سانگیانگ رسماً از شاسیبلند کاملاً جدید خود بنام تورس (Torres) در کره جنوبی رونمایی کرده است. این خودرو که در سبد محصولات شرکت کرهای بین مدلهای کوراندو و رکستون قرار میگیرد، ظاهر خشنی دارد که الهاماتی از برخی آفرودرهای محبوب در آن دیده میشود. بهعنوانمثال، در قسمت جلویی تورس جلوپنجرهای به سبک جیپ با شش خط عمودی دیده میشود که توسط چراغهای LED باریکی احاطه شده است. خطوط پویای روی کاپوت، ورودیهای هوای بزرگ تزئینی و صفحه محافظ آلومینیومی مانند هم از دیگر ویژگیهای این قسمت هستند.
در پروفیل جانبی تورس میتوان گلگیرهای برجسته، رینگهای آلیاژی بزرگ تا ۲۰ اینچی (رینگهای استاندارد ۱۷ و ۱۸ اینچی هستند)، یک محفظهٔ اشیاء سفارشی مشابه لندروور دیفندر روی ستون C و پله رکابهای سفارشی را دید. در عقب، روی درب صندوق یک برجستگی شبیه کاور چرخ زاپاس کار شده که به شاسیبلندهای آفرودی قدیمی اشاره دارد. چراغهای LED عقب تورس نیز یادآور فورد اکسپلورر هستند و روی سپر عقب هم مثل جلو یک صفحهٔ محافظ کار شده است.
در داخل این شاسیبلند جدید کرهای شاهد کابین مدرنی با صفحه آمپر دیجیتالی باریک، نمایشگر بزرگ ۱۲.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در وسط و یک نمایشگر ۸ اینچی دیگر در پایین به سبک محصولات لندروور برای کنترل سیستم تهویه هستیم. غربیلک فرمان چهارپره و تریم فلزی در قسمتهایی مثل داشبورد و کنسول مرکزی که با تودوزی چرمی در تضاد است هم از دیگر ویژگیهای داخلی تورس هستند.
این خودرو بسته به تیپ از تجهیزاتی مثل نورپردازی داخلی، شش بلندگو، چهار پورت USB، تهویهٔ صندلیهای جلو، هفت ایربگ و تعداد زیادی سیستمهای کمکراننده بهره میبرد. به گفتهٔ سانگیانگ، صندوق بار این خودرو ۷۰۳ لیتر فضا دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۶۶۲ لیتر افزایش پیدا میکند. این شرکت همچنین لوازم جانبی مختلف مثل جعبهابزار و کول باکس را هم بهصورت سفارشی برای تورس ارائه میکند.
سازندهٔ کرهای فعلاً مشخصات فنی شاسیبلند جدید خود را اعلام نکرده و صرفاً به یک پیشرانهٔ T-GDI اشاره کرده است که طبق گفته رسانههای کرهای، همان نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی مورداستفاده در کوراندو خواهد بود. این موتور که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیون متر گشتاور دارد، صرفاً به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود تا نیرو را به چرخهای جلو انتقال دهد اما برای کسانی که میخواهند تواناییهای حرکتی تورس با ظاهر خشن آن مطابقت داشته باشد، امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت.
سانگیانگ هماکنون در کره جنوبی فروش تورس را با قیمتی از ۲۶.۹ میلیون وون معادل ۲۰,۹۰۰ دلار تا ۳۰.۴ میلیون وون معادل ۲۳,۶۰۰ دلار آغاز کرده است. همچنین گزارشهایی هم در مورد ساخت نسخهٔ الکتریکی تورس وجود دارد که قرار است در سال ۲۰۲۳ راهی بازار اروپا شود.
GMA
۲۴ خرداد ۱۴۰۱چقدر چینیه😐 ظاهرش خیلی بی حال و مصنوعیه
مهناز علی بابایی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱تنها شرکت وارد کننده سانگ یانگ رامک خودروست که یه شرکت کلاهبردار، اینا با پول مردم این ماشینا رو وارد کردن نخرید کلی لعنتی نفرین پشت این ماشیناست ما ۵ سال پیش تو این شرکت حروم زاده پول ریختیم که ۳ ماه بعد تحویل بده هنوز ماشین تحویل نگرفتیم
SLR _ 722
۲۴ خرداد ۱۴۰۱خودرو های سانگ یانگ همیشه طراحی بحث برانگیزی دارن . ( نه الزاما قشنگ یا زشت ) .
کاش. برای شرکتی که وضع فروش عالی نداره یکم طراحی محافظه کارانه تری میداشت تا با عقبه خوب شرکتش ( نسبت به بعضی شرکت های تازه تاسیس ) بتونه توی بازار های صادراتی خودرو های چینی رقیب اون ها بشه
شاید هم همین تمایز باعث موفقیت بشه .
امیدوارم سانگ یانگ هم روزی هم رده کیا هیوندای بشه
Humer
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ولی واقعا طراحی بیرونی و درونی خوبی داره
جالبیش اینه که فول آپشنش ۲۳ هزار دلاره
که خب با چینیا خیلی می جنگه ولی از ۱ونیم قدرت و گشتاور خوبی زو تولید می کنه
شهروند عادی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱امیدوار باش
NAVID۰۰۹۸
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اول که به درد بازار هند میخوره !
دوم که از جلو شبیه Fjکروزر + رنجروور اووک ! … از عقب شبیه فورد اکسپدیشن و جالب اینجاست که بالای پلاکش یه فاجعهی تمام عیار هست که انگاری یه تیکه پلاستیکو بادش کردن چسبوندن اونجا !
از داخل بیشترین شباهت را به محصولات جدید نیسان داره !
کلاً سانگیانگ عادت داره خاص باشه در صورتی که همیشه از یک طرف بام میوفته و نه از دو طرف !
نمای داخلیش با نمای بیرونی هیچ هارمونیای نداره و نمیدونی لوکس به حساب میاد یا ماجراجویانه !
آدم یاد اَیامی میوفته دو روز تعطیلات پشتسر هم هست که یک روزش عذاست و یک روزش خشن و صدا سیما نمیداند عذاداری پخش کند یا آهنگ شاد !
آرش
۲۴ خرداد ۱۴۰۱شما برو ” عزا ” رو درست بنویس بعداً بیا کارشناسی بکن
مجتبی
۲۵ خرداد ۱۴۰۱یعنی اگه یکی تو ۱۵ خط یه اشتباه تایپی داشت ، حق اظهار نظر نداره ؟؟
بهتر نیست نظرات دیگران رو با تحلیل درستتر نقد یا رد کنیم تا اینکه با یه ایراد تایپی رد کنیم . ؟؟
امیر
۲۹ خرداد ۱۴۰۱شما نخر باشه
ممد ژانگولر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱دمش گرم خداییش همه خوشگله هم وحشی
چه خوش قیمته
از چینیهای بی هویت و کیفیت پایین به نظر خیلی بالاتره
من که خوشم امد
یعنی من یکی از عاشقای تویوتا FJ cruise
هستم نمیدونم طرح کانسپتشو دیدین یا نه
اگر همونی باشه که من دیدم و به تولید برسه افتضاحه قرن خواهد بود مگر تغییراتی بدن
من این ماشینو دیدم طراحیش از اون وحشی تر و سرتره
new reventon
۲۴ خرداد ۱۴۰۱همه اینا بکنار
اینکه قیمت کل برند سانگ یانگ هم قیمت تبدیل 206 به sd هستش(250 میلیون دلار) ، حالمو بد میکنه! تازه قبلشم این سدان کردن 206 تو برزیل انجام شده بود و کار تحقیقاتی و تکنولوژی ام نداشت!
واقعا تفففففف
دکتر استاپ
۲۴ خرداد ۱۴۰۱رنجرورارو ریخته تو جیپا
meysam
۲۴ خرداد ۱۴۰۱نمای جلوش جای کار بیشتری داشت
باقی بخشها خیلی خوبه
داخل هم واقعا خوبه
پدرام
۲۴ خرداد ۱۴۰۱شبیه هامر و اف جی کروز شده ولی به نظرم طراحی اش خوبه شما کوراندو دو نسل قبل رو هم که ببینی خیلی شبیه جیپ بود.
Erfan
۲۴ خرداد ۱۴۰۱درسته هماهنگی ظاهر در خارج و داخل برقرار نیست و اگه به جای موتور ۱۵۰۰tgdi موتور ۲۰۰۰میزاشت خیلی بهتر بود.طراخی خارج و داخل رو خودم دوست داشتم مخصوصا داخل رو به نظرم ۲۰هزار دلار هم ارزش داره چون دیگه ۲۰هزار دلار پول یه تارا هستش.
یوسف
۲۴ خرداد ۱۴۰۱طراحیش مانند تمامی طراحی های دیگه سانگ یانگ خاص و بحث برانگیزه، جلوپنجره و سپر جلو قطعات پلاستیکی ناهماهنگی دارن که ظاهر بی کیفیت و شلوغی بهش میده، اون قطعه برجسته روی ستون سی هم اضافه و رو مخه، دستکم میتونست با سلیقه تر باشه. ولی در کل طراحی معقولی داره و تونسته از کوراندو قدیمی به خوبی الگو بگیره.
راستی داستان ورشکستگی سانگ یانگ به کجا رسید؟ این دومین مدلی هست که این چند وقته معرفی میشه(پس از موسو). چه جور شرکت ورشکستیه که مدل های تازه معرفی میکنه؟
BMW
۲۴ خرداد ۱۴۰۱نه خوبه نه بد ولی کار چین باشه خوب درست کرده
حداقل از ایران صد برابر بهتره
Erfan
۲۴ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز سانگ یانگ برند کره ای
behnam-84
۲۴ خرداد ۱۴۰۱یکم سخته با طراحی بیرونی و داخلی ارتباط برقرار کرد.چون بیرون ماشین حالت ماجراجو و بیراهه نورد رو داره ولی داخل ماشین حالت لوکس و تجمل رو داره.ولی در کل بد نشده قشنگه.امیدوارم موتورهای قوی روی این ماشین بذارند،چون با این هیکل باید موتورهایی با توان و گشتاور بالا و مناسب قرار داده بشه.امیدوارم سانگ یانگ سرپا بشه،چون بازار کراس اوورها و اس یو وی ها الان پررونقه و سانگ یانگ میتونه از این فرصت مناسب استفاده کنه.
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۱کاری ندارم کارشناسان ما چی میگن
ولی اینو مطمئن باشید که سانگ یانگ از همه اون چینی ها که بعضیا به به چهچه میکنن و با آب و تاب کلیپ بالا رفتن از علی تپه شهر ما رو که اندازه خاکریز میمونه میزارن و بهش میگن آفرود، بهتره
سانگ یانگ کیفیت بسیار خوبی داره و آفرود بسیار عالی داره
فقط باید یکم تو طراحی کار کنه
این یکی واقعا نسبت به طراحی های قبل سانگ یانگ رو به جلو بوده و داخلش بسیار قشنگ و دلنشینه
Hadi
۲۴ خرداد ۱۴۰۱خوبه طراحی قابل قبولی داره و نسبت به قیمتش مناسبه طراحی جلو هم شبیه نسل اول کوراندو هستش…
سراج
۲۴ خرداد ۱۴۰۱خوبه راه کلاه برداری جدید برای تفاله های رامک خودرو بیارن ایران با تف مونتاژ کنند به نیرو دقیق و متخصص هم بها ندادن با اون تیوولی هاشون
Swedish Arrogant Tiger
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اگه موتور قوی تری بزارن روش و یه تریم آفرود هم براش در نظر بگیرن بنظرم میتونه موفقیت خوبی کسب کنه.
بابک
۲۵ خرداد ۱۴۰۱با این موتور که زود هم از نفس میافته، اسب بخارش برای این بدنه ضعیفه اما میتواند عنوان سلطان یاتاقان را از سانتافه سلب کند
mehdi
۲۶ خرداد ۱۴۰۱هنوز که هنوزه این عادت زشت ایراد گرفتن رو ترک نکردیم . تا کی می خوایم از این و اون عیب و ایراد بگیریم . یادتونه چقدر از شرکت های چینی بد و بیراه گفتیم ؟ چقدر مسخره کردیم ؟! متاسفانه ما عادت کردیم به فحش دادن و بدگویی .هیچ وقت یادم نمی ره اوایل که ماشینهای چینی و ….. وارد ایران شده بودن . همه بد و بیراه می گفتن . حالا نگاه کنید . اونا کجان و ما کجا ؟ دانگ فنگ شده دومین برند خودروسازی جهان یعنی بالاتر از فولکس واگن . ما هم هنوز توی سر هم می زنیم و پرایدمون شده ۲۰۰ میلیون .
rezam5
۹ مرداد ۱۴۰۲داداش چی میگی کی گفته دانگ فنگ دومین برند خودروسازی جهانه