سانگ یانگ

معرفی نسل جدید سانگ‌یانگ اکتیون و آشتی با زیبایی!

نسل جدید سانگ‌یانگ اکتیون بر اساس شاسی‌بلند تورس ساخته شده و با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

اکتیون شاسی‌بلند کامپکتی با طراحی ناخوشایند بود که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید می‌شد و حتی به کشورمان هم راه پیدا کرد. حال سانگ‌یانگ که KG موبیلیتی تغییر نام داده، نسل جدید این خودرو را در کره جنوبی رونمایی کرده است. اکتیون جدید یک شاسی‌بلند کوپه توصیف شده و بر اساس مدل تورس ساخته شده است. نسل قبلی اکتیون که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، قبل از ب‌ام‌و X6 یکی از پیشگامان بخش شاسی‌بلندهای کوپه بود. نسل جدید این شاسی‌بلند کره‌ای اما ظاهر بحث‌برانگیز نسل قبلی را ندارد و بیشتر شبیه تورس با بخش عقبی الهام گرفته است رنجروور ولار به نظر می‌رسد.

چراغ‌های LED متفاوت، سپرهای جدید و شیب بیشتر شیشهٔ عقب ازجملهٔ تفاوت‌های اکتیون با تورس هستند. این کراس‌اوور جدید با ۴,۷۴۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۲۰ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع، کشیده‌تر و عریض‌تر از تورس است اما فاصلهٔ محوری دو خودرو باهم یکسان و برابر با ۲,۶۸۰ میلی‌متر است. اکتیون جدید همچنین به‌صورت استاندارد در تمام نسخه‌ها با رینگ‌های ۲۰ اینچی ارائه می‌شود.

در داخل خودرو، شاهد دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که به سمت راننده متمایل شده است. برای اینجا همچنین تودوزی چرمی با تریم جیر در رنگ‌های مشکی، قرمز و یا تریم دورنگ شتری و بژ همراه با تزئینات فیبر کربنی یا چوبی قابل سفارش خواهد بود. نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ، غربیلک فرمان D شکل، شارژر بی‌سیم، سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلف و شیفتر گیربکس کریستالی هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور کره‌ای هستند. اکتیون با صندوق ۶۶۸ لیتری، فضای بار زیادی را هم ارائه می‌کند که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۵۶۸ لیتر افزایش خواهد یافت.

ازآنجایی‌که نسل جدید اکتیون روی پلت‌فرم تورس ساخته شده، از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI استفاده می‌کند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که قدرت را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ می‌فرستد. اکتیون می‌تواند قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تورس EVX را هم قرض بگیرد هرچند که فعلاً سانگ‌یانگ در این رابطه چیزی نگفته است. این خودرو در کره با قیمتی بین ۳۳.۹۵ تا ۳۶.۴۹ میلیون وون معادل ۲۴,۸۰۰ دلار تا ۲۶,۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد. اکتیون جدید تا پایان سال جاری راهی بازارهای صادراتی هم خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    اسم سانگ یانگ میاد ناخودآگاه طراحی های فاجعه شون تو ذهنم تداعی میشه. ولی به شدت ماشین های با کیفیت و خوش رکابی بودن حتی همین اکتیون‌.

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. amir

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      همین الان این هنوزم به جز رینگاش زشته عقبشم که از رنج روور کپی شده

      موافقم 7
      مخالفم 14
      1. amirkhanzadeh

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1032 ديدگاه)

        دقیقا امیر منم می خواستم به همین اشاره کنم
        عقب خودرو کپی رنجروور ولار

        موافقم 11
        مخالفم 9
    2. هراکلیوس

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      اخر نفهمیدن چیرمن به چه روزی افتاد

      موافقم 4
      مخالفم 4
    3. هراکلیوس

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (306 ديدگاه)

      فاجعه ترین ماشینش سانگ یانگ رودیوس بود ترکیبی از ماشین پاپ اسقف اعظم با ماشین نعش کش بود یه ترسی تو رخ ماشین بود که نگو

      موافقم 14
      مخالفم 3
    4. net

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3473 ديدگاه)

      طراحی بیرونی از تورس کپی کرده

      موافقم 8
      مخالفم 4
    5. MehdiTurbo

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2403 ديدگاه)

      بدیش اینه من زیبایی تو این نمیبینم 😂😂
      هنوز قهره بابا
      چقدر رنگ تریم داخلی تاثیر داره
      زیباترین محصول سانگ یانگ تورس بود که فقطم همون یه دونه زیبا بود تز دید من

      موافقم 6
      مخالفم 3
  2. Amirsh

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    سانگ یانگ رو باید بزارن تو موزه ، برای آیندگان ، به عنوان تجلی و نماد بدسلیقگی نسل بشر ، که طی سال ها در قالب یه برند خودرو خودشو نشون داده
    همه چیش ، از اسمش ، تا لوگوش ، تا طراحی ماشیناش ، حتی این نمونه که اینجاس ، همه چیش زشششته

    موافقم 9
    مخالفم 11
  3. Boss 429

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    آشتی با زیبایی 😄

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. هراکلیوس

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    بالاخره ساقی شو عوض کرد

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. امیر حسین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    موتور و گیربکس کافی نداره…۲ لیتری می بود با گیربکس ۸ سرعته خوب میشد

  6. علی جردن

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    کابینش شبیه FMC SX5 شده

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. امبر

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه عده اینجا هستن تا یه ماشین معرفی عهههه این از فلان ماشین کپی کرده عههه اینجاش چرا اینجوره
    دیگه هر جور طراحی کنن شبیه یه ماشین میشه چون هزار هزار مدل ماشین داریم

    حالا خودمون مزخرف ترین ماشینا رو‌ سوار میشیم و فقط میتونیم اخبار و عکس ویدیو خودروهای روز دنیا رو ببینیم و حسرت بخوریم

    موافقم 18
    مخالفم 2
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1599 ديدگاه)

    خیلی بهتر از طراحی فاجعه نسل های قبلشه

  9. گاس فرینگ

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (395 ديدگاه)

    طراحیش شکل اکتیون قدیم نیست باید حالت کوپه در میاوردن

  10. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    سانگ یانگ و ال جی دوتا برند با کیفیت کره‌ای

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. مهردادکمال

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    با این خطوط بدنه از جانب و ستون انتهایی پهن و چراغ عای اضافی پایینی بیشتر عجیب و شلوغ هست تا زیبا.
    موسو نمیخواد یه دیزاین عادی داشته باشه و اصلا از گذشته درس نگرفته

  12. همایون

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (809 ديدگاه)

    وجدانن قشنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا