طراحیهای سانگیانگ هرگز جذاب نبودهاند اما به نظر میرسد در نسل جدید SUV پرچمدار این شرکت یعنی رکستون که بهعنوان پروژهٔ Y400 شناخته میشود، این رویه در حال تغییر است. نسل جدید این SUV پرچمدار پنجشنبهٔ آینده رسماً در خانهاش کرهٔ جنوبی، در نمایشگاه خودروی سئول رونمایی خواهد شد اما پیش از آن، سازندهٔ کرهای تیزری از آنرا منتشر کرده است. در این تیزر تقریباً طراحی نمای جلویی این SUV قابلتشخیص است و مشخص است که بهطور کامل با الهام از کانسپت LIV-2 که در نمایشگاه پاریس گذشته معرفی شد طراحی گردیده است.
بنابراین میبینیم که طراحی رکستون کاملاً متحول شده و بسیار نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. البته این امر ممکن است به این دلیل باشد که شرکت مادر سانگیانگ یعنی شرکت هندی ماهیندرا در اواخر سال ۲۰۱۵ شرکت طراحی پینینفارینای ایتالیا را به ارزش ۲۸ میلیون دلار خریداری کرد. بااینحال هرچند مشخص نیست که این طراح مشهور ایتالیایی نقشی در طراحی نسل جدید رکستون داشته است یا نه ولی درهرحال ما آنچه که تاکنون از طراحی بیرونی این خودرو دیدهایم را کاملاً دوست داریم.
اما کابین رکستون جدید بسیار بسیار ساده طراحی شده است و برخلاف نمای بیرونی انسان را شگفتزده و متعجب نمیسازد ولی این قسمت برای بخش خاصی از بازار طراحی شده است که به دنبال یک طراحی ساده و بدون موارد اضافی بوده که به قابلیتهای کاربردی اهمیت داده و بر آن تأکید دارد. در بخش جزئیات و مشخصات فنی اولیه نیز سانگیانگ تاکنون ابعاد رکستون را اعلام نموده است که ۴.۸۵ متر طول، ۱.۹۲ متر عرض و ۱.۸۰ متر ارتفاع دارد درحالیکه از فاصلهٔ محوری کشیده و سخاوتمندانهای برابر با ۲.۸۶ متر هم برخوردار است. در زیر کاپوت این SUV بزرگ کرهای نیز یک موتور بنزینی و یک واحد دیزل جدید که پاکسوز نامیده شده است قرار خواهد گرفت. نیروی هردوی این موتورها به چرخهای عقب و یا هر چهارچرخ انتقال میابد.
سانگیانگ همچنین گفته است که نسل جدید رکستون اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب میشود که دارای ساختاری چهار فریمه است که با استفاده از فولاد با مقاومت بسیار بالا ساخته شده است. بدین ترتیب در ساخت بدنۀ رکستون جدید از فولاد با مقاومت بالای پیشرفتهای استفاده شده است که موجب شده ۶۳ درصد قدرت و استحکام بیشتری نسبت به نسل قبلی داشته باشد درعینحالی که از وزن کمتری هم برخوردار است. قرار است فروش نسل کاملاً جدید سانگیانگ رکستون در نیمهٔ اول سال جاری در بازار داخلی کُره آغاز شود درحالیکه تا پیش از پایان سال نیز در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.
sunmartin
۶ فروردین ۱۳۹۶طراحی ساده ای داره کلا با طراحی های سانگ یانگ حال نمیکنم قبلا که طراح انگلیسی داشت و اون خودروی اکتیون بشکل مورچه خور ساخت که باعث حیرت جامعه خودرویی شد الانم که با پنین فارینا همکاری میکنه آنچنان آش دهن سوزی نشده باید دید که بازار چطور ازش استقبال میکنه
برخلاف کیا هیوندای که بهترین طراحی ها ارائه میدن
فقط تویوتا و هوندا
۶ فروردین ۱۳۹۶کلا شما با چیزی جز کیا و هیوندای حال میکنی؟؟؟
یاسین
۶ فروردین ۱۳۹۶سنگ یانگ اگه رو بحث طراحیش کار کنه واقعا موفق میشه چون خیلی خودرو ساز با تجربه و با قدمتیه کیفیت فنی ماشیناش واقعا قابل قبوله ولی بخاطر ضعف طراحیه که برند مطرحی نیست البته تیوولی یه استارت خوبی بود براش ولی الان همین مدل به نظرم هنوزم با مثلا طراحی های کیا هیوندا هم خیلی فاصله داره
علیرضا
۶ فروردین ۱۳۹۶کاش سبک طراحی تیوولی رو ادامه میداد این خیلی زمخت و بی قوارست بر عکس تیوولی
اشکان
۶ فروردین ۱۳۹۶هر چی باشه بازم داره تلاشش رو میکنه…خیلی هم خوب
احمد
۶ فروردین ۱۳۹۶خودروی عالیه بطور کلی کره ای ها رو قبول دارم
sevlan
۶ فروردین ۱۳۹۶نسل قبلیشو( همونی که چراغای نیم بیضی داشت)۷ماه داشتیم،واقعا خوب بود ، شاسی جدا از بدنه داشت،موتور ۶ سیلندر تکنولوژی بنز و …خوره آفرودبود ، جاهایی میرفت که سانتافه توخوابم نمیبینه،نرم و راحت و فول امکانات،قیافشم ساده و شکیل بود،من یکی لاشه شو ببا بقیه ی مثلا شاسی بلندا عوض نمیکنم،ولی چه میشه کرد که مردم ما فقط قیافه ماشین واسشون مهمه و دیگه هیچ!!!!
علیرضا
۶ فروردین ۱۳۹۶امیدوارم که قابلیت های آفرودشو از دست نداده باشه
Madjid911 GT2
۶ فروردین ۱۳۹۶.
جدیدا طراحی سانگ یانگ خیلی پیشرفت داشته.
حميد
۶ فروردین ۱۳۹۶نمی دونم چرا این سان یانگ از سبک طراحی تیولی استفاده نمیکنه
این خیلی زخمت و زشته