اکثر خودروسازان رده میانی که روی محصولات ارزانقیمت تمرکز دارند به ندرت طرز تفکر رادیکال را نشان داده و البته دلیل خوبی هم برای روش خود دارند. کافی است یک قدم اشتباه برداشته شود تا مشتریان کل برند را فراموش کرده و خودرویی از برند دیگر را انتخاب کنند.
البته اشکودا ثابت کرده که هر از گاهی طرز تفکر متفاوتی دارد. این برند به حدی رادیکال بوده که در سال ۲۰۰۷ خودروی رومستر را ارائه کرده است. رومستر یک خودروی کاملاً عجیب محسوب میشد.
اما اگر فردی بخواهد وضعیت کنونی اشکودا در اروپا را که یکی از کلیدیترین بازارهای آن محسوب میشود با چالش مواجه کند کار سختی پیش رو خواهد داشت. این خودروساز اهل جمهوری چک به لطف نامهایی چون اوکتاویا، فابیا و ساپرب حضوری پرقدرت در قاره سبز دارد.
اما محصول جدید و متفاوت این برند شاسیبلند کودیاک و مخصوصاً نسخهی RS آن است که در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد. نیروبخش این خودرو پیشرانهی ۲ لیتری بای توربوی دیزل با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر است. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته DSG به تمامی چرخها منتقل میشود.
خب حالا تصور کنید که این خودرو به یک پیکاپ میان سایز تبدیل شود! حاصل کار چگونه خواهد بود؟ رندری که مشاهده میکنید نتیجهی طراحی X-Tomi Design است که هیجانانگیز و البته کمی عجیب است.
واضح است که چنین ایدهای به خط تولید راه نخواهد یافت زیرا خود اشکودا حتی کوچکترین اشارهای به تولید چنین خودرویی نکرده و هماکنون این خودروساز به دنبال عرضهی هاچبک اسکالا و گسترش سبد محصولات شاسیبلند خود میباشد.
F22 RAPTOR
۱۶ دی ۱۳۹۷بنظر من برند اشکودا ماشینهاش
واسه انسانهایی با درآمد متوسط به پایین هست
یعنی کسایی که وضع مالیشون معمولیه
حالا ببینین کابین این ماشینو چقدر واسه مشتریاش کار شده تا راضی باشن،ولی خب بیاد تو ایران میشه
ماشین واسه پول دارا
هم میتونم بگم بد موقعی بدنیا اومدیم???
هم میتونم بگم بد جایی بدنیا اومدیم
#ظلم
مهدی
۱۷ دی ۱۳۹۷پیکاپش چقدر خوشگله برای ادارات اب و برق و گاز و راهداری خوبه