سانگیانگ تیوولی مدتی است که در بازار کشور ما حضور دارد و با توجه به سابقه برند و برچسب قیمتی خود، توانسته موفقیت نسبی در فروش کسب کند. این خودرو در دسته کراساوورهای کوچک دستهبندی میشود و از امکانات رفاهی و ظاهر قابل قبولی بهره میبرد. به همین دلیل و با توجه به علاقه زیاد مردمان ما به خودروهای شاسیبلند و کراس اور، فروش مناسب این خودرو دور از ذهن نبود و اکنون میتوان مشاهده کرد که در بازار ما استقبال به نسبت خوبی از این خودرو به عمل آمده است.
موسسه Euro NCAP اقدام به تست سانگیانگ تیوولی مدل ۲۰۱۶ کرده و نتایج آن را برای عموم منتشر نموده است. بر اساس گزارش موسسه Euro NCAP، سانگیانگ تیوولی در نسخه استاندارد تنها موفق به کسب ۳ ستاره از ۵ ستاره شده است. این خودرو در بخش ایمنی سرنشین بزرگسال با کسب ۲۸.۳ امتیاز، ۷۴% از امتیاز کل را کسب کرده است. همچنین این خودرو در بخش ایمنی سرنشین خردسال با کسب ۳۰.۴ امتیاز موفق به کسب ۶۲% از امتیاز کل شده است. بهعلاوه، در بخش حفاظت از عابر پیاده، این خودرو با کسب ۲۳.۲ امتیاز موفق به کسب ۵۵% از امتیاز کل شده است. در نهایت، در بخش دستیارهای ایمنی تیوولی با کسب ۳ امتیاز، تنها ۲۵% از کل امتیازات را کسب کرده است.
البته لازم به ذکر است که در اروپا برای سانگیانگ تیوولی نسخهای با تجهیزات دستیار ایمنی بیشتر (AEBS/FCW) نیز ارائه میشود که این نسخه موفق شده ۴ ستاره از ۵ ستاره کل را از موسسه Euro NCAP دریافت نماید؛ اما به دلیل اینکه این نسخه وارد کشورمان نمیشود، از ذکر جزئیات آن خودداری میکنیم.
احسان
۲۴ دی ۱۳۹۵خیلی عجیبه که مردم حاضرن از ایمنی خودشون و خانوادشون بزنن ولی دو تا آپشن بیمصرف داشته باشن
Mostafa
۲۴ دی ۱۳۹۵شما بگو چی بخریم با ۹۵ تومن بجای این
تیگو ۵ خوبه؟
اس ۵ چی؟
خب برادر من تو محدوده قیمتی این همین چهار ستاره هم خوبه
علی
۲۵ دی ۱۳۹۵با همین قیمت گزینه های مثه ویتارا . فلوئنس و ام جی ۶ . سراتو و الانترا . داستر . کرولا و یاریس داریم
اگر بهانهت تفاوت کلاس هاشونه . باید بدونی تیوولی تک دیفه و ارتفاعش از زمین هم خیلی فرقی با سواریا نداره . شتاب انچنانیم ک نداره
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۵قیمت خودرو صفر مواردی که شما اشاره کردی اختلاف نسبتا زیادی با مدل صفر این ماشین داره. مثل این میمونه بگیم چرا پراید صفر بخریم بریم 405 و کریسیدا و … بخریم. کلا معضل انحصار بازار و عوارض گمرکی سنگین مردم رو بدون چاره دیگه ای گذاشته.
فريدون
۱۷ شهریور ۱۳۹۶۲۰۰۸ و کپچر توی همین رنج قیمت پنج ستاره ایمنی میگیرن
هاشم
۲۴ دی ۱۳۹۵اینکه تست ایمنی اروپا بوده اگه تست IIHS امریکا روی این خودرو انجام بشه بعید میدونم بیشتر از دو ستاره بگیره.
چون تست تصادف IIHS سخت گیرانه ترین تست تصادف دنیاست.
افشین
۲۴ دی ۱۳۹۵یه سوال بی ربط.
بهترین خودرو شاسی بلند بالای دویست تومن چه گزینه ای پیشنهاد میدید واسه خرید
نیسان x-trail یا هوندا Cr-v یا راو4 خودروهای کره ای؟
ASTON
۲۴ دی ۱۳۹۵منظورت از 200 میلیون تا 2 میلیارد تومن هست دیگه ؟
افشین جان این چه سبک سوال کردنیه آخه قربونت بشم
مثلا بگو بین 200 تا 230 میلیون
Parvaz
۲۴ دی ۱۳۹۵بهای پرداختی در مقابل کیفیت:
۱_میتسوبیشی اوتلندر 2017
2_تویاتا راو۴
3_هوندا cr_v
به قول دوستمون کیفیت رو فدای آپشن نکنید
افشین
۲۴ دی ۱۳۹۵ممنون ازنظر همه دوستان
منظور من حدود قیمت 200 تا 250 بود
یکی از آشنایان قصد خرید سانتافه داشت که من بهش پیشنهاد خرید هوندا cr-v دادم میخواستم مطمعن شم گزینه خوبی پیشنهاد داده باشم.
(خودمون که پولمون نمیرسه به این چیزا!)
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵.
تا RAV 4 هست ، به ماشین دیگه ای در اون حوزه ی قیمتی فکر نکن.
احسان
۲۴ دی ۱۳۹۵هوندای CRV حرف نداره. اما امکان واردات، خدامت پس از فروش و اخذ نمایندگی بی واسطه مشکلات این برند در ایران است… ان شا الله مشکلات بالا حل بشه پیشنهاد عالی دادی. اما به نظرم اوتلندر 2017 و تویوتا راو4 بی حرف و حدیث تر است.
yas
۲۴ دی ۱۳۹۵اگر خدمات و نمایندگی های زیاد و فروش اسون براتون مهم هست راو فور و سانتافه پیشنهاد خوبیه.
اما اگر خیلی براتون این موارد مهم نیست و در تهران زندگی میکنید(چون نمایندگی های هوندا بیشتر در تهران هست)هوندا هم پیشنهاد خوبیه اما موقع فروش خریدار های خاص خودشو میخواد.نیسان هم به تازگی نمایندگی اش اومده و مشخص نیست عملکردش قراره چطور بشه
ONE MAN ARMY
۲۴ دی ۱۳۹۵ماشینای کره ای معمولا تا صد هزار تا، ماشینای بی آزاری اند/قطعات و تعمیرکارارشون حداقل تو پایتخت بیشتره
ولی اگه ماشینو واسه بلند مدت میخوای و بالای صد هزار ، بین سه تا ژاپنی که گفتی ،تویوتا راو4 خوبه
البته از نظر قطعه،تعمیرکار،ارزش باقی مانده….
بیژن
۲۴ دی ۱۳۹۵1-هوندا Cr-v
2-کیا سورنتو
3-اپل موکا x
4-نیسان x-trail
5-راو4
6-رنوکولیوس
اینارو به ترتیب اواویت به سلیقه شخصی برات گفتم افشین جان. همشون2017 هستن. البته گزینه های دیگه ای هم هستن ولی بهترینها توو بازار ایران این 6 مورد فک کنم باشه…در ضمن خودمم مورد سوم رو دارم
nima
۲۴ دی ۱۳۹۵فکر نمیکردم ایمنیش انقدر پایین باشه.امنیت خانوادمون واقعا اهمیت داره .حادثه هر لحظه ممکنه پیش بیاد.
SS
۲۵ دی ۱۳۹۵سیستم امتیاز دهی یوروانکپ کمی پیچیدست و ستاره ها زیاد ربطی به چیزی که ما به عنوان ایمنی میشناسیم نداره
یعنی عملا دو ستاره به سیستم های پیشگیری از تصادف و … اختصاص داره
درست ترین راه سنجش ایمنی پسیو یک ماشین در تست یورو انکپ امتیاز سرنشینان بزرگسال و کلاس وزنی هست که در این صورت تیوولی عملکرد معمولی داشته نه ضعیف
جنوب
۲۴ دی ۱۳۹۵نو میخره بنظر من کیا سورنتو بخره. دست دوم یا RAV4 یا هوندا که گفتین
رامین
۲۴ دی ۱۳۹۵کولئوس جدید اگر با قیمت مناسبی ارائه بشه
رامتین
۲۴ دی ۱۳۹۵هیچکدام. خودروی زیر 200 اسب با این قیمت اصلا نگیر که اگه بگیری نشون از عدم اطلاعاتته.
بیشتر هزینه کن و مدل کم آپشن لکسوسNX پیدا کن و یا بی ام و X1.
رضا
۲۵ دی ۱۳۹۵دوست عزیز والا ما خودمون که رافور پبت نام کردیم .
اگر کیفیت رو می خوای بی شک رفور وگر نه امکانات بلا استفاده که نمی دونی خود هیوندا اون ها رو روش نصب کرده یا ا سان موتور برو سانتافه رو بگیر .از این جهت میگم بلا استفاده مثلا گرمکن فرمون و اتو پارک و رادار بین خطوط و … در ایران بی معنیه .
بعدشم هر کدوم از این دستگاهاش خراب بشه خرج زیادی رو دست ادم میزاره.
شرایط فروش فوری قسطی تویوتا هم بهتره. با 5 سال گاراتی .هیوندا بعضی هاشون 2 ساله بعضی 5ساله بعضی هم کلا گاراتی نداره.خدمات پس از فروش تویوتا هم بهتره.
این رو هم بگم سانتافه بشدت لشه و تنبل و خشک.تویوتا در بین همه شاسی بلند های بازار نرم ترین هستش .نیسان xtrail که تازه اومده اصلا خدمات پس از فروش نداره هوندا هم که کلا پر پر شده و اصلا نه پلاک میشه ونه خدمات داره.داخلشم جالب نیست.
حالا خود دانی.
فرید
۲۴ دی ۱۳۹۵وقتی که تو رنج قیمت این خودرو توی ایران فقط خودروهای کراس اور چینی هستش پس بازم خرید این خودرو عاقلانه تر.
افشین
۲۴ دی ۱۳۹۵رنو کپچر گزینه بهتریه به نظر من
Mostafa
۲۴ دی ۱۳۹۵اصلا حرفشو نزن
کپچر یکی از مزخرف ترین ماشینای رنو هستش
چهارتا بررسی تو یوتیوب ازش ببین
حمیدرضا
۲۴ دی ۱۳۹۵جالبه ما همیشه به چین انکاپ انتقاد میکنیم انگار مرکز کره هم خیلی باهاش تفاوت نداره
ایرانی
۲۴ دی ۱۳۹۵2 ستاره سهم پراید هست…
3 ستاره کم نیست برای چنین ماشین و سالی که توش قرلر داریم!!!؟!!!!
(البته من توش نشستم جا گیری راننده پشت فرمون و تسلط خیلی خوب به نظر میرسید… نسبت به زیر 100 تومن… خیلی بهتر از چینیه… اگه یه کم سایزش برا بعضیا کوچیک نباشه)
گرچه ایمنی دو بخش داره… یکی تسلط ماشین و راننده… و هدایت ایمن و…..
یکی ایمنی ضربه پذیری… و..
که پراید تو هر دوتا بدجور گند زده…!!!
omid
۲۴ دی ۱۳۹۵هعرچند تیوولی انتظارهارو برآمده نکرد و حداقل باید چهار ستاره رو میگرفت.
ولی با این حساب رنو کویید اگه به گفته نماینده رنو در ایران بتونه سه ستاره رو بگیره ، در حد خودش خیلی خوب میتونه باشه در بازار خودروهای زیر40 میلیون !
رامین
۲۴ دی ۱۳۹۵خبر قدیمیه
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵تیوولی در محدوده ی قیمتی خودش ، ،فقط با رنو کپچر رقابت میکنه. وگرنه از همه ی شاسی بلند های چینی هم قیمتش ، بهتر و سرتره.
ایمنیش هم نباید بد باشه. البته مشخصه هر چقدر پول بدی همونقدر ……. .
محمدرضا
۲۴ دی ۱۳۹۵فقط این رو می تونم بگم که سال به سال استاندارد های تست تصادف و ایمنی ارتقاء می یابد و تیوولی سال نوابر 2016 تست شده است.قضاوت با دوستان
محمدرضا
۲۴ دی ۱۳۹۵سلام
من از مقاله سایت پدال انتقاد دارم چونکه تمامی جوانب را در ارائه مقاله رعایت نکرده است در سازمانی جهانی همچون Euro NCap سال به سال استانداردهای تست تصادف و ایمنی ارتقاء می یابد و این استانداردها برای سال 2016 که تیوولی تست شده با سال 2013 که کپچر و پژو (2008) و سال 2011 که نیسان جوک تست شده اندخیلی تفاوت دارد.
عزیزانی که مطلب را مطالعه می فرمایند می توانند بطور مستند به آدرس سایت زیر که برایشان درج می کنم لینک شده و مشاهده بفرمایند. در ضمن رسالت اصل بی طرفی را عزیزان سایت محترم پدال اگر رعایت بفرمایند حرفه ای گری خود را در امر فوق رعایت نموده اند.نتیجه گیری و قضاوت را به خوانندگان وب سایت خود موکول فرمائید. با تشکر
آدرس: http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=24370,1472,5910,5931,-1,14999&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=
HESAM
۲۵ دی ۱۳۹۵اقا چی دارین الکی میگین کجا سانتافه لش و تنبل هست من خودم دارم شتاب گرفتم شتاب در حدود 8/3 ثانیه شد .این کجاش لش و تنبل هست برای این ماشین سنگین با 3 ردیف صندلی اصلا بد نیست . واقعا پیشنهاد میکنم اگه بودجشو دارید تو خریدش شک نکنید.
فاضل
۲۵ دی ۱۳۹۵سلام به همگی، یه مشورت ازتون میخوام، بهترین خودروهای بین ۸۰ تا ۱۳۰ چیه بنظرتون؟رده بندی کنین. چون پول نقد ندارم میخوام شرایطی بردارم واسه همین صفر میخوام بگیرم.