چند روز پس از انتشار تیزری از نسل جدید سانگیانگ رکستون، حالا سازندهٔ کرهای نخستین تصاویر رسمی و اطلاعات پرچمدار خود را منتشر کرده است. این خودرو که رسماً در نمایشگاه خودروی سئول کرهٔ جنوبی طی این هفته رونمایی خواهد شد، نمایی مدرنتر از نسل قبلی خود دارد درحالیکه با الهام از کانسپت LIV-2 طراحی شده که سال گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. رکستون ۲۰۱۸ دارای طراحی جلویی جسورانه با جلوپنجرهای عریض است که به قسمت پایینی چراغهای جلو چسبیده است. در سراسر پروفیل جانبی نیز خطوطی عضلانی و برجسته کشیده شدهاند.
سانگیانگ هنوز تصویری از نمای عقبی رکستون جدید منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه طراحی آن بسیار به کانسپت LIV-2 شباهت داشته و قسمت جلویی آن تا حد زیادی مشابه این کانسپت است، انتظار میرود در قسمت عقب نسل جدید رکستون نیز شاهد طراحی مدرنی باشیم که به کانسپت LIV-2 شباهت خواهد داشت؛ بنابراین در کل طراحی نسل دوم سانگیانگ رکستون بسیار به این کانسپت شباهت داشته و تفاوتهای بین آنها تنها در قسمتهایی چون گرافیک داخلی چراغهای جلو، سپرها و رینگها خلاصه میشود درحالیکه نمای بیرونی آن لوکستر از نسل قبلی شده است.
ساختار رکستون جدید از فولاد با مقاومت بسیار بالا و به شیوهٔ جدید Quad-Frame یا چهار فریمه شکل گرفته است که موجب کاهش وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است؛ اما با وجود وزن کمتر، ابعاد رکستون رشد داشته است بهگونهای که طول آن به ۴.۸۵ متر، عرضش به ۱.۹۲ متر و ارتفاعش به ۱.۸۰ متر رسیده است که ۱۳ سانتیمتر در طول، ۵ سانتیمتر در عرض و ۳ سانتیمتر در ارتفاع رشد داشته است. همچنین فاصلهٔ محوری نسل جدید نیز با ۴.۵ سانتیمتر افزایش به ۲.۸۶ متر رسیده است.
اما علاوه بر بیرون، در داخل رکستون جدید نیز پیشرفتهای عمدهای صورت گرفته است و تجهیزات ایمنی آن نیز بیشتر شدهاند. در این بخش داشبورد کاملاً از نو طراحی شده است و در وسط آن بین دریچههای تهویهٔ مرکزی، یک صفحهنمایش ۹.۲ اینچی قرار گرفته است که از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل پشتیبانی میکند. برای نسل جدید این ماشین به دلیل ابعاد بیرونی بزرگ، یک سیستم نمایش و مانیتورینگ سهبعدی بهصورت سفارشی ارائه شده است که از طریق دوربینها، نمای کاملی از اطراف خودرو را روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمیآورد. همچنین تقریباً تمامی قسمتهای کابین با چرم پوشیده شدهاند و خریداران میتوانند از بین رنگهای مختلف یکی را انتخاب کنند درحالیکه کیفیت داخلی خودرو نیز ارتقاء یافته است.
سانگیانگ برای SUV پرچمدار خود دو پیشرانهٔ مختلف بنزینی و دیزل را در نظر گرفته است. موتور بنزینی از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور دیزلی هم یک واحد ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربو جدید است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور توربودیزل کاملاً جدید بوده و سانگیانگ آنرا پاکسوز مینامد. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک مرسدس بنز به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند اما خریداران میتوانند برای آن سیستم چهارچرخ محرک را هم سفارش دهند.
همانطور که اشاره شد، قرار است نسل دوم سانگیانگ رکستون در پنجشنبهٔ همین هفته در نمایشگاه سئول رسماً معرفی گردد. پذیرش سفارشات خرید این خودرو در بازار محلی کُره نیز تقریباً بلافاصله پس از معرفی انجام خواهد گرفت و تحویل آن در بازار داخلی نیز در نیمهٔ نخست سال جاری صورت میگیرد. قرار است نسخهٔ جهانی رکستون اما در اواخر امسال در بازارهای بینالمللی مانند اروپا عرضه گردد. جزئیات و مشخصات بیشتر این SUV کرهای نیز هنگام معرفی رسمی در سئول اعلام خواهد شد.
شهاب شورلت
۱۰ فروردین ۱۳۹۶نمی دونم چرا ولی اصن به دلم نمیشینه ماشینای سانگ یانگ
هر کاری که می کنه ها تهش یه ماشین جذاب یا دوست داشتنی نمی تونه بسازه
البته حالا تیوولی را میشه یه کاراییش کرد اما بقیشون نه
Mehdi
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اینک طراحی داخلیش قشنگه،حالا طراحی بیرونیش ی چیزی خیلی دلچسب نیس ای کاش به قشنگی کانسپتش بود.
peyman
۱۱ فروردین ۱۳۹۶به شخصه تیوولی رو دوسش دارم
OMID-LAMBO
۱۰ فروردین ۱۳۹۶رکستون چیه بابا ؟
ما خودمون دنا پلاس و کوییک مذگان داریم..
اندازه ی پول تحقیقات فرمول یک روشون هزینه شده !
.
سرش را به دیوار میکوبد :(
حميد
۱۰ فروردین ۱۳۹۶این سان یانگ عاشق ماشین زشت ساختنه
تیولی هم از دستش در رفته
Madjid
۱۰ فروردین ۱۳۹۶نه دیگه، این نسل جدید رکستون هم انصافا زشت نیست.
kamran cooper
۱۰ فروردین ۱۳۹۶خدا نکنه یه حرفی توی ایران جا بیفته. دیگه اگر سانگ یانگ همه ی جوایز طراحی دنیا رو هم درو کنه بازم مردم ما میگن نه چون سانگ یانگه پس زشته.فلسفه ی این حرف هم بر میگرده به نسل قدیمی اکتیون که هر چند زیبا نبود ولی طراحی جسورانه ای داشت.من شخصا شرکت هایی که در طراحی ریسک میکنند رو دوست دارم
حميد
۱۰ فروردین ۱۳۹۶خوب نگاه کن ساید بدنه رو ببین
واقعا زشته
Madjid
۱۰ فروردین ۱۳۹۶.
نگاه کردم ، بازم زشت نبود به نظرم.
حميد
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اگه میشه دوباره برو خوب نگاه کن
آرمااااان
۱۱ فروردین ۱۳۹۶خداییش اون طراح انگلیسی گند زذه بود به طراحی های سانگ یانگ ،نمیدونم طراح ارشد الان کیه ولی از ۲۰۱۴به بعد خدایی طراحی هاش خیلی خوب شده ،اروم و دلنشینه
تیوولی که عشقه
یاسین
۱۰ فروردین ۱۳۹۶به نظرم اگه با قیمت خوبی بیاد ایران میتونه خیلی خوب فروش کنه تا الان که قیمتهای سانگ یانگ واقعا قیمتهای منطقی و خوبین نسبت به قیمتهای تخیلی بازار مثلا کوراندو نیو فروش نوروزی علی الحساب قیمت خورده 136 تو نمایندگی اینم میتونه با توجه به طراحی خوبش(البته ممکنه یکی خوشش نیاد سلیقس دیگه به نظرم طراحیش برای سانگ یانگ خوبه) و کیفیتش با قیمت خوب مثل تیوولی بازار رو بگیره دستش
یوسف
۱۰ فروردین ۱۳۹۶طراحیش مخصوصا تو نمای جلو تا حد زیادی شبیه کوراندو هستش و نسبت به طراحی های تخیلی سانگ یانگ میشه گفت طراحی نرمال و شیکی داره اما از مد روز طراحی عقبه و چندون جذاب نیست.
Pejman
۱۰ فروردین ۱۳۹۶مثل ماشین های چینی به دل آدم نمیشینه
ahmad
۱۰ فروردین ۱۳۹۶خودش از بیخ و بن چینیه فقط برچسب کره ای روش گذاشتن!