سانگ یانگ

کانسپت‌های سانگ‌یانگ برای نمایشگاه فرانکفورت

سانگ‌یانگ به‌تازگی از نمایش دو کانسپت بر اساس پلتفرم «تیوولی» در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت خبر داده است. این کانسپت‌ها با نام‌های XLV-ایر و XAV-ادونچر، به نظر تفاوت زیادی با نسخه تولیدی دارند. در حالی که XAV-ادونچر شباهت زیادی به کانسپت XAV دارد (کانسپتی که در نمایشگاه امسال اتومبیل سئول به نمایش گذاشته شد)، XLV-ایر در واقع، یک پیش‌تولید از مدل «تیوولی» با طول بلند بدنه‌اش است که قرار است اوایل سال آینده میلادی به بازار معرفی شود.

SsangYong XLV Air Concept
SsangYong XLV Air Concept
نسبت به مدل کنونی تیوولی، این مدل جدید از فضای بیشتر حمل وسایل و ویژگی‌های کاربردی بیشتری برخوردار است. در همین حال، همانند تیوولی، از بین گزینه‌های موتور ۱/۶ لیتری بنزینی یا ۱/۶ لیتری دیزل می‌توان برای همراهی با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک یا دستی و سیستم تک‌دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل استفاده کرد.
SsangYong XLV Air Concept
SsangYong XLV Air Concept
از نظر طراحی، XLV-ایر نسبتاً‌ شبیه به تیوولی است؛ با این تفاوت که یک پنجره سوم کناری، یک حالت ظاهری جالب‌توجه برای خودرو ایجاد کرده است. همچنین سپرها و چراغ‌های عقب نیز تغییرات خود را دارند.
SsangYong XLV Adventure Concept
SsangYong XLV Adventure Concept
سانگ‌یانگ در مورد XAV-ادونچر می‌گوید که برای ساخت آن از یک تفسیر دوباره «کوراندو» در ترکیب با «طراحی مدرن و عضلانی» کمک گرفته است. همچنین گفته می‌شود که در این کانسپت، مشتریان نسل جوان و فعال هدف قرار گرفته‌اند و بیشترین دوام و قابلیت‌های آفرود در یک شاسی‌بلند کامپکت درنظر گرفته شده است. در همین حال، در مورد برنامه‌های تولید این مدل، سخنی به میان نیامده است.
SsangYong XLV Adventure Concept
SsangYong XLV Adventure Concept
در جایگاه سانگ‌یانگ در نمایشگاه فرانکفورت امسال، یک مدل تیوولی دیزل نیز خواهیم دید که به یک موتور ۱/۶ لیتری با استاندارد Euro 6 همراه شده و قدرتی به میزان ۱۱۳ اسب‌بخار در بین دور موتورهای ۳۴۰۰ تا ۴۰۰۰ و حداکثر گشتاوری برابر ۳۰۰ نیوتن‌متر بین دور موتورهای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دارد.
SsangYong Tivoli diesel
SsangYong Tivoli diesel
SsangYong Tivoli diesel
SsangYong Tivoli diesel
در این مدل، به صورت استاندارد از یک گیربکس دستی ۶ دنده استفاده می‌شود و در همین حال، آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس قرار دارد. مصرف تیوولی دیزل به میزان ۴/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی است و در حالت تک‌دیفرانسیل، ۱۱۳ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. مدل‌های دو دیفرانسیل این خودرو، در اواخر سال جاری میلادی از راه خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خوبه بالاخره سونگ یانگ داره به قیافه ماشین هاش هم توجه می کنه.
    تا اینجا که هر چی سونگ یانگ تو ایران بود شبیه وزغ بود.

    1. ali.a

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      کوراندو مدل قدیمیش قشنگه

  2. امین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (821 ديدگاه)

    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه؟

    1. آرمااااان

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      سانگ یانگ یکی از قدیمیای کره هست
      کیفیتشم نسبت به قیمتش واقعا خوبه،حداقل کوراندو که خوب جواب داده
      طراحیه مدلای جدیدش واقعا خوب شده

  3. پرهام

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ایده خوبیه هر چی همه خودروسازای معمولی تو دنیا دارن پوست میندازن ماشینای باستانی ایران دارن بدترهم میشن

  4. amir

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عزیزم شما داری میگی خودروساز کارخونه های ما که خودرو ساز نیستن لگن سازن که فقط منتاژ بلدن نه چیز دیگه اهان ببخشید یادم رفت که کلاه گذاشتن سر مردم و گرون فروشی اونم به 3 تا 4 برابر قیمت هم بلدن
    تازه بلدن هر سال کیفیت محصولاتشون کم کنن اما همش بگن قیمتا باید بره بالا

    1. solat

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (143 ديدگاه)

      گل گفتی امیر جان دمت گرم داداش

  5. Ali

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    هالا که قیافه ماشیناش خوب شده موتوراشون ضعیف شد :(

  6. asa

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    خداوکیلی برای چینی ها خیلی خوبه که همچین چیزایی بسازن. تو نوبه خودش قشنگه . فقط 1600 سی سی جواب همچین بدنه بزرگی رو میده ؟ چون این موتور رو پراید خوب کار میکنه ولی روی این حیکل ………. نمیدونم……… ازشون خوشم امد.

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      asa جان سانگ یانگ کره ایه داداش. ;)

      1. asa

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        ااااااااااا راست میگی باربد جان . من از شما و همه ی دوستان عزرخواه هستم. واقعا دستت درد نکنه که بهم گفتی . واقعا خوبه دوستان دیگه هم مثل شما نه بخاطر تمسخر بلکه بخاطر دلسوزی ایراد های همدیگرو بگیرند . بازم به خاطر اشتباهم متاسفم……

    2. s.M.s

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      منظورتون این بود سانگ یانگ چینیه ؟!!!
      بیخود نیست قدیمیترین خودرو ساز کره مجبور شده رو ماشیناش بنویسه : Made in korea

  7. asa

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    xav ادونچر نمی دونم چرا بدنش جیپ رو برام تدایی میکنه . تازشم عقبش با اون خط بالای گلگیر چرخ عقبش و چراغاش کپ ماستنگه . نمی دونم این چینی ها چرا جون به جونشون کنی یک تقلیدی باید تو کاراشون باشه.

    1. RETOLEX

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      سانگ‌یانگ، (به کره‌ای: 쌍용자동차) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ کره جنوبی به‌شمار می‌آید.[۱]

      شرکت سانگ‌یونگ در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد، در ۱۹۸۶ توسط گروه سانگ‌یونگ خریداری شد. این گروه در سال ۱۹۹۷ سانگ‌یونگ را به دوو موتورز واگذار نمود. این شرکت در نهایت در سال ۲۰۱۰ به ارزش ۴۷۰ میلیون دلار، توسط شرکت ماهیندرا خریداری شد[۲] و هم‌اکنون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از این شرکت هندی فعالیت می‌کند. سانگ یونگ در زبان کره‌ای به معنی دو اژدها می‌باشد، که تلفظ اصلی آن سنگ یون است………………………..

      منبع : ویکی پدیا

      داداششششش حالا نیای بگی هندی هست . فقط این شرکت هندی سهامشو خریده مث جیلی که ولوو رو خریده . ولوو که چینی نشده

      1. asa

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (569 ديدگاه)

        بابا خیلی گلی . این اطلاعات واقعا بدردم خورد و با عث میشه حرفامو در این زمینه با مدرک ها و اطلاعاتی که شما مطرح کردی بزنم . خراب مدیونتم……. اونم تا اخر امر…..

  8. Archi KHAN

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    کانسپت هاشون که یه قرن از طراحی عقبن.
    ولی تو مدلهای موجود بازار کایرون و رکستون را تعریف اش را خیلی شنیدم. البته بجز مصرف شون که رو 18-17 لیتره ( البته موتور 3500 داره ها)

  9. نوید جهرمی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    کسی نمیدونه هنوزم از موتور و پلتفرم قدیمی مرسدس استافاده میکنه یا ن؟

  10. ارمان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    من سوار این ماشینها نشدم اما انگار خریدار ها راضی هستند
    کاسنپتها در یک نظر مینی رو یاد اور میشه

  11. behdad

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من نمیدونم اخه چرا ب اندازه تایر نسبت ب بدنه توجه نمیکنن
    ی خرده کوچیکه چراخاش بزرگ تر بود عالی بود

  12. مجتبی(ساروی)

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقا قدرتش در حد فحش نیست ؟؟؟؟؟؟

  13. پویا

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سانگ یانگ خیلی هم ماشینای خوبی می سازه هرکی میگه بده چیزی نمیدونه و فقت هیوندای را خودروساز ب می دونه بابا یکی به سانگ یانگ اهمیت بده همه می گن هیوندای

  14. پویا

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سانگ یانگ خیلی هم ماشینای خوبی می سازه هرکی میگه بده چیزی نمیدونه و فقت هیوندای را خودروساز می دونه بابا یکی به سانگ یانگ اهمیت بده همه می گن هیوندای سانگ یانگم خوبه یکی گفته
    xav ادونچر نمی دونم چرا بدنش جیپ رو برام تدایی میکنه . تازشم عقبش با اون خط بالای گلگیر چرخ عقبش و چراغاش کپ ماستنگه . نمی دونم این چینی ها چرا جون به جونشون کنی یک تقلیدی باید تو کاراشون باشه.

  15. پویا

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سانگ یانگ خیلی هم ماشینای خوبی می سازه هرکی میگه بده چیزی نمیدونه و فقت هیوندای را خودروساز می دونه بابا یکی به سانگ یانگ اهمیت بده همه می گن هیوندای سانگ یانگم خوبه یکی گفته
    xav ادونچر نمی دونم چرا بدنش جیپ رو برام تدایی میکنه . تازشم عقبش با اون خط بالای گلگیر چرخ عقبش و چراغاش کپ ماستنگه . نمی دونم این چینی ها چرا جون به جونشون کنی یک تقلیدی باید تو کاراشون باشه. اشتباه نکنید قدرتش در حد *** است قیافش را ببین چقدر عصبانی هست

  16. پویا

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کره ای هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا