نسل جدید سانگیانگ اکتیون بر اساس شاسیبلند تورس ساخته شده و با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.
اکتیون شاسیبلند کامپکتی با طراحی ناخوشایند بود که بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولید میشد و حتی به کشورمان هم راه پیدا کرد. حال سانگیانگ که KG موبیلیتی تغییر نام داده، نسل جدید این خودرو را در کره جنوبی رونمایی کرده است. اکتیون جدید یک شاسیبلند کوپه توصیف شده و بر اساس مدل تورس ساخته شده است. نسل قبلی اکتیون که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، قبل از بامو X6 یکی از پیشگامان بخش شاسیبلندهای کوپه بود. نسل جدید این شاسیبلند کرهای اما ظاهر بحثبرانگیز نسل قبلی را ندارد و بیشتر شبیه تورس با بخش عقبی الهام گرفته است رنجروور ولار به نظر میرسد.
چراغهای LED متفاوت، سپرهای جدید و شیب بیشتر شیشهٔ عقب ازجملهٔ تفاوتهای اکتیون با تورس هستند. این کراساوور جدید با ۴,۷۴۰ میلیمتر طول، ۱,۹۲۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۸۰ میلیمتر ارتفاع، کشیدهتر و عریضتر از تورس است اما فاصلهٔ محوری دو خودرو باهم یکسان و برابر با ۲,۶۸۰ میلیمتر است. اکتیون جدید همچنین بهصورت استاندارد در تمام نسخهها با رینگهای ۲۰ اینچی ارائه میشود.
در داخل خودرو، شاهد دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که به سمت راننده متمایل شده است. برای اینجا همچنین تودوزی چرمی با تریم جیر در رنگهای مشکی، قرمز و یا تریم دورنگ شتری و بژ همراه با تزئینات فیبر کربنی یا چوبی قابل سفارش خواهد بود. نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ، غربیلک فرمان D شکل، شارژر بیسیم، سیستمهای کمکرانندهٔ مختلف و شیفتر گیربکس کریستالی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کراساوور کرهای هستند. اکتیون با صندوق ۶۶۸ لیتری، فضای بار زیادی را هم ارائه میکند که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۵۶۸ لیتر افزایش خواهد یافت.
ازآنجاییکه نسل جدید اکتیون روی پلتفرم تورس ساخته شده، از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI استفاده میکند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل میشود که قدرت را به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ میفرستد. اکتیون میتواند قوای محرکهٔ تمام الکتریکی تورس EVX را هم قرض بگیرد هرچند که فعلاً سانگیانگ در این رابطه چیزی نگفته است. این خودرو در کره با قیمتی بین ۳۳.۹۵ تا ۳۶.۴۹ میلیون وون معادل ۲۴,۸۰۰ دلار تا ۲۶,۶۰۰ دلار به فروش میرسد. اکتیون جدید تا پایان سال جاری راهی بازارهای صادراتی هم خواهد شد.
hosen
۲۴ مرداد ۱۴۰۳اسم سانگ یانگ میاد ناخودآگاه طراحی های فاجعه شون تو ذهنم تداعی میشه. ولی به شدت ماشین های با کیفیت و خوش رکابی بودن حتی همین اکتیون.
amir
۲۴ مرداد ۱۴۰۳همین الان این هنوزم به جز رینگاش زشته عقبشم که از رنج روور کپی شده
amirkhanzadeh
۲۴ مرداد ۱۴۰۳دقیقا امیر منم می خواستم به همین اشاره کنم
عقب خودرو کپی رنجروور ولار
هراکلیوس
۲۴ مرداد ۱۴۰۳اخر نفهمیدن چیرمن به چه روزی افتاد
هراکلیوس
۲۴ مرداد ۱۴۰۳فاجعه ترین ماشینش سانگ یانگ رودیوس بود ترکیبی از ماشین پاپ اسقف اعظم با ماشین نعش کش بود یه ترسی تو رخ ماشین بود که نگو
net
۲۵ مرداد ۱۴۰۳طراحی بیرونی از تورس کپی کرده
MehdiTurbo
۲۵ مرداد ۱۴۰۳بدیش اینه من زیبایی تو این نمیبینم 😂😂
هنوز قهره بابا
چقدر رنگ تریم داخلی تاثیر داره
زیباترین محصول سانگ یانگ تورس بود که فقطم همون یه دونه زیبا بود تز دید من
Amirsh
۲۴ مرداد ۱۴۰۳سانگ یانگ رو باید بزارن تو موزه ، برای آیندگان ، به عنوان تجلی و نماد بدسلیقگی نسل بشر ، که طی سال ها در قالب یه برند خودرو خودشو نشون داده
همه چیش ، از اسمش ، تا لوگوش ، تا طراحی ماشیناش ، حتی این نمونه که اینجاس ، همه چیش زشششته
Boss 429
۲۴ مرداد ۱۴۰۳آشتی با زیبایی 😄
هراکلیوس
۲۴ مرداد ۱۴۰۳بالاخره ساقی شو عوض کرد
امیر حسین
۲۴ مرداد ۱۴۰۳موتور و گیربکس کافی نداره…۲ لیتری می بود با گیربکس ۸ سرعته خوب میشد
علی جردن
۲۵ مرداد ۱۴۰۳کابینش شبیه FMC SX5 شده
امبر
۲۵ مرداد ۱۴۰۳یه عده اینجا هستن تا یه ماشین معرفی عهههه این از فلان ماشین کپی کرده عههه اینجاش چرا اینجوره
دیگه هر جور طراحی کنن شبیه یه ماشین میشه چون هزار هزار مدل ماشین داریم
حالا خودمون مزخرف ترین ماشینا رو سوار میشیم و فقط میتونیم اخبار و عکس ویدیو خودروهای روز دنیا رو ببینیم و حسرت بخوریم
𝐀𝐥𝐢
۲۵ مرداد ۱۴۰۳خیلی بهتر از طراحی فاجعه نسل های قبلشه
گاس فرینگ
۲۵ مرداد ۱۴۰۳طراحیش شکل اکتیون قدیم نیست باید حالت کوپه در میاوردن
اشکودا عشق مردم ترکیه
۲۵ مرداد ۱۴۰۳سانگ یانگ و ال جی دوتا برند با کیفیت کرهای
مهردادکمال
۲۵ مرداد ۱۴۰۳با این خطوط بدنه از جانب و ستون انتهایی پهن و چراغ عای اضافی پایینی بیشتر عجیب و شلوغ هست تا زیبا.
موسو نمیخواد یه دیزاین عادی داشته باشه و اصلا از گذشته درس نگرفته
همایون
۱۰ مهر ۱۴۰۳وجدانن قشنگه