سانگ یانگ

معرفی سانگ یانگ رکستون اسپرت 2023، پیکاپ جدید با امکانات آفرود

سانگ‌یانگ که به KG موبیلیتی تغییر نام داده است، نسخهٔ فیس‌لیفت پیکاپ رکستون اسپرت را با تغییراتی در بیرون و به‌روزرسانی‌هایی در داخل معرفی کرده است.

شرکت سانگ‌یانگ که به‌تازگی به KG موبیلیتی تغییر نام داده است، به‌سرعت در حال پیشبرد برنامه‌های خود تحت مالکیت جدید است و مدل‌های تازه یا بروز شده را معرفی می‌کند. یکی از این مدل‌ها پیکاپ رکستون اسپرت است که حالا نسخهٔ بروز شدهٔ آن با نام کلمن معرفی شده است. نسل کنونی رکستون اسپرت در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و بنابراین وقت آن رسیده بود تا فیس‌لیفتی را تجربه کند.

فیس‌لیفت رکستون اسپرت از ظاهری بازطراحی شده بهره می‌برد که یکی از ویژگی‌های آن چراغ‌های جلوی باریک‌تر برادر شاسی‌بلند یعنی رکستون است. جلوپنجرهٔ کرومی هشت‌ضلعی، سپر جدید با چراغ‌های مه شکن LED، مقادیر زیادی روکش پلاستیکی و تریم پلاستیکی طرح آلومینیوم در اطراف ورودی هوای پایینی هم از دیگر ویژگی‌های نمای جلویی این پیکاپ کره‌ای هستند.

دیگر قسمت‌های بدنهٔ رکستون اسپرت تقریباً بدون تغییر باقیمانده است ولی خوشبختانه به لطف فلاپ‌های دور گلگیر و دیگر ویژگی‌های آفرودی، پیکاپ سانگ‌یانگ هنوز هم نسبتاً مدرن به نظر می‌رسد. این شرکت همچنین رینگ‌های آلیاژی جدیدی با اندازه‌های ۱۷، ۱۸ یا ۲۰ اینچی را هم برای این خودرو ارائه کرده است. جالب اینکه نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت این پیکاپ هم همچنین با نام رکستون اسپرت اما بدون پسوند کلمن به بازار عرضه می‌شود.

اصلی‌ترین به‌روزرسانی داخلی رکستون اسپرت کلمن ارائهٔ یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی بجای نمونهٔ ۸ اینچی قبلی است که به‌صورت ایستاده در بالای داشبورد در کنار صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جای گرفته است. داشبورد نیز برای تجهیز به این نمایشگر جدید بازطراحی شده و حالا از دریچه‌های تهویهٔ باریک‌تر، کنترل‌های تهویهٔ لمسی، نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ و پورت‌های شارژ USB-C بهره می‌برد.

آپشن‌های تودوزی رکستون اسپرت شامل چرم مصنوعی یا چرم ناپا در رنگ‌های مشکی یا خاکی می‌شود و تجهیزات ایمنی آن‌هم با شش ایربگ و تعداد زیادی سیستم‌های کمک‌راننده ارتقاء پیدا کرده است. شاسی‌بلند رکستون هم از همین به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند شده اما در بیرون بدون تغییر باقی‌مانده است.

زیر کاپوت رکستون اسپرت کلمن همان پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل قرار گرفته که ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو صرفاً از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل به هر دو محور منتقل می‌شود. این پیکاپ بسته به نوع تعلیق که شامل پنج اتصالی برای استفاده‌های جاده‌ای یا فنر شمش برای کاربری‌های تجاری خواهد بود، می‌تواند بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم بار را حمل کند. اتاق بار هم در دو طول مختلف با ظرفیت ۱۰۱۱ لیتر یا ۱۲۶۲ لیتر قابل انتخاب خواهد بود. رکستون اسپرت توانایی یدک کشی حداکثر سه تن را هم دارد که حالا با اضافه شدن سیستم جدید کنترل نوسان تریلر، این کار آسان‌تر صورت می‌گیرد.

رکستون اسپرت کلمن با قیمتی بین ۳۴.۷ تا ۴۰.۴ میلیون وون معادل ۲۶,۲۵۰ تا ۳۰,۵۵۰ دلار در کره جنوبی عرضه می‌شود درحالی‌که رکستون اسپرت قدیمی هم همچنان با قیمتی بین ۲۸.۲ تا ۴۲.۳ میلیون وون معادل ۲۱,۳۴۰ تا ۳۲,۲۳۰ دلار قابل خریداری خواهد بود. KG موبیلیتی اعلام نکرده که این پیکاپ جدید چه زمانی در بازارهای خارج از کره عرضه خواهد شد اما انتظار می‌رود این اتفاق طی سال آینده رخ دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (622 ديدگاه)

    بالاخره تو مسیر درستی قرار گرفت

    موافقم 45
    مخالفم 8
  2. HOSSEINK3

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    یک شکست مستقیم دیگه برای سانگ یانگ .
    انگار این شرکت واقعا تمایلی به درست شدن وضعیت خودش نداره

    موافقم 10
    مخالفم 64
    1. محمد

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (335 ديدگاه)

      شما اول قیمتش رو ببین بعد حرف بزن پیکاپ به این خوبی با این قیمت پایین بینظیره

      موافقم 43
      مخالفم 2
  3. امیر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    واقعاً جذاب و زیباست
    مسیری که سانگ یانگ پیش گرفته قطعا تا قبل از پایان دهه میلادی در تراز کمپانی‌های مطرح کره ای قرار میگیره

    موافقم 55
    مخالفم 12
  4. پیام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2163 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوب شروع کرده و قیمتشم عالیه

    موافقم 44
    مخالفم 4
  5. Hamilton1970

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (538 ديدگاه)

    برای سی هزار دلار خیلی خوبه
    تو این قیمت فورد ماوریک هست که فضای کمتری داره نسبت به این هرچند که کیفیتش متفاوته (البته با این قیمت توقع ادوات کابین مرغوب رو نباید داشت واقعا)
    اگر یک دستی به سر و روی قوای محرکه هم بکشه بهتر میشه و بازارهای دیگری که به خودرو دیزل علاقه ندارن رو هدف قرار میده

    موافقم 15
    مخالفم 2
  6. امپراطور کره ای

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی رکستونg4اومد همه رو متحیر کرد با قیمت پائین اما کیفیت در حد ژاپنی اصیل لندکروز و بزودی حقایق این خودروها قیمتهاش رو بسیار بالاتر خواهد برد

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. ali

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اتفاقا رکستون g4 قیمتش محدوده ۴۰ هزار دلار هست معادل رقبایی که از همشون ضعیف تر هست
      هوندا پایلوت
      نیسان پث فایندر
      فورد اورست
      مزدا cx90 _ تلوراید _ پالیسید
      و…
      که بعید میدونم کسی رکستون رو‌ به اینها ترجیح بده !

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. امیرحسین

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (127 ديدگاه)

        همه ی اینایی که گفتی کراس اوور هستن ولی این اس یو وی شاسی مستقل آفرودیه

  7. ram1500trx

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (216 ديدگاه)

    عالیه…

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا