سانگ یانگ

ملاقاتی کوتاه با سانگ‌یانگ رکستون، هرکول کره‌ای

در ابتدا اگر کسی شناختی نداشته باشد می‌گوید از این چینی‌هاست، اگر کمی اسمش به گوششان خورده باشد می‌گویند خیلی بی‌کیفیت هستند
ولی فقط کافی است جلوی پایتان ترمز بزنند دیگر کار تمام است.

SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
شرکت سانگ یانگ با پیشینه‌ای بیش از ۶۰ سال در صنعت خودروسازی در کره جنوبی یکی از بنام‌ترین خودروسازان کره و جهان بشمار می‌رود و صدالبته سرمایه گزاری کمپانی مرسدس بنز نیز از سال ۱۹۹۰ در پیشرفت و کیفیت تولید و موفقیت این خودرو بی‌تأثیر نبوده است.
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
این کمپانی در ۱۹۶ کشور جهان دارای ۱۲۵۰ نمایندگی دارای محصولاتی متنوع در تمامی کلاس‌هاست. همچنین وجود شاسی مستقل، قوای محرکه خطی و سیستم تعلیق چند اتصالی مدرن به‌موازات سایر امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد، خودروهای شاسی‌بلند سانگ یانگ را در کلاس خودروهایی با قابلیت رانندگی در جاده‌های ناهموار یا به‌اصطلاح آفرود قرار می‌دهد.
SsangYong Rexton
SsangYong Rexton
خودروی ما یک مدل رکستون نسل دوم است. خودرویی زیبا لوکس و بزرگ و پرقدرت.
در نگاه اول شاید زیبا به نظر نرسد ولی با کمی تأمل در سال تولید خود (۲۰۰۹) چیزی هم کم نداشته وارد خودرو می‌شویم اولین چیزی که به چشم می‌آید چرم صندلی‌هاست پس از این‌همه سال تقریباً سالم و تمیز مانده و لوگوی رکستون بروی صندلی‌های جلو دوخته شده و روی پارکابیها خودنمایی می‌کند.

SsangYong Rexton
موضوع بعدی امکاناتی است که هر کسی به‌راحتی می‌فهمد با یک خودروی معمولی سروکار ندارد چرم فرمان هنوز خوب است کلیدهای کنترل برو روی غربیلک فرمان کمی بزرگ هستند و به‌اصطلاح توی ذوق می‌زنند ولی آن‌قدر کامل هستند که همه چیز یادتان می‌رود.

SsangYong Rexton
فرمان از چند گزینه تشکیل شده است کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کلیدهای تعویض دنده روی فرمان، تنظیم و تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)، تثبیت‌کننده سرعت برف‌پاک‌کن به‌صورت اتوماتیک، روشن شدن چراغ‌های جلو به‌صورت اتوماتیک کنسول جلو کاملاً ساده به نظر می‌رسد ولی همه امکانات را در خود جای داده و به‌راحتی قابل دسترس است.

در وسط کنسول گیربکس ۵ سرعته هوشمند تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده از روی سر دنده و حالت زمستان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی با ۷ اسپیکر و نمایشگر لمسی ۷ اینچی، از دیگر امکانات این خودرو نظیر گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب هرکدام به‌صورت مجزا، سانروف، سیستم تهویه مطبوع برای فضای بار خودرو به‌صورت دستی، خروجی برق ۱۲ ولت در جلو و عقب خودرو و امکانات امنیتی نظیر ترمزهای ضد قفل، سیستم تقسیم نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضد واژگونی، سیستم کنترل کشش در سرازیری، سانروف و شیشه‌های خودرو دوجداره مجهز به سیستم تشخیص موانع و محافظ اشعه خورشید، کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای، کیسه هوای راننده سرنشین و پرده‌ای و شاسی سه لایه می‌توان نام برد. و اما قلب خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر معادل ۳۲۰۰ سی‌سی با حداکثر قدرت ۲۲۰ اسب بخار به‌راحتی به چهار چرخ که همیشه با هم محرک هستند راه می‌یابد و این هرکول ۱۹۰۰ کیلویی را حرکت می‌دهد. حداکثر سرعتی که با این خودرو روز آزمایش گرفته شد ۱۸۵ کیلومتر بود البته کمپانی سازنده سرعت ۱۹۵ کیلومتر را اعلام کرده است. شتاب صفر تا صد هم که گرفتیم ۱۰.۵ بود که ۹.۵ به گفته سازنده است و بالاخره مصرف سوخت که در شهر ۱۹.۵ در خارج از شهر ۱۲.۵ و ترکیبی ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

SsangYong Rexton
پشت فرمان می‌نشینیم همه چیز سر جایش به‌خوبی قرار گرفته سویچ را می‌چرخانیم صدای زیبایی دارد پشت آمپر قبل از روشن شدن خودرو اصلاً به چشم نمی‌آمد ولی حالا زیباست دنده را در حالت درایو گذاشته و کمی گاز می‌دهم به‌راحتی و آرامی حرکت می‌کند دنده‌ها به‌راحتی تعویض می‌شوند کمی گاز می‌دهم تا شتابش را ببینم از جا کنده می‌شود صدای موسیقی از اسپیکرها به‌وضوح به گوش می‌رسد صندلی‌ها راحت، فرمانی نرم و به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی سواری هم نرم است دل کندن از این هرکول ناشناخته برایم سخت است در این مدت کوتاه اصلاً فکر نمی‌کنید سوار بر محصولات کره‌ای هستید.

