اولین شاسیبلند کلاس B سانگ یانگ شماری از بهبودهای ایمنی را برای سال ۲۰۱۷ دریافت کرده و هماکنون بهای مدل تیوولی از ۱۳۳۰۰ پوند و مدل تیوولی XLV از ۱۹۲۰۰ پوند در بریتانیا آغاز میشود.
در میان تجهیزات ایمنی تیوولی میتوان به هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج خودرو از خط و دستیار حفظ آن بین خطوط، دستیار نوربالا و تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد.
پاول ویلیامیز مدیرعامل سانگ یانگ موتور بریتانیا گفته است:
این یک قدم بزرگ در زمینهی تجهیزات ایمنی خودروها در این کلاس است. من واقعاً به دستاوردهای همکاران خود در کره افتخار میکنم و هماکنون میتوانیم خودروهایی را ارائه کنیم که ۴ ستاره را از رتبهبندی انکاپ کسب کنند.
اگرچه هر دو نسخهی تیوولی از بهبودهای مشابهی برای سال ۲۰۱۷ بهره میبرند اما مدل بزرگتر XLV علاوه بر موارد یاد شده صندلیهای عقب گرم شونده را نیز داراست.
اما از نظر تریم ها، تیوولی EX دارای سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار بوده و مدل ELX و تیوولی XLV از پکیج ایمنی کامل بهرهمند هستند که تمامی تجهیزات ایمنی ذکر شده را دارند.
سعید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان اگر تجربه رانندگی یا مالکیت خودروی تیوولی دارند به اشتراک بگذارند .با تشکر
shelby_1990
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶نمیدونم چرا کلا از این سگمنت خوشم نمیاد :|
ولی از یکی دو نفر که تجربه استفاده از تیوولی رو داشتن شنیدم ماشین خوبیه
فقط مث یه سری برند ها تو بورس نیست و قطعاتش به نسبت کمتره
peyman
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶تیولی در ایران بین ۱۱۵ تا ۱۳۰ میلیون هست و به نطرم تو این رنج قیمتی خیلی مناسبه
ehsan
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶نو شرکتی 102 میلیون میوفته، نسبت به تجهیزات و فنی و توانایی موتور و گیربکس ارزش نداره و لذت سواری نداره
قیمتش پایینتر بود خوب بود
سانگ یانگ بعد از اینکه تاتا هند خریدش طراحی هاش خوب شد، قبلش خوب نبود اصلا
كوروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت شرکتی بدون مالیات ۹۹۹۰۰۰۰۰ تومن که با ۹ میلیون مالیات میشه ۱۰۹ میلیون که اونم بین ۹ تا ده ما طول میکشه تحویل بدن
محسن
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام، بابای من داره میشه گفت توی رنج این قیمت عالیه بهتر چینی های اشغال هستش ، شک نکن اینو بگیری پیشمون نمیشی، ولی خب آدم هر چه پول بیشتری بده چیز بهتری گیر ش میاد، جنابعالی از چه لحاظ میخوای ماشین بخری، بیشتر این ماشین شهری هستش تا افرود،
ahmad
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶اینکه هر ورشو نگاه میکنی نوشته made in china !
شما اصلا شما یه سانگ یانگو بررسی کن و نوشته روی قطعاتشو ببین تا متوجه بشی رسما ساخت کجاست!
(مالکیت هندی، تولید چینی، به نام کره!)
K m
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش پولشو نداری الکی با این حرفها دلتو خنک نکن این ماشین من خودم دارم تنها یک خط تولید در کره جنوبی داره و روی تمام قسمتهاشم نوشته ساخت کره اگر مدرک و ادرسی داری که تیوولی در چین تولید میشه اینجا بزار در غیر اینصورت سکوت کن و پولاتو جمع کن و ال نوت فرانسوی سوار شو
ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶بابا مایه دار!
من یکبار سانک یانگ تیوولی رو از نزدیک بررسی جزئی کردم
این عین روز واضحه که این ماشین محصولی عملا چینی است
اگر خواستی حاظرم یه روز حضورا بیام پیشت و در معیت هم کاپوتو بزنیم بالا و پانچ های قطعات زیرشو بررسی کنیم و زیر صندلی ها رو بزنیم بالا تا ببینیم چی نوشته!
…
(سانگ یانگ الان چند سالی میشی که از هویت کره ای خودش فاصله گرفته-از وقتی که افتاد دست ماهیندرا هند!)
ahmad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶صرفا جهت یادآوری به یکسری افراد کم حافظه!
https://www.wsj.com/articles/SB109899256897258768
كوروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اقای احمد این ادرس و خبری که دادی برای اکتبر ۲۰۰۴ و تنها یک پیشنهاد بود از طرف چینی ها بازهم می گم اگر ادرس موثقی داری که محصولات سانگ یانگ همگی در چین تولید می شوند بزار در غیر اینصورت سکوت کن و با ال نودت حال کن
كوروش
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶احمد شما گفتی جای جای این ماشین نوشته ساخت چین و من جوابتو دادم این خودرو تنها یک خط تولید دارد و ان هم در شهر پیونگ یاعگ کره جنوبی است خیلی خوب ما انسانها همگی برای موفقیت دیگران ارزش قایل باشیم من برای شما از ته دل ارزو می کنم که روزی رولز رویس فانتوم بخرید
ahmad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ضمنا کوروش ، مهندس دانا
جهت اطلاعت عرض میکنم که پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی است!
وقتی میخوای از خودن حرف بسازی لااقل یه چیزی بگو که بگنجه!
یاسین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶تیوولی ماشین خیلی خوبیه و به نظرم تو بازار ما ارزش خرید بالایی داره فقط به نظرم چندتا نکته راجع بهش قابل تامله یکی اینکه یه مقدار تو بحث قدرت میتونست بهتر باشه مثلا اگه موتورش توربو بود یا یه موتور دو لیتری روش بود خیلی عالی میبود دوم اینکه حالا اونایی که دارن دیدن تعویض منوال دنده بصورت تیپ ترونیک یه شاسی داره رو دسته دنده که مدام دست ادم بهش میخوره بهتره سانگ یانگ شکل اینو عوض کنه یا اینکه تهویش دستیه من شخصا این موضوع رو ضعف نمیبینم بخوام بگم واااای اینهمه پول دادم تهویش دستیه ولی به نظرم تنها نقطه ضعف بزرگ این ماشین ایمنیشه درسته امکانات ایمنی خوبی روشه ولی هنوز از نظر ایمنی یکم میلنگه که حالا تو نسخه جدید تونستن ایمنی ماشینو بهبود بدن به غیر این مسائل ماشین خیلی خوبیه طراحی همه پسندی داره راحته از نظر اپشنی خوبه هزینه نگه داریش خوبه
تو این رنج قیمت که تیوولی و رنو کپچر ،پژو 2008 ،داستر تک دف به عنوان کراس اورهای ساب کامپکت هستن به نظرم هرکدوم مزایا معایبی دارن که موقع انتخاب واقعا باید بهشون توجه بشه الان متاسفانه مردم از بس بی اطلاعات میرن سمت خرید خودرو بعد مینالن میگن وای همه پولمونو دور ریختیم چرا چون نخواستن از افراد مختلف چهارتا سوال بپرسن یه دوتا مطلب اینطرف اونطرف بخونن سریع تا فلان شرکت میگه شرایط فروش ویژه پول به دست صف میبندن
K m
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶افرین بر کامنت بدون تعصبت هر کدام از این چهار محصولی که گفتی محاسن و معایبی دارند که البته من تیوولی را در مجموع بهتر می دانم و با توجه به نیازم خرید کردم
ahmad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶لابد نیازت هم آفرود بوده!!!
sardar
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶بدک نیست مشتری خاصه خودشو داره ولی با 115 م بشخصه حاضر نیستم اینو بخرم بجاش یه سورنتو 2009 تمیز بگیرم با 105 م 10 تومن همه جاشو نو میکنم
Hossein
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶با سلام خدمت همه عزیزان
خواستم سوالی را مطرح نمایم
سیستم “حفاظت چپ کردن فعال”چیست و چگونه عمل میکند؟
لطفا بنده را در این زمینه راهنمایی نمایید
سپاس
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶این سیستم برای جلوگیری از چپ شدن سر پیچ وقتی سرعت بالاست کاربرد داره
این سیستم طوریه که سر پیچ با کمک ترمز ها برای جلوگیری از چپ شدن ماشین جلوگیری میکنه
مثلا ترمز چرخ عقب سمت راننده رو به مقدار مورد نیازش میگیره تا از چپ شدن در پیچی که به سمت راسته جلوگیری کنه
Hossein
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶مهدی جان سپاس گزارم که پاسخ سوال بنده را دادید
ولی این کار کرد همان کار کردی ست که ESP در هنگام مانور های لحظه ای و پیمودن پیچ ها و با کنترل بیش فرمانی و کم فرمانی ، دارد
پس چرا از آن به عنوان سیستمی جداگانه یاد شده است؟
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶از مسعولی که در غرفه سانگ یانگ بود پرسیدم این طور جواب داد همراه با یه عکس که مراحل این سیستم رو نشون میداد
برای esp یه توضیح جداگانه به عنوان اپشن دیگری نوشته بود
مسعود
۲۶ خرداد ۱۳۹۶تیوولی ماشین بسیار ارزنده ای هست نسبت به قیمت واپشنهایی که داره.کاش مردم این رو میفهمیدن که وقتی قصد خرید ماشین دارن اصالت رو ملاک اول خرید قرار بدن و سمت ماشین های چینی نرن. تیولی باحدود100 میلیون ایمنی قابل قبول.طراحی به روز و بی نقص.کیفیت عالی اجزا و متریال داخلی کابین.پیشرانه ای با مصرف بسیار پایین و تحسین برانگیز که با یک نگاه اجمالی به برچسب انرژِ و مقایسه اون با خودروهای به ظاهر کم مصرفی داخلی چون لوگان وپژو206 متوجه این امر خواهید شد.
حال رقبا از نظر بهای پرداختی …
چری تیگو5.جکs5 که فقط از نظر برند قافیه رو کاملا در همین ابتدا میبازند
ولی کمی جلو تر میرم با برسی کیفیت متریال داخل کابین و کیفیت ساخت اتاق جک s5 حرفی برای گفتن نداره کما اینکه طراحی بدانه نا موزون و از نمای پشت شباهتی عجیب به ائودی دارد.
چری تگو فایو کیفیت رنگ خوب و در مال تعجب متریال مورد استفاده در کابین هرچند کیفیت استاندارد رو ندارد ولی در این حد مقایسه از جک بهتره.
تکنولوژی پیشرانه هردو سطح پایینی رو داراست و طی استفاده بلند مدت مالکین شاهد استحلاک زیادی شدند.ولی در مقایسه تیوولی خودرویی اصیل با کیفیت با توجه به موتور 1600cc بعد از رانندگی حس خودروی 2400 cc رو القا میکنه و این موضوع رو مدیون گیربکس مچ شده و پیشرفته ی مورد استفاده هست.
بدون اغراق تیولیی خودروی ارزنده و برتر میدان در سطح کلاس و قیمتی خودش هس
ت
فرشاد
۱۷ تیر ۱۳۹۶دوستان کسی میدونه xlv کی میاد ایران
سامیار
۱۶ شهریور ۱۳۹۶برای سرمایه گذاری بهترین گزینه است بیشاز 2.5 برابر بانک سود میده
محمد عزیزی
۱۳ مهر ۱۳۹۶من با این خودرو تا الان بیست هزار کیلومتر رانندگی کردم، محسنات: امکانات خوب، ایمنی بالا، سیستم ترمز عالی، سر پیچها استیبله، و در سرعتهای بالا کاملا استیبله و حس خوبی به ادم میده ایرادات: صفر تا صدش معمولیه،البته تو سرعتای بالا بدلیل قدرت خوبش کم نمیاره و تا ۱۶۰ رو خیلی راحت میره، بیشتر کسایی که این ماشین رو دارن از جمله خودم ، کولرش تو ترافیک بعضی مواقع آف میشه که رو اعصابه و آزار دهنده میشه
در کل بعد از یکسال مشکلی واسش پیش نیومده و راضیم ازش و تو این رنج بهترین انتخابه به نظر من