سانگ یانگ

معرفی سانگ یانگ رکستون به‌روز شده با تغییراتی سورپرایز کننده

سانگ یانگ در حرکتی که برای بسیاری از طرفداران دنیای خودرو سورپرایز کننده محسوب می‌شود از رکستون ۲۰۲۱ در بازار بریتانیا رونمایی کرد.

درحالی‌که آینده سانگ یانگ به خاطر ورشکستگی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما به نظر می‌رسد این خودروساز کره‌ای زمان مناسبی را صرف به‌روزرسانی شاسی‌بلند پرچم‌دار خود کرده و شاید با این کار به دنبال حل برخی از مشکلات خود در آینده است.

در بخش جلو شاهد جلوپنجره جدیدی هستیم که باعث شده ظاهر رکستون نسبت به مدل قبلی برجستگی کمتری داشته و شاید هم کمی باعث زشت شدن خودرو شده باشد. نمای جلوی این خودرو ما را به یاد محصولات اخیر ام جی از جمله مدل هکتور می‌اندازد. خوشبختانه رکستون نسبت به برخی محصولات قبلی سانگ یانگ همچون رودیوس و موسو ظاهر مقبول‌تری دارد.

اما تغییرات این خودرو فقط به ‌ظاهر آن محدود نمی‌شوند زیرا در زیر کاپوت نیز اتفاقاتی رخ داده است. پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی سانگ یانگ همچنان حضور دارد اما حالا قدرت ۱۹۹ اسبی و گشتاور ۴۴۱ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه در نسخه قبلی خروجی ۱۷۸ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشت.

رکستون قبلی از گیربکس دهه ۹۰ مرسدس بنز استفاده می‌کرد اما حالا گیربکس ۸ سرعته ساخت هیوندای ترانزیس در این خودرو بکار رفته است. این شرکت تأمین‌کننده قطعات محصولات جنسیس، هیوندای و کیا نیز می‌باشد.

گفته شده این گیربکس جدید باعث کاهش سر و صدا و ناهنجاری شده و روی آئرودینامیک نیز تأثیر مثبتی داشته است. سانگ یانگ مدعی است کابین رکستون یکی از آرام ترین کابین‌ها بین خودروهای این کلاس است که برای یک خودروی سنتی با شاسی نردبانی و پیشرانه دیزلی عملکردی احساس‌برانگیز محسوب می‌شود.

رکستون با دو تریم جدید ونچورا و اولتیمیت در دسترس است که قیمت مدل ونچورا از ۳۷۹۹۵ پوند شروع شده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، نمایشگر ۸ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، فرمان گرم شونده و برقی، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده و… اشاره کرد.

مدل اولتیمیت که ۴۰۶۶۵ پوند قیمت دارد علاوه بر موارد یاد شده به صندلی‌های چرمی، مه شکن‌های LED، نمایشگر بزرگ‌تر، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، تجهیزات ایمنی بیشتر و درب پشتی برقی مجهز است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (444 ديدگاه)

    کاش حداقل مدل قدیم کوراندو رو داشتم

    موافقم 18
    مخالفم 2
  2. مهدی موتور

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    ?

    موافقم 6
    مخالفم 3
  3. زیزیگولو

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    ????

    موافقم 15
    مخالفم 5
  4. محمد رستمی نژاد

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    آقا رامین زود بیا حمایت کن ازش منتظر هستیم

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      سانگ یانگ چینی نیست ک بیاد ، کره ای هست!

  5. Sina

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (831 ديدگاه)

    برای خرید هر ماشینی باید یه تفاوت قابل قبول و مناسب با نیازت نسبت به رقباش داشته باشه

    من این رو نسبت به رقباش ترجیح میدم بخاطر شاسی و بدنه جدا و در نتیجه مناسبتر و محکم تر بودنش توی خارج جاده

    البته خیلیا ممکنه زیبایی داخل سورنتو و سانتافه براشون جذابیت بیشتری داشته باشه و رکستون به چشمشون نیاد

    موافقم 16
    مخالفم 4
  6. Avan

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    قیافش تا حدی شبیه برخی خودروهای چینی مثل مکسوس و چری شده،حالا نمی ونم این شبیه اونهاست یا اونها شبیه این زدن.ولی در کل جذابه و من از سانتافه جدید بیشتر می پسندم.سانگ. یانگ محصولات باکیفیتی میسازه ولی انگار مثل یه ادم محجوبه که نمی خواد خودنمایی کنه

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. T.C.B.K

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (185 ديدگاه)

      آقای آوان
      گفتی :
      نمیدونم این شبیه اوناس یا اونا شبیه این زدن

      یعنی واقعا اصلا میدونی چه چیزی مینویسی ؟؟؟

      جدیدترین محصول شرکت چری همون چری تیگو 8 پلاس هست که سال 2019 معرفی شد.
      جدید ترین محصول مکسوس هم مکسوس D80 هست که اواخر 2018 معرفی شد. ولی 2019 عرضه شد.

      حالا خودت فکر کن کدومشون از کدومشون کپی کرده
      این سانگ یانگ محصول قراره سال 2021 عرضه بشه
      خودت فکر کن بیین نتیجه چی میشه.

      اما دسته دنده اش شبیه پولستار هست… ? و بی ام و
      طراحی هم شبیه چینی ها.

      قیمت پایه هم 37 هزار پوند که میشه 41 هزار دلار.

      نسخه فول هم میشه گفت 40 هزار پوند که به عبارتی میکنه 45 هزار دلار.

      من خودم با 45 هزار دلار ترجیحا کیا تلوراید میخرم یا هیوندای پالیسید .
      یا اگه نبودن ترجیحا میرم سراغ خودرو های آمریکایی.

      خداوکیلی خیلی گرونه.

      پدال کامنتمو منتشر کن … با سپاس…

      موافقم 10
      مخالفم 7
  7. Benz309 1974

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    آخه آدم عاقل سهامش رو میده دست تاتا؟ اون از گندی که تو جگوار _ لندرور آوردن اینم از سانگ یانگ که بدبختش کردن. یکی نیست به تاتا بگه برو نانو خودتو درست کن

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. یوسف

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (746 ديدگاه)

      سهامدار سانگ یانگ تاتا موتورز نیست، شرکت ماهیندرا هستش که تو این چند سال گذشته سهام پینین فارینا و بخش موتورسیکلت سازی پژو رو هم خریداری کرده.

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. Benz309 1974

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        ببخشید من ماهیندرا و تاتا رو با هم اشتباه میگیرم ولی به هر حال جفتشون از پس اداره این چند شرکت بر نیومدن.

        موافقم 6
        مخالفم 3
  8. میرخان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چرا حجم دهی گلگیراش اینقدر اغراق آمیزه ؟واقعا لاستیک ها رو کوچیک نشون میده .

  9. Pooriya.BMW_Germany

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    به نظر من هیوندای باید سانگ یانگ رو خریداری
    سانگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی هست
    و سابقه طولانی در ساخت خودروهای شاسی نردبانی و اس یو وی داره ولی هیچ وقت نتوانست مثل رقیبان هم وطن خود یعنی هیوندای و کیا در بازار جهانی موفقیتی کسب کنه

    هیوندای میتونه سانگ یانگ رو خریداری کنه و با سرمایه گذاری و مدیریت موفق خود سانگ یانگ رو از این شرایط نجات بده
    سانگ یانگ می‌تونه نقش تولید خودروهای کار مثل کامیونت ها و تراک ها و پیکاپ ها و همچنین تولید خودروهای آفرود سبک و ارزان قیمت بر عهده بگیرد
    و همچنین هیوندای هم از تجربه سانگ یانگ در ساخت خودروهای شاسی نردبانی و اس یو وی بهره ببرد

    گزینه دوم برای سکان‌داری سانگ یانگ جیلی موتور هست

    چون جیلی میتونه با سرمایه ای که داره سانگ یانگ رو تبدیل به خودروسازی برای منطقه جنوب شرق آسیا چین و هند تبدیل کنه چون بازار اصلی سانگ یانگ این مناطق هست و تقریباً همون مدل مدیریت جیلی که برای پروتن در نظر گرفته برای سانگ یانگ هم جواب میده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. kastech

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (204 ديدگاه)

    سانگ یانگ کمپانی خیلی عجیبیه! متخصص طراحی زشت ترین خودروهاست، بعد تو اینهمه مدل یه کوراندو جذاب داره که میاد اونم شکر میزنه توش، در حالیکه میتونست با ارتقا و فیس لیفت همون ماشین یه رقیب تو بازار باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  11. Aryan kia

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    لاستیکاش انگار برا پیکانه خیلی کوچیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا