شرکت اسمارت از نامبر ۵ کانسپت به عنوان بزرگترین خودروی تاریخ خود رونمایی کرد.
خودروهای اسمارت هر روز بزرگتر میشوند. خودروی نامبر ۱ این برند طول ۴۲۶۹ میلیمتری دارد درحالیکه طول خودروی نامبر ۳ به ۴۴۳۹ میلیمتر میرسد. حالا نوبت به رونمایی از کانسپت نامبر ۵ به عنوان پیشنمایشی از یک محصول جدید رسیده است. اگرچه اسمارت اشارهای به ابعاد دقیق خودروی موردبحث نکرده اما آن را شاسیبلندی میان سایز مینامد.
این شاسیبلند جعبهای شبیه نسخهای آیندهنگرانه از مرسدس بنز GLB با برخی ویژگیهای آفرود همچون سیستم تعلیق بلندتر و لاستیکهای کاراتر به نظر میرسد. اسمارت همچنین از سینی محافظ و حتی لیمب رایزر (کابلهای فولادی کشیده شده از بخش جلوی خودرو تا بالای سقف) مشابه جیپ رانگلر و فورد برانکو استفاده کرده است. به این تجهیزات باید پوششهای پلاستیکی اطراف بدنه و روف راک بزرگ و نوار LED را اضافه نمود. ویژگیهای ماجراجویانه اسمارت نامبر ۵ با نصب وینچ فابریک و پله تاشوی پشتی برای دسترسی به سقف تکمیل میشود.
اسمارت از کانسپت جدید خود به عنوان منعطفترین محصول تاریخش نام میبرد و میگوید به لطف وجود یک جفت موتور برقی شاهد سیستم چهار چرخ محرک خواهیم بود. به لطف وجود یک باتری با ظرفیت بالاتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت، اسمارت نامبر ۵ واقعاً محصولی بزرگ برای این برند خواهد بود. تکنولوژی ۸۰۰ ولتی نیز باعث میشود در عرض ۱۵ دقیقه شارژ ۱۰ درصدی باتری به ۸۰ درصد برسد. همچنین این خودرو با یکبار شارژ مسافت ۵۵۰ کیلومتری را طی خواهد کرد.
در بخش داخلی اسمارت نامبر ۵ کانسپت شاهد سه نمایشگر هستیم که ترکیبی از پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی و یک نمایشگر برای سرنشین جلوست. همچنین برخی دکمههای میانبر حساس به لمس نیز بین نمایشگر راننده و سیستم مرکزی وجود دارد اما اکثر عملکردها از طریق دو پانل OLED بزرگتر در دسترس خواهند بود. قطعاً کانسپت نامبر ۵ تفاوتهای زیادی با محصولات پیشین اسمارت دارد. در این خودرو صندلی سرنشین جاذبه صفر با عملکردهای ماساژ و تهویه نصب شده و یک بلندگوی جداشدنی هم در کنسول مرکزی وجود دارد. از دیگر ویژگیهای کابین میتوان به دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی و نورپردازی پشتسری صندلیها اشاره کرد. شاسیبلند میان سایز اسمارت در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت و نسخه تولیدی آن نیز در نیمه دوم امسال رونمایی خواهد شد.
به عنوان یادآوری باید گفت اسمارت کاملاً تحت تملک مرسدس بنز نیست چراکه به یک جوینت ونچر ۵۰/۵۰ بین ژرمنها و جیلی چین تبدیل شده است. خودروهای نامبر ۱ و ۳ این برند در چین تولید میشوند و شرکت اینئوس هم وانت پیکاپ و شاسیبلند گرنادیر را در کارخانه اسبق اسمارت در فرانسه مونتاژ میکند. اسمارت تنها شرکتی نیست که به تولید محصولاتی با ابعاد بزرگتر روی آورده چراکه مینی نیز خودروهای بزرگتری را نسبت به قبل میسازد. برای مثال جدیدترین نسخه از کانتری من طول ۴۴۳۲ میلیمتری دارد که تقریباً مشابه اسمارت نامبر ۳ است.
JaMsHiD
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این لیمب رایزر به چه دردی میخوره؟
همیشه رو ماشین هایی که آفرود سنگین توی جنگل و صخره نوردی میرن دیدم اینو .
ممد ژانگولر
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کنم باعث میشه به مرور زمان دماغه ماشین به سمت پایین افت نکنه و شق و رق نگرش میداره .
QQ
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳سوال خوبیه
بعضی ماشینایی که تازه فیس لیفت میشن یا حتی تازه تولید میشن چون دماغه ماشین از نو طراحی شده ، ممکنه تو یکی دو ماه اول حالت خودش رو از دست بده ( دفرمه بشه ) و حالت خمیده و افتاده به خودش بگیره
برای جلوگیری از این مشکل ، بعد از تولید اون رو با کابل های مخصوص میبندن به سقف تا کم کم خودشو بگیره
بعد یکی دو ماه که ورم و کوفتگی ناشی از فیس لیفت خوابید ، اونو میتونن بردارن و از نمای جدید و زیبا لذت ببرن
سوالی بود در خدمتم
JaMsHiD
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ببخشید میشه بگید اسم این جراحی فولاد چی بود؟
روی ۴۰۵ و پارس مذکر هم انجام میشه؟
MehdiTurbo
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳این چرا از این کمربندا که قدیما مد بود سگک داشت از رو شانه میومد وصل میشد به شلوار داره 😂😂 نه اسم قدیمیاش میدونم نه از این جدیداش
froG-driVer
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا فکر میکنم شبیه چینی ها شده😓😓
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشین خوب و جمع و جوریه بدرد ایران میخوره