فابیای جدید در نمایشگاه پاریس به صورت رسمی به نمایش گذاشته میشود و انتظار میرود قیمتی بیش از ۱۰,۰۰۰ پوند داشته باشد بنابراین خودروی اقتصادی و مقرونبهصرفهای محسوب میشود. فابیا پرفروشترین مدل اشکودا پس از مدل اکتاویا است و تعداد فروش آن در بازار سوپرمینیها در حال افزایش است. تعداد فروش این خودرو در سال گذشته ۲۰۰,۰۰۰ دستگاه برآورد شده است و اشکودا قصد دارد این رقم را باز هم افزایش دهد.
این خودرو حدود چهار متر طول دارد و از ارتفاع آن ۳ سانتیمتر کاسته شده و ۹ سانتیمتر عریضتر از مدل قبلی است و این ویژگی نهتنها فضای کابین خودرو را افزایش میدهد، بلکه ظاهر خودرو را نیز مدرنتر میکند. فضای صندوق عقب این خودرو در حدود ۳۳۰ لیتر است. جوزف کابان، طراح ارشد اشکودا میگوید: «این مدل دارای طراحی جدیدتری خواهد شد و زبان طراحی آن دچار تغییراتی میشود.» در سالهای اخیر اشکودا توانسته است خودروهایی با عملکرد مطلوب به همراه کابینهای با کیفیت نسبتاً خوب روانهٔ بازار خودروها کند. آقای کابان دراینباره میگوید: «اکنون زمان مناسبی است تا ما ارتباط و هماهنگی قویتری بین طراحی و عملکرد محصولاتمان به وجود بیاوریم.» همچنین او میگوید: «تمرکز ما بر روی ساخت خودرویی اسپرت و مدرن با استانداردهای جدید است.» اشکودا در ساخت این مدل از پلتفرم PQ26 فولکسواگن پولو استفاده میکند. در بخش پیشرانه فابیا موفق بوده است و از امکانات نرمافزاری فولکسواگن نیز در بخش مانیتور استفاده کرده است اما هندلینگ این خودرو و امنیت آن نیازمند بهروزرسانیهایی است. در این مدل موتورهای یورو ۶ سازگار با محیطزیست به کار رفته است که دارای سه سیلندر و حجم ۱.۰ لیتری است. این موتور در فولکسواگن آپ و اشکودا سیتیگو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. هم چنین موتورهای دیگری نیز برای فابیا وجود دارد که یکی از آنها حجم ۱.۲ لیتری دارد و تصور میشود قدرتی بین ۸۹ تا ۱۰۹ اسب بخار داشته باشد. جعبه دندهٔ DSG اتوماتیک برای مدلهای چهار سیلندر این خودرو نیز قابل سفارش است. هم چنین موتور توربودیزل ۱.۴ لیتری با قدرت ۷۴ اسب بخار برای فابیا در دسترس است که ۸۲ گرم بر کیلومتر CO2 تولید میکند به همراه مصرف سوخت ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. با این حال موتور ۱.۰ لیتری این خودرو هم کارآمد است. وزن خودرو تقریباً ۹۸۰ کیلوگرم است. داشتن مانیتور برای خودرو، جزو آپشن ها محسوب میشود و با اتصال مانیتور به گوشی هوشمند راننده، صفحه نمایش موبایل بر روی مانیتور نمایش داده میشود. در این نسل فابیا، دیگر خبری از نسخهٔ VRS نیست در عوض نسخهای به نام مونتکارلو عرضه میشود. در این مدل میتوان رنگ سقف و درب و رینگها را انتخاب کرد و هم چنین ۱۵ رنگ برای بدنهٔ خودرو موجود است و سه رنگ نیز برای داخل کابین وجود دارد. به غیر از شاسی استاندارد خودرو میتوان نسخه دیگری از سیستم تعلیق را نیز سفارش داد که ۱.۵ سانتیمتر کوتاهتر است.ترجمه: باربد حبیبی
لاکی استریک
۲۹ مرداد ۱۳۹۳قیافش نسبتا خوبه اگه تو ایران بیاد شاید موفق شه
Sina sh
۲۹ مرداد ۱۳۹۳10 پوند چقدر مناسب استایلشم بدک نیست البته اشکودا در داخل اروپا شرکت معتبری است
Ferrari
۲۹ مرداد ۱۳۹۳اشکودا یکی از کمپانی هایی که من ازش خیلی خوشم میاد سادگی که داره و پشتیبان بسیار قوی فولکس واگن، وقتی با هم ترکیب بشه یکی از بهترین کمپانی های دنیا رو از نظر من تشکیل داده. بهترین اشکودا به نظر من یتی است چون یه جورایی همه فن حریف هست.
سعید صالحی
۲۹ مرداد ۱۳۹۳وقتی تو ایران نمیاد ب چ دردی میخوره؟
سعید صالحی
۲۹ مرداد ۱۳۹۳نظرتون راجع ب این آواتار چیه؟
توفیقی
۲۹ مرداد ۱۳۹۳آواتار فیلم nfs رو گذاشتی؟؟؟خیلی هم مسخره هست.3 تا کونیخ زگ.
صادق
۲۹ مرداد ۱۳۹۳تا دیدمش یه لحظه یاده پراید هاچ بک خودمون افتادم!! حالا این کجا و اون کجا؟؟!
ذهنه دیگه بعضی وقتا میخواد با آدم شوخی کنه!!
در مورد ماشین هم، یه طراحی معمولی داره،
وزن خودرو نسبت موتورش کافی و خوبه، خوده موتور هم مناسبه
مصرف خیلی خوبی داره،
حجم صندوق عقب کافی هم داره
در کل برای کسی که با پول کم یه ماشین مناسب بخواد، گزینه ی خیلی خوبی میتونه باشه.
MohammadGTR
۲۹ مرداد ۱۳۹۳واقعاً قیمتش خوبه
ford fista هم کلاس اینه قیمتش 17500 پوند هست
ولی امکانات رفاهی رو هم باید در نظر داشت
انشاالله در این مورد هم از فورد چیزی کم نداره
همیشه اشکودا رو دوست داشتم مخصوصاً توی رالی
سعید صالحی
۲۹ مرداد ۱۳۹۳دادا تو تاپ گر غلط گفته هموند.17500 دلاره
حامد
۲۹ مرداد ۱۳۹۳از نوع طراحیش خوشم اومد
datsun
۲۹ مرداد ۱۳۹۳مصرفش و قیمتش خوبه و طراحیش نه
ali
۳۰ مرداد ۱۳۹۳ساده و شیک. کم مصرف و با کیفیت .قیمتش هم خوبه. دیگه چی میخوای
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۳آرمش مسخرس