پس از انتشار تیزرها و افشای تصاویر متعدد، سرانجام سانگیانگ رسماً فیسلیفت رکستون را در کره جنوبی رونمایی کرده است. رکستون طی این فیسلیفت تغییرات زیادی را در داخل و خارج تجربه کرده و حالا جذابتر، لوکستر و پیشرفتهتر شده است. عمدهٔ بهروزرسانیهای ظاهری این اسیووی کرهای در قسمت جلویی آن صورت گرفته یعنی جایی که یک جلوپنجرهٔ ششضلعی بزرگ جدید به چشم میخورد. این جلوپنجرهٔ بزرگ با قاب کرومی و الگوی داخلی الماسی، نمای قدرتمندی به جلوی رکستون مدل ۲۰۲۱ بخشیده است.
علاوه بر این، چراغهای جلوی خودرو هم تغییر کرده و به دیلایتهای C شکل LED مجهز شدهاند. بازطراحی سپر با مه شکنها و ورودیهای هوای جدید هم تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای بخش جلویی رکستون مدل ۲۰۲۱ هستند. حجم تغییرات در بخش عقبی خودرو اما بسیار کمتر بوده و صرفاً به چراغهای جدید LED محدود میشود. البته در طراحی سپر عقب هم کمی بازنگری شده و حالا به شبرنگهای جدید و همینطور تریم کرومی با طرحی مشابه سر اگزوز مجهز شده است.
در داخل رکستون مدل ۲۰۲۱ طرح اصلی و کلی داشبورد حفظ شده اما طراحان با غربیلک فرمان چهارپرهٔ جدید و متریال جدید، کابین خودرو را بروز کردهاند. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم از نو طراحی و به شیفتر دندهٔ جدید الکترونیکی مجهز شده که به محصولات بامو شباهت دارد. در تیپهای بالایی نیز یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی ارائه میشود که به نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی میانی میپیوندد. رکستون همچنین به تجهیزات جدید و پیشرفتهتری مثل کروز کنترل تطبیقی، چهار دوربین برای پایش اطراف خودرو و فرمان برقی هم مجهز شده است.
رکستون جدید در اروپا با همان پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی عرضه خواهد شد اما با انجام یک بهسازی، قدرت این موتور از ۱۸۱ اسب بخار به ۲۰۲ اسب بخار و گشتاور آن از ۴۰۰ نیوتن متر به ۴۰۴ نیوتن متر افزایش یافته است. برای انتقال نیروی این موتور هم یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید با شیفتر الکترونیکی ارائه شده که جایگزین نمونهٔ هفت سرعتهٔ قبلی شده است.
برای رکستون در دیگر بازارها مثل استرالیا علاوه بر این موتور دیزلی، یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربو هم ارائه میشود که ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد. سانگیانگ رکستون جدید از ماه مارس سال آینده در اروپا و از سهماههٔ دوم ۲۰۲۱ در استرالیا عرضه خواهد شد.
Aryan kia
۳ آذر ۱۳۹۹خیلی خوب شده مخصوصا جلوش ولی عقبش خیلی خوب نیست
Hadi
۳ آذر ۱۳۹۹اینو به سانتافه ترجیح میدم ولی سورنتو نه
در کل خیلی بهتر از قبل شده…
رکستون:لایک
سانتافه: دیسلایک
افشار
۳ آذر ۱۳۹۹اشتباه میکنی هرچند که سلیقه شخصیت فقط به خودت مربوطه
MR.JJ
۳ آذر ۱۳۹۹سانگ یانگ هم پیشرفت قابل توجهی کرده مخصوصا در رکستون
شخصا تجربه سواری اش را داشتم در مدل 2015 با توجه به قیمتش (70 میلیون) خودروی بی نظیری بود
Aria
۳ آذر ۱۳۹۹بود?
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹سانگیانگ همیشه مظلوم بوده در کشور ما (( البته تیوولی را فاکتور بگیرید که هیچ اِرثی از شرکت سانگیانگ نبرده )) .
به شخصه محصولات این شرکت را از نظر کیفیتی به کیا و هیوندای اَرجَع میدونم ولی مشکلش همیشه عدَم تطابق در خطوط طراحی و حجمپردازیها بوده و هست ، مثلاً به مدل طراحی رینگ و لاستیکها توجه کنید و ببینید که هیچ هارمونیای با اتاق و هیکل این ماشین نداره (( دقیقاً خودروهای چینی این مشکل را داشتند و هروز دارند بهتر از قبل میشوند اما سانگیانگ نباید با این همه سابقه چنین طراحیهایی داشته باشه )) .
به طراحی چراغهای عقب و شلوغی در طراحی توجه کنید که هیچ احساسی نداره و حال آدم را بد میکنه ، به طراحی جلو توجه کنید و خطوط شکسته را در جلوپنجره ببینید که چقدر بد و شکسته طراحی شده که انگاری محصولات ۱۵ سال پیش چری و لیفان را تداعی میکنه .
به خطوط روی در و گلگیر توجه بکنید که چقدر بیش از حد تو ذوق میزنه و… .
حرف من اینه ، سانگیانگ حرف نداره اما احمق شعور این هم نداره که دنیای امروز فقط و فقط روی طراحی و زیبایی اولتیماتوم میده و حتی اینقدر نفهم تشریف داره که نمیبینه کیا هیوندای سرمایهگذاری روی طراحهای برتر دنیا به این پیشرفت و استقبال رسیدند .
وقتی طرح زیبا و هماهنگ داشته باشی ، خریدار به سمتتون میاد و حجم نقدینگی که بالا میره ، سرمایهگذاری و پیشرفت در کیفیت هم با خودش به همرا میاره ، گذشت اون زمان که یه ماشین میساختند بدون هیچ زیباییای .
البته طراحی داخل این خودرو زیبا و چشمگیر شده و من در داخلش نشستهام و حتی کیفیت متریالش از محصولات کیا هیوندای بیشتره اما رانندگی نکردم باهاش تا ببینم چطور ماشینیه .
در کل باید گفت سانگیانگ و میتسوبیشی ، شرکتهایی هستند که میشه به آیندشون امیدوار بود چون اینکاره هستند اما با این روش مدریت به درد عمهشون میخورند .
Ahmadreza2002
۳ آذر ۱۳۹۹کی ۷۰ تومن بود؟
yazdan mopar
۳ آذر ۱۳۹۹از پس فردا موج فیس لیفت سانگ یانگ رکستون هم تو اینستا به راه میفته
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹آقا یزدان من هم همین فکر را در مورد کیا موهاوی داشتم ولی دیدیم که جزء چندتا موهاوی که به سلیقهی مالک فیس شدند ، کسی استقبال نکرد از فیسلیفت این خودرو که حتی رکستون هم این مشکل را داره .
تحقیق کردم ، فهمیدم چون بهرهوری و ارزش لندکروزر و پرادو در برابر خرج کردن و فیسلیفت کردن در ایران بالاتر از موهاوی هست ، چنین پروژههایِ بالای ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون میلیون خرج میکنند .
مثلاً شما فکر کن روی موهاوی مدل ۲۰۱۱ مبلغ ۲۰۰ میلیون فیسلیفت میکنی و میفروشی مثلاً یک میلیارد ، اما لندکروز ۲۰۱۱ را فیسلیفت میکنی ۲۰۰ میلیون و میفروشی مثلاً چهار میلیارد .
خدایی فیس جدید موهاوی خیلی تیپیکال و جذاب شده و ارزش داره کسی که ماشین را میخواد نگداری کنه در بلند مدت برای دل خودش فیسلیفت کُنه .
Amin_sto
۳ آذر ۱۳۹۹صراحیش میتونست بهتر باشه شبیه به چینی ها شده
اما موتورش خوبه گشتاور زیادی تولید میکنه
حسن
۳ آذر ۱۳۹۹یه جورایی شبیه تیگو ۸ فیس لیفت ۲۰۲۰ شده(تیگو پلاس)،به خصوص جلوپنجره اش،ولی کلا قشنگ و باابهته. کلا طراحی های سانگ یانگ نامتعارفه ولی این یکی عادی تره.
زیزیگولو
۳ آذر ۱۳۹۹از هر زاویه ای که نگاش میکنی یه جوریه!!! انگار قناس هستش
ارشیاSVJ
۳ آذر ۱۳۹۹خوشگله!???
حسن
۳ آذر ۱۳۹۹حیبت داره شیک وزیباست
حسن
۳ آذر ۱۳۹۹هیبت داره شیک وزیباست شاسی نردبانی داره انگارپرادوهست باظاهرزیباتروبه روزتر هیچی کم نداره
میثم
۳ آذر ۱۳۹۹تیوولی اولین محصول سانگ یانگ بود که از اون طراحی های شخمی دست کشید و خوب شد
اینم واقعا پیشرفت خوبی داشته ولی نمای عقبش خیلی چینیه. اگه مثل نمای جلوش خطوط صاف و تیز استفاده میکرد خیلی بهتر میشد.
Ali
۳ آذر ۱۳۹۹خیلی زیباست
صفا
۳ آذر ۱۳۹۹توعکسها پشت آمپر عقربه ای است ولی در نمای داشبورد دیجیتالی..!؟
Ahmadreza2002
۳ آذر ۱۳۹۹چه خوشتون بیاد چه نیاد به نظرم این ماشین اررش خرید بالایی داره
بالا تر از خیلی رقبا
نکه بهتره باشه ها نه صرفا چون ارزون تره بهتره