سانگ یانگ

سانگ یانگ تیوولی 2015، بازیگر راهی نو

سانگ یانگ قدیمی‌ترین خودروساز کره است و درعین‌حال هم از ناکام‌ترینشان. دیرزمانی بود که این سازنده کره‌ای به ساخت محصولاتی مبادرت می‌کرد که بی‌بروبرگرد زشت بودند و ناخواستنی؛ از این رو که هیچ یک از قواعد و عرف مرسوم طراحی در آن‌ها مراعات نشده و به همه چیز شبیه بودند جز خودرو! یکی‌شان به پرنده‌ای می‌مانست که منقار در گل فرو برده بود و دیگری هیولایی بود بس مهیب که آدمی را از خود فراری می‌داد و آن یکی هم ونی بود بس بدهیبت و ناموزون!

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

اگرچه از انصاف به دور است که یک صفت خاص را صورت غالب احوال یک قوم به شمار آورد ولی از دیرباز این قول شایع و رایج بوده که انگلیسی جماعت مردمانی هستند سخت حیله‌گر و نیز فتنه‌گر که خرابکاری در امور و صنایع دیگر ممالک سیره و شیوه عملی‌شان است تا بلکه از این راه سیادت و آقایی دائمی‌شان تضمین گردد. اگر چنین باشد و این قول راست، پس «کن گرینلی» طراح انگلیسی سانگ یانگ را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین خرابکاران عالم برشمرد! زیرا همو بود که با طرح‌های نامأنوس خویش که سخت هم ناشیانه بود ناقوس مرگ سانگ یانگ را به صدا درآورد و این خودروساز را به‌تمامی از گردونه رقابت خارج و به حیطه ورشکستگی داخل کرد، آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که رقبای وطنی سانگ یانگ پیاپی محصولاتی را روانه بازار می‌نمودند که جهانیان را به حیرت و شگفتی وا می‌داشت. البته در این بین نباید از نقش مدیریت این مجموعه هم غافل ماند که بی‌مهابا عنان طراحی شرکت خود را به چنین فردی سپردند. بااین‌همه آن ایام دهشت انگیز نیز سپری شد و چند صباحی است که سانگ یانگ از آن کابوس برخاسته و راه و شیوه‌ای نو را تحت زعامت و هدایت ماهیندرای هند آغاز نموده است، تیوولی اولین بازیگر این راه نوین است.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

مدل تیوولی (TIVOLI) جدیدترین کراس‌اوور سانگ یانگ است و نخستین خودرویی از این برند است که از زمان تملک آن توسط ماهیندرای هند، روانه بازارهای جهانی گرید. این خودرو برای نخستین بار در نوامبر سال ۲۰۱۴ میلادی در هیئت یک کانسپت ظاهر گشت که در آن هنگام پروژه X100 نام گرفته بود. نام تیوولی هم برگرفته از شهری در ایالت لازیو ایتالیا است که چنان چه حروف آن برعکس نوشته شود بدین صورت خوانده می‌شود:” I LOV IT”

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

تیوولی با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که هر دوی آن‌ها از حجمی معادل ۱.۶ لیتر برخوردارند. این خودرو در دو نمونه تک و دو دیفرانسیل نیز ارائه می‌شود. سیستم انتقال نیروی این خودرو هم شامل یک گیربکس ۶ سرعته دستی و نیز یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک از شرکت AISIN ژاپن است. سانگ یانگ مدعی است که جعبه‌دنده‌های ساخت AISIN از سرعت و کارایی بهتری، به سبب بهره‌گیری از کلاچ دوبل، برخوردارند. تولید این خودرو از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی در کشور کره آغاز گردید.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

این خودرو در سایت‌های متعددی بررسی شده و نکات منفی و مثبت آن مکشوف گردیده است که در اینجا برخی از آن داده‌ها را خدمتتان ارائه می‌دهم.
سایت «AUTOEXPRESS» بریتانیا موارد ذیل را در آن مشاهده نموده است.

نکات مثبت:

  • فضای کابین
  • سطح تجهیزات به کار رفته
  • گارانتی طولانی مدت

نکات منفی:

  • سواری آشفته
  • کیفیت متریال کابین
  • در مجموع، این سایت ۳.۵ امتیاز از ۵ امتیاز کامل را برای آن قائل شده است.
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
سایت «DRIVEARABIA» امارات هم این خودرو را بدین گونه توصیف نموده است.

نکات مثبت:

  • خودرویی با ارزش در مقابل بهای پرداختی
  • مصرف سوخت
  • طراحی کابین

نکات منفی:

  • کند و آهسته
  • فضای متوسط صندوق بار
  • نبود گزینه ۴×۴ جهت گزینش و انتخاب
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

سایت «WHAT CAR» بریتانیا نیز نقاط مثبت و منفی ذیل را در این خودرو مشاهده نمود.
عملکرد: ۳ امتیاز، پیشرانه بنزینی آن جهت ارائه یک عملکرد رضایت‌بخش باید تقلا کند.
سواری و هندلینگ: ۲ امتیاز، این خودرو از فرمان مناسبی بهره می‌برد اما در عوض سواری آشفته‌ای برخوردار است.
پالایش: ۲ امتیاز، پیشرانه بنزینی آن پرسروصدا بوده و پدال‌های آن نیز بیش‌ازاندازه حساس هستند.
خرید و مالکیت: ۳ امتیاز، از بهای خوبی برخوردار است اما خروجی گاز C02 در آن بالاست.
کیفیت و قابلیت اطمینان:۳ امتیاز، از مواد محکمی در آن استفاده شده است؛ محصولات سانگ یانگ از قابلیت اطمینان عالی برخوردار نیست.
ایمنی: ۴ امتیاز، تجهیزات استاندارد فراوانی در آن وجود دارد.
پشت فرمان: ۳ امتیاز، جایگاه استقرار راننده در آن مناسب است.
فضا و کاربرد: ۴ امتیاز، از کابین و صندوق‌عقب بزرگی بهره می‌برد.
تجهیزات: ۴ امتیاز، بیشتر مدل‌های این خودرو به‌خوبی تجهیز یافته‌اند.
در کل، این سایت ۳ امتیاز از ۵ امتیاز کامل را به این خودرو اعطاء نموده است.

توضیح: در ۷۱.۴ درصد از سطح بدنه این خودرو از فولاد فوق مستحکم استفاده شده است.

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015

مشخصات فنی سانگ یانگ تیوولی

حجم موتور: ۱۵۹۷ سی‌سی
توان: ۱۲۸ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتن‌متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه دستی) – ۱۶۰ کیلومتر (نمونه اتوماتیک)
شتاب صفر تا صد: ۱۲ ثانیه (نمونه اتوماتیک) – ۱۱ ثانیه (نمونه دستی)
نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته تیپ ترونیک با قایلیت تعویض دستی و ساخت شرکت AISIN ژاپن (نمونه سفارش ایران)
سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۶

SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۱۹۵/۱۷۹۵/۱۵۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۲۷۰ کیلوگرم (نمونه دستی) و ۱۳۰۰ کیلوگرم (نمونه اتوماتیک)
حجم صندوق بار: ۴۲۳ لیتر
حجم باک بنزین: ۴۷ لیتر
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
ایمنی
6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – ایربگ زانویی هم قابل سفارش است
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS (چهار کاناله)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی ترمز هیدرولیکی HBA
سیستم ضد لغزش خودرو در هنگام شتاب گیری ASR
سیستم فعال ضد واژگونی خودرو ARP
کمربند ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و سه نقطه‌ای
چراغ‌های راهنمای هشداردهنده در هنگام ترمز اضطراری ESS
و… برخی از تجهیزات موجود در این خودرو
چراغ‌های جلو مجهز به سیستم روشنایی در روز DAYLIGHT
چراغ‌های عقب LED
سقف پانورامیک
سیستم هوشمند ورود بدون کلید به همراه قفل فرمان برقی
صفحه نمایشگر آمپر LED به همراه کامپیوتر سفری
باز و بسته شدن اتوماتیک آینه‌های جانبی به صورت برقی توسط ریموت+ گرم‌کن
سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
برف‌پاک‌کن جلو مجهز به سنسور باران و سیستم یخ‌زدا
تنظیم‌کننده اتوماتیک برف‌پاک‌کن و روشنایی چراغ‌های جلو
کروز کنترل با قابلیت تنظیم از روی فرمان
تغییر وضعیت الکتریکی فرمان (SPORT،COMFORT،NORMAL) با قابلیت تعویض دنده از روی فرمان
خروجی برق 12V
گرم‌کن صندلی‌ها
آنتن سقفی
رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی (آپشن خودروهای دو رنگ)
بال عقب (آپشن خودروهای دور رنگ)
شیشه دودی درب‌های عقب و درب صندوق (آپشن خودروهای دو رنگ)
سنسورهای پارک جلو و عقب
دوربین دید عقب (سفارشی)
نمایشگر مولتی‌مدیا به سایز ۷ اینچ
و…..
توضیح: برخی از تیپ‌های این خودرو به صورت دورنگ عرضه می‌شود. قیمت
در ایران: ۸۳.۵ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی و مدل ۲۰۱۶)
در بریتانیا: ۱۲,۹۵۰ الی ۱۷,۰۰۰ پوند (پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. دانیال

    ۲۶ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.دوستان فکر میکنید سریع ترین راه برای خرید نقدی چیه؟
    خود نمایندگی برم یا حواله شو بخرم…؟
    خیلی وقته دنبال این ماشینم اما نمیخوام تا اسفند صبرکنم میخوام با قیمتی که گفتن نقدی بخرم و زود به دستم برسه…

    1. بهزاد

      ۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اسفند کجا بود … مهر نوشتیم زنگ زدم گفتن اردیبهشت میدیم … تعدادی که اومده داخل کشور کافی نیست

  2. حسن

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام از امروزدعوت نامه ها پخش شدند ، از دو هفته دیگر هم دست مردم است الان هم در سایت باما بعضی فروشنده ها { احتمالا نمایندگی های رامک خودرو } شروع به عرضه در بازار آزاد کردن و عکس و مشخصات ماشینای فروشی رو هم چاپ کردن .

  3. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چه تیزر باحالو کاملی درست کردن.تیزرشو دیدم از این ماشین خوشم اومد

  4. محمدرضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان تا حالاحواله تیوولی دست کسی رسیده اخبار ضدونقیضی هست تاالان برای من که شهریور ثبت نام کردم از شرکت تماسی نگرفته اند

  5. محمدرضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ازنحوه خدمات بعداز فروش این شرکت کسی اطلاع دارد من که تاکنون در زمینه اطلاع رسانی وضعیت تحویل اصلا راضی نبودم هیچ حرف دقیق و درستی کارکنان نمیزنند اینکه حسن میگه حواله ها پخش شده من که تماس گرفتم میگویند از دوم اسفند

  6. بهرام

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین تازه دستم رسیده . یکی از فامیل آزاد خریده بود نمی خواست . از نظر سواری و امکاناتش خوبه. به نظر من بهتر از ماشینای چینیه. تنها عیبی که دیدم ازش شتابشه. در کل بسته به پولی که میدید سواری خوبیه. ایمنی عالی امکانات عالی.

    1. محمد رضا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شتاب که حدود13 گفته بودن پس نمیشود خیلی دورازانتظارباشدلطفانظرتون رو درمورد کشش وحرکت ان درسربالایی باتوجه به 128 اسب بخار توانش اعلام کنید ان چه جوریه

  7. محمد رضا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امابایدقبول کرد رامک خودروبسیارضعیف درمورد سانگ یانگ عمل کرده واگرشرکتی تواناتر اینکار را انجام میداد شاید میزان فروش این خودروساز کره ای در ایران با توجه به قیمت وکیفیتش بسیاربالاتربود ومورداقبال عموم قرارمیگرفت رامک خودرو خود را خوب جا نیانداخته است حیف

  8. حسين

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان. این تعاریفی که در بخش نظر سنجی سایت ها در مورد این ماشین نوشته میشه بی شک توسط عوامل شرکت رامک خودرو و متولیان فروش و در کل کسانی که ذینفع هستد میباشد. نمیگم ماشین بدی هست ولی همچین آش دهن سوزی هم نیست که بخوان اینقدر در موردش افسانه بافی کنن. چون در سطح بین المللی نه برند معروفیه و نه فروش آنچنانی در کشورهای دیگه داره. مثلا در بازار کشورهای عربی مثل امارات این شرکت نه نمایندگی داره و حتی کسی نمیشناسه این مارک رو. پس لطفا تحت تاثیر تبلیغات عوامل سودجو و بی تعهد شرکت رامک قرار نگیرید.منطقی تصمیم بگیرید تا دچار ضرر و زیان و درد و سر فروش در آینده نشوید.

  9. حسین روشنایی

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    این ماشین مثلا شاستی بلنده ¿?؟چرا انقدر کوچیکه¿?؟ اینا میومدن کوپه میکردن خیلی بیشتر فروش داشت قطعا.
    من بجای این جک اس 5 میخریدم با اینکه چینیه ولی خیلی خیلی خوبه و امتحانشم پس داده

    1. فربد

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      کجای سانگ یانگ چینیه

    2. محمدرضا

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ,شما که سوار این ماشین نشدی لطفا نظر نده برو از نزدیک ببین بعد بگو کوپه است یا SUV

    3. مهمان

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      جدیدا ماشین ها با یک سال کار کردن امتحان پس میدن ؟؟!!
      شما بخر 5 سال دیگه معلوم میشه خیلی خیلی چی هست !!!
      در ضمن سری اولش 3 ستاره کیفی داشت الان یک ستاره
      معلومه شرکت مونتاژ کننده ش چقدر به کیفیت متعهده

  10. افشین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من شهریور طرح الیت ثبت نام کردم و 27 اسفند تحویلش گرفتم.
    تغییرات منفی که دادن اینا بود :
    – رینگ دیاموند رو با طرح Allow عوض کردن
    – تهویه مطبوع دیجیتال دوگانه حذف و بجاش تهویه الکتریکی بدون قید درجه حرارت گذاشتن که در واقع فقط نمای ظاهرش متفاوته.
    – زاپاس ماشین حذف شده و بجاش پمپ باد چینی ضعیف با قیمت حدود شصت تومن گذاشتن

    حالا تغییرات مثبت :
    – سنسور جلو
    – گیربکس سه حالته هوشمند

    فارغ از اینگونه رفتارها که البته در تمامی نمایندگیهای همه خودرو سازان در ایران رواج داره و ناشی از بی نظمی و سوءاستفاده از خلاء قانونی صورت میگیره و موجب ناراحتی مشتریان میشه ، باید بگم تا الان 2000 کیلومتر باهاش در همه جور شرایط جاده ای رانندگی کردم.
    خودروی خیلی خوبیه و در جاده بسیار فرمانپذیر و مطمئن حرکت میکنه اما شتاب قابل توجهی نداره که اونهم طبیعیه چون در خودروی SUV بجای سرعت و شتاب روی قدرت و استقامت متمرکز هستن.
    دوستانی که سلیقه ماشین شاسی و نیمه شاسی دارن قطعا موئلفه های دیگری مد نظر دارن که به شتاب ارجحیت داره.
    در کل ماشین بی صدا ، نرم و راحتیه که به اکثریت انتظاراتتون پاسخ مثبت و مطلوبی میده.

    موفق باشین

  11. علی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما که نفهمیدیم خوبه یا بد؟

  12. داودرضایی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببخشیدمن 21مهر94ثبت نام کردم کسی میدونه دعوتنامه کی بدستم میرسه ممنون

  13. امیر

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نفر در سایت باما 10 اگهی 102 میلیونی برای این خوردو زده که هیچ کدام از شماره هایش وجود ندارد سایر آگهی ها باللای 106 هستند. اولا خواستم دوستان در جریان قرار بگیرند ثانیا این شخص مثل اینکه خیلی خواهان تیوولی 102 میلیونی است پس خواهان خیلی دارد.

  14. رامین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من اول مهر ماه 94 ثبت نام کردم.ولی تا الان عیچ خبری نیست .واقعا رامک خیلی بدقوله

  15. mohammad

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سلام به دوستان گلم به دوستان خوبم . اول از همه ایشالا همیشه شادوسلامت باشین . من اطلاعات کاملی از سانگ یانگ تیوولی دارم . این ماشین از لحاظ ایمنی حرف نداره ترمزهای که روی این ماشین گذاشتن خیلی قوی و عالیه . از نظر راحتی خوبه صندلی هاش خیلی نرم و راحته و چون چرمه حس خوبی بهت دست میده . دیزاین (طراحی) داخلی این ماشین خیلی مدرن و عالیه اصن طراحی داخلیش خشک نیس و هروقت سوار ماشین میشی حس خوبی بهت دس میده . از نظر ظاهر و قیافه ماشین طراحیش خیلی خوبه ولی تنها عیبی که داره ولی اصلا مهم نیس فقط یه کم ماشین کوچیکه قیافه ش . و در اخر به دوستان خوبم بگم ماشین شتاب خودشو داره به اندازه ی کافی . این ماشین برای مسابقه نیست . ماشین درکل خیلی خوبه . خداحافظ داداشی های عزیزم .

    1. علی

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (16 ديدگاه)

      هفتاد میدادن خوب بود مگه چه خبر باو این قیمت گزینه های خیلی بعتری وجود داره این هندونه کوچولو رو فک نکنم با این قیمت بخزن!!

  16. محمد صادق

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این mohamad معلومه رامک خودروییه ?
    ببین چقدر تابلو تعریف میکنه. میگه ماشین مسابقه نیست و اینجوری شتاب پایینه این ماشینو توجیه میکنه. تنها عیبشم که گفت کوچک بودنشه به نظرم اصلا عیب نیست.
    پیشنهاد میکنم به دوستان که به سایت شرکت سانگ یانگ کره رفته و از طریق ایمیل گله مندی خودشون رو از رامک خودرو و خدمات افتضاح این شرکت در ایران به گوش کره ای ها برسونند.

  17. عباس

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    در کل به نظر ماشین خوبی هست
    ولی هر کس باید معیارها خودش و در نظر بگیره
    نکات منفی این ماشین و باید از قول سایت های معتبر خارجی که تست خودرو رو انجام میدن پیگیری کرد و مصرف کننده خودرو
    مشخصات موتو از نظر اسب بخار و گشتاور در دورهایی که گفتن شبیه به سورن ef7 هست .وزنش همینطور.من شتاب سورن رو خوب میدونم و کافی
    البته تو چندتا سایت از سواری آشفته ماشین گفته که نگران کنندس و جای تحقیق داره.همین طور جنس قطعات و کابین.باید از طریق سوال و صحبت با مصرف کننده تحقیق خوب کرد نه صرفا برداشت از دنیا مجازی
    ولی احتمالا باید جنس ماشین خوب باشه چون کاندیدا ماشین های برتره.بیشت همون سواریش جای سوال هس با خدمات رامک خودرو

  18. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه محصول سانگ یانگ خوب هستن

  19. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من برج 9 ثبت نام کردم پیگیری کردم میگن دعوتنامه آخر 5 صادر میشه و خودرو توی شهریور تحویل میشه. ظاهرا شرکت رامک فقط موقع پول گرفتن از دست مشتری سریع عمل می کنه. وقتی هم که باهاشون تماس میگیرم انگار من بدهکارم . زنگ زدم به رییس نمایندگی که ثبت نام کردم خیلی راحت میگه صبر کنید هر موقع دعوتنامه صادر بشه زنگ می زنیم ( آخه اینو خودم بلد نبودم بالاخره ایشون رییسه حتما بهتر از ما می دونه )
    موقعی که رفتم ثبت نام کردم بهم گفتن با ضمانت 5 ساله ولی الان میگن اون موقع ضمانت 3 ساله بوده و باید مبلغی بابت این موضوع پرداخت کنم . البته مشخصه که باید به گونه ای هزینه دیرکرد تحویل ماشین رو جبران کنن.

  20. محمدرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من آذر ثبت نام کردم الان دقیق 120 روز کاری گذشته ،و تقریبا سی روز هست که بیشتر از 120 روز کاری شده ،اما از آنجایی که در رامک خودرو افراد بسیار بی وجدانی کار میکنند با وجود چندین بار مراجعه حضوری اصلا جوابگو نیستن و طوری برخورد میکنند که انگار ما بدهکار هستیم ،ماشین خوبه ولی چه فایده که رامک خودرو یعنی بی تفاوت بودن و بی مسئولتی

  21. علی . همدانی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان که نقطه نظرات خودشونو دادن باید یادمان باشه در ایران. زندگی می کنیم هیچ جای دنیا پوم نمیدی 6یا7ماه بعد با کلی کم وکسری ماشین تحویل بگیری قرارداد رو بخونید بدون اطلاع می تونن هرآپشنی رو حذف کنن فقط خواهشن هر کی داره بگه قدرت و شتاب درسربالاییها ، مصرف سوخت،لوازم یدکی و زاپاس داره و … توضیح بده تشکر

  22. نریمان

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    به نظر ماشین بدی نمیات.ولی قیمتش نسبت به خود ماشین وبه این بهانه که کره ایه خیلی بالاست واینکه نمایندگی درست وحسابی نداره . مثلا تو استان فارس/ فقط شیراز است که نمایندگی داره/شهر به این بزرگی فقط یه نمایندگی برای سرویس واگر خرابی برای ماشین پیش اومددر شهرک گویم که15 کیلومتری شیرازداره. واگر تویک شهرستان ماشینتون خراب شد کارتون با کرامت الکاتبین است .ونمیدونم رامک که نام یک محصل لبنی است چرا گذاشتن رو این نمایندگی.

  23. مهدي

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی که این ماشین و داره بگه تو سربالایی راه میره یا نه؟ یا اینکه پراید و پژو های داخلی ازش سبقت می گیرند؟؟ خواهشا کسایی که تجربه رانندگی باهاش دارن جواب بدن رو. کاغذ موتور ۱۶۰۰ نباید به خوبی جواب بده.

  24. حسین

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .می خوام این ماشین را ثبت نام کنم .خواهشا کسانی که دارن در مورد این ماشین توضیح دهید .در مورد مصرف سوخت .شتاب .کیفیت رانندگی با این ماشین .نرمی و راحتی وغیره .ممنون می شم

  25. نریمان

    ۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عمو نخر /برادر نخر/هموطن نخر پشیمون میشی

  26. بابک

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام حدود 7 ماهه این ماشین را دارم و فقط نظر کلی خودم را می گویم
    معایب به نظر بنده : 1- در سطح شهر و دور زدن کنار بلوارها کمی دو ستون جلویی دید را کم می کند 2- اگر از گیربکس حالت معمولی استفاده کنید در سربالایی کم نمی یاره اما یک مرتبه هم مثل 405 نمی توانید شتاب بگیرید البته 405 شتاب آن چنانی ندارد اما فقط محض مقایسه گفتم اما اگر گیربکس را در حالت پاور قرار دهید خیلی بهتر حرکت می کند 3- صندوق عقب فضایی به نسبت کم دارد 4- تنظیم صندلی دستی است5- نداشتن جی پی اس 6-نداشتن اطلاعات کافی تعمیر کاران در نمایندگی ها 7- باد کولر برای سرنشینان عقب از زیر صندلی جلو می زند 8- نداشتن زاپاس
    محاسن : 1- مصرف سوخت بسیار کم بطوریکه من در شهر شیراز حتی نمایشگر 6.2 هم نشان داد در 3700 کیلومتر که باهاش ایران را گشتم 195 لیتر بنزین سوزاند البته اگر از بنزین معمولی استفاده کنید موتوربصدا در می آید اما با بنزین سوپر مشکلی ندارد 2- کولر بسیار خوب 3- سنسور جلو 4- فضای داخلی خیلی خوب بهمراه جنس قابل قبول داشبورد 5- بسیار نرم و راحت 6- جنس رنگ بدنه بسیار خوب اما قیمت رنگ بسیار گران
    در کل با ماشین چینی مقایسه نکنید چون ماشین چینی هم دارم ماشین های چینی آپشن زیاد دارند اما خیلی جاها کم میارن من به شخصه راضی هستم اما اگر موتورآ ن 1800 بود که البته می گن موتور 1600 استاندارد یورو 5 است خیلی بهتر بود موفق باشید

    1. مجید

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنون بابک جان از اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتی

  27. محسن

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه هموطنان گرامی . نظرات مفیدی در اینجا مطالعه کردم ولی باید چند نکته را به آن ها اضافه کنم. ۱- من اولین بار تیولی را در یکی از نمایندگی های خارج از کشور در اروپا دیدم و با توجه به توضیحات زاده شده در آنجا این خودرو را خریدم. ۲- از نظر کیفیت ماشین خوب و قابل قبولی است و با توجه به قیمت هم مناسب ۳- اما همان طور که یکی از دوستان اشاره کردند، نمایندگی این خودرو متاسفانه أصلا حرفه ای نیست و تمامی مشکلاتی که خریداران با آن مواجه هستند به علت عملکرد ضعیف و سود جویانه رامک خودرو است. به طور مثال من بعد از هشت ماه خرید نقدی ماشین را تحویل گرفتم و الان حدود ۲۳ روز است که ماشین در پارکینگ خانه خاک می خوره و مدارکش برای شماره گذاری به دستم نرسیده البته در مورد من و چند مشتری دیگر اشتباه در صدور سند توسط رامک خودرو باعث این تاخیر شده و این ضرری را که متوجه ماست را فقط با یک ببخشید پاسخ میدهند. پس اگر قصد خرید از این شرکت را دارید باید صبر أیوب داشته باشید. و متاسفانه با این انحصاری که در فروش خودرو در کشور ما است صدامون هم به هیچ کجا نمی رسه. اما در هر صورت توجه داشته باشید که این ماشین أصلا با ماشین های چینی قابل مقایسه نیست و اگر چیزهایی هم گفته می شود از ان آگاهی است. نکاتی را که اینجا گفتم از یک شخص حرفه ای قبول کنید. امیدوارم که رامک خودرو و بقیه شرکت های وارد کننده خودرو به خود بیایند و این همه هموطنان خودر را به خاطر سود بیشتر آزار ندهند.

  28. مهدي

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من آذر ۹۴ ثبت نام کردم و قرار بود آخر اردیبهشت ۹۵ تحویل بشه با کلی پیگیری و مراجعه به دفتر مرکزی رامک تو جاده مخصوص و چند بار شکایت و بالاخره پارتی بازی و هزینه کردن آخر مردادماه دعوتنامه اومد و قرار شد ۲۰ روزه ماشین رو تحویل بدند که اونم ۴۰ روزه شد و ما بالاخره ۴ مهرماه ماشین رو از پارکینگ تهرانسر با جنگ و دعوا گرفتیم.
    کلی چیزش رو برداشته بودند که دوستان توضیح دادن ضمنا طاقچه بالای بارها تو صندوق عقب مثل Bmw پارچه ای و ریلی جداکننده داره که اونم فقط جاش هست و برداشتن و به قیمت ۵۸۰ هزار تومن می فروشند .
    نهایتا منتظر پلاک موندیم که اونم تا الان که یک هفته گذشته خبری نیست.
    طبق پیش بینی خودم آخر مهرماه باید پلاک بشه.
    طبق فرمولی که من بدست اوردم هرچی رامک می گه رو دو برابر کن بعلاوه ۵ روز.
    کلا اگه تحمل بدقولی و اعصاب دعوا و مرافه نداری قید طرح های رامک خودرو رو بزنی واسه خودت و خانواده ات بهتره.
    واقعا باید ۷ خوان رستم رو رد کنی.
    من اهل تایپ کردن نیستم ولی ببین چه فشاری بهم اومده با موبایل نشستم و همه این بدقولی ها رو واستون شرح دادم و نوشتم.
    امیدوارم از تجربیات من استفاده کنید تا اعصابتون مثل من و خانواده ام که قرار بود تابستون با این ماشین مسافرت بریم که نشد خرد نشه.
    یا حق
    مهدی

  29. رضا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان بیش از280روزه که ثبت نام کردم به نظر من مدیران رامک خودرو خیلى*** اگرهمه کسانى که مثل من بیش از۲۵۰ روزه که ثبت نام کردند باهم به شرکت رامک خودرو مراجعه کنیم این ***مى ترسند کافى که در یکى از نمایشگاههاى خودرو که در کشور برگزار میشه همگى باهم مراجعه وبر علیه شرکت رامک خودرو شعار بدیم اونوقت همه به حرف ما گوش مى دهند

  30. مهرداد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از ماست که بر ماست
    تا زمانی که تو اوج نداری واسه خرید پراید با وام های با بهره وحشتناک صف میبندیم تو نمایندگیها و در واقع به بهانه ناچاری در هر زمینه ای پذیرای تمام بی احترامی ها به شعور و شخصیت خود هستیم به جای اینکه محق باشیم بدهکار میشیم..
    پس طبیعیه شرکتهایی مثل رامک و امثالهم با جسارت تمام همه حقوق مشتری مداری عرف در دنیا رو لگد مال کرده و تازه منت هم به واسطه این بی حرمتی ها نثار مشتری کنند.. این ما هستیم که باعث این اتفاقات میشیم و متاسفانه تا ابد در این وضعیت تشریف خواهیم داشت..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا