سانگ یانگ

معرفی فیس‌لیفت سانگ‌یانگ رودیوس

سانگ‌یانگ در سال ۲۰۰۴ به سبد محصولات خود ام‌پی‌وی بزرگی بنام رودیوس را اضافه کرد که در تعداد بسیار محدودی در کشورمان هم عرضه شد. سپس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳، نسل دوم رودیوس رونمایی گردید. این نسل از رودیوس در بریتانیا با نام توریسمو و در زادگاهش کرهٔ جنوبی با نام کوراندو توریسمو عرضه می‌شود؛ اما صرف‌نظر از نام، حالا نسل دوم این ام‌پی‌وی بزرگ کره‌ای فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است.

طی این فیس‌لیفت، نمای جلویی رودیوس مورد تجدیدنظر قرار گرفته که آن‌را به دیگر محصولات سانگ‌یانگ مانند نسل جدید مدل رکستون نزدیک کرده است. در این قسمت چراغ‌های جدیدی با دی‌لایت‌های LED دیده می‌شود درحالی‌که کاپوت، جلوپنجره و سپر از نو طراحی شده‌اند؛ اما قسمت‌های دیگر خودرو نسبت به مدل ۲۰۱۵ تقریباً بدون تغییر باقیمانده‌اند.

اما غیر از تغییرات ظاهری، سانگ‌یانگ برای رودیوس جدید تجهیزات جدیدی را هم ارائه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، ریل‌های روی سقف و سنسورهای پارک، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین دید عقب و… اشاره کرد. البته بسیاری از این تجهیزات صرفاً در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند. علاوه بر این، به گفتهٔ سانگ‌یانگ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی رودیوس نیز بروز شده و هم‌اکنون از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می‌کند.

رودیوس ۵.۱۳ متر طول داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۳ متر است که به گفتهٔ سانگ‌یانگ می‌تواند تا هفت بزرگ‌سال را در سه ردیف صندلی حمل کند. همچنین درصورتی‌که تمامی صندلی‌ها باز باشند، ظرفیت صندوق بار خودرو برابر با ۸۷۵ لیتر است اما برای ارائهٔ فضای بار بیشتر، می‌توان صندلی‌های ردیف سوم را به‌طور کامل جمع نمود. این در حالی است که با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها نیز فضای بار بسیار بزرگی معادل ۳۱۴۶ لیتر فراهم می‌گردد.

رودیوس با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که هردو از نوع توربودیزل هستند. موتور اول یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور بوده و دومی یک واحد ۲.۲ لیتری چهار سیلندر است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تیپ پایهٔ رودیوس که SE نام دارد، صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما در تیپ میانی بنام EX امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. تیپ ELX نیز همچنان به‌عنوان تیپ بالا ردهٔ رودیوس باقیمانده و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز مجهز است. این تیپ می‌تواند تا ۲ تن بار را بکسل کند.

مصرف سوخت رودیوس با موتور ۲.۲ لیتری و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است که این عدد در نسخهٔ دو دیفرانسیل به ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. تعلیق خودرو نیز در همهٔ تیپ‌ها در جلو از نوع دو جناقی و در عقب از نوع چند اتصالی است. قیمت پایهٔ نسخهٔ بروز شدهٔ رودیوس یعنی تیپ SE در بریتانیا از ۲۰,۴۹۵ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که برای خرید تیپ بالا ردهٔ ELX باید حداقل ۲۶,۹۹۵ پوند پرداخت کرد. فروش رودیوس جدید در بریتانیا از هم‌اکنون آغاز شده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه ذره باید بدنش رو تغییر میدادن چون وقتی نگاه میکنی فکر میکنی دقیقا بدنه رکستون جی4 رو برداشتن گذاشتن رو 4تا چرخ کوچولو. بدجور میزنه تو ذوق

  2. نیما

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (345 ديدگاه)

    چرخ کوچولوی کی بودی تو؟

  3. Mohamad

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    الان مثلا پیش خودشون چی فکر کردن که صفحه کیلومتر ماشین رو گذاشتن وسط؟
    خب بگو مثل آدم ماشین بساز بزار جلو راننده که راننده بتونه ببینه دیگه
    الان اینجوری مثلا وسط رانندگی راننده میخواد ببینه ماشین بنزین داره یا نه،باید خم شه وسط ماشین اونجوری تصادف میکنه که

    البته تنها ایرادش همینه وگرنه ایراد دیگه ای نداره

  4. مهدی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سایز چرخاش اصلا خوب نیست ، طراحی پشتش هم چنگی به دل نمیزنه. فکر کنم سانگ یانگ با این جلو پنجره رکستون قراره سی چهل تا ماشین بسازه

  5. omid

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    این ماشینا رو فکر میکنین نقدی میخرن؟
    تو هر کشوری که این ماشینا رو وارد میکنن با یه بانک یا موسسه مالی قرارداد مبندن که این بانک یا موسسه کارهای وام و یا اعتبار لیزینگی این ماشینا رو تامین کنن. وگرنه کدوم مغز خر خورده ایی ماشین نقدی اونم صفی میخره تو دنیا؟ بهم نشون بدید فقط

    کیا و هیوندایی سالها بودماشیناشون رو با قسط و به صورت لیزینگی میفروختن گرچه الانم هستن ولی تو دنیا معروف بودن چون مردم اقبال کمتری نشون میدادن. تازه این چند سالیه این دو شرکت تونستن تو بحث فروش و اقبال مردمی به پای تویوتا و هوندا برسن.
    الان یکی میاد میگه نه مردم استقبال کردن خیلی خوبم استقبال کردن. به این عده باید بگم که مردم ایرانو کلا خط بکش. شنیدی میگن به صحرا نشین شن بفروش؟ این مثلو برا ما ساختن. ما رو شن باشیم بازم شن میخریم.
    منظور من مردم بقیه دنیاس نه اینجا
    بعدم بقیه دنیا ماشینو اکثرا با قسط و یا لیزینگ میخرن. تو کشورهای غربیم هر ماشینی رو میشه لیزینگ کردولی کیا و هیوندایی و برندایی مثل این دوتا اکثر فروششون به صورت لیزینگ و قسطیه. چون باید نظر مردمو جلب کنن وگرنه مردم میرن تویوتا و هوندا میخرن.

    1. مهدی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      ژاپنی ها هم با لیزینگ قسطی شروع کردن و مردم اقبالی نداشتن ولی کم کم اشنا شدن در ضمن همین الان هم بیشتر برند ها جز برند های خیلی خاص بصورت لیزینگ میفروشن البته بدون سود و لیزینگ یک صنعت بزرگ هست از خانه و ماشین و سفر و … که در مخیله ما ایرانی نمیگنجه

  6. سام

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    این طرح نسبت به نسل پیشین رودیوس گام بلندی به سمت جلوست.نسل قبلی رودیوس به معنای واقعی کلمه زشت و وحشتناک بود!

  7. نوید جهرمی

    ۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    معلوم نیست واقعا همینجوره یا داره مسخره بازی در میاره :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا