سانگ یانگ با فیس لیفت تیوولی به دنبال لوکستر کردن شاسیبلند خود بوده است. تغییرات این خودرو بیشتر روی کیفیت تمرکز داشتهاند و البته برخی پیشرانهها نیز به تیوولی افزوده شدهاند. تغییرات ظاهری تیوولی ۲۰۲۰ نیز شامل مه شکنهای جدید و جلوپنجره جدید میباشد. از نظر ما تیوولی ۲۰۲۰ خودروی زیباتری نسبت به قبل بوده و تا حدی توانسته خاطره محصولات قبلی سانگ یانگ را از خاطرهها بزداید.
در کابین بهبودهای بیشتری دیده میشود این شاسیبلند تکنولوژیهای خود را از برادر بزرگتر یعنی کوراندو گرفته است. از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو میتوان به کاکپیت دیجیتال جدید در تریم فول اولتیمیت اشاره کرد. این کاکپیت شامل پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی است که از ظاهر و عملکرد خوبی برخوردار میباشد.
بخش زیرین صفحهنمایش هم که یکی از ناامیدکنندهترین جنبههای تیوولی پیش از فیس لیفت بود هماکنون بهروز شده هرچند هنوز هم برخی پلاستیکهای سخت دیده میشوند اما خب بدتر از رقبا نیستند.
یک جفت پیشرانه بنزینی توربوی جدید هم به پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی کنونی ملحق شدهاند. این پیشرانهها شامل نسخه پایه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری هستند که این آخری به همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در خودروی تست شده وجود داشتند.
این پیشرانه قدرت ۱۶۱ اسب بخاری تولید کرده و در اکثر شرایط حس قدرت و سرعت را القا میکند. حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری پیشرانه تیوولی از دور ۱۵۰۰ در دسترس بوده و بنابراین کنده شدن خودرویی با این جثه از زمین خوب حس میشود اما گیربکس همهچیز را خراب کرده و گشتاور پیشرانه سریعاً ناپدید میشود.
وقتی در شهر رانندگی کنید برخی نکات را درباره سواری آن متوجه خواهید شد. در زمان عبور از یک چاله یا دستانداز شاهد ورود تکان هایی به کابین خواهید بود. در حقیقت سیستم تعلیق در زمان مواجهه با چنین ناهمواریهایی به تقلا میافتد.
تیوولی بیشتر در بزرگراهها نرم نشان میدهد. صدای پیشرانه هم به خوبی سرکوب شده و تنها در زمان شتاب گیری های سنگین صدای آن را خواهید شنید.
قیمت تیوولی فیس لیفت از ۱۳۹۹۵ پوند شروع میشود که بهطور قابلتوجهی کمتر از قیمت پایه خودروهایی همچون نیسان جوک (۱۷۴۴۰ پوند) و اشکودا کامیک (۱۸۲۹۵ پوند) میباشد. البته اگر این نسخه پرچمدار تیوولی اولتیمیت را انتخاب کنید باید حداقل ۲۱۴۹۵ پوند بپردازید که خیلی هم قیمت مناسبی به نظر نمیرسد. با پیشپرداخت حدود ۴ هزار پوندی و اقساط ماهانه ۲۳۹ پوندی میتوان این خودرو را به مدت ۵ سال لیزینگ کرد.
مدل اولتیمیت بالاتر از تریم های EX، ELX و ونچورا قرار گرفته و بهصورت استاندارد با تجهیزاتی همچون رینگهای ۱۸ اینچی، کلید هوشمند با استارت دکمهای، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، صندلیهای جلوی گرم شونده، دوربین دندهعقب، اپل کارپلی و اندروید اتو، کاکپیت دیجیتال و… عرضه میشود.
این نسخه فیس لیفت شده از سانگ یانگ تیوولی قطعاً نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده است. تیوولی ۲۰۲۰ شاسیبلندی کامپکت با کابینی ارتقا یافته است اما نیازمند تلاش بیشتری برای تمایز در این کلاس رقابتی میباشد. قیمت تیوولی جزو نقاط قوت آن بوده اما بهای نسخه فول اولتیمیت به نوعی به پاشنه آشیلش تبدیل شده است.
مشخصات سانگ یانگ تیوولی ۱.5GDi-T اولتیمیت
- قیمت: 21495 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 161 اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 9 ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 174 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
مهدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹یا خدا … اون زائده ناهنجار چیه وسط داشبورد؟
تیوولی یعنی صدا و خشکی
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۳۹۹یکی از زشتترین ماشینهائیه که در حال حاضر تولید میشه .
به نظرم تنها حُسنِش نسبت به چینیها ، کیفیت بالاتر متریالش هست و بَس .
دوستان ، از دیروز به سبب آشفتگی بورس ، پولها دوباره داره به سمت خودرو طلا دلار حرکت میکنه و منتظر جهش تازه باشید که احتمالاً دوباره بدبختی مردم و استرس شروع شده .
Zonda R
۱۶ شهریور ۱۳۹۹بسیار خشکه این ماشین به خصوص تو صندلی عقب با وضعیت اسفالت تهران منجز کنندس
صندوقش کوچیکه
صدای موتور تو کابین زیاد میاد
گیربکسش گیجه
و شتابش تو دنده ی اول مناسبه و بعد دیگه اب و تابی ازش نمیبینین
ولی
مصرف سوخت پایین
امکانات مناسب
ظاهر خوب
از محاسنش هست
مزدا
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خدای قیمتش گرونه.
M.A.S
۱۶ شهریور ۱۳۹۹برخلاف نمونه قبلیش که واقعا زیبا بود سیاه کاری های این فیس لیفت واقعا زشتش کرده
و خیلی هم خشکه
اما با وجود این انجین توربو 161 اسبی مشکل عدم کشش نسخه قبلی احتمالا تو این نسخه برطرف شده شتابش از چهارده به دور و بر 10 رسیده که خیلی بهتره
ولی کابینش هنوز هم زیبا نیست
به نظرم نیسان کیکس خیلی از این بهتره و زیباتره
زیزیگولو
۱۶ شهریور ۱۳۹۹حیف از پول و جون آدم
ارشیاsvj
۱۶ شهریور ۱۳۹۹متنفرم از کراس اوور های دیفرانسیل جلو!!!
قیافه اش بد نیس
ولی به دلیل فاق کوتاه لاستیک هم پر سر و صداست هم به شکل ترسناکی خشک.
MjM
۱۷ شهریور ۱۳۹۹یادش بخیر وقتی اومد 80 میلیون بود!
محمدرضا مرشدلو
۲۵ دی ۱۴۰۰سواری خوبیه یا نه؟