پیکاپ الکتریکی موسو با قیمت پایهٔ ۳۳,۵۰۰ دلار، به یک موتور ۲۰۴ اسب بخاری در جلو مجهز است و برد ۴۰۰ کیلومتری دارد.
سانگیانگ که مدتی است به KG موبیلیتی تغییر نام داده، پیکاپ جدید موسو EV را در کره رونمایی کرده است. این شرکت کرهای چندی پیش خبر از تبدیل موسو به یک زیربرند برای عرضه پیکاپهای الکتریکی و درونسوز داد و حالا این وانت کامپکت اولین محصول زیربرند موسو محسوب میشود. موسو EV همچنین اولین پیکاپ الکتریکی کره جنوبی هم بهحساب میآید.
موسو EV در طراحی بیرونی عناصری را از شاسیبلند تورس EVX قرض گرفته ولی طول بیشتر و ویژگیهای آفرودیتری دارد تا برای انجام وظایف پیکاپ مناسبتر باشد. این خودرو بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی و باربند سقفی کاربردی عرضه میشود درحالیکه کاناپی عقب هم قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، خریداران میتوانند آپشنهای دیگری مثل سانروف، صفحات محافظ، رول بار و تقسیمکنندهٔ اتاق بار را هم سفارش دهند. این آپشنها امکان سفارشیسازی گستردهای را برای مطابقت با نیازهای مختلف فراهم میکند.
هرچند هنوز از داخل موسو EV تصویری منتشر نشده ولی انتظار میرود داشبورد یکسانی با تورس EVX داشته باشد که این یعنی باید انتظار دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی را داشته باشیم. ازجملهٔ دیگر امکانات این پیکاپ الکتریکی کرهای هم میتوان به سیستم صوتی آلپین، کروز کنترل تطبیقی هوشمند و سیستم دید سهبعدی اطراف اشاره کرد.
موسو EV که روی نسخهٔ کشیدهٔ پلتفرم یکپارچهٔ تورس EVX ساخته شده، از یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت در جلو استفاده میکند ولی امکان سفارش نسخهٔ چهارچرخ محرک هم وجود خواهد داشت. انرژی موردنیاز این موتور توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۸۰.۶ کیلووات ساعتی تأمین میشود که ساخت بیوایدی است. به گفتهٔ KGM، نسخهٔ محرک جلوی این پیکاپ میتواند با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. این شرکت همچنین خبر از عرضهٔ نسخهٔ درونسوز پیکاپ جدید موسو در آیندهٔ نزدیک داده است.
قیمت موسو EV در بازار خانگی کره از ۴۸ میلیون وون معادل ۳۳,۵۰۰ دلار آغاز میشود اما با احتساب یارانههای دولتی برای خودروهای الکتریکی، این رقم میتواند به ۲۳ هزار دلار کاهش پیدا کند. در این صورت، قیمت پیکاپ الکتریکی سانگیانگ به پیکاپ درونسوز رکستون اسپرت (همان پیکاپی که با نام موسو گرند خان در کشورمان عرضه میشود) با قیمت پایهٔ ۲۰,۶۰۰ دلار نزدیک خواهد شد. به گفتهٔ شرکت کرهای، موسو EV به لطف هزینههای نگهداری پایینتر، در طولانیمدت قیمت گرانتر خود را جبران خواهد کرد. هزینههای استفاده و نگهداری موسو EV طی پنج سال حدود ۴ هزار دلار تخمین زده شده که این رقم برای پیکاپ درونسوز ۹,۷۰۰ دلار است. این پیکاپ الکتریکی غیر از کره، در بازارهای دیگری مثل اروپا، بریتانیا و استرالیا هم عرضه خواهد شد.
amirboss
۴ اسفند ۱۴۰۳برای یه پیکاپ کامپکت جمع و جور شهری این قدرت اونم روی محور جلو کافی به نظر میرسه.
طراحیش بد نیست اما کاش از پلاستیک سیاه کمتر استفاده میکرد و رینگ هارو حداقل از یک سایز بزرگتر استفاده میکرد.
نکته ای هم که داره اینه که دولت کره مثل خیلی از کشورهای توسعه یافته برای خرید کالاهای ساخت خودش بخصوص خودروهای برقی یه سری امتیاز مثل یارانه های دولتی تو بازار برای مردم ارائه میده.
چیزی که امیدوارم یه روز هم تو ایران اتفاق بیوفته.
محمد
۴ اسفند ۱۴۰۳خب تو ایرانم قیمت خودرو دستوری هست و خودروساز زیان می ده و دولت زیان رو جبران می کنه.
تازه به غیر از این خودرو با قیمت دلار دولتی تولید میشه.
الان کوئیک قیمت کارخونه اش ۴۶۷۱ دلار هست.
اونوقت یک خودرو مضخرف مثل ماروتی کلاریو تیپ پایه و دنده دستیش اونم با موتور ۶۷ اسبی،۶۷۰۰ دلاره.
amirboss
۴ اسفند ۱۴۰۳داداش یه نگاه به قیمت خودروهایی که ایران میفرسته به کشورهای همسایه بنداز بعد بیا نظر بده.
محمد
۵ اسفند ۱۴۰۳تو ونزوئلا سایپا کوئیک رو ۱۵۲۰۰دلار می فروشه.
محمد
۵ اسفند ۱۴۰۳سایپا تو خود سوریه ۳۰ درصد پراید رو گرون تر از ایران می فروخت.
Titanium
۴ اسفند ۱۴۰۳مدل با کانوپیش خیلی باحاله
صامورایی
۴ اسفند ۱۴۰۳هیوندای هم فرصت خوبی داره با کمک GM و پلتفرم تاسمان و غیره، پیکاپ سازی خودشو وارد یه مرحله بالاتر کنه.
علیرضا
۴ اسفند ۱۴۰۳دستگیرههای روی قسمت بارش خیلی باحاله
مهران
۴ اسفند ۱۴۰۳من چند بار گفتم اینده خودروسازی بیشتر رو به کاربردی بودن میره ،و تو اینده نزدیک خودروهای پیکاپ به شکل اس یو وی ساخته خواهند شد یعنی پشت اس یو وی ها کروک خواهند بود اس یو وی تبدیل به پیکاب بشه
shetab-car
۴ اسفند ۱۴۰۳قیمتش خیلی مناسبه طراحی اش هم شیکه