سانگ یانگ

سانگ یانگ تیوولی 2015، بازیگر راهی نو

سانگ یانگ قدیمی‌ترین خودروساز کره است و درعین‌حال هم از ناکام‌ترینشان. دیرزمانی بود که این سازنده کره‌ای به ساخت محصولاتی مبادرت می‌کرد که بی‌بروبرگرد زشت بودند و ناخواستنی؛ از این رو که هیچ یک از قواعد و عرف مرسوم طراحی در آن‌ها مراعات نشده و به همه چیز شبیه بودند جز خودرو! یکی‌شان به پرنده‌ای می‌مانست که منقار در گل فرو برده بود و دیگری هیولایی بود بس مهیب که آدمی را از خود فراری می‌داد و آن یکی هم ونی بود بس بدهیبت و ناموزون!

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

اگرچه از انصاف به دور است که یک صفت خاص را صورت غالب احوال یک قوم به شمار آورد ولی از دیرباز این قول شایع و رایج بوده که انگلیسی جماعت مردمانی هستند سخت حیله‌گر و نیز فتنه‌گر که خرابکاری در امور و صنایع دیگر ممالک سیره و شیوه عملی‌شان است تا بلکه از این راه سیادت و آقایی دائمی‌شان تضمین گردد. اگر چنین باشد و این قول راست، پس «کن گرینلی» طراح انگلیسی سانگ یانگ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین خرابکاران عالم برشمرد! زیرا همو بود که با طرح‌های نامأنوس خویش که سخت هم ناشیانه بود ناقوس مرگ سانگ یانگ را به صدا درآورد و این خودروساز را به‌تمامی از گردونه رقابت خارج و به حیطه ورشکستگی داخل کرد، آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که رقبای وطنی سانگ یانگ پیاپی محصولاتی را روانه بازار می‌نمودند که جهانیان را به حیرت و شگفتی وا می‌داشت. البته در این بین نباید از نقش مدیریت این مجموعه هم غافل ماند که بی‌مهابا عنان طراحی شرکت خود را به چنین فردی سپردند. بااین‌همه آن ایام دهشت انگیز نیز سپری شد و چند صباحی است که سانگ یانگ از آن کابوس برخاسته و راه و شیوه‌ای نو را تحت زعامت و هدایت ماهیندرای هند آغاز نموده است، تیوولی اولین بازیگر این راه نوین است.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

مدل تیوولی (TIVOLI) جدیدترین کراس‌اوور سانگ یانگ است و نخستین خودرویی از این برند است که از زمان تملک آن توسط ماهیندرای هند، روانه بازارهای جهانی گرید. این خودرو برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در هیئت یک کانسپت ظاهر گشت که در آن هنگام پروژه X100 نام گرفته بود. نام تیوولی هم برگرفته از شهری در ایالت لازیو ایتالیا است که چنان چه حروف آن برعکس نوشته شود بدین صورت خوانده می‌شود:” I LOV IT”

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

تیوولی با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که هر دوی آن‌ها از حجمی معادل ۱.۶ لیتر برخوردارند. این خودرو در دو نمونه تک و دو دیفرانسیل نیز ارائه می‌شود. سیستم انتقال نیروی این خودرو هم شامل یک گیربکس ۶ سرعته دستی و نیز یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از شرکت AISIN ژاپن است. سانگ یانگ مدعی است که جعبه‌دنده‌های ساخت AISIN از سرعت و کارایی بهتری، به سبب بهره‌گیری از کلاچ دوبل، برخوردارند. تولید این خودرو از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور کره آغاز گردید.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

این خودرو در سایت‌های متعددی بررسی شده و نکات منفی و مثبت آن مکشوف گردیده است که در اینجا برخی از آن داده‌ها را خدمتتان ارائه می‌دهم.
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا موارد ذیل را در آن مشاهده نموده است.

نکات مثبت:

  • فضای کابین
  • سطح تجهیزات به کار رفته
  • گارانتی طولانی مدت

نکات منفی:

  • سواری آشفته
  • کیفیت متریال کابین
  • در مجموع، این سایت ۳.۵ امتیاز از ۵ امتیاز کامل را برای آن قائل شده است.
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
سایت «DRIVEARABIA» امارات هم این خودرو را بدین گونه توصیف نموده است.

نکات مثبت:

  • خودرویی با ارزش در مقابل بهای پرداختی
  • مصرف سوخت
  • طراحی کابین

نکات منفی:

  • کند و آهسته
  • فضای متوسط صندوق بار
  • نبود گزینه ۴×۴ جهت گزینش و انتخاب
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

سایت «WHAT CAR» بریتانیا نیز نقاط مثبت و منفی ذیل را در این خودرو مشاهده نمود.
عملکرد: ۳ امتیاز، پیشرانه بنزینی آن جهت ارائه یک عملکرد رضایت‌بخش باید تقلا کند.
سواری و هندلینگ: ۲ امتیاز، این خودرو از فرمان مناسبی بهره می‌برد اما در عوض سواری آشفته‌ای برخوردار است.
پالایش: ۲ امتیاز، پیشرانه بنزینی آن پرسروصدا بوده و پدال‌های آن نیز بیش‌ازاندازه حساس هستند.
خرید و مالکیت: ۳ امتیاز، از بهای خوبی برخوردار است اما خروجی گاز C02 در آن بالاست.
کیفیت و قابلیت اطمینان:۳ امتیاز، از مواد محکمی در آن استفاده شده است؛ محصولات سانگ یانگ از قابلیت اطمینان عالی برخوردار نیست.
ایمنی: ۴ امتیاز، تجهیزات استاندارد فراوانی در آن وجود دارد.
پشت فرمان: ۳ امتیاز، جایگاه استقرار راننده در آن مناسب است.
فضا و کاربرد: ۴ امتیاز، از کابین و صندوق‌عقب بزرگی بهره می‌برد.
تجهیزات: ۴ امتیاز، بیشتر مدل‌های این خودرو به‌خوبی تجهیز یافته‌اند.
در کل، این سایت ۳ امتیاز از ۵ امتیاز کامل را به این خودرو اعطاء نموده است.

توضیح: در ۷۱.۴ درصد از سطح بدنه این خودرو از فولاد فوق مستحکم استفاده شده است.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

حجم موتور: ۱۵۹۷ سی‌سی
توان: ۱۲۸ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه دستی) – ۱۶۰ کیلومتر (نمونه اتوماتیک)
شتاب صفر تا صد: ۱۲ ثانیه (نمونه اتوماتیک) – ۱۱ ثانیه (نمونه دستی)
نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته تیپ ترونیک با قایلیت تعویض دستی و ساخت شرکت AISIN ژاپن (نمونه سفارش ایران)
سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۶

