود ۵ هزار دستگاه است.

پژو ۳۰۰۸

پژو برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۰۹ نسل نخست مدل جدید ۳۰۰۸ را معرفی کرد. نسل اول این خودرو چیزی بین یک کراس‌اوور و یک ام‌پی‌وی محسوب می‌شد و از لحاظ ابعاد هم بین کراس‌اوور کامپکت ۴۰۰۸ و ام‌پی‌وی بزرگ ۵۰۰۸ قرار می‌گرفت. سپس در می سال ۲۰۱۶ پژو برای اولین بار نسل دوم ۳۰۰۸ را رونمایی کرده و سپس آن‌را در نمایشگاه پاریس همان سال به نمایش عمومی درآورد. نسل دوم ۳۰۰۸ اما به یک کراس‌اوور تمام‌عیار تبدیل شده و همچنین در اصل جایگزین مدل قدیمی ۴۰۰۸ شده است. این کراس‌اوور کامپکت فرانسوی روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که با سیتروئن C5 ایرکراس و اوپل گرندلند مشترک است. نسل دوم ۳۰۰۸ به‌سرعت به یکی از موفق‌ترین محصولات پژو تبدیل شد به‌نحوی‌که توانست عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا را کسب کند و سال گذشته نیز پس از هاچ‌بک ۲۰۸، دومین محصول پرفروش پژو در اروپا لقب گرفت. ۳۰۰۸ نیز مانند اشکودا کاروک با چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ بنزینی و دو نمونهٔ دیزلی به بازار عرضه می‌گردد که جهت هماهنگی با کاروک قوی‌ترین موتور بنزینی آن‌را برای این رقابت انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. قوی‌ترین موتور این کراس‌اوور فرانسوی اما موتور ۲ لیتری توربودیزل است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد ولی برخلاف کاروک، برای هیچ‌کدام از مدل‌ها و موتورهای ۳۰۰۸ امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود ندارد. پژو ۳۰۰۸ در سه‌ماههٔ پایانی سال گذشته در بازار اروپا بیش از ۴۵ هزار دستگاه فروش داشته است.

 مشخصات فنی

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۵۰ اسب بخار ۱۶۵ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۸.۶ ثانیه ۹.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۳ کیلومتر/ساعت ۲۰۶ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۵ لیتر (ترکیبی) ۵.۸ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۳ لیتر
تولید آلایندگی ۱۲۵ گرم/کیلومتر ۱۳۰ گرم/کیلومتر
وزن ۱۳۱۸ کیلوگرم ۱۳۰۰ کیلوگرم
طول ۴.۳۸ متر ۴.۴۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۳ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۵۲۰ لیتر ۵۲۰ لیتر
قیمت پایه ۲۰,۸۷۵ پوند ۲۲,۷۶۵ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9937495]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    انتخاب من اشکودا فقط بخاطر اینکه به برندش اعتماد بیشتری دارم
    و مثل برند پژو مضحک نیست

    1. سامان اذری

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      حالم از این موتورهای گروه پژو سیتروئن به هم میخوره
      من 3008 رو از نزدیک دیدم
      خوبه طراحییشم جسورانه هست ولی دیگه بابا ماشین به اون گنده گی رو 1.6 لیتری نمیزازن که روش
      گروه پژو سیتروئن فکر کنم اگه یه روزی بوژی کش هم بسازن همین موتور 1.6 لیتری رو بزارن روش

      1. Hamid...Audi

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (713 ديدگاه)

        و چیزی که در مورد ۳۰۰۸ بیشتر به چشم میاد دیفرانسیل جلو بودن یه کراس اووره.

  2. King 918

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    انتخاب اشکودا …
    اگر اون یکی پژو نبود ماشین بدی به نظر نمیرسید

  3. امیر رضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    پژو!
    چون طراحی بهتری داره!
    اشکودا هم ماشین های خوب و ساده و با کیفیتی میسازه ولی کاش جلو پنجرشو یه تغییری بده…

  4. orangotan

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با این که اشکودا رو از نزدیک ندیدم اما عاشق زبان طراحی ماشیناشم
    ولی کابین پژو واقعآ اون چیزیه که من میخوام یعنی همچی در دسترس راننده هست
    به پژو رای دادم :)

  5. ژان وال ژان

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اشکودا

    1. ژان وال ژان

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      به فیات خیلی بیشتر از پژو-سیتروئن اعتقاد و اعتماد دارم

      1. علی

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (225 ديدگاه)

        منم به سایپا بیشتر از بنز اطمینان دارم!!!!!!

        1. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          کی اهمیت میده؟!

        2. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          از مقایسه ی فیات و پژو ناراحت نباش که مقایسه ی فیات با پژو افتخار بزرگی برای پژو حساب میشه
          تمام خودروسازی ایتالیا که فراری و لامبورگینی و آلفا رومیو و مزراتی و لانچیا و پاگانی و دی توماسو از توش درآمدن توسط فیات پایه گذاری شد
          خودروسازی توسط بنز و فیات و رنو در اروپا توسعه داده شد و به آمریکا و آسیا رفت
          فیات الان به خاطر بحران اقتصادی ایتالیا یه ذره بی سر و صدا شده به زودی دوباره به روز های خوبش برمی‌گرده
          ماشین های کره ای و محصولات جیلی الان برای خرید خیلی مناسب تر از پژو هستند

      2. #ali.m#

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1834 ديدگاه)

        “”خودروسازی توسط بنز و فیات و رنو در اروپا توسعه داده شد و به آمریکا و آسیا رفت””
        میشه بیشتر توضیح بدی؟

        1. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          در مورد امریکا یک‌ اشتباه بزرگ کردم و اونم فراموش کردن Oldsmobile بود
          حیف که این شرکت بسیار بسیار بسیار دوست داشتنی دیگه نیست
          متاسفانه از دل برود هر آنکه از دیده برفت !

          ژاپن که تا 1904 اصلا چیزی به اسم خودرو نساخته بود
          ژاپن در ابتدا صرفا مونتاژ گر خودروهای اروپایی و‌ امریکایی بود
          مثلا میتسوبیشی ماشین های فیات و نیسان محصولات آستین رو‌ میفروختن

          اما قبل از سال ۱۹۰۰ میلادی و در دهه ی 1890 که صنعت خودروسازی اولین قدم ها رو‌ برمیداشت ، این گوتلیب دایملر و کارل بنز ( بنز) ، جیووانی آنیلی ( فیات) ، لوئی رنو (رنو) و‌ رنسام اولدز ( اولدزموبیل) بودن که در کشور های خودشون کارخونه ی احداث کردن و‌ اقدام به تولید ماشین و صادراتش به باقی نقاط دنیا کردن
          لویی رنو خودش یک‌ مخترع بزرگ بود‌ و نوآوری های زیادی رو‌ به ثبت رسوند

          پژو و‌ دایملر هم داستان طولانی دارن که اگر خواستین سر فرصت براتون خواهم‌ گفت . بسیاری از مهندسان اروپایی رو‌ گوتلیب دایملر آموزش داد و‌ مجاب کرد تا ماشین های دایملر رو‌ در کشور های خودشون تولید کنن

          جالبه بدونید اولین خط تولید انبوه اتومبیل رو هم همین آقای اولدز ساخته بود و‌ اینکه میگن هنری فورد پایه گذار تولید انبوه بوده کاملا درست نیست
          در واقع هنری فورد اولین خط تولید متحرک اتومبیل moving assembly line رو‌ ساخته

        2. #ali.m#

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          خب پس طبق توضیحات دوباره شما قبول کردی که اروپا به همه جای دنیا خودروسازی رو معرفی نکرده .

          .

          شما امریکا رو فراموش کردی .

        3. #ali.m#

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          درمورد لویی رنو هم درست میگید یه مخترع خیلی بزرگ بود .مخترع اولین گیربکس دنیا اونم در 20سالگی .
          درواقع تمام اینایی ک شما نام بردی به علاوه هنری فورد در زمان خودشون جز نوابغ بودن.
          البته من،اجازه میخوام خانواده تویودا چ خود کیشیرو تویوتاو چه پدرش که لقب بزرگترین مخترع ژاپنی رو داره .و سوییچیرو هوندا هم به لیست نوابغ و انسان های بزرگ این صنعت اضافه کنم .
          و به نظر من این اصلا مهم نیست که کی اول ساخته .کی دوم .
          گناه بقیه که اون سال ها ب دنیا نیومدن تا اولین ماشین رو بسازن چیه

        4. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          به هر حال همه چیز از درشکه ی بدون اسبی که کارل بنز ساخت شروع شد

        5. #ali.m#

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1834 ديدگاه)

          البته ک همینطوره ولی
          شما فقط میخوای یه چیزی گفته باشی .
          تا خدایی نکرده کسی با خودش فکر نکنه فلانی کم اورد .
          یه کلام بگو اشتباه نوشتم و تمام .

    2. #ali.m#

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1834 ديدگاه)

      “”خودروسازی توسط بنز و فیات و رنو در اروپا توسعه داده شد و به آمریکا و آسیا رفت””
      میشه بیشتر توضیح بدی ؟

      1. Amir

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (18 ديدگاه)

        بخش خودروسازی پژو از ۱۸۸۲ فعاله یعنی از مجموع هیوندا و تویوتا بیشتره
        پس شعور داشته باش انقدر ب پژو توهین نکن

  6. Amir

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    رای من پژو بخاطر طراحی فوق العاده بهتر
    ولی کاش دو دیف بودن…

  7. amin

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    دیگه وقتی کارشناسان طراز اول این حوزه پژو ۳۰۰۸ رو به عنوا خودروی سال اروپا انتخاب کردند دیگه من چی بگم!!!!
    کابین پژو چقدر قشنگه

  8. F۲۲RAPTOR

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    تو این دویل و با این مشخصات رای قطعی پژو
    ولی اگه کاروک نسخه awdداره قضیه برعکس

  9. #ali.m#

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1834 ديدگاه)

    پژو قطعا طراحی بهتری داره .مخصوصا طراحی داشبورد ک بینظیره .
    اشکودا هم ماشین بدی نیست ولی طراحیاش خیلی ساده و پیر مردیه .و چندان مطابق سلیقه من نیست .
    پس به خاطر علاقه و یک سری پیشینه خوب و بد که ازشون ب یاد دارم .به پژو رای میدم.

  10. علی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اونایی که به اشکودا رای دادن فازشون چیه واقعا
    نه طراحی نه کیفیت نه برند خوب همین که اشکودا یه بزند ارزان قیمت چکی هستش دلیلی بر انتخاب این فرانسوی باشکوه هستش

    1. Just bentley continental

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (564 ديدگاه)

      داداش بیکیفیت منظورت چی بود اشکودا یکی از با کیفیت ترین ماشینای دنیاست ضاهرشم سلیقه ایه من که خیلی دوسش دارم تازه تو پرفوروش ترین شرکت های دنیا یادمه که اشکودا رتبش بهتر از پژو بود.
      لطفا اول فکر کنید بعد یه برند رو بکوبید
      ولی اینجا به پژو رای دادم

    2. Ali

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      همچین میگه انگار مثلا پژو خیلی کیفیت داره یا برند خوبیه. اشکودا لااقل فولکس پشتشه و قطعا کیفیت اونو داره. بعدشم نکنه پژو خیلی لوکس و گرون قیمته که اشکودا رو ارزون حساب کردی؟ اگه به این باشه، که پژو ارزون قیمت ترین برند دنیاست، چون ماشینای مثل 206 و پارس و 405 داره که هنوز دارن تولید میشن و به خواست خودش برندش روشونه. دیگه از اینا مزخرف تر داریم؟ اگه خیلی وضعش بهتر از این ماشینا بود الان، خودشو خراب نمیکرد با این ماشینای آشغال و فروششون رو جزو آمار فروش سالیانه حساب نمیکرد. 447 هزارتا کم نیستا. آمارشو دیروز پدال گذاشت.
      فرانسوی با شکوه :)) . اگه شکوه اینه که پس بی شکوهی رو بیشتر دوست دارم.

  11. عشق ماشین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اونا که به پژو رای دادن فازشون چیه؟
    من تا حالا نمیدونستم پژو برند لوکس سازی هستش .علی واقعا از اون حرفا بود که زدی .بنده که از طراحی کابین و جلو پنجره اشکودا خیلی خوشم اومد.

  12. Hamid.Hellcat

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    پژو

  13. مهدی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1740 ديدگاه)

    کلا پژو برند فوق العاده ای هست به نظرم . مهندسی طراحی و ساخت قطعاتش حرف نداره

  14. amir

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    طراحی جسورانه و اسپورت 3008 به کل محصولات روی خط تولید اشکودا میرزه.
    از بقیش حرف نمیرنم اصلا!!

  15. Esi

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جوری حرف از پژو میزنن انگار با ۴۰۵ ۲۰۰۰ قدیمی طرفین
    این ماشین عالیه?

  16. حمیدرضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    کابین پژو خیلی زیباست ولی اشکودا سادست و در عوض تکنیک ساخت موتور و سیستم انتقال قدرت اشکودا خیلی بهتر از پژو هست
    به خاطر قیمت فقط اشکودا

  17. Milad

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (44 ديدگاه)

    مهندسی فولکس واگن اینجا نشون میده خودشو قدرت کمتر وزن بیشتر مصرف کمتر ولی شتاب بیشتر، احسنتم ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا