شرکت اسمارت به دنبال تولید یک سدان برقی جدید با نام نامبر ۶ جهت رقابت با خودروهایی همچون تسلا مدل ۳ است.
پرچمدار جدید اسمارت نامبر ۶ اواخر سال جاری میلادی و به عنوان سریعترین و پیشرفتهترین محصول تاریخش رونمایی خواهد شد. قویترین نسخه سدان بدون آلایندگی اسمارت بیش از ۶۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این سدان چهار در و آیرودینامیک به جنگ خودروهایی همچون تسلا مدل ۳ خواهد یافت. این خودرو با تمرکز روی توان پیمایش بالا تولید خواهد شد و بنابراین آیرودینامیک آن از تمامی محصولات تاریخ اسمارت بهتر خواهد بود. گفته میشود طراحی آیرودینامیک اسمارت نامبر ۶ باعث دستیابی به شعاع حرکتی فراتر از ۸۰۰ کیلومتر خواهد شد هرچند باید دانست این رقم بر اساس تستهای خوشبینانه CLTC چین به دست آمده است. انتظار میرود برد خودرو با استانداردهای WLTP اروپا مشابه تسلا مدل ۳ برد بلند دیفرانسیل عقب و در حدود ۷۰۰ کیلومتر باشد. سدان موردبحث که پسرعموی زیکر ۰۰۷ به شمار میرود برای اولین بار در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ و قبل از ورود به بازارهای اروپایی در اوایل سال ۲۰۲۶ به نمایش درخواهد آمد.
با اینکه نامبر ۶ به عنوان خودرویی برقی توسعه یافته اما با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز در دسترس خواهد بود تا در بازارهایی که خودروهای برقی هنوز فراگیر نشدهاند به فروش خوبی دست یابد. هنوز طراحی نهایی اسمارت نامبر ۶ مشخص نشده هرچند به جرات میتوان گفت ظاهر آن مشابه محصولات کنونی این شرکت خواهد بود. ظاهراً مسئولیت طراحی سدان اسمارت بر عهده تیمی در مرسدس بنز است که هدایت آن را کای سایبر رئیس طراحی اسمارت بر عهده دارد. البته گفته میشود یکی از ویژگیهای اصلی بصری نامبر ۶ خط سقف خمیده آن و همچنین عناصر طراحی مشابه مدلهای نامبر ۱، نامبر ۳ و نامبر ۵ خواهد بود. انتظار میرود این خودرو نیز همانند برادران خود دارای دستگیرههای در بدون فریم و رینگهای ۱۹ تا ۲۱ اینچی باشد.
سدان جدید اسمارت بر پایه پلتفرم PMA2+ جیلی توسعه مییابد، پلتفرمی که از معماری SAE جیلی که در خودروهایی همچون پولستار ۴ بکار رفته مشتق شده است. پلتفرم PMA2+ میتواند از ساختار ۴۰۰ و ۸۰۰ ولتی پشتیبانی کند و در صورت استفاده از معماری ۸۰۰ ولتی توانایی شارژ با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلووات را داشته باشد. همانند سایر محصولات کنونی اسمارت، خودروی نامبر ۶ بهصورت تک و دو موتوره عرضه خواهد شد. منابع نزدیک به اسمارت میگویند قدرت این مدلها تقریباً مشابه نامبر ۵ خواهند بود به گونهای که حداکثر قدرت مدلهای دیفرانسیل عقب به ۳۳۵ اسب بخار و مدلهای چهار چرخ محرک به حدود ۶۰۰ اسب بخار خواهد رسید. همچنین گل سرسبد این خانواده مدل برابوس خواهد بود تا به جنگ تسلا مدل ۳ پرفورمنس برود. انتظار میرود این مدل حداکثر ۶۴۰ اسب بخار داشته باشد و در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. ظاهراً مدلهای دیفرانسیل عقب از باتری ۷۵ کیلووات ساعتی و مدلهای چهار چرخ محرک از باتریهای ۱۰۰ کیلووات ساعتی استفاده خواهند کرد.
Sohrab
۲۶ بهمن ۱۴۰۳درست نیست از پدال که چنین اشتباهی بکنه، اسم این خودرو اسمارت هشتک 6 هست نه نامبر 6
شاهین
۲۶ بهمن ۱۴۰۳سلام حق با شماست اما متاسفانه یا خوشبختانه اکثر مجلات داخلی از همین نامگذاری برای محصولات اسمارت استفاده کردن.
سعی میکنم از این به بعد تلفظ صحیح رو بنویسم
تشکر
90s culture
۲۶ بهمن ۱۴۰۳در زبان انگلیسی برای مخفف کردن کلمه عدد (number) از # square استفاده می کنند بهش square می گن….
ولی در در شبکه اجتماعی از # برای کلید موتور جستجو استفاده می شود…
تنر
۲۶ بهمن ۱۴۰۳اگر چینی ها نبودن اروپا حالا حالا ها به پای تسلا نمیرسیدند توی برقی و مجبور بودیم این طراحی زشت تسلا رو بیشتر ببینیم
صامورایی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳خود تسلا هم بخشی از موفقیتش بخاظر چینه. چه برای مونتاژ و همچنین باتری چه بازار خرید و مشتری
Siyavash
۲۶ بهمن ۱۴۰۳طراحی زیبای داره.
روشن
۲۶ بهمن ۱۴۰۳طراحی چشم نوازی داره
مجتبی
۲۶ بهمن ۱۴۰۳چقدر خوبه که برند اسمارت بجای خودروهای زشت و کوچک و ضعیف ، رو به ساخت خودروهای هیجان انگیز ، زیبا و جادار و قوی آورده .
Benz gle
۲۶ بهمن ۱۴۰۳یعنی SUV های اسمارت عدد فرد
سدان ها زوج؟!؟
اگر مثل هشتگ ۱ و ۳ باشه منظورم ظاهرشه
عالی میشه
اگر مثل هشتگ ۵ باشه تقلب از کره ای ها