تصاویر غیررسمی از نسل جدید رودیوس برخلاف آنچه که از تیزرهایش مشخص بود، با کمترین تغییرات ظاهری منتشر شده؛ تصاویر لو رفته از رودیوس ۲۰۱۴ نشان می دهند که طراحان آن هنوز هم علاقه ای به ایجاد یک تحول اساسی ندارند . . .
اما رودیوس ۲۰۱۴ به لطف چراغ های جدید جلو که از پیکاپ کوراندو اسپرت گرفته شده و همچنین چراغ های جدید عقبش هرچه باشد بازهم بهتر از نسل قبلی آن است. البته این دور از انتظار نبود که طراحان سانگ یانگ یک خودروی فوق العاده جدید را معرفی نمی کنند اما وقتیکه همین مدل را با مفهومی های دیگر سانگ یانگ مانند XIV مقایسه می کنیم پی می بریم که سانگ یانگ پتانسیل کافی برای ایجاد یک تغییر و تحول اساسی در خودروهایش را دارد اما ظاهرا هنوز هم زمان اجرای آن فرا نرسیده است.
سانگ یانگ قرارست فروش این مدل را ابتدا از بازار کره جنوبی آغاز کند. هنوز از پیشرانه رودیوس ۲۰۱۴ خبر موثقی در دسترس نیست اما گفته می شود برای این ون بزرگ از پیشرانه های ۲.۰ لیتری دیزلی و همچنین ۳.۲ لیتری بنزینی استفاده می شود. اطلاعات کامل رودیوس ۲۰۱۴ همزمان با رونمایی رسمی آن در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ منتشر خواهند شد.
***********************************************
بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: به فاصله یکماه از انتشار اولین تصاویر رودیوس ۲۰۱۴، سانگ یانگ برای نخستین بار آنرا در ژنو رونمایی کرد؛ خودرویی که در برخی بازارهای آسیایی با نام های کوراندو توریزمو (فقط در هنگ کنگ) و Stavic (روسیه، استرالیا، شیلی و …) شناخته می شود اما در اکثر بازارهای اروپایی آنرا با نام رودیوس توریزمو می شناسند . . .
رودیوس که در کلاس ون های فول سایز بازار قرار گرفته، برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ میلادی راهی خیابان ها شد. اولین فیس لیفت آن نیز در سال ۲۰۰۷ معرفی شد ولی آنقدر طراحان آن بی انگیزه کارشان را انجام داده بودند که عرضه این فیس لیفت هیچ کمکی به افزایش محبوبیت جهانی اش نداشت تا سرانجام در پاییز ۲۰۱۱ کمپانی خط تولید آنرا متوقف کرد. البته این موضوع به معنی بد بودن اوضاع مالی سانگ یانگ نیست چراکه بعدها مشخص شد آنها حداقل ۱۶۵ میلیون دلار در همین سه سال فروش رودیوس به جیب زده اند!
به هرحال رودیوس هرچه بوده و هست حالا به نسل دوم خود رسیده؛ در نسل جدید رودیوس فاصله محوری همچنان ۳۰۰۰ میلیمتر باقیمانده تا جای کافی برای قرارگیری حداقل هفت سرنشین در آن باشد. البته چیدمان صندلی های آن تا ۹، ۱۰ و ۱۱ نفر نیز قابل افزایش است. رودیوسی که به ژنو آمده بود، سه ردیف صندلی داشت که صندلی های ردیف دوم آنرا می توان جداگانه خواباند، اگرهم بدنبال حداکثر فضای بار هستید می توانید صندلی های ردیف سوم را از درون کابین جدا کنید که در اینصورت حداکثر فضای بار ۳,۲۴۰ لیتری در اختیار دارید.
سانگ یانگ برای پیشرانه رودیوس جدید از موتور توربو دیزلی e-XDi200 بهره گرفته که ۱۵۵ اسب بخار قدرت در دور ۴,۰۰۰ به همراه ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور در فاصله دورهای ۱,۵۰۰ تا ۲,۸۰۰ تولید می کند. گیربکس استاندارد این مدل شش سرعته دستی بوده اما سفارش پنج سرعته T-Tronic مرسدس بنز نیز امکان پذیر است.
صندلی های برقی با سیستم گرمایشی برای سرنشینان جلو، سیستم پخش MP3 با پورت USB/AUX و بلوتوث، سیستم کمکی ترمز یا BAS، کنترل پایداری، کروز کنترل، سیستم ضد واژگونی یا ARP، ایربگ های اصلی جلو به همراه ایربگ های جانبی، سنسور عقب، سیستم گرمایشی برای جلوگیری از یخ زدن برف پاک کن ها و سیستم جدید Air Quality برای تصفیه هوای درون کابین از گازهای خطرناک مانند مونو اکسید کربن ازجمله مشخصه های استاندارد رودیوس ۲۰۱۳ خواهند بود.
slr722
۱۷ بهمن ۱۳۹۱سانگ یانگ هیچ وقت نتونست به هیوندای و کیا برسه…
حميد
۱۷ بهمن ۱۳۹۱از این به بعدشم نمیتونه برسه.ماشینش علاوه بر طراحی افتضاح،آشغال هم هستن.
hesan
۱۸ بهمن ۱۳۹۱سانگ یانگ هیچی نداشته باشه عوضش یه صندلیای توپی داره که نگوونپرس.
YAS
۱۸ بهمن ۱۳۹۱یه سؤال؟سانگ یانگ رودیوس رو در خیابون رونمایی کرده؟؟؟؟
amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۱هیوندای و کیا و …. هم هیچ کسی فکر نمیکرد یک روزی به اینجا برسند با برنامه ریزی صحیح همین سانگ یانگ میتونه تا 5 سال دیگه خودش رو به یک برند معتبر و مردم پسند و جهانی تبدیل کنه
عرفان
۱۷ بهمن ۱۳۹۱باش حال نکردم
Amin
۱۹ مرداد ۱۳۹۲عرفان جون تو برو با پرایدت حال کن تو هم که با همه چی حال می کنی هر خبری در باره ماشین میاد تو باش حال میکنی یا می خوایش مسخرگی هم حدی داره …
عرفان
۱۷ بهمن ۱۳۹۱ماشین حاج آقا پسندیه …
جوون پسند نیس
JINPACHI
۱۷ بهمن ۱۳۹۱ای کاش ایران فرغون و سایپا یک هم چین چیزی می ساختند. هر چی هست از سال ها کپی کردن بهتره.
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۱اولین خودرو ساز کره است!
ولی …
تامكت
۱۸ بهمن ۱۳۹۱تو تبلیغاته روزنامه ایش بزرگ زده اولین خودروساز کره و رکورد دار گینس!!!!
خیلی دوس دارم بدونم چه رکوردی تو گینس ثبت کردن؟؟
Aston
۱۸ بهمن ۱۳۹۱رکورد زشت ترین ماشین جهان :))
Infinite
۱۸ بهمن ۱۳۹۱سانگ یانگ به یک تغییر و نحول اساسی درون خودش احتیاج داره. کاری که رقبای هموطنش سال ها پیش درون خودشون ایجاد کردند…
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۱این شرکت در حال حاشر در تملک تاتا موتورز هند هست.
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۱آخه سانگ یانگ ماشینه فقط دو سه تا ماشین زشت و بی کیفیت ساخته از خودش در رفته به خدا ماشین های کیا و هیوندا و سوبارو صد برابر این شرکت ماشین های زیباتری تولید می کنه.
علیرضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۱این شرکت هر چی باشه بالاخره یه برنامه کاری و یه هدف مشخص داره . بهتر از ایران خودرو و سایپا هست که فقط هدفشون گرون کردن آشغالاشونه.
حمادی
۲۲ شهریور ۱۳۹۲من حاضرم این جور ماشینا سوار بشم سایپاو………………..(شرکت های ایرانی) سوار نشم.
امير
۱۹ فروردین ۱۳۹۳سلام دوستان رودیوس یا کلا سانگ یانگ شاید از نظر قیافه ظاهر حرفی برای گفتن نداشته باشند ولی از نظر قدرت و امکانات داخلی خیلی خوبه مخصوصا از نظر قدرت من خودم یه رودیوس و اکتیون دارم کاملا راضی هستم برادم لند کروز داره که در برف بسیار شدید تست کع گرفتیم رودیوس یه سر گردن از لند کروز بالا تر بود
فرزاد
۲۸ دی ۱۳۹۳هیچ ماشینی به راحتیه رودیوس نمیرسه
احسان
۳۱ خرداد ۱۳۹۳اولا تاسوارنشدید حرف نزنید خواهشا…
دوما این ماشین فوقالادس باتوجه به حجم موتورش…
راحت،بی صدا،قوی،امکانات کامل رفاهی و…
قبل از گفتن چیزی در موردش تحقیق کنید…
توصیه می کنم یه سر برید آپارات و اسم سانگ یانگ و سرچ کنید…
لطفا بدونه اطلاعات و روهوا هم نظر ندید عزیزانم
یاحق
محسن
۲ تیر ۱۳۹۳خودروهای سانگ یانگ موتورش بنزه که ارم بنز هم روش حکه.خیلی محکم و خوبه و بیشتر واسه افرود خوبه. در مقایسه امکانات و کیفیتش با قیمت خودرو از بقیه حتی کیا و هیوندا هم بهتره. با ۱۰۸ میلیون تومان که البته اگه گرون نشده باشه، کدوم شاسی بلند کیا یا هیوندا رو با اون شرایط و موتور بنز میشه خرید؟؟؟؟
مصطفی
۲۴ مرداد ۱۳۹۳با سلام
اگر این نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر مردم هستند طرحی تصویب کنند که هر خانواده ایرانی که پولدار نیست بتونن یه ماشین بدون تعرفه وارد کنن…که هم نیاز مالی اونا براورده بشود هم عقده سوار شدن بر ماشین لوکس به دلشون نشینه…چطوری تشخیص بدن چه خانواده ی پول داره کی نداره؟؟؟
راحت از روی اطلاعات خانوار این کار انجام پذیر است ..
باتشکر
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۳اونوقت پولشو ازکجا بیارند ؟ پول مردم عادی فقط به ماشین های ایرانی میرسه . اگه یه روز ایران بتونه ماشینی در حد هیوندا تولید کنه حتمآ قیمتش هم در حد هیوندائی است . اون وقت ما که با وضعیت مالی وبا کلی قرض و بدهی یه پراید میخریم چطوری ماشین خدات تومانی بخریم الکی شعار ندهید مگر اینکه خودتان از طبقه ازما بهترون باشید
HAMIDREZA
۲ شهریور ۱۳۹۴دوستان سانگ یانگ از هیوندای و کیا بهتره،من کسی هستم که عشقه ماشینه و از روی هوا حرف نمیزنم،چرا راه دور بریم همین آپارات خودمون،شما برید توش تمام فیلم های مرتبط به:هیوندای و کیا و سانگ یانگ رو نگاه کنید،بعد به حرف من پی میبرید؛من همشو دیدم.
رضا
۵ شهریور ۱۳۹۴باشه که باشه /باز نسبت به قیمتش خیلی خوبه.ولی کی به بازار ایران میاد?
Reza
۲۵ خرداد ۱۳۹۵یکی بگه قیمت رودیوس چنده