سانگیانگ سال گذشته پس از عدم توانایی در بازپرداخت وام ۶۰ میلیارد وونی (۵۳ میلیون دلاری) خود، درخواست تعیین مدیر تصفیه کرد. به دلیل این ناکامیها و مشکلات این شرکت کرهای، ماهیندرا قید آنرا زده و به دنبال یک سرمایهگذار برای خرید کل یا بخشی از سهام خود در سانگیانگ است. با توجه به مشکلات بزرگ سانگیانگ، مشخص نبود کسی علاقه به خرید سهام آن خواهد داشت یا نه اما بااینحال به نظر میرسد یک سرمایهگذار به این شرکت ورشکستهٔ کرهای ابراز علاقه کرده است. به گزارش اتونیوز، هولدینگ خودروی آمریکایی HAAH به دنبال خرید سهام سانگیانگ است اما هنوز هیچچیز قطعی نشده است.
فعلاً جزئیات این معامله مشخص نیست اما گزارشها حاکی از آن است که HAAH قصد سرمایهگذاری ۲۵۰ میلیون دلاری در این شرکت کرهای دارد. بااینحال وقتی از سخنگوی HAAH در مورد علاقهٔ این هولدینگ به سانگیانگ سؤال شد در پاسخ گفته است:
ما همچنان در مورد چندین فرصت تجاری در آسیا بحث میکنیم و در حال حاضر نمیتوانیم در مورد این بحثها اظهارنظر کنیم زیرا هنوز محرمانه هستند
به همین دلیل، فعلاً مشخص نیست که آیا HAAH واقعاً به دنبال خرید سهام سانگیانگ هست یا نه. بااینحال، این شرکت سالها است که به دنبال فروش خودروهای چینی در بازار ایالاتمتحده است. در سال ۲۰۱۸ این شرکت اعلام کرد که قصد فروش محصولات زوتی را در آمریکا دارد و این خودروهای چینی در سهماههٔ چهار سال ۲۰۲۰ راهی بازار ایالاتمتحده خواهند شد. البته مطمئناً این اتفاق رخ نداده و گفته میشود رابطهٔ این دو شرکت قطع شده است.
اما HAAH تسلیم نشد و سال گذشته اعلام کرده که میخواهد چری اکسید TXL را تحت نام وانتاس در آمریکا عرضه کند. چند ماه بعد نیز این هولدینگ خبر از ایجاد برند جدید تیگو داد که قرار است محصولاتی بر اساس پلتفرم T1X چری تولید کرده و آنها از اواخر سال ۲۰۲۲ روانهٔ بازار ایالاتمتحده کند. ازآنجاییکه HAAH هنوز محل تولید این خودروها را اعلام نکرده، به نظر میرسد ابراز علاقهٔ آن به خرید سانگیانگ برای همین کار باشد. این خرید یک مزیت دیگر هم به دنبال خواهد داشت زیرا ایالاتمتحده و کره جنوبی توافقنامهٔ تجارت آزاد دارند و این موجب میشود HAAH از تعرفههای شدید واردات خودرو از چین به آمریکا مصون بماند. البته همانطور که گفته شد، فعلاً هیچچیز رسمی نیست و آیندهٔ سانگیانگ همچنان مبهم خواهد بود.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰بهتره بگیم آینده کیا هیوندای سامسونگ چه میشود ؟!!!
سانگیانگ که از همون اولش هم مشخص بود چه به سرش میآید با این خرچنگغورباقههایی که میداد بیرون ??♂️
عاشق پدال
۲۵ فروردین ۱۴۰۰سانگ یانگ تیولی خودم سوار شدم رانندگی کردم. یه ماشین عالیه.
یکی از برندهایی که خیلی خیلی خوشنامه….
به مبلغ دقت کنین. کلا ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه میخواد. خرید کل سهامشم همینقدره حدودا. بعد سایپا لیسانس و صفر و تا صد یه موتور سه سیلندر از یه شرکت اتریشی میگیره میشه ۳۲۰ میلیون دلار.
سانگ یانگ کیفیتشم عالیه…
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کاربر عاشق پدال
مالکیت سانگیانگها را نداشتم اما تجربهی سواری با تمام مدلهایش را دارم به به جدیت و به جرئت میگم بدترین سواری را تیوولی و بهترینش را رِکستون داره که سواریش حتی از موهاوی و وراکروز و صدای موتورش هم جذابتره !
ارسلان جان
دقیقاً شانس آوردی که میتسوبیشی و سانگیانگ نخریدی که درسته قیمت تمام خودروها بالا رفته اما ارزش افزودهی این دو شرکت پائینتر هست نصبت به باقی وارداتیها !
مبارکتون باشه ، یه زمانی مدل ۲۰۱۷ نیسان ایکستریل بود با شرایط عالی و تحویل فوری حدود ۱۹۸ میلیون اگر اشتباه نکنم و یه تست سواری و بررسی هم کردم و به شدت در سواری و نرمی بهتر از تمام رقبا هست ، اما در تمام کراساوورهای وارداتی بیشترین شتاب و لذت فرمانپذیری برای راو۴ هست که انگاری پشت فرمان یک هاچبک نشستهاید اما سواری ایکستریل و راحتی آن را نداره !
مبارکتان باشه ، فکر کنم برای شما نیوفیس باشه که بسیار زیباتر هم هست !
لوکسترین کراساوور و کُندترین برای سورنتو هست که گریهی راننده را در سبقت در میاره !
تیگوان هم مشتری خاص خودش را داره و بسیار از بقیه متفاوته و وقتی داخلش میشینید ، انگاری داخل سدان نشستهاید !
سانتافه هم که رند بازاره اما جواد و جیرجیر داخل اتاق !
اوتلندر هم سواری خیلی خوبی داره ولی قیافش روی مخه و بازار بدی هم داره !
کولئوس هم مواد و متریال داخلیش فیک و روی مخ به نظر میرسه اما بازار و قیافهی خوبی داره و قیمتش هم تقریباً نسبت به باقی رقبا مناسبتر هست !
خودم به شخصه اگر گیربکس ایکستریل را تیپترونیک میکردند ، خریدارش بودم و حتی به تویوتا ترجیهش میدادم !
یه چیز جالب در نیسان ایکستریل ، نشیمنگاه صندلی عقب هست که باعث میشه مسافرها بلندتر از صندلی جلو دید داشته باشند و احساس خستگی نکنند !
ای کاش روزی واردات باز بشه و نیسان از گیربکس cvt بکشه بیرون ، اون زمان من جزو اولین خریدارانش هستم !
خودروهای نیسان یه دیسیپلین خاصی دارند و سواری خودروهایش همیشه بالاتر از تویوتا و هوندا بوده و پائینتر از لکسوس ، اما یه مشکلی که داره ، قیمت بالای لوازم و قطعاتش هست اما نمونهی تقلبی ندارند و اکثراً اورجینال و بسیار باکیفیت هستند !
این وسط سورنتو فنا و نابود شد با این موتور مضخرف ۲/۴ که اگر ۶سیلندرش وارد میشد ، بهترین در کلاس خودش بود ، دوست دارم پشت تک تک این خودروها نشسته باشید که بدانید چقدر با هم فرق میکنند و بدترینش سورنتو هست اما جالبه که گرانترینش هم سورنتو هست که دلال مَسَبب این مسخرهبازیست !
Muty
۲۶ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز عاشق پدال
شما بیشتر دقت کن
در متن اشاره شده HAAH میخواد 250 میلیون دلار اونجا سرمایه گذاری کنه ! نگفته که ارزش کل سانگ یانگ و تشکیلاتش 250 میلیون دلاره که ، شما میگی 250 تا فقط میخواد و سریع مقایسه اش میکنی با اون عمل ننگین سایپا.
عاشق پدال
۲۶ فروردین ۱۴۰۰یکی از پر سر صداترین خریدای دنیای خودرو ولوو بود یادمه یک و نیم میلیارد دلار فروختنش. سانگ یانگ حدودا هیمنقدره.
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۰نوید سنگ یانگ اکتیون 2012 رو یادته ؟؟ من وقتی توی خیابون اون موقع از نزدیک دیدمش گفتم این چیههههه دیگه !!
وقتی افتاد دست ماهیندرا طراحی هاش بهتر شد من خودم یه زمانی اخرای 96 میخواستم سنگ یانگ جی فور رو بخرم چون تنها افرودر صفر فول سایز اون زمان بود و کلیپ بررسی ش رو هم دیده بودم قابلیت هاش خوب بود طراحی داخلیش هم خوب بود ولی اینقد لحظه ای قیمتا بالا میرفت که پشیمون شدم بعد خواستم لنسر 2018 بخرم اونم قیمتش لحظه ای الکی رفت بالا که ارزش خرید با اون قیمت نداشت من اون لحظه فک میکردم قیمتا هیجانی هست و اگه بخری بعد که افت کنه پشیمون میشی اما داستان جوره دیگه ای شد اخرش هم بین راوفور 2018 و ایکس تریل 2018 گیر کردم ولی اخرش ایکس تریل برداشتم
کوروش
۲۵ فروردین ۱۴۰۰با سلام و احترام ، من هم سال ۹۸ یک نیسان ایکس تریل سفید صدفی فول شرکتی
خریدم ، ولی موقع فروختن ، بعد از چند ماه ، به غلط کردن افتادم تا کلی زیره قیمت
فروش بره .
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۰والا نیسان ایکس تریل به دلیل اپشن های خیلی زیاد مثله رادار بین خطوط تابلو خوان سقف پانوراما و سیستم 4×4 هوشمند و هشدار خطر بروز تصادف ترمز هوشمند و کلی اپشن دیگه همچنین سواری خیلی نرمی که داره خیلی طرفدار داره توی این اشفته بازار هم فروش ماشینی که هم دوام خوبی داره هم امکانات خوب منطقی نیست حالا چرا یه نفر باید ماشین بدون مشکلش رو بفروشه من درک نمیکنم ولی حتما توی شهر شما زیاد شناخته شده نبوده البته دلیل انتخاب من سورای نرم تر نسبت به راوفور بود چون از سواری خشک توی شاسی بلند بدم میاد مصرف سوخت ش هم کمی بهتر از راوفور هست
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کوروش جان
بله ، درست میفرمائید !
اما این را دلیلی برای بد بودن نیسان نَدانید !
بازار ایران دست خودروشناسان نیست ، دست دلالان و مافیا هست !
بازار ایران دست دو گروه ( کیا هیوندای – تویوتا ) افتاده با مافیایی یکسان مثل خانوادهی گرامیان و ناصح و … !
متاسفانه ایکستریل و کلاً نیسان جَماعت ( به غیر از ماکسیما ) بازار بدی داره و هنگام فروشش باید صبر و حوصله به خرج بدین که حقیقتاً دلیلش را نمیفهمم به جز گیربکس cvt مضخرفشان !
کلاً چون بازار خودرو در ایران سرمایهای به حساب میاد ، اگر میخواهید مطابق میل دلال خودرو سوار شوید و زیاد خودرو عوض میکنید ، باید دو اصولی را رعایت کنید :
۱ – یا حتماً خودروی سفید یا نهایت مشکی رنگ فابریک بخرید ( چقدر بدبختیم ) !
۲ – یا خودروهای رُند بازار مثل اکثر کرهایها و یا معدود ژاپنیهایی مثل کمری یا راو۴ یا لندکروز ، پرادو ، کرولا بخرید ، در غیر این صورت محکوم به صبر صبر صبر هستید !
ایران ، تا بازارش آزاد نباشه ، وضع همینه که همینه که همینه !
به شخصه ، با تمام علاقم نسبت به هایلوکس ، هیچگاه نتوانستم قیمت بالایش را درک کنم و حتی اگر بهترین پیکاپ وارداتی هم باشه که هست ، اما قیمتش را تحت هیچ شرایطی حتی در این گرانی هم درک نمیکنم و خیلی مسخره هست بازار تویوتا هایلوکس !
مهدی موتور
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اقا این ماشین رو پروفایلت مازراتی الفیریه؟
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۰سلام
نه داداش این یه کانسپت از یه استارت آپ هست که 2019 شروع کرد و من از طراحی ش خوشم اومد اما فک کنم بخاطر کرونا و زمین خوردن و نتونستن تولید کنن یهو پیداش کردم بعدا پیج شون گم کردم هر چی گشتم دیگه پیداش نکردم فقط چند تا عکس ذخیره شده ازش موند که گوگل کردنش هم نتیجه ای نداشت
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۰مهدی موتور
عکس رو برات اپلود کردم ولی رفت در انتظار تایید در اندازه بزرگ ببینی با مازراتی الفیری کاملا فرق داره
http://www.upsara.com/images/b108777_.jpg
Amirreza
۲۵ فروردین ۱۴۰۰آقا نوید داری بزرگنمایی میکنی ، چون واقعا کره ای ها انقدم بد نیستن ، ایمنیشون ۵ ستارس و بالاخره کاندید خودروی سال میشن و …… درسته که در حد تویوتا و نیسان نیستن ولی خیلی هم بد نیستن راستش من ماشینای کره ای رو یه لول بالاتر از فرانسوی ها میبینم
MOHAMMAD.n.r
۲۵ فروردین ۱۴۰۰از نظر فنی کره ای ها کم خرج تر از فرانسوی ها هستن ولی یکی دو سالی هست که طراحی فرانسوی ها خیلی خوب و جذاب شده و بر عکس طراحی هیوندا بدتر شده(طراحی کیا هنوز خوبه)
Amirreza
۲۶ فروردین ۱۴۰۰درسته ولی طراحی مقیاس اصلی نیست
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰Amirreza جان
بله
من هم با شما موافقم ، ایمنی خودروهای کرهای عالیه و این را ثابت کردهاند و خودم بارها شاهد تصادفات وحشتناک و سالمی سرنشینان بودم !
اما هیچگاه با سواری مضخرف و مصنوعیشون کنار نیومدم و هیچگاه نمیتونم با کیفیت پائین متریال داخلیشون کنار بیام !
البته استثناهایی داشتند ، مثل سوناتا nf که حقیقتاً عالی بوده یا i30 که خیلی هاچبک خوب و سَرکِشی هست و موتور ۲۰۰۰ cc سرحالی داره !
فرانسویها ، کدام منظورتان هست ، اگر اینهایی که ایرانیزه و چینی شدهاند که هیچی ، اصلاً بیخیالشون باش ، اما اگر فرانسویهایی همچون پژو ۲۰۰۸ منظورتان هست که موافق شما نیستم و در کلاس خودش این خودرو عالی عمل کرده و فقط دوست دارم یکبار پشت فرمانش بنشینید تا متوجه عملکرد خوب و منتاژ خوب و متریال عالی این خودرو نسبت به کرهایها بشوید !
فرانسویها حتی در قدیمیها هم بهتر از کرهایها هستند ، مثل فلوئنس یا سفران که درسته قیافه ندارند اما اینقدر سواری دلچسبی دارند که تا تجربه نکنید باورتان نمیشود !
اما خب این بازار ایران باعث میشه آدم باب میلش خودرو سوار نشه و یه چیزی مثل کرهای بخریم که خوشفروش باشه و نه خوشرِکاب !
نمیگم کرهایها بد هستند ، کرهایها بسیار زیبا و کارآمد هستند ، اما در بحث سواری و رانندگی و کیفیت متریال به هیچ یک از رقبای ژاپنی و حتی فرانسویهای جدید نمیرسند !
البته در بحث فنی و موتوری ، کرهایها بسیار قویتر از فرانسویها هستند و فرانسویها به مانند چینیها یک موتور گرفتند دستشان و با بازی توربو مدام قدرت را کم و زیاد میکنند و مثلاً به طور نمادین رقیب میسازند برای خودشان ، مسخرههای خاکبرسر ، شورش را با ۱/۶ لیتری در آوردهاند !
Amirreza
۲۶ فروردین ۱۴۰۰خودم سوناتا nf داشتم تا پارسال برای همین بعضی وقتا از کره ای ها دفاع میکنم چون خیلی سوناتاعه رو دوست داشتم ، شتابش خوب بود ، نرمی خوبی داشت و ……. نزدیک ۶ سال داشتمش و سر ۱۹۰ هزارتا خریده بودمش ( مدل ۲۰۰۹ ) و سر ۳۰۰ تا فروختمش ولی واقعا ماشین خوبی بود البته خودم هم قبول دارم که سواری بعضی ماشیناشون مثل وای اف و توسان ۲۰۱۴ و اسپورتیج ۲۰۱۴ و چند مدل دیگه ولی به قول شما استثناهایی مثل جنسیس و آزرا ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ و موهاوی و وراکروز و چند مدل دیگه هم هست ، البته خودم بعد سوناتا ان افی اه داشتم الان یه جنسیس ۲۰۱۲ دارم که خیلی ماشین خوبیه و داخلش حس لوکس بودن به آدم میده و نرمه ، موتورشم خب خودتون میدونید که قدرتمنده ، آقا نوید خیلی خوب بود که تفسیر شمارو شنیدم البته به نظر من متریال کره ای ها از فرانسوی ها بهتره چون زن داداش خودم یه تالیسمان داشتن و کیفیت متریالش به نظرم چیز خاصی نیومد البته نظرات هر کسی با شخص دیگه ای متفاوته ، با تشکر امیدوارم هر کی بتونه هر ماشینی رو دوست داشته باشه بخره
عاشق پدال
۲۵ فروردین ۱۴۰۰نویده دیگه.
پول ماشین چینی میخواد بده ولی کیفیت تویوتا بگیره. وقتیم که نمیگیره میاد نق میزنه.
تیولی خودم سوار شدم نسبت به هزینه بهترین انتخابه. با این قیمت بهترین بهترین انتخابه.
عاشق پدال
۲۶ فروردین ۱۴۰۰اینو از خودم نمیگما. یه گالری یه جایی از تهران میشناسم. ایشون میگفت. بهترین انتخاب تو بازار ایران سانگ یانگه.
فکر نکنین من سانگ یانگ وارد میکنما. خخخخخ
کوروش
۲۵ فروردین ۱۴۰۰با سلام و احترام ، غول های دولتی خودروسازی ایران ؛ شرکت ایران خودرو
و سایپا ، ایدرو پا پیش بزارن و سهامش را از جیب ملت بخرن ، بلکه از
فقر تکنولوژی و سونامی ویرانگر خودرهای بی کیفیت اژدهای زرد ، چین ، ما
را نجات دهند.
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰درسته هیچ علاقه ای به سانگ یانگ ندارم ولی اواخرش بجز تیوولی که شبیه چینی ها بود داشت خوب شروع می کرد ولی خب گند های طراحی که اوایل زد باعث شد از چشم ها بیفته و اولین گام غلطش تولید کردن خودرو های شبیه مرسدس بنز بود که بیشتر باعث می شد خودرو ها زشت تر بنظر برسن و همیشه نسبت به طرح های روز یک دهه عقب تر باشند.دور از انتظار نبود همچین روزی.ولی حالا باید ببینیم بعدش چی میشه
Aryan kia
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این ماشین یه طراح خوب نیاز داره مثلا الان رکستون چرا باید اینقد چرخاش کوچیک باشه انگار چرخو از تیوولی کنده رو رکستون نصب گروه
Ramin
۲۵ فروردین ۱۴۰۰احتمالا چینی ها میرن میخرنش…
به همین سادگی.
چینی ها اراده کنن کل صنعت خودرو سازی جهانو میخرن ! حتی تسلا رو !
ولی احتمال اینکه بی افته دست چینی ها بالاس…
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰چینی ها اراده کنند چی به تو میرسه
وقتی همه زندگیت میشه یک چانگان.من ۳ سال عمرمو گذاشتم تو پدال تبلیغش.من میدونم اون برام ماشین نمیشه.میدونم بعد مسافتی دیگه راه نمیره ولی من الان دلللللللللللمممم پر میکشه واسه یک بار دیگه بتونم بفروشمش.
?????
Ramin
۲۵ فروردین ۱۴۰۰???
بنز میباخ سوار میشی که اینو میگی ؟ اصلا خودت چی سوار میشی که داری منو مسخره میکنی ؟ همه ماشینامون اینه دیگه !
شما تو ایران دوج دیمن سوار میشی ؟ همیچین اینو میگی انگار خودش چی داره.
راستی خریدار هم هست. 360 میلیون دست به نقد ! دلم نمیاد بدمش. منتظر انشا الله جدیدهاش بیاد اون موقع ! فعلا تحریم هستو واردات هم دست پا شکسته هستش. همینو شکر نعمت میکنم.
بار ها شکر نعمت کردم هعی پله پله خودروی که داشتم ارتقا پیدا کرده.
کفر نعمت میکنید بعد میگید چرا سوار پراید هستیم… خب وقتی کفر نعمت میکنی نباید توقع چیز خیلی خفنی باشه. هرچی داری بگو خدایا شکر.
شکر نعمت ، نعمتت افزون کند /// کفر نعمت ، از کفت بیرون کند
اینقدر گفتید چینی اه اه همون ها هم نمیتونید بخرید. چون کفر نعمت کردید.
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰رامین جان من عذر خواهی می کنم.قصد مسخره کردن خودرویی رو نداشتم منظورم برند چانگان بود.انشالله هونتنگشو بگیری همون سدان کشیده. این سوال رو از من میپرسی زشته هرکی میپرسه من جواب میدم بعد دوستان جبهه گیری می کنند.من خیلی چیزا سوار میشم ما خانوادگی ماشینامون از هم جدا نیست ولی ماشینی که با پول خودم خریدم x4 , لندکروز 2013 با موتور کمیاب 5.7 هستش 730 فروختم. وگرنه بنز s500 و x3 و e250 هم هست.ولی اینا مهم نیست ازینا بالاتر نشستم اینا دیگه تو بازار جهانی قیمتی ندارند.تو روسیه ماشین هایی داشتم که دلم براشون تنگ میشه.پرایدسوارم نیستم در ضمن زشته شاید یکی پراید داشته باشه تو جمع ناراحت بشه جناب چانگان سوار!
شکر خوبه ولی تلاش رو بیشتر از شکر قبول دارم بیشتر تلاش کن رفیق انشالله بهترین هارو میخری.ما کفر نعمت نمی کنیم تلاش می کنیم چیزای خفن بقیه برامون عادی میشه.شما هم بهتر تلاش کنید به همراه شکرتون تا ماشین 3600ی سوار بشید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ فروردین ۱۴۰۰سانگ یانگ کلا شرکت مزخرفی بود،…
Amirreza
۲۵ فروردین ۱۴۰۰سانگ یانگ تکلیفش معلوم بود چون حتی در بازار داخلی کره هم کسی بجای هیوندای و کیا تقریبا نمیرفت سانگ بخره
محمد مختاری آذر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰سانگ یانگ تلاش خوبی کرده بود ولی عرضه مدل کم و نه زیاد خوب مثل رقبا عقب افتاد
ولی اگر هم احیا بشه باید خودرو های بیشتر و خیلی خوب طراحی کنه
علی آقا
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تیوولیهامون رو بفروشیم یا نگه داریم؟؟؟