سانگ یانگ

سه ستاره ایمنی برای سانگ‌یانگ تیوولی

سانگ‌یانگ تیوولی مدتی است که در بازار کشور ما حضور دارد و با توجه به سابقه برند و برچسب قیمتی خود، توانسته موفقیت نسبی در فروش کسب کند. این خودرو در دسته کراس‌اوورهای کوچک دسته‌بندی می‌شود و از امکانات رفاهی و ظاهر قابل قبولی بهره می‌برد. به همین دلیل و با توجه به علاقه زیاد مردمان ما به خودروهای شاسی‌بلند و کراس اور، فروش مناسب این خودرو دور از ذهن نبود و اکنون می‌توان مشاهده کرد که در بازار ما استقبال به نسبت خوبی از این خودرو به عمل آمده است.

اما یکی از مواردی که معمولاً منتقدان تیوولی به آن اشاره می‌کردند، نبود یک تست ایمنی در مؤسسات معتبر جهانی برای این خودرو بود. هرچند که برخی از طرفداران این خودرو کسب ۵ ستاره در موسسه ایمنی کره جنوبی را برای این خودرو کافی می‌دانستند، اما منتقدان به اختلاف سطح استاندارد اروپا و کره اشاره کرده و معتقد بودند که تا زمانی که این خودرو در یک موسسه معتبر جهانی تست نشود، نمی‌توان وضعیت ایمنی آن را در قیاس با رقبا سنجید.

tivoli-ncap
موسسه Euro NCAP اقدام به تست سانگ‌یانگ تیوولی مدل ۲۰۱۶ کرده و نتایج آن را برای عموم منتشر نموده است. بر اساس گزارش موسسه Euro NCAP، سانگ‌یانگ تیوولی در نسخه استاندارد تنها موفق به کسب ۳ ستاره از ۵ ستاره شده است. این خودرو در بخش ایمنی سرنشین بزرگسال با کسب ۲۸.۳ امتیاز، ۷۴% از امتیاز کل را کسب کرده است. همچنین این خودرو در بخش ایمنی سرنشین خردسال با کسب ۳۰.۴ امتیاز موفق به کسب ۶۲% از امتیاز کل شده است. به‌علاوه، در بخش حفاظت از عابر پیاده، این خودرو با کسب ۲۳.۲ امتیاز موفق به کسب ۵۵% از امتیاز کل شده است. در نهایت، در بخش دستیارهای ایمنی تیوولی با کسب ۳ امتیاز، تنها ۲۵% از کل امتیازات را کسب کرده است.

tivolixlv-005
البته لازم به ذکر است که در اروپا برای سانگ‌یانگ تیوولی نسخه‌ای با تجهیزات دستیار ایمنی بیشتر (AEBS/FCW) نیز ارائه می‌شود که این نسخه موفق شده ۴ ستاره از ۵ ستاره کل را از موسسه Euro NCAP دریافت نماید؛ اما به دلیل اینکه این نسخه وارد کشورمان نمی‌شود، از ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنیم.

tivolixlv-003

چنانچه با توجه به کلاس، رقبای سانگ‌یانگ تیوولی را رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ و نیسان جوک بدانیم، همگی این خودروها موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده‌اند. درنتیجه واضح است که تیوولی درزمینهٔ ایمنی نقطه ضعف بزرگی در برابر رقبایش خواهد داشت. به نظر می‌رسد که ماهیندرا مالک کمپانی سانگ‌یانگ برای سخت خودرویی مقرون به‌صرفه‌تر، کمی در بحث ایمنی تیوولی کوتاهی کرده است. البته اگر به خاستگاه هندی ماهیندرا و این نکته که استانداردهای ایمنی در هندوستان از زمین تا آسمان با استانداردهای کشورهای پیشرفته تفاوت دارد، می‌توانیم به علت اختلاف در سطح ایمنی تیوولی و رقبا پی ببریم.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که مردم حاضرن از ایمنی خودشون و خانوادشون بزنن ولی دو تا آپشن بیمصرف داشته باشن

    1. Mostafa

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      شما بگو چی بخریم با ۹۵ تومن بجای این
      تیگو ۵ خوبه؟
      اس ۵ چی؟
      خب برادر من تو محدوده قیمتی این همین چهار ستاره هم خوبه

      1. علی

        ۲۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        با همین قیمت گزینه های مثه ویتارا ‌ . فلوئنس و ام جی ۶ ‌. سراتو و الانترا . داستر . کرولا و یاریس داریم
        اگر بهانه‌ت تفاوت کلاس هاشونه . باید بدونی تیوولی تک دیفه و ارتفاعش از زمین هم خیلی فرقی با سواریا نداره . شتاب انچنانیم ک نداره

        1. امیر

          ۲۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          قیمت خودرو صفر مواردی که شما اشاره کردی اختلاف نسبتا زیادی با مدل صفر این ماشین داره. مثل این میمونه بگیم چرا پراید صفر بخریم بریم 405 و کریسیدا و … بخریم. کلا معضل انحصار بازار و عوارض گمرکی سنگین مردم رو بدون چاره دیگه ای گذاشته.

      2. فريدون

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (22 ديدگاه)

        ۲۰۰۸ و کپچر توی همین رنج قیمت پنج ستاره ایمنی میگیرن

  2. هاشم

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اینکه تست ایمنی اروپا بوده اگه تست IIHS امریکا روی این خودرو انجام بشه بعید میدونم بیشتر از دو ستاره بگیره.
    چون تست تصادف IIHS سخت گیرانه ترین تست تصادف دنیاست.

  3. افشین

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یه سوال بی ربط.
    بهترین خودرو شاسی بلند بالای دویست تومن چه گزینه ای پیشنهاد میدید واسه خرید
    نیسان x-trail یا هوندا Cr-v یا راو4 خودروهای کره ای؟

    1. ASTON

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (212 ديدگاه)

      منظورت از 200 میلیون تا 2 میلیارد تومن هست دیگه ؟
      افشین جان این چه سبک سوال کردنیه آخه قربونت بشم
      مثلا بگو بین 200 تا 230 میلیون

      1. Parvaz

        ۲۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (407 ديدگاه)

        بهای پرداختی در مقابل کیفیت:
        ۱_میتسوبیشی اوتلندر 2017
        2_تویاتا راو۴
        3_هوندا cr_v
        به قول دوستمون کیفیت رو فدای آپشن نکنید

      2. افشین

        ۲۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        ممنون ازنظر همه دوستان
        منظور من حدود قیمت 200 تا 250 بود
        یکی از آشنایان قصد خرید سانتافه داشت که من بهش پیشنهاد خرید هوندا cr-v دادم میخواستم مطمعن شم گزینه خوبی پیشنهاد داده باشم.
        (خودمون که پولمون نمیرسه به این چیزا!)

        1. Viper ACR

          ۲۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          .
          تا RAV 4 هست ، به ماشین دیگه ای در اون حوزه ی قیمتی فکر نکن.

        2. احسان

          ۲۴ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (122 ديدگاه)

          هوندای CRV حرف نداره. اما امکان واردات، خدامت پس از فروش و اخذ نمایندگی بی واسطه مشکلات این برند در ایران است… ان شا الله مشکلات بالا حل بشه پیشنهاد عالی دادی. اما به نظرم اوتلندر 2017 و تویوتا راو4 بی حرف و حدیث تر است.

    2. yas

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      اگر خدمات و نمایندگی های زیاد و فروش اسون براتون مهم هست راو فور و سانتافه پیشنهاد خوبیه.
      اما اگر خیلی براتون این موارد مهم نیست و در تهران زندگی میکنید(چون نمایندگی های هوندا بیشتر در تهران هست)هوندا هم پیشنهاد خوبیه اما موقع فروش خریدار های خاص خودشو میخواد.نیسان هم به تازگی نمایندگی اش اومده و مشخص نیست عملکردش قراره چطور بشه

    3. ONE MAN ARMY

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ماشینای کره ای معمولا تا صد هزار تا، ماشینای بی آزاری اند/قطعات و تعمیرکارارشون حداقل تو پایتخت بیشتره
      ولی اگه ماشینو واسه بلند مدت میخوای و بالای صد هزار ، بین سه تا ژاپنی که گفتی ،تویوتا راو4 خوبه
      البته از نظر قطعه،تعمیرکار،ارزش باقی مانده….

    4. بیژن

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      1-هوندا Cr-v
      2-کیا سورنتو
      3-اپل موکا x
      4-نیسان x-trail
      5-راو4
      6-رنوکولیوس
      اینارو به ترتیب اواویت به سلیقه شخصی برات گفتم افشین جان. همشون2017 هستن. البته گزینه های دیگه ای هم هستن ولی بهترینها توو بازار ایران این 6 مورد فک کنم باشه…در ضمن خودمم مورد سوم رو دارم

      1. nima

        ۲۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        فکر نمیکردم ایمنیش انقدر پایین باشه.امنیت خانوادمون واقعا اهمیت داره .حادثه هر لحظه ممکنه پیش بیاد.

        1. SS

          ۲۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (822 ديدگاه)

          سیستم امتیاز دهی یوروانکپ کمی پیچیدست و ستاره ها زیاد ربطی به چیزی که ما به عنوان ایمنی میشناسیم نداره
          یعنی عملا دو ستاره به سیستم های پیشگیری از تصادف و … اختصاص داره
          درست ترین راه سنجش ایمنی پسیو یک ماشین در تست یورو انکپ امتیاز سرنشینان بزرگسال و کلاس وزنی هست که در این صورت تیوولی عملکرد معمولی داشته نه ضعیف

    5. جنوب

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (324 ديدگاه)

      نو میخره بنظر من کیا سورنتو بخره. دست دوم یا RAV4 یا هوندا که گفتین

    6. رامین

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (28 ديدگاه)

      کولئوس جدید اگر با قیمت مناسبی ارائه بشه

    7. رامتین

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3253 ديدگاه)

      هیچکدام. خودروی زیر 200 اسب با این قیمت اصلا نگیر که اگه بگیری نشون از عدم اطلاعاتته.
      بیشتر هزینه کن و مدل کم آپشن لکسوسNX پیدا کن و یا بی ام و X1.

    8. رضا

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      دوست عزیز والا ما خودمون که رافور پبت نام کردیم .
      اگر کیفیت رو می خوای بی شک رفور وگر نه امکانات بلا استفاده که نمی دونی خود هیوندا اون ها رو روش نصب کرده یا ا سان موتور برو سانتافه رو بگیر .از این جهت میگم بلا استفاده مثلا گرمکن فرمون و اتو پارک و رادار بین خطوط و … در ایران بی معنیه .
      بعدشم هر کدوم از این دستگاهاش خراب بشه خرج زیادی رو دست ادم میزاره.
      شرایط فروش فوری قسطی تویوتا هم بهتره. با 5 سال گاراتی .هیوندا بعضی هاشون 2 ساله بعضی 5ساله بعضی هم کلا گاراتی نداره.خدمات پس از فروش تویوتا هم بهتره.
      این رو هم بگم سانتافه بشدت لشه و تنبل و خشک.تویوتا در بین همه شاسی بلند های بازار نرم ترین هستش .نیسان xtrail که تازه اومده اصلا خدمات پس از فروش نداره هوندا هم که کلا پر پر شده و اصلا نه پلاک میشه ونه خدمات داره.داخلشم جالب نیست.
      حالا خود دانی.

  4. فرید

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (76 ديدگاه)

    وقتی که تو رنج قیمت این خودرو توی ایران فقط خودروهای کراس اور چینی هستش پس بازم خرید این خودرو عاقلانه تر.

    1. افشین

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      رنو کپچر گزینه بهتریه به نظر من

      1. Mostafa

        ۲۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (33 ديدگاه)

        اصلا حرفشو نزن
        کپچر یکی از مزخرف ترین ماشینای رنو هستش
        چهارتا بررسی تو یوتیوب ازش ببین

  5. حمیدرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    جالبه ما همیشه به چین انکاپ انتقاد میکنیم انگار مرکز کره هم خیلی باهاش تفاوت نداره

  6. ایرانی

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (645 ديدگاه)

    2 ستاره سهم پراید هست…

    3 ستاره کم نیست برای چنین ماشین و سالی که توش قرلر داریم!!!؟!!!!
    (البته من توش نشستم جا گیری راننده پشت فرمون و تسلط خیلی خوب به نظر میرسید… نسبت به زیر 100 تومن… خیلی بهتر از چینیه… اگه یه کم سایزش برا بعضیا کوچیک نباشه)

    گرچه ایمنی دو بخش داره… یکی تسلط ماشین و راننده… و هدایت ایمن و…..
    یکی ایمنی ضربه پذیری… و..

    که پراید تو هر دوتا بدجور گند زده…!!!

  7. omid

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    هعرچند تیوولی انتظارهارو برآمده نکرد و حداقل باید چهار ستاره رو میگرفت.
    ولی با این حساب رنو کویید اگه به گفته نماینده رنو در ایران بتونه سه ستاره رو بگیره ، در حد خودش خیلی خوب میتونه باشه در بازار خودروهای زیر40 میلیون !

  8. رامین

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خبر قدیمیه

  9. Viper ACR

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    تیوولی در محدوده ی قیمتی خودش ، ،فقط با رنو کپچر رقابت میکنه. وگرنه از همه ی شاسی بلند های چینی هم قیمتش ، بهتر و سرتره.
    ایمنیش هم نباید بد باشه. البته مشخصه هر چقدر پول بدی همونقدر ……. .

    1. محمدرضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فقط این رو می تونم بگم که سال به سال استاندارد های تست تصادف و ایمنی ارتقاء می یابد و تیوولی سال نوابر 2016 تست شده است.قضاوت با دوستان

  10. محمدرضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من از مقاله سایت پدال انتقاد دارم چونکه تمامی جوانب را در ارائه مقاله رعایت نکرده است در سازمانی جهانی همچون Euro NCap سال به سال استانداردهای تست تصادف و ایمنی ارتقاء می یابد و این استانداردها برای سال 2016 که تیوولی تست شده با سال 2013 که کپچر و پژو (2008) و سال 2011 که نیسان جوک تست شده اندخیلی تفاوت دارد.
    عزیزانی که مطلب را مطالعه می فرمایند می توانند بطور مستند به آدرس سایت زیر که برایشان درج می کنم لینک شده و مشاهده بفرمایند. در ضمن رسالت اصل بی طرفی را عزیزان سایت محترم پدال اگر رعایت بفرمایند حرفه ای گری خود را در امر فوق رعایت نموده اند.نتیجه گیری و قضاوت را به خوانندگان وب سایت خود موکول فرمائید. با تشکر
    آدرس: http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=24370,1472,5910,5931,-1,14999&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

  11. HESAM

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اقا چی دارین الکی میگین کجا سانتافه لش و تنبل هست من خودم دارم شتاب گرفتم شتاب در حدود 8/3 ثانیه شد .این کجاش لش و تنبل هست برای این ماشین سنگین با 3 ردیف صندلی اصلا بد نیست . واقعا پیشنهاد میکنم اگه بودجشو دارید تو خریدش شک نکنید.

  12. فاضل

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همگی، یه مشورت ازتون میخوام، بهترین خودروهای بین ۸۰ تا ۱۳۰ چیه بنظرتون؟رده بندی کنین. چون پول نقد ندارم میخوام شرایطی بردارم واسه همین صفر میخوام بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا