سانگ یانگ در چند سال آینده با معرفی یک شاسیبلند کاملاً جدید که تمرکز خاصی روی آفرود خواهد داشت خط تولید خود را گسترش میدهد. این شاسیبلند بر پایهی خودروی مفهومی XAV ساخته خواهد شد.
اولین بار XAV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال پیش دیده شد و با معرفی شاسیبلند جدید سانگ یانگ در سال ۲۰۱۹، تعداد مدلهای تولیدی این خودروساز کرهای به ۷ مدل افزایش خواهد یافت.
مدیران ارشد این خودروساز از زمان نمایش عمومی XAV در فکر عرضهی نسخهی تولیدی آن بودند اما حالا ما میتوانیم بگوییم که نسخهی تولیدی چراغ سبز را دریافت کرده است. انتظار میرود که ورود این خودرو با سودآوری این خودروساز که برای اولین بار از زمان خریداری توسط ماهیندرا در سال ۲۰۱۱ رخ داده مصادف شود.
ما میدانیم که این شاسیبلند بر پایهی پلتفرم کشیده شدهی مدل تیوولی ساخته خواهد شد و احتمالاً در طراحی آن از اِلِمان های نسل دوم کوراندو تأثیر گرفته خواهد شد. خودروی تولیدی با ۴۴۰۰ متر طول طویلتر از مدل کانسپت خواهد بود اگرچه که هنوز مشخصات تناسباتی و اندازهی خودرو کاملاً معلوم نشده است. ما میدانیم که تمرکز خودرو روی تواناییهای آفرود خواهد بود بنابراین سپرها و رکابهای جانبی زمخت و ضخیم مدل XAV که باعث بالاتر بردن ارتفاع سواری خودرو و زوایای اُورهنگ کوتاهتر شده به خودروی تولیدی نیز راه خواهند یافت. از آنجایی که این خودرو از پلتفرم تیوولی سود میبرد بنابراین از جدیدترین نسل پیشرانههای بنزینی و دیزلی این خودرو سود خواهد برد اگرچه که در نمایشگاه فرانکفورت نسخهی کانسپت با سیستم هیبریدی الکتریکی چهارچرخ محرک عرضه شده بود. در این سیستم از باتریهای لیتیوم یون ۲.۱ کیلووات ساعتی و دو پیشرانهی الکتریکی که روی اکسل عقب واقع شده بودند استفاده شده بود. احتمال استفاده از قوای محرکهی الکتریکی در شاسیبلندی تولیدی نیز وجود دارد.
ویژگیای که بعید است از نسخهی کانسپت به مدل تولیدی انتقال یابد سیستم 3S-CUBE است. این سیستم به منظور حداکثر کردن توانایی آفرود با استفاده از وسایل حسی و سیستم تعلیق بادی طراحی شده است. سیستم تعلیق بادی سانگ یانگ به منظور حداکثر کارایی در سطوح متفاوت بهصورت خودکار ارتفاع سواری خودرو را تنظیم میکند.
احتمالاً هزینهها و پیچیدگی این سیستم باعث شده تا سانگ یانگ از قرار دادن آن در مدل تولیدی منصرف شود. چنانکه یکی از مدیران سانگ یانگ گفته که خودروی نهایی باید با بودجه و ارزش در برابر مبلغ پرداختی همخوانی داشته باشد.
XAV تنها خودروی کاملاً جدیدی نیست که سانگ یانگ تا سال ۲۰۱۹ عرضه میکند. سال آینده ما رکستون جدید را خواهیم دید و سال بعد از آن نیز پیکاپ تراک تازهای به منظور جایگزینی با کوراندو اسپورت به بازار خواهد آمد. درست قبل از عرضهی XAV نیز شاسیبلند میدسایز کاملاً جدید کوراندو عرضه خواهد شد که بر پایهی نسخهی طویلتر پلتفرم تیوولی و تیوولی XLVساخته میشود.
قبلنا تا قبل از ۲۰۱۲ طراحشون یه مرد انگلیسی بود،ولی الان دو سالی میشه طرح خاش واقعا جالب شده فکر کنم طراح ها عوض شدن،در ما خوبه که یه برند با قیمتی منصفانه داره تو ایران میفروشه ولی مردم هنوز اطلاعی در موردش ندارن هنوز خیلیا فکر میکنن این برند چینیه،نمیدونن که زمانی که هیوندای و کیا نبود اولین برند کره سانگ سانگبوده
شرکت ماهیندرا که شرکت مادر سانگ یانگ حساب میشه سال گذشته سهام شرکت ایتالیایی pininfarina که طراح چند مدل فراری و آلفارومئو بوده رو خرید. برای همین تولیدات جدید سانگ یانگ طراحی متفاوتی دارند. توصیه میکنم کانسپت های سایت اصلی سانگ یانگ رو هم ببینید!!