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۹۵/۱۷۹۵/۱۵۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۲۷۰ کیلوگرم (نمونه دستی) و ۱۳۰۰ کیلوگرم (نمونه اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۴۲۳ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۷ لیتر
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
ایمنی
6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – ایربگ زانویی هم قابل سفارش است
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (چهار کاناله)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی HBA
سیستم ضد لغزش خودرو در هنگام شتاب گیری ASR
سیستم فعال ضد واژگونی خودرو ARP
کمربند ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و سه نقطه‌ای
چراغ‌های راهنمای هشداردهنده در هنگام ترمز اضطراری ESS
و… برخی از تجهیزات موجود در این خودرو
چراغ‌های جلو مجهز به سیستم روشنایی در روز DAYLIGHT
چراغ‌های عقب LED
سقف پانورامیک
سیستم هوشمند ورود بدون کلید به همراه قفل فرمان برقی
صفحه نمایشگر آمپر LED به همراه کامپیوتر سفری
باز و بسته شدن اتوماتیک آینه‌های جانبی به صورت برقی توسط ریموت+ گرم‌کن
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
برف‌پاک‌کن جلو مجهز به سنسور باران و سیستم یخ‌زدا
تنظیم‌کننده اتوماتیک برف‌پاک‌کن و روشنایی چراغ‌های جلو
کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان
تغییر وضعیت الکتریکی فرمان (SPORT،COMFORT،NORMAL) با قابلیت تعویض دنده از روی فرمان
خروجی برق 12V
گرم‌کن صندلی‌ها
آنتن سقفی
رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی (آپشن خودروهای دو رنگ)
بال عقب (آپشن خودروهای دور رنگ)
شیشه دودی درب‌های عقب و درب صندوق (آپشن خودروهای دو رنگ)
سنسورهای پارک جلو و عقب
دوربین دید عقب (سفارشی)
نمایشگر مولتی‌مدیا به سایز ۷ اینچ
و…..
توضیح: برخی از تیپ‌های این خودرو به صورت دورنگ عرضه می‌شود. قیمت
در ایران: ۸۳.۵ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی و مدل ۲۰۱۶)
در بریتانیا: ۱۲,۹۵۰ الی ۱۷,۰۰۰ پوند (پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    کره ای اشغاله چه هیوندا چه کیا .فقط ژاپن وامریکا

    1. mds

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (406 ديدگاه)

      میشه بدونم الان شما چه خودرویی دارید که برندهای کره ای رو آشغال میدونید!!
      حتی اروپا ایان و مالکین شرکت بنز و بی ام و برترین خودروسازان جهان هم به شرکتهای کره ای احترام میذارن و اونارو مثل شعله آتش در حال گسترش میدانن

      1. sky watcher

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (111 ديدگاه)

        نخیر غزیز من
        هم چین هم کره به سرعت در حال پیشرفتن
        ولی اگه از کسانی که ساکن اروپا هستن بپرسین میفهمین همون دیدی ما به چینی ها داریم اروپاییها هم به کره ای ها دارن …
        ولی در این که دارن پیشرفت میکنن شکی نیست …

        1. mds

          ۷ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (406 ديدگاه)

          منظورت اینه که ماشینای کره ای در حد چینی ها هستن و با چینی ها باید مقایسه بشن ، یه ماشین چینی نام ببر که با یکی از این مدلا بشه مقایسش کرد

          سنتینیال
          جنسیس سدان
          جنسیس کوپه
          آزرا
          وراکروز
          سانتافه گرند
          سانتافه اسپرت
          کی 900
          کادنزا
          موهاوی
          سورنتو :cool:

        2. sky watcher

          ۷ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (111 ديدگاه)

          نه منظور من این نبود
          منظورم این بود که دیدی که ما به چینی ها داریم کسی زیاد از ماشین چینی خوشش نمیاد …
          تو ارو پا هم اروپایی ها همچین دیدی رو به ماشین های کره ای دارن
          منظور من این نبود که چین در حد کره است …

      2. ali

        ۱۱ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (44 ديدگاه)

        بعضی از دوستان فکر نکنم جز ماشین های کره ای .خودروهای دیگری از قبیل امریکایی و ژاپنی والمانی سوار شدن یا دیدن .شاید بعضی از محصولات ژاپنی گرون باشد به نسبت خودرو های کره ای ولی چرا گرونه . به خاطر اینکه علم وصنعت ژاپن از کره ای ها بالاترههمونطوری که کره از چین بالاتره.شما یه اپتیما سوار شین می فهمید چه ماشین مزخرفیه بعضی ها از روی تعصب میان نظر می دن.نظر باید کارشناسی وبدون جانب داری وطرفداری باشد .خودروی های کره ای فقط زیبایی داره واین زیبایی ها گول زننده است و بعضی ها به خاطر زیبایی واپشن های های بیشتر می رن سمت این نوع خودرو ها .شما اسپورتیج سوار شین متوجه خشکی ماشین میشوید ویا هم سوناتا بعد از مدتی ماشین موتورش مشکل پیدا میکنه. حالا هم شرکت هیوندا فراخوان داد برای خودرو سوناتا به خاطر نقص فنی موتور. دوستان نظرات الکی وبی هوده ندین بعضی از دوستان که قصد خرید دارن دچار مشکل میشوند.

    2. mohsen

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      علی اقا عزیزم یه خورده لطیف باش این همه خشمگین نباش کره ای حالا گیرم درست ولی ادم پولش همون قد باشه و انتخاباش لیمیت باش بدک نیس بعضیاشون ولی اروپارم که گذاشتی کنار بابا چراااااااا؟

  2. امیر مرادی

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    فکر کنم یواش یواش باید انتقاد از چینی ها رو کم کنیم….دارن پیشرفت میکنن

    1. نوید

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      داداش جسارتا سانگ یانگ مال کره هست

      1. امیر مرادی

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (113 ديدگاه)

        راست میگا…حواسم نبود

  3. وحید

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خودمونیم داشبوردش از هیوندای هم وطن قشنگ تره

  4. ELDORADO

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سانگ یانگ کره ایه نه چینی رفیق اونم قدیمی ترین خودروسازی قبل از دوو و هیوندای و کیا

  5. رضا

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (243 ديدگاه)

    نمایندگی شیراز دورنگشو گذاشته سقف سفید و بدنه سورمه ای خیلی قشنگ بود توش نشستم فضای کابین بزرگ بود با وجود قد 185 سانتی مشکلی از نظر فضا نداشتم همچنین سرنشین عقب. رینگهای 18 اینچی داشت قیمت هم 89900. به نظرم خوب بود ولی اگه قیمتش پایین تر بیاد خیلی بهتر میشه

  6. امین

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بازم نسبت به قیمتش خیلی خوبه.این ماشین چینی نیست که .بهرحال ماشینای چینی الانم شرف دارن به ماشینای ملی ما .

  7. سامان اذری

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    13 هزار پوند میشه حدودا 65 میلیون
    83.5 قیمت معقولیه (ارزش ماشین رو نمیگم منظورم اون سودی که شرکت وارد کننده میکشه رو ماشین )
    نمیدونم چرا ماشینهای ژاپنی رو اینقد گرون میفروشن
    40 الی 45 هزار دلار قیمت لکسوس Rx350 هستش
    ببینید به چه قیمتی میفروشن نامردا

    1. سامان اذری

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      نیسان جوک رو دوستم برا خواهرش از امارات اورده تبریز براش حدودا 18.200 دلار تموم شده
      به نظرم جوک از این خیلی خیلی سرتره و اینو قورت میده

  8. سعید

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به نظر من این خودرو همچنان زشت است و از هیچ زاویه ای جذابیت ندارد ، نام شرکت سازنده هم یک طوری است و اسم این خودرو هم خنده داره . تیووولی ، تیووولی

  9. یه پسر

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    با توجه به قیمتش فوق العاده است
    چون با این پول یه چیزی تو مایه های تیگو 5 و ایکس 33 جدید می دن که در مقابل این اصالت و اطمینان ندارن

    البته سانگ یانگ فعلا تحت مالکیت تاتا هندوستانه و خوب سیاست مدیران جدید باعث شده قیمت محصولاتش پایین بیاد و البته طراحی ها بهتر
    فقط نمی دونم هنوز سانگ یانگ همزاد بنز هست یا نه ؟
    چون اگه خاطرتون باشه “چیرمن” که بعد از “مسو” وارد ایران شده بود کاملا از پلت فرم سری اس کلاس بنز استفاده کرده بود

    1. سام

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      بر پایه مندرجات سایت ویکی پدیا،هم اکنون 70 درصد سهام شرکت سانگ یانگ تحت کنترل کمپانی ماهیندرا هند است.

    2. سیاوش

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تو این ماشین اثری از مرسدس نیست گیربکسش آیسین ژاپنه که برای بعضی از مدلای BMW و مینی گیربکس می سازه (قبلا فکر کنم استرالیایی بود که بعضی از دوستان شدیدا ناراضی بودن) موتورش هم باز مطمئن نیستم ولی تو یکی از ریویو های یو تیو ب می گفت مال کیا هیونداست البته یه نسل قدیمی تر.

  10. محمود

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من این ماشین رو تو نمایشگاه مشهد دیدم تست کردم داخلش خیلی جالب و باکیفیت بود طرح بیرونیش هم ازنظر من خوبه رانندگیش هم خوب بود مجاب شدم بین کپچر واین خودرو تیوولی روثبت‌نام کنم قبل اون میخواستم کپچر بخرم علت خرید من بین این دو:
    1کیفیت وقشنگی بهتر داخل خودرو نسبت به کپچر
    2امکانات بهترنسبت به کپچر
    3ازهمه مهمترقیمت پایینتر نسبت به کپچر درحدود 15میلیون تومان
    4موتوربدون توربوشارژر این خودرو

    1. آرش

      ۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      البته موتور تنفس طبیعی اش همچین جونی هم نداره که شما بعنوان نقطه قوت ازش یاد کردین، 128 تو 6000 در حد ضعیفه. 1.3تن هم که وزنشه. ولی اگه مصرف 7.2 ترکیبی اش، واقعی باشه تو شرایط تهران، جالب میشه.

    2. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      شما همون کره ای رو بخرید بزار فرانسویا روهم صاحباشون بخرن ??
      یه سوال دیگه دارم به موضوع ربط نداره ولی…. جک جی فایو خوبه یا النترا؟؟؟؟

  11. محمدرضا♥BMW♥

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    نمای جلو و داشبورد واقعا قشنگ و تو دل برو هست فقط نمای عقب اصلا خوب نیست بنظرم ولی به نسبت قیمیتش خیلی خوبه و گزینه عالی هست.

  12. Zonda R

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    ضمن تشکر از سام عزیز بخاطر اینکه خودروهایی که معمولا ترجمه هاش خیلی می تونه تو انتخاب خودروها تاثیر بزاره
    تیوولی با این قیمت مناسبه و یه کره ایه بی حاشیست و مسلما میتونه با توجه به امکاناتش انتخاب قابل تاملی باشه

    1. سام

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.

  13. me84

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    سانگ یانگ قبلا ( تا 2 سال پیش) خدمات پس از فروشش تو ایران یکی از بدترینها بود. الان نمیدونم چطوریه.
    کسی میدونه؟

    1. mohsen

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      کدوم شرکت خدمات پس از فروش خوبی داره که اینم داشته باشه به صاحب یکی از نمایندگیای پورشه گفتم چرا بابا مثل بقیه کشورا نیس گف بابا اینارم با منت میدن به ما تو دنبال چی هستی

  14. me84

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    از سام عزیز هم ممنونم. عالی بود

    1. سام

      ۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

  15. mohsen

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    ممنون جناب کاویانی
    قبلنا موسو و اینا اومدن واقعا ماشینای عالی بودن تو تبلیغم میگفت موسو با موتور بنز
    سانگ یانگ الانا حتی سوارشونم نشودم ولی از بیرون خیلی چنگی به دل نمیزنه عملکردشونم اگه مثل این باشه که دیگه هیچ

    1. سام

      ۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      خواهش می کنم دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

  16. احمد باقری

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کاری به شرکت سازنده، طراحی، فنی و … ندارم، دیگه از لحاظ طراحی، صدها برابر از مینی کوپر و مینی ماینر قشنگ تر هست، حالا اگر سوال کنی کدوم قشنگ تره، همه میگن مینی کوپر. واقعا جای افسوس داره.

  17. Archi KHAN

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    بدترین طراحی بیرونی ایی که این چند وقت دیدم …

  18. محسن96

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    تو این دوره زمونه که اغلب شرکت ها موتور های توربو میزنن.
    باید موتور 1600 توربو میزد که یه قدرت 170 180 اسب ازش میکشید بیرون.
    ظاهرش چه بیرون و چه داخل فوق العاده اس(نسبت به ماشین های دیگه خودش) ولی به خاطر موتورش شاید یکم ضربه بخوره.

  19. جنوب

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (334 ديدگاه)

    آقا از ماشینه که بگذریم.من از قلم زیبای آقای کاویانی لذت بردم .
    آفرین

    1. سام

      ۷ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      لطف داری دوست عزیز،بسی مایه خرسندی است که این متن مورد توجه شما واقع شد.

      1. آرش آمار

        ۷ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (316 ديدگاه)

        ممنون از کارهای عالی همیشگی جنابعالی

        “Refinement” در اصطلاح خودرویی به معنای “پالایش” نـبوده و به معنای
        رانندگی آرام ، راحت ، بی سر و صدا و بدون تکان و لرزش خودرو می باشد. کیفیتی که بیشتر به سیستم تعلیق خودرو و عایق بندی صوتی ارتباط دارد.

        • high ride quality;
        • good driveability;
        • low wind noise;
        • low road noise;
        • low engine noise;
        • cruising refinement (low noise and vibration, good ride quality);
        • low transmission noise;
        • low levels of shake and vibration;
        • low levels of squeaks, rattles and tizzes;
        • low level exterior noise of good quality;
        • noise which is welcome as a ‘feature’.
        _______________________________________________
        شـــاد باشیــــــــــــــــــــــــد
        http://booksite.elsevier.com/samplechapters/9780750661294/9780768015058.PDF

  20. m.reza

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اینایی که میان میگن من ثبت نام کردن خجالت بکشن پس وفاداریتون کووووو.کپچر و تیوولی تیگو 5 هر وسیله ای که از این جماعت خریداری بشه حرومه فکر کنم

    1. فربد

      ۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      به نظر شما 4 تا پراید نو و یه پراید کارکرده بخریم درسته ! حتما یعنی الان سمند هم حرومه چون توش قطعات چینی استفاده شده . تیگو 5 و جک s5 در بین چینی ها یکی از بهترین ها هستند و تیوولی هم در برابر کره ای خیلی خوبه مثلا این ماشین به نظر من از هیوندا ولستر بهتره.

  21. منصور

    ۷ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من خودم از این ماشین تست گرفتم.البته در حد 6 7 دقیقه کلا سوارش بودم . خیلی خوب بود. شتاب خیلی خوبی داشت به نسبت بقیه ماشین های سانگ یانگ. نمیدونم چرا میگن سواری آشفته! منکه چیزی حس نکردم.البته شاید توقعم در حد همون 90 میلیون تومن بود. صندلی های فوق العاده نرم و ارگونومیکی داره. فرمون D سه حالته برقی هم کلا آپشن جذابیه که فک نکنم روی ماشین های زیر 100 تومن تو ایران باشه. فقط صندلی برقی نداره که آپشن مهمیه

  22. محمد مهدی محمودی

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من موندم کی قسمت عقب ماشینهای سانگ یانگ را طراحی میکنه.خیلی طراحی عقبشون داغونه.

  23. سام

    ۸ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ماشین رو از نزدیک دیدم کلی در موردش مطالعه کردم نسبت به قیمتش و کیفیتش بسیار عالی هست
    در ضمن در کشوری مثل ما که حداکثر سرعت 120 کیلومتره و همیشه خیابان ها و جاده هاش ترافیک ه حجم موتورش مناسبه ودر ضمن باعث میشه سوخت و اصطحلاک بهینه و صرفه باشه

  24. سهيل

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینو از نزدیک دیدم ماشین زیبا و پر آپشنى هست که براى زیر ۱۰۰ میلیون واقعأ مناسب هست.چون ۴ ماه دیگه تحویل میدن و فعلأ موجود نیست نمیشه فنیشو نظر داد ولى مطمئن هستم با توجه به قیمتش و کره اى بودنش و آپشناى زیادش تو بازار ایران موفق میشه

  25. میرزای

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا تو رنج قیمتی زیر صد میلیون بهترین انتخابه.من توش نشستم واقعا طراحی داخلش خیلی لوکسه. کیفیت اصلا با کاشین قطعاتشکاشینم رده خودش مخصوصا چینی ها قابل قیاس نیست. امسال هم تیوولی کاندید خودرو برتر دنیا شده.فکر نمیکنم ماشینی که این مقامی رو بیاره و بیشترین فروشش رو تو اروپا داشته باشه ماشین بدی باشه.
    دوستان اسم جک اس 5 رو به انگلیسی با فیلتر شکن (آیدی ایران نباشه ) تو گوگل سرچ کنید فقط یا سایت ایرانی میاره یا چینی. واقعا تاسف داره

  26. علی غیاثی

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروی شهری خوبی است. مصرف پایین ظاهر مدرن و پشتوانه رامک خودرو می تونه عامل موفقیتش باشه. البته رقیب سرسختی مثل رنو داستر داره که از لحاظ آپشن ضعیف تر ولی قدرت موتور و برند غالبی به تیوولی دارد

  27. بهنام

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر رامک خودرو همون طور که تایید میکنند خودرو را طبق کاتالوگ تحویل بازار بده قویا این خودرو فروش بسیار خوبی خواهد داشت. چون چیزی کم نداره انصافا. کسی که از نزدیک ببینه واقعا خوشش میاد . فضای کافی کابین. فرمان برقی متریال های استفاده شده بسایر با کیفیت دی لایت و آپشن های بسیار زیاد دیگر که ادم رو تو این رنج قیمتی میخ کوب میکنه… امیدوارم هرکی بخره مبارکش باشه

  28. یاسر

    ۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    منم از نزدیک دیدمش البته مدل 2 رنگش بود
    تنها ایرادش اینه که صندلیش برقی نیست ماشینی که من دیدم برقی بود
    ولی میگفت این جزو آپشنهای خودرو است که قیمت ماشین و با چند تا آپشن دیگه به 112 میلیون میرسونه
    در هر صورت ظاهرش عالی بود من میخوام ثبت نام کنم

  29. بابک

    ۲۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم این ماشینو از نزدیک دیدم و سوار شدم
    قیمت تموم شد ه خودرو با احتساب مجموع سود پول پیش پرداخت (سودپول خوابیده) ؛ که طبق گفته خود نمایندگی خودرو بعد از 120 روز کاری ( توجه کنید 120 روز کاری نه 120 روز متوالی!!! ) تحویل می گردد و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه شماره گذاری و… خیلی بیشتر از 90 میلیون هستش
    خودرو از لحاظ تجهیزات و آپشن و ایمنی در این سطح قیمت مناسبه
    بزرگترین ایراد خودرو موتور ضعیف اون برای این بدنه هستش ( حدود 1.3 تن) که جوابگوی مانور پذیری خودرو در شرایط مختلف نخواهد بود( به اصطلاح عامیانه یه جایی بالاخره کم میاره به خصوص در سربالایی ها و شتاب گیریها )
    و یه مساله مهمتر کمبود نمایندگی و خدمات پس از فروش رامک خودرو در سراسر کشور هستش. اگه دقت کنید خیلی از شهرستانها و حتی شهرهای بزرگ نمایندگی رامک خودرو رو ندارن و این در صورت مسافرت به اون مناطق و خرابی ماشین بسیار عذاب آور خواهد شد و با توجه به تازه وارد بودنش ؛ مطمئنا با تجربه سایر ماشینهایی که قبلا وارد ایران شدن؛ حداقل در اوایل کار؛ تامین قطعات اون هم مشکلاتی رو به همراه داره
    من خودم که قصد ثبت نام داشتم منصرف شدم ولی اگه کسی ثبت نام کرده آرزوی بهترینها رو واسش دارم

  30. مجتبی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان شرمنده این اسم سانگ یانگ همون کاراکتر خانوم تو جنگجویان کوهستانه
    منظورم سریال لیانگ شامپو
    آره همونه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا