رئیسان بزرگ در کمپانیهای عظیم خودروسازی “شاد” یا “ریلکس” نیستند. حتی اگر این کمپانیها محصولات مناسبی تولید کنند، باز هم انرژی صرف شده برای رقابت با دیگر رقبای قوی و یا پرداخت حقوق هزاران کارگر باعث ایجاد استرس در مدیران میشود.
اما Young-Han Song و Sanjeev Saksena، مدیران عامل سانگ یانگ در گنگنام سئول به عنوان ریلکس ترین و خندانترین مدیران صنعت خودروسازی هستند که ما تابهحال دیدهایم. آنها ما را به صرف چای دعوت کردند و ما را به شدت با بیسکوئیتهایشان، شوخیهایشان، صداقتشان و امتناع از وفق دادن با قواعد صنعت تحت تأثیر قراردادند.
برای نمونه، ممکن است فرض کنید که هر مهندسی، طراحی یا دیگر تصمیم مهم سانگ یانگ باید در خانه، کمپانی مادر یعنی ماهیندرا و یا در پینین فارینا متولد شود.
ماهیندرا پدر مالی است که سرمایهها را در حداکثر نگه میدارد و آنها به ناچار سرویسهای مهندسی و مهارتهای طراحی را از کارهای پینین فارینا و ساختههای سانگ یانگ قرض میگیرند. تقریباً میشود گفت که نشان پینین فارینا در آیندهای نزدیک روی سانگ یانگ های مجلل نقش خواهد بست.
اما همانطور که مدیران عامل این برند توضیح میدهند، گفتهها بدین معنی نیست که آنهایی که خارج از خانواده هستند نتوانند دوباره شروع به کار بکنند. فرقی نمیکند که بحث دربارهی مهندسی، تکنولوژی، طراحی و یا سوختهای جایگزین باشد، هر ایدهی جدید خارجی با روی باز پذیرفته خواهد شد.
سانگ یانگ خودروسازی است که میخواهد شنوای سخن همهی ذائقهها و افراد موفق باشد. Saksena میگوید:
این برای خریداران بهترین است. اول مصرفکننده اولویت دارد، سپس کمپانی.
بنابراین خریدار در هنگام خرید یک سانگ یانگ دوباره متولد شده چه انتظاری میتواند داشته باشد؟
Song میگوید:
خب بله ما تنومندی و تخصص را در کار سانگ یانگ مشاهده کردیم اما ممتاز بودن چه؟ارزش در برابر پول پرداختی مسئلهای کلیدی است. وقتی شما دربارهی سانگ یانگ فکر میکنید،RPS را به یاد داشته باشید. Robust (تنومند)، Premium (حد اعلاء)، specialist (تخصص).
Song ادامه میدهد:
سانگ یانگ مهیجترین خودروساز دنیا نیست و نمیخواهد که اینگونه هم باشد؛ اما بدون دانستن آن، قطعاً سانگ یانگ یکی از باحال ترین هاست. به لطف قیمت مناسب شاسیبلند جدید این خودروساز یعنی تیوولی، این خودرو ارائهدهندهی بهترین ارزش یک شاسیبلند در دنیاست. شما دربارهی آینده سانگ یانگ چه فکر میکنید؟ آیا این خودروساز با خودروهای عجیبوغریب خود خداحافظی کرده و در آینده مدلهای جذابی همچون تیوولی را دوباره ارائه خواهد کرد؟ منبع: autoexpressبله، ممتاز بودن ضرورتاً یک تصویر نیست اما در مباحثی همچون تولید و کیفیت تولید هدف ما این است که نسخهی کرهای لندروور باشیم. البته اعتراف میکنیم که ما نمیتوانیم در زمینهی برند و قیمت یک لندروور واقعی باشیم!