در انتها باید گفت به دلیل بازار بد خریدوفروش نو و کارکرده و کمبود مراکز خدمات البته با کیفیت کمی برای مردم محصولات سانگ یانگ خودرویی پیش پا افتاده به نظر می‌رسد البته برای کسانی که خودرویی مدرن با امکانات و ایمنی بالا و همچنین ارزان می‌خواهند سانگ یانگ خودروی خوبی است.
امید به اینکه محصولات جدید این کمپانی هم چنین باشند. این گزارش برای مجله خودرویی پدال تهیه و تنظیم شده است.
تهیه گزارش: سینا سندی
عکس: سینا سندی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    فکر کنم هدف اول سانگ یانگ طراحی افتضاح ظاهری هست. به جرات میشه گفت تا امروز یه طراحی بهتر از افتضاح نداشته!

    1. tv

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      اقا سینا دستت درد نکه…
      فرامرز جان این جوریام نیست کوراندو رو نگاه کن که سعی کردن شبیه جیپ بشه ،بغیر از چراغ راهنماهای بزرگ جلوش ، همه چیش درست همون جاییه که باید باشه

    2. سامان اذری

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      نمای پشتی محصولات سانگ یانگ مخصوصا قدیمی ها خیلی زشت بود انگلر پشتش رو با گیوتین قطع کردند
      مصرف 19.5 برا یه ماشین 220 اسبی خیلی زیاده

      1. نوید جهرمی

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        داش سامان خرابمون کردی با این پروفایلت. مخلصم.
        سرزنده باشی

        1. سامان

          ۱ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          داش نوید من کوچیک شمام
          فدات
          580 اسب بخار پشت سرم بود
          حتی از عکس انداختن هم میترسیدم

    3. armin

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (420 ديدگاه)

      مصرف ۱۹.۵ ؟؟؟؟؟؟؟؟

    4. AMIR/////

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      یک جوری گفتین آدم فکر میکنه در مورد g calss حرف میزنین.

    5. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      من با فرامرز عزیز موافقم.واقعا طراحی و نمای زشتی داره و اصلا به دل نمیشینه
      استیل نداره

  2. Hamid

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    جناب سینا سندی
    احتمالا خودت یا یکی از دوستان یا یه شخص ثالث رکستون دست دوم دارید و رو دستتون مونده که بعد از 7، 8 سال به فکر ملاقات با رکستون افتادی!
    و چنان از این ماشین ساده با ظاهری شبیه ون و با قدرت نسبی پایین تعریف کردی که هرکی لندکروز داشته باشه بخواد بفروشه رکستون بجاش بگیره…

  3. احسان آرسنالی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    با این شرایط کشور خرید خودرو بدون خدمات اشتباهه. چند وقت پیش شنیدم خودروی با کیفیتی همچون هوندا سیویک بدلیل نبود فیلتر روغن تو خود تهران صاحبانش رو آواره کرده. حالا ببین وضع شهرستان ها چجوری ه

  4. Hamid

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    یعنی این عتیقه یه ایراد یا نقطه ضعف نداشت که در متن ذکر بفرمایید؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. king 918

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    همین که تهویه یک نقطه ایی داره یعنی یه ماشین معمولی
    ظاهرشم که افتضاحه
    داشبردشم که بویی از سلیقه در طراحی نبرده
    موتورش که فوق ضعیفه 6 سیلندر 3.2 لیتری 220 اسب بخار عملکردش که خنده داه وزنش 1900 کیلو واقعا جای تعریف نداره خیلی متعجب شدم از این همه تعریف نویسنده
    امکانات دیگش بد نیست مثل مانیتور 7 اینچ یا حافظه صندلی و … اما در کل جالب نیست ….
    مثل باقی ماشیناش معمولیه و خیلی ساده …

    1. tv

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      موتورش تحت لیسانس مرسدس تولید شده … دست کم نگیرش …

      1. سامان اذری

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        اره کاملا مشخصه 220 اسب بخار 19.5 مصرف
        از این بهتر نمیشه

        1. tv

          ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (225 ديدگاه)

          دیگه باید با کمپانی مورد علاقتون صحبت کنید که چرا همچین چیزی تولید کرده ؟!

  6. HADI

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    حالا که فکر میکنم میبینم پراید خیلی قشنگه

  7. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    از اون جایی که نویسنده کلمه زیبا رو برای تعریف از طراحی ماشین به کار برد دیگه ادامه متن رو نخوندم

  8. parham

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    هر جور حساب کنیم هر جور خودمون رو گول بزنیم
    ماشین خوبی به نظر نخواهد آمد.
    واقعا ضعف بزرگ این ماشین طراحی اون هست که با سه کلمه کریه بی تناسب و زشت میشه توصیفش کرد.

  9. احمد باقری

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی های الانش خیلی بهتره و پیشرفت خوبی داشته.

  10. sky watcher

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سانگ یانگ یک خودرو ساز کره ای که متعلق به چین بود و پس از زیان دهی چینی ها تصمیم به تعطیلی این خودرو ساز کردند و با اعتراض شدید کارگران کره ای تمام سهام اون رو به تاتاموتورز هند فروختن …

  11. محمد

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    196کشور جهان….ای ول..عظمتوبزرگی …
    چقدر کیلومترشمارش شبیه تیباهست…یعنی کیلومتر تیبا شبیه این هستا

  12. نوید جهرمی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    سینا جان دستت درد نکنه. عکس ها رو به تعداد و خوب گرفتی. جزئیات به خوبی در دسترس هست. عکس های نمای جلو و عقب و بغل رو اگر در ی محیط خلوت و از فاصله ی دورتر میگرفتی تکمیل تر میشد.
    در رابطه با نحوه ی رانندگی و هندلینگ ، میدان دید خودرو و نحوه ی رانندگی در شهر و جاده (از نظر سخت یا سهل بودن) بیشتر توضیح لازم بود. مقاله ی خوبی نوشتی و این نکات ب نظرم رسید بیان کنم دوست داشته باشی بدونی.
    در کل دستت درد نکنه عزیزجان.
    منتظر تجربه های بعدی از تست خودروییت هستیم.

  13. امیرحسین

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اکثر مجلاتی که رکستون رو تست کردن ازش تعریف و تمجید کردن و بخصوص قابلیت آفرود و سواری اش رو قابل قبول دونستن.البته دانش آنها که به اندازه بعضی دوستان نیست!!!!!

  14. آرمان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اینو واقعا قبول دارم که از نظر بدی قیافه اول هست.

  15. سینا سندی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان که لطف کردن مطلب را خوندن و نظر دادن چند تا پاسخ
    بنده نه عاشق رکستون و محصولات سانگ یانگ هستم و نه این ماشین رو دستم باد کرده و همینطور ماشین بدون اشکالیه
    تهیه این گزارش واسه اون دسته از دوستانیه که 90 درصد قشر جامعه رو تشکیل میدن که واقعا هیچ چیز از ماشین نمی دونن و اسم ماشین باز رو یدک می کشن
    این افراد هستند که خودروهایی مثل هوندا – سوبارو – میتسوبیشی و خیلی از غول های خودرو سازی تو کشور دست از پا دراز تر میان و میرن
    خلاصه منظور بنده اینه که ماشین خوب فقط هیوندا و کیا نیستن یا فقط 405 و پراید و 206 نیستن که خوب خرید و فروش میشن ،ماشین خوب و با کیفیت میتونه از هر کمپانی و کشوری باشه
    باز هم از تشکر می کنم از نظراتتون

  16. تبريزي

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از شرکت های منطقه آزاد ارس تعداد زیادی رکستون و کایرون مدل ۲۰۱۳ وارد کرده بود و در مدت کوتاهی همه فروش رفت. تمامی خریداران خیلی راضی هستن و الان کسی نمی فروشه و دست دومش کمیابه.

  17. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستان من خودم رکستون دارم از صفر کیلومتر استفاده میکنم
    وجدانا خودروی خوب وعالی نسبت به قیمتش هست وقابل رقابت با بهترین کمپانیهای خودرو سازی دنیا

  18. مهران قائمی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    گزارش خوبی بود، سانگ یانگ،خصوصا رکستون رو باید سوار شد تا فهمید چه هیولای با حالیه،
    من رکستون 2013دارم،از این مدل زیبا تره،
    ولی از نویسنده تشکر میکنم،و اینو بگم،رکستون واقعا در حد ژاپنی های خیلی خوبه،

  19. طاها

    ۲۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام بنده هم با نظر سینا جان موافقم ماشین خوبیه با توجه به قیمت ماشینهای چینی ومتفرقه وکیفیت های مختلف میشه گفت خوبه ولی عالی نیست .

  20. Sina

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که رکستون دارند 2012 یا 2013 لطفا به این سوال پاسخ بدهند
    آیا رکستون معمولی یا دبلیو دارای کمک سنگین هست منظورم سیستم 4L هست? اگر هست که هیچ، اگر نداره آیا تو آفرود کم نمیاره? چون من خودم سورنتو 2008 دارم و بارها حتی تو آفرود سبک هم از این قابلیت استفاده میکنم چون هم قدرت رو افزایش میده و هم کمک میکنه با سرعت کم مسیر رو طی کرد
    ممنون

  21. حامد

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تویوتا لندکروز ۲۰۰۶ داشتم برای چند سال ،چند سال هم هست کایرون سانگ یانگ ۲۰۱۲ دارم.
    از لندکروز بخاطر ایتهلاک بالاش و هزینه های زیادش راحت دل کندم اما نمی تونم کایرون رو بفروشم نه بخاطر بازار ضعیفش بلکه بخاطر قدرت فوق العاده ای که تو رانندگی بهت میده و استهلاک پایینش دلم نمی یاد. البته تو این قیمت هیچ رقیبی نداره تو بازار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا