سانگیانگ یک سال پیش نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ تیوولی را در کرهٔ جنوبی عرضه کرد و حالا این کراساوور سابکامپکت به اروپا رسیده است. تیوولی طی این فیسلیفت، بهروزرسانیهایی را در بیرون، داخل، تکنولوژیهای ایمنی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و قوای محرکه تجربه کرده است. طراحی بیرونی این ماشین در جلو با چراغهای جدید و جلوپنجرهٔ بازطراحی شده به همراه سپری تازه که حالا از ورودی هوای بزرگتر و مه شکنهای سهتایی برخوردار است، مدرنتر شده است. در عقب خودرو نیز گرافیک داخلی جدید چراغهای LED و سپر جدید به چشم میخورد درحالیکه درب صندوق هم بازطراحی و برجستهتر شده است.
در داخل تیوولی مدل ۲۰۲۰ تغییرات بیشتری دیده میشود زیرا داشبورد بازطراحی شده، کنسول مرکزی بروز شده و کیفیت دکمهها افزایش یافته است. کراساوور سابکامپکت سانگیانگ همچنین به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی LCD به همراه نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم مجهز شده است که از اندروید اتو، اپل کارپلی، رادیو ماهوارهای، پورت USB و دوربین دید عقب برخوردار است.
تیوولی مدل ۲۰۲۰ همچنین بهروزرسانیهای فنی بزرگی را هم تجربه کرده زیرا برای آن دو پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ جدید ارائه شده است. موتور اول یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است که انتقال نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد. موتور دوم اما از نوع ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور، علاوه بر گیربکس شش سرعتهٔ دستی، یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هم ارائه میشود.
علاوه بر این، پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربودیزل تیوولی هم بروز شده و حالا ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۲۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک صورت میگیرد. هر سه پیشرانهٔ تیوولی مطابق با جدیدترین استانداردهای آلایندگی یورو 6D هستند. صرفنظر از نوع پیشرانه اما تمام نسخههای این کراساوور کرهای صرفاً بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود.
علاوه بر این موارد، سانگیانگ همچنین ایمنی فعال تیوولی را هم با سیستمهای استانداردی شامل هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، تشخیص علائم ترافیکی، هشدار توجه راننده، سیستم توقف اضطراری و… ارتقاء داده است. قیمت سانگیانگ تیوولی مدل ۲۰۲۰ در بریتانیا از ۱۳,۹۹۵ پوند برای تیپ پایهٔ EX آغاز میشود. این تیپ صرفاً با پیشرانهٔ سه سیلندر بنزینی قابل خریداری خواهد بود.
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹قیمت نسخه های گرونترشم میزاشتین خب
بنظرم واسه خانواده های جوون ماشین خوبیه اما طراحی کنسول وسط قبلیشو بیشتر دوست داشتم تا بعد فیس لیفت هرچند بیرونش بهتر شده
موتورهای دیزلی با کیفیت گازوئیل ایران سازگاره؟ میشه تو ایران از این پیشرانه های توربو دیزل استفاده کرد یا به دردسر میوفته؟
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹نمیدونم چرا هر زمانی این ماشینو میبینم ، حالم بد میشه ، زشت بدقَواره ضعیف .
وقتی بهش گاز میدین ، میگه ههننننننننننن ، اما راه نمیره .
توجیح خریدارانش هم اینه که حداقلش از چینی که بهتره ، مطمئناً بهتره اما لامصب با پول این ماشین کارکرده و سواری صفر کیلومتر کرهای هم پیدا میشه بخدا .
سراتو سایپا هم بهتر از اینه .
سانتافه ، اسپورتیج ، توسان ، اپتیما کارکرده هم بهتر از اینه و……. .
ارسلان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اونا چاستی بلند نیستن اخه ? ملت چاستی بلند میخوان ? سانتافه و اسپورتج و توسان هم خیلی گرونتر از تیولی هستن حتی کارکرده شون مگه اینکه خیلی کارکرده باشن که اون موقع بدرد اسقاطی میخورن عمر مفید کره ای 2 ساله عملکردشون هم فرق خاصی با تیولی نداره کلا همه شون لش هستن … من اگه بودجه ام داغون و در حد تیولی باشه یعنی 470 میلیون داشته باشم و بخام برم سمت چاستی بلند میرم یدونه تویوتا لندکروز اسقاطی میخرم فراووون هم هست بعد میرم خصب ( یه بندر تجاری توی کشور عمان ) زیاد رفتم و خرت و پرت زیاد خریدم قبلا اونجا یدونه لندرکروز 2010 دست دوم مفت میخرم قطعه قطعه ش میکنم زیر لنجی و قاچاقی میارم ایران بعد شروع میکنم به بازسازی ماشین اسقاطی دو تا ماشین رو دوتا یکی میکنم و حالشو میبرم تازه فک کنم یه چی هم توی جیبم بمونه ???
Zonda R
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از برگ برنده های تیوولی قیمت ارزانش نسبت به رقباش هست و طراحی نسبتا خوب اصطحلاک پایینی هم داره امکانتش کاربردی داره رینگ 18 چهره ی زیبایی بهش بخشیده اما
ایراد تیوولی طبق تجربه شخصی سیستم تعلیقش هست خشکه و گول اینم نخورید که با تعویض لاستیک ها و کم کردن بادها دنبه میشه و نرم میشه گولشو نخورید ذات تیوولی اینه خشکه و برای سرنشینای عقب بدتر هم میشه البته صندلی های خوبی داره و این یکم امیدوار کنندس
در کل تو این سگمنت تو ایران بنظرم نیسان جک پلاتینیوم بهترین گزینس البته همه میگن اسپرتش خوبه (ولی به دلیل اینکه موتور تالیسمان روشه اصطحلاک و هزینه زیاد و دردسر توربو رو داره و البته کولر ضعیف مدل اسپرت که اگر کسی هر جفتشو تست کرده باشه متوجه میشه)
امیر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹نیسان جوک قیمتش خیلی بالاتره، فنی هم بهتره اما طراحی داخلیش بنظرم افتضاحه
با پول تیوولی نمیشه جوک خرید فقط چینیا تو قیمت باهاش رقابت دارن که تیوولی بهتره مگه اینکه بری سراغ دست دوم ماشینای بهتری گیر بیاری مثل سوزوکی ویتارا یا توسان یا همین جوک که دست دومشم بازم خیلی گرونتره
و اینکه حالا یکی جواب کامنت اصلیمو بده خواهشن درباره پیشرانه توربودیزل و گازوئیل داخلی
Zonda R
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹قیمت جوک پلاتنیوم و اسکای پک کارکرده تفاوت جزعی با تیوولی دارن
و جوک اسپرت قیمتش بالاس
بحث طراحی هم کاملا سلیقه ایه
SS
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹5 ریپلای و دریغ از یک جواب
نه متاسفانه گازوئیل ایران هم کیفیت خوبی نداره و باعث ایجاد خرابی زودتر از موعد در موتورهای ماشین های سنگین مدرن (که شرایط کشورهای جهان سوم هم تا حدودی در اونها لحاظ شده) میشه. موتور خودروهای سواری بیشتر با توجه به کم کردن آلایندگی ساخته میشن و دوام و سازگاری با تمام شرایط در این موتورها در اولویت نیست در نتیجه عمر بسیار کمتری خواهند داشت.
چند سال پیش مقاله ای در این مورد خونده بودم که مشکل گازوئیل ایران رو وجود گوگرد و آب زیاد در اون ذکر کرده بود که راننده های ماشین های سنگین برای کم کردن مشکل آب اضافی چند فیلتر آب (جوراب!) به مسیر سوخت رسانی اضافه میکردن (خودروهای سنگین معمولا یک فیلتر آب دارن).
البته در نمایشگاه خودرو تهران در دوران برجام ایران خودرو دنای دیزلی رو رونمایی کرده بود. با مسئول غرفه که صحبت کردم میگفت شرکت نفت قول داده سوخت مناسبش رو فراهم کنه. با شرایط فعلی و بعد از دیزل گیت در اروپا بعید به نظر میرسه ان پروژه هم به سرانجام برسه.
امیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مرسی از پاسختون
Soli
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ارزونه
مهدی
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اینجا ???????????
Hadi
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحیش بهتره و خیلی شبیه کوراندو شده…