بهنام طیبی
۴ خرداد ۱۳۹۵روحیه خوبی دارن که اینقدر خوب پیشرفت کردن
شاهین جان باتشکر از شما
بهنام طیبی
۴ خرداد ۱۳۹۵البته این هم بگم که شاید به اندازه المانی ها رشد نداشتن ولی هرچی باشه اندازه خودشون خوب جلو رفتن
شاهین
۴ خرداد ۱۳۹۵خواهش می کنم دوست عزیز
Hamid
۴ خرداد ۱۳۹۵احتمالن این عکس مربوط به رونمایی از اکتیونه و دارن به قیافه محصول جدیدشون میخندن….
great britain
۴ خرداد ۱۳۹۵اون کانسپت XAV-Adventure چقدر قشنگه خیلی حال کردم.امیدوارم هرچه زودتر رونمایی کنن ازش.
احمد باقری
۴ خرداد ۱۳۹۵خوب داره کار می کنه، مدل اکتیون این شرکت هم جالبه.
احسان(احسان سابق)
۴ خرداد ۱۳۹۵قربون خنده هاتون برم من که انقد خوش اخلاقید اما کمی از ذوق و شوفتون رو برای طراحی محصولاتتون صرف کنید که زیباتر باشن
جلال
۴ خرداد ۱۳۹۵قیمت مناسبش برا ما که نیست .تیوولی که 83 تومن قیمت گذاری شده بود تو بازار داره 110 تومن هم معامله میشه
Zonda R
۴ خرداد ۱۳۹۵@.F
با تشکر از شاهین عزیز
تیوولی با مالیات بر ارزش افزوده و دیگر هزینه ها
حدود 95 تومن تموم میشه
که اگر فروش نقدی داشت و تحویل فوری
و البته شرایط پرداختی اقساط مثل سراتوی مونتاژی سایپا الان یکه تاز بود اما نمیدونم چه احوالاتی هست که کم عرضه شده و سخت میدن به مصرف کننده
بزودی نام سانگ یانگ رو بیشتر خواهیم شنید
یاسین
۵ خرداد ۱۳۹۵آغا آخر من نفهمیدم چرا سسانگ یانگ با دو اس شروع میشه!و در کل از زمانیکه مدل چیرمن رو دیدم یه جورایی تو دلم جا باز کرد!البته یه مدتی مردم کلّی با خودشون کلنجار می رفتن تا سیمای غیر عادی بعضی محصولاتش من جمله اکتیون عادت کنن!و در آخر من چیز بدی از محصولاتش نشنیدم!ممنون شاهین خان!
Archi KHAN
۵ خرداد ۱۳۹۵اینا که خط مشی فکری شون شبیه ایران خودرو خودمونِ که !!؟!
Archi KHAN
۵ خرداد ۱۳۹۵خانه ؟!
کمپانی مادر ؟!!!
پینین فارینا !؟!
پدر مالی؟!!
اینجور باشه ، ایران خودرو و سایپا ***
F.A
۵ خرداد ۱۳۹۵شرکت رامک خودرو در بدقولی و سرکار گذاشتن و زیرقراردادن زدن دارای رتبه اول در دنیا است. مدیران رامک خودرو که هیچ توجهی به انتقادها و گلایه های مشتریان خود نمی کند اما امیدوارم مسئولین کشور یه اخطار جدی به رامک خودرو بدن تا آن شرکت اینقدر مشتریان را اذیت نکنند و زیر قراردادهای تنظیمی با مشتریان را نزنند.
پرهام
۵ خرداد ۱۳۹۵از دوستان کسی اطلاع نداره که سانگ یانگ تیوولی رو میشه از مناطق آزاد وارد کرد ؟ ممنون
120 روز کاری
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام
برج 4 سال 96 ثبت نام کردیم
قرار بود بعد از 120 روز کاری تحویل داده بشه !
امروز 97/02/17 هست و حتی دعوتنامه ای هم صادر نشده !
چه برسه بخوان ماشین رو بعد از یک سال کاری تحویل بدن !
من فقط یک سوال از این شرکت دارم !
روز های کاری داخل رامک خودرو چجوری محاسبه میشن ؟
اونجا چند روز در طول هفته تعطیله ؟
واقعا متاسفم برا خودمون که مشتری یه همچین شرکت بی تعهدی شدیم !
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۷***بر رامک خودرو . بدقولی و بی تعهدی ، شاخصه اصلی اوناست.گولشون رو نخورید و خودروهای این شرکت را پیش خرید نکنید. من کشیدم از دستشون که میگم.لعنت .لعنت .لعنت