کارخونه و شرکتی که شاسی بلند با موتور 1600 سی سی اونم اتومات بزنه باید عرض کنم که مفت هم نمیارزه،نمونش تیوولی ،همه به قیافش نگاه میکنن و به به و چه چه میکنن ولی تصور کنید که موتورش هم سطح موتور. پژو 206 هست
Me
۲۷ مرداد ۱۳۹۵خودروهای سانگیانگ از جایگاه قبلیشون یعنی “عجیب و خیلی زشت” اومدن پایین و بر جایگاه “عجیب و -شاید- یهکم زشت” تکیه دادهاند!
آرمااااان
۲۷ مرداد ۱۳۹۵قبلنا تا قبل از ۲۰۱۲ طراحشون یه مرد انگلیسی بود،ولی الان دو سالی میشه طرح خاش واقعا جالب شده فکر کنم طراح ها عوض شدن،در ما خوبه که یه برند با قیمتی منصفانه داره تو ایران میفروشه ولی مردم هنوز اطلاعی در موردش ندارن هنوز خیلیا فکر میکنن این برند چینیه،نمیدونن که زمانی که هیوندای و کیا نبود اولین برند کره سانگ سانگبوده
Ali
۲۷ مرداد ۱۳۹۵شرکت ماهیندرا که شرکت مادر سانگ یانگ حساب میشه سال گذشته سهام شرکت ایتالیایی pininfarina که طراح چند مدل فراری و آلفارومئو بوده رو خرید. برای همین تولیدات جدید سانگ یانگ طراحی متفاوتی دارند. توصیه میکنم کانسپت های سایت اصلی سانگ یانگ رو هم ببینید!!
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مرداد ۱۳۹۵طراحیش ی جور خاصیه
محمد
۲۷ مرداد ۱۳۹۵این سبک طراحی هم طرفدار خودشو داره و اینکه ماشینایی که می زنه کیفیت خوبی هم دارن و بزرگترین سازنده شاسی بلند تو کره هستش
one:1
۲۷ مرداد ۱۳۹۵سانگ یانگ چرا عجیب و لی کمی بامزه طراحی میکنه؟
Ali.usa
۲۷ مرداد ۱۳۹۵چه طراحی بی معنی داره
حميد
۲۷ مرداد ۱۳۹۵اگه خوب نگاه کنی تنها خودرویی که امروزه تو ایران یکم با قیمتش هم خونی داره این تیولی هست
ehsan
۲۷ مرداد ۱۳۹۵نمیدونم چرا ولی سانگ یانگ رو دوست دارم.مخصوصا رکستون 2016 اینجا تو تبریز پلاک ازادش زیاد شده .
Noble
۲۷ مرداد ۱۳۹۵هزار بار از MG و لیفان و زوتی و چانگان و هاوال و جک بهتره. نظر شخصی
Developer
۲۷ مرداد ۱۳۹۵اونایی که گفتی آره اما MG رو موافق نیستم ، اگه قبول داشته باشی سانگ یانگ کره ایه پس با همون منطق باید انگلیسی بودن MG رو قبول داشته باشی!
Noble
۲۷ مرداد ۱۳۹۵آره کاش اسمی از MG نمیبردم.
ام جی یکم فرق داره. کسایی که دارن ناراضی نیستن.
REVENTоN ?
۲۷ مرداد ۱۳۹۵من هر چی به بابام میگم بیا تیوولی بگیر نمیگیره :|
چرا واقعا!
ياسر
۲۷ مرداد ۱۳۹۵از دوستان اگه کسی تیوولی داره تجربیاتشو بگه
کامبیز
۲۷ مرداد ۱۳۹۵درود
چقد شبیه کوراندو مدل قدیمی هست !! با یکمی تغییر !!
Majid
۲۸ مرداد ۱۳۹۵فکرنکنم براى افرودچیزه بدى ازاب دربیاد چون سانگ یانگ تجربه بالایى توى ساخت خودروهاى شاستى بلندداره واین نمى تونه بى تاثیرباشه
صابر
۴ آذر ۱۳۹۶کارخونه و شرکتی که شاسی بلند با موتور 1600 سی سی اونم اتومات بزنه باید عرض کنم که مفت هم نمیارزه،نمونش تیوولی ،همه به قیافش نگاه میکنن و به به و چه چه میکنن ولی تصور کنید که موتورش هم سطح موتور. پژو 206 هست