سانگیانگ پسازاینکه چند روز پیش بهصورت آنلاین و با انتشار چند تصویر نسل جدید SUV پرچمدار رکستون خود را معرفی کرد، حال آنرا رسماً در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۷ در زادگاهش کرهٔ جنوبی رونمایی کرده است.
طراحی و توسعهٔ این خودرو تحت نام پروژهٔ Y400 و با الهام از کانسپت LIV-2 که سال گذشته در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد صورت گرفته است و بهزودی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
رکستون جدید از طراحی بیرونی مدرنی برخوردار است که شامل جلوپنجرهای که شبیه بالهای باز یک پرندۀ در هنگام پرواز است، چراغهای جلوی بزرگ و خطوط عضلانی در سراسر پروفیل جانبی میشود. در کل نسل جدید رکستون ویژگیهای طراحی برادر کوچکش یعنی تیوولی را حفظ نموده است بهگونهای که در بخش خطوط جانبی و تا حدودی در چراغهای جلو و فرم سپر جلو شباهت زیادی به تیوولی دارد. در داخل اما سانگیانگ بهشدت بر راحتی سرنشینان و فضای بار بزرگ تمرکز کرده است.
همچنین برای این ماشین طیف گستردهای از تجهیزات همچون صفحهنمایش ۹.۲ اینچی با کارپلی اپل، اندروید اتو گوگل و ناوبری، خروجی برق ۲۲۰ ولت در صندوق بار، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، درِ صندوق بار هوشمند و… میشود. درِ صندوق بار هوشمند رکستون با نگهداشتن کلید خودرو به مدت سه ثانیه در کنار آن باز میشود. برخی تجهیزات ایمنی این ماشین نیز شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم کمک به تغییر خط، سیستم هشدار ترافیک عقب، سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم مانیتورینگ سهبعدی ۳۶۰ درجهٔ اطراف خودرو میشود.
تأمین انرژی نسل جدید این SUV کرهای بر عهدهٔ دو پیشرانهٔ چهار سیلندر قرار دارد. موتور اول یک واحد ۲ لیتری بنزینی توربو با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن انتقال پیدا میکند. پیشرانهٔ بعدی هم یک نمونهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل جدید است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آنرا توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز انتقال میدهد.
Kamran
۱۳ فروردین ۱۳۹۶کابینش فوقالعادس ?
اشکان
۱۳ فروردین ۱۳۹۶خوب کار کرده و زحمت کشیده رو ماشین…کاملا مشخصه…ولی واقیعت رو باید گفت…طراحی خارجیش یکم نامزون هستش…یه لحظه رنجروور رو اوردم تو ذهنم…دیدم این پیشش لیفانی بیش نیست!!
نیما ناصری
۱۳ فروردین ۱۳۹۶اگه 150 160 میل بدن خوبه نزدیک 200 بخوان بدن کولیوس بهتر از اینه
فرید
۱۳ فروردین ۱۳۹۶بزرگ ترین حسنش شاسی مستقل وکابین نسبتا زیباشه .
Madjid
۱۳ فروردین ۱۳۹۶.
طراحیش خیلی بهتر از چیزی شد که اتتظارش رو داشتم…
یاسین
۱۳ فروردین ۱۳۹۶پس احتمالا تا پاییز ایرانم میاد اگر با قیمت زیر 170 بفروشنش با این قدرتش و کیفیتش و کاربردی بودنش ارزش خرید داره برسه به 180تا 190 دیگه کارش سخت میشه میره تو رده قیمتی توسان و اسپرتیج و پژو 3008 و احتمالا نیسان قشقایی اگر بیاد سال دیگه
حریف اینا نمیشه
رسول
۱۵ فروردین ۱۳۹۶تا تابستون فروشش تو ایران شروع میشه طبق گفته های مسئولایه رامک خودرو
کاپیتان
۱۳ فروردین ۱۳۹۶بنظر من این از سورنتو و سانتافه بهتره امیدورارم خوب استقبال بشه، توسان و اسپرتج و پاینتره از این هرکول کره ی
PlymouthBarracuda
۱۳ فروردین ۱۳۹۶توو کره جنوبی هم که کت و شلوارو با کتونی میپوشن…..!!!!!
ای بابا….
حميد
۱۳ فروردین ۱۳۹۶نمای جانب اون خط روی در ها یک جورایی نا موزون با دو حلال بالی چرخها هست
انگار طراح دیگ حوصله نداشته روش کار کنه
مهدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۶نسبت به طراحیا قبل خیلی پیشرفت داشته کلا ماشینای سانگ یانگ نشون دادن به نسبت قیمت ارزش خرید دارن چون نسبت به سایر هم وطنای هم قیمت خودشون قوی تر و کاربردی ترن