پیکاپهای آفرودی و دو دیفرانسیل در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفتهاند. ورود یک محصول باکیفیت کرهای میتواند رقابت را در این کلاس داغتر از پیش کند. سانگ یانگ موسو خان برای این نبرد آماده است.
صنایع خودروسازی ایلیا، تمرکز خود را بر روی تولید محصولات آفرودی با شاسی مستقل نردبانی گذاشته و پیش از این با تولید دایون در دو تیپ Y5 و Y7 در کارخانه مونتاژ خود در شهر ساوه، قدم نخست را برداشته است. این بار اما محصولی متفاوت نه از چین، بلکه از برند کرهای سانگ یانگ یا KGM انتخاب شده است که پیش از این نیز در کشورمان حضور فعال و خوشنامی را تجربه کرده است. موسو جدید، این بار نه در قامت یک شاسیبلند بلکه یک خودروی پیکاپ فول سایز معرفی شده و قرار است نسخه گرند موسو در تیپ فول آپشن خان با این نام وارد بازار شود. وانت پیکاپ خان، با نام کولمن هم در بازارهای جهانی شناخته میشود.
خودروسازی سانگ یانگ برای ایرانیها یادآور خودروی موسو است که دههٔ ۸۰ خورشیدی به جادههای کشور وارد شد. همکاری نزدیک این شرکت با مرسدسبنز و استفاده از موتور و جعبهدندههای این برند آلمانی در موسو خاطره خوبی برای خریداران بود، هرچند که طراحی بدنهٔ آن حرف و حدیثهای زیادی به دنبال داشت و چندان جذاب محسوب نشد. سانگ یانگ برای مردم کشور ما، محصولات باکیفیت شامل رکستون، تیوولی و اکتیون را عرضه کرد. این خودروها عملکرد فنی قابل قبولی نشان دادند و خاطرهای خوب باقی گذاشتند؛ اما ظهور تحریمهای سال ۱۳۹۶ با محدودیتهای مالی، سانگ یانگ را از بازار ایران دور کرد.
بیشتر بخوانید:
↵نیسان قشقایی؛ قیمت و مشخصات شاسیبلند وارداتی
↵نیسان کیکس ۲۰۲۳؛ قیمت و مشخصات شاسی بلند کوچک در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
شرکت سانگ یانگ قدمتی به اندازه تاریخ خودروسازی کره جنوبی و دیگر برندهای مطرح این کشور دارد که از زمان تأسیس در ۱۹۵۴ تاکنون، با فراز و نشیبهای زیادی روبهرو بوده است. این شرکت در ابتدا سازنده ماشینآلات سنگین راهسازی، اتوبوس و کامیون بود که بعدها به سمت تولید خودروهای سواری و مخصوصاً کلاس کراساور پیش رفت، اما با بحرانهای مالی مختلف روبهرو شد و چندبار دستبهدست شد. در سال ۱۹۸۷ یک شرکت انگلیسی به نام پنتر وستویندز (Panther Westwinds) سهامدار اصلی سانگیانگ شد و همکاری نزدیک آنها با مرسدس بنز و ساخت موسو در ۱۹۹۳ شکل گرفت. سانگیانگ در سال ۱۹۹۷ به غول صنعتی آن دوران کره جنوبی یعنی شرکت دوو رسید؛ اما در نهایت با ورشکستگی دوو در سال ۱۹۹۹، توسعهٔ سانگ یانگ تعطیل شد. اوایل قرن ۲۱، با حضور قدرت بزرگ خودروسازی هند، شرکت تاتاموتورز در دوو، سانگ یانگ هم با مدلهای رکستون و کایرون به بازار جهانی برگشت. هماکنون غالب سهام خودروساز کرهای به سرمایهداران داخلی واگذار شده و با نام KG موبیلیتی جان تازه گرفته است.
معرفی خودروی موسو خان
وانت خان، در واقع موسو پیکاپ یا رکستون اسپرت مدرن محسوب میشود که در کشورهای امریکای جنوبی، کولمن (Culmen) به معنی قله نام دارد. عجیب اینکه، خودروی مذکور برای بازار کره جنوبی، خان (Khan) گفته میشود. این وانت دو کابین، سال ۲۰۱۸ انجام شده و بارها همراه تجهیزات مختلف، تغییر چهره داشته است. پیکاپ خان از نظر فنی، نسخه وانت رکستون نسل جدید است و روی همان پلتفرم با تجهیزات مشابه ارائه میشود.
خان در همان نگاه نخست، کیفیت بالاتر خود نسبت به خودروهای چینی موجود در بازار ایران را به رخ میکشد. این کیفیت در متریال مورد استفاده، تا صدای بسته شدن درها مشهود است. شاسی چهارلایه فولادی با چگالی و استحکام کششی بالا موجب مقاومت فوقالعاده در هنگام عبور از مسیرهای ناهموار میشود.
سانگ یانگ موسو علاوه بر کاربردهای متنوع شخصی، بهعنوان یک خودروی قابل اعتماد سازمانی در کاربردهایی چون خودروی پلیس، آتشنشانی، آمبولانس و امداد، جنگلداری و صنعت و معدن نیز در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، روسیه، برزیل، مالت و… به خدمت گرفته میشود.
بررسی موسو خان
طراحی موسو خان در همان نگاه نخست بسیار گیرا و بهواسطه تنومندی و ابعاد بزرگ و جلوپنجره بزرگ و خطوط عضلانی روی کاپوت، قدرتمند و چشمگیر است. نسخههای ساده و قبل از فیس لیفت موسو از جلوپنجرههای کوچکتری بهره میگیرند که چندان جذاب نیست؛ اما برای کارهای سخت و غیرشخصی مناسبتر است. در عوض نسخه خان از جلوپنجرهای عظیم سود میبرد که قسمت عمدهای از جلوی خودرو را اشغال کرده و با میلههای پهن افقی، خودرو را عریضتر و لوکستر نشان میدهد.
ورود به کابین حس یک خودروی غیرچینی و باکیفیت را به همراه دارد. البته انتظار طراحی و فضای یک خودروی SUV را نباید داشته باشید. دید و تسلط به اطراف بسیار خوب است؛ اما بزرگی بدنه برای فضاهای تنگ شهری مناسب نیست. هرچند همین ابعاد بزرگ باعث جلب توجه زیادی میشود. در مورد تست رانندگی هم بهمحض این که این خودرو در اختیار تیم پدال قرار گیرد اطلاعات و تجربه آفرود و آن رود آن را با شما به اشتراک میگذاریم.
طراحی بدنه و نمای بیرونی سانگ یانگ خان
نمای روبرو، چراغها و جلوپنجره رکستون نسل دوم را نشان میدهد. در نسخههای سفارشی، از لبه کاپوت جلو تا پایین بدنه، جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی دارد؛ اما این ادوات برای مدلهای ارزانتر، کوچکتر است تا ضمن کاهش قیمت، بهبود گذر از شیبهای تند فراهم کند. طبیعتاً برای سانگ یانگ خان آپشنال، ادوات لوکس و براق کروم، چشمگیر هستند؛ اما مدل پایه، سپر پلاستیکی و تزیینات ساده دارد.
در نمای جانبی، حفاظ پلاستیکی پیرامون گلگیرها و زیر رکاب، بهوضوح دیده میشود. حجمدهی بدنه با خطوط عمیق کشیده شده از چراغها تا اواسط خودرو شکل گرفته؛ اما یک خط عجیب و بیمعنی، موازی قاب پنجره روی درهای ورود به کابین اضافه شده است. ابعاد شیشههای اتاق نسبت به کل بدنه، چندان بزرگ نیست و این موضوع بر حس سرنشینان داخل خودرو تأثیر منفی دارد. سانگ یانگ خان با رینگ اسپرت آلومینیوم ۲۰ اینچ و تایرهای عاجدار ۲۵۵/۵۰ عرضه میشود.
الگوبرداری از رکستون در نمای پشت نیز وجود دارد. طرح مثلثی و برجستهٔ چراغها، حس عضلانی سانگ یانگ خان را تقویت میکند؛ اما مشابه نمای اصلی، سپر سیاه پلاستیکی و ارزانقیمت استفاده شده. طول و عرض قسمت حمل بار، ۱/۳ متر است و همراه کفپوش پلاستیک سخت ارائه میشود. ابعاد سانگ یانگ خان مشابه تویوتا هایلوکس موجود در ایران، و بزرگتر از خودروهایی چون جک T8 و فوتون G7 است.
طراحی کابین و نمای داخلی سانگ یانگ خان
داشبورد و چیدمان تجهیزات آن برای وانت سانگ یانگ، بهوضوح سبک جدید و مدرن آن را نشان میدهد. این ترکیب با وجود سادگی و پرهیز از زرقوبرق اضافی، شباهتهایی به پیکاپهای امریکایی دارد
نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچ و پنل پشت فرمان دیجیتالی ۱۲/۳ اینچ برای خان ارائه میشود. پوشش چرم صندلیها، فرمان، دسته دنده در دو رنگ مشکی و خاکستری و نورپردازی داخل کابین به همراه فرمان زیبا با دکمههای کنترلی روی آنن، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه باعث میشوند تا در فضایی دلپذیر همانند یک خودروی شاسی بلند احساس راحتی کنید. هرچند دسته دنده بلند و ترمز دستی اهرمی، هنوز به نسل قبل تعلق دارند.
از مزیتهای موجود در کابین سانگ یانگ خان میتوان به صندلیهای چرم باکیفیت و بسیار راحت اشاره کرد. طراحی تودریهای و صندلی عقب هم قابل قبول است. همچنین سیستم صوتی ۶ اسپیکر، پدال استیل، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، فرمان چرم و تهویه مطبوع اتوماتیک در این خودرو وجود دارند.
پیشرانه و تجهیزات فنی سانگ یانگ خان
موتور سری ۲۰۰ e-XGI توربو یادگار مشارکت سالهای دهه ۹۰ تا ۲۰۰۰ میلادی سانگ یانگ با مرسدس است که ۲ لیتر حجم داشته و به همراه توربوشارژ و اینترکولر، ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. نسخه دو دیفرانسیل با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن، ۲۱۹۰ کیلوگرم وزن خالص دارد و در زمان حدود ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت سانگ یانگ خان، ۱۱.۶ لیتر در صد کیلومتر است و امکان حمل بار ۱۲۰۰ کیلوگرم و کشیدن تریلر ۳۲۰۰ کیلوگرمی را فراهم میکند.
مشخصات فنی موسو خان
مدل | ۱۴۰۳ |
ویژگی | خودروی مونتاژی-صنایع خودروسازی ایلیا |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر توربو e XTGDi 200T |
حجم موتور | ۲۰۰۰ سی سی |
قدرت | ۲۲۵ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک AISIN |
انتقال نیرو | دیفرانسیل عقب با قابلیت دو دیفرانسیل 4WD |
مکانیزم انتقال | 2H, 4H و 4L همراه با قفل دیفرانسیل |
تعلیق جلو | دوجناغی مستقل آزاد |
تعلیق عقب | مولتی لینک ۵ مفصلی |
سیستم فرمان | برقی حساس به سرعت |
ابعاد و وزن | |
طول | ۵۴۰۵ میلی متر |
عرض | ۱۹۵۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۸۵۵ میلی متر |
فاصله بین دو محور | ۳۲۱۰ میلی متر |
تعداد سرنشین | ۵ نفر |
حداقل ارتفاع کف از زمین | ۲۲۰ میلی متر |
حجم فضای بار | 1010 لیتر |
کشندگی تریلر | ۳۲۰۰ کیلوگرم |
وزن خالص | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | ۲۵۵/۵۰ R20 |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۱۰.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۱.۶ لیتر |
استاندارد الایندگی | یورو ۶ |
حجم باک بنزین | ۷۰ لیتر |
امکانات | |
امکانات و تجهیزات ایمنی | سیستم ترمز سیستم ترمز ضد قفل ABS به همرا ه سیستم توزیع نیروی ترمز EBD تعداد ایربگ ۶ ایربگ در ۱۰ نقطه ( راننده و سرنشین جلو+جانبی صندلی های جلو+پرده ای جانبی) سیستم هشدار کمربند زنگ هشدار سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت قفل ایزوفیکس صندلی کودک کمربند ایمنی ۳ نقطه ای ردیف دوم سیستم هوشمند ورود بدون کلید به خودرو استارت دکمه ای دوربین دنده عقب دوربین ۳۶۰ درجه نمایشگر میزان باد لاستیک (TPMS) سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC) سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (DAC) سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم فعال ضد واژگونی (ARP) سیستم ترمز اضطراری (ESS) سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل) سنسورهای پارک جلو و عقب رادار هشدار نقاط کور - BSW رادار هشدار برخورد هنگام خروج از خط - LCW رادار هشدار عبور ترافیک از عقب خودرو - RCTW رادار هشدار خروج امن سرنشینان از خودرو - SEW کیت محافظ باتری و نوسانات برق (Voltage Stabilazer) |
امکانات رفاهی داخلی | کروزکنترل قفل فرمان برقی دسته دنده به همراه پوشش چرمی صفحه نمایشگر اطلاعات رانندگی ۱۲,۳ اینچ دیجیتال (TFT ) قاب استیل روی پا رکابی های درب جلو پوشش صندلی ها پوشش چرم با کیفیت بالا پوشش فرمان پوشش چرم کیفیت بالا تنظیم صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر در ۲ جهت تنظیم صندلی شاگرد برقی با قابلیت تنظیم در ۶ جهت سیستم تهویه صندلی های جلو (خنک کننده) گرمکن صندلی های جلو و عقب سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه (Dual Zone ) پوشش داخلی سقف، قاب روی ستون ها و دور سانروف در دو رنگ مشکی یا طوسی کنسول داخلی سقف طرح دولوکس به همراه جای عینک و چراغ های LED نورپردازی داخلی شیشه های بالابر برقی به همراه کلید یکبار لمس اتوماتیک سمت راننده |
تجهیزات ظاهری | عایق صوتی موتور آینه تاشو برقی به همراه گرم کن و راهنمای LED چراغ خوش آمدگویی زیر آینه (چراغ گودال) سانروف برقی چراغ های جلو HID چراغ های LED روشنایی در روز Daylight چراغ های مه شکن جلو LED چراغ های مه شکن عقب چراغ های جلو مجهز به سنسور نور (AutoLight) شیشه جلو ضد اشعه ماورای بنفش برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران شلگیر چرخ های جلو وعقب روف رک |
امکانات و آپشنهای موسو خان
امکانات ذکر شده در جدیدترین محصول سانگ یانگ، همانند دیگر محصول این برند، یعنی رکستون G4 است که میتواند حس لوکس بودن را به این محصول القا کند که البته آن را در مقایسه با سایر رقبای هم سگمنت خود متفاوتتر میکند. یکی دیگر از ویژگیهای قابل توجه این خودرو، دارا بودن چهار رادار ایمنی همچون RCTW- SEW-LCW-BSW است که این محصول را از سایر رقبا متمایز میکند، بدین گونه که این امکانات عموماً در سواریها، کراساوورها و SUVها به کار گرفته میشود.
قیمت موسو خان در ایران و جهان
در بازار استرالیا، آستانه قیمت ۲۶ تا ۴۴ هزار دلار برای خان بنزینی دو دیفرانسیل دنده اتوماتیک دیده میشود. در انگلستان، یک موسو نسخه غیر خان از ۲۶ هزار پوند به بالا قیمت گذاری میشود. در ایران قیمت خان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما پیش بینی میشود با قیمتی در حدود ۳.۵ میلیارد تومان در نسخه فول آپشن وارد بازار شود. نسخههای سادهتر برای مصارف سازمانی با حذف تعدادی از آپش ها قاعدتاً ارزانتر خواهند بود. برخلاف بسیاری از وانتهای صفر کیلومتر بازار ایران که قطعات و خط مونتاژ چینی دارند؛ وانت خان فقط در کره جنوبی تولید میشود. این نکته برای بسیاری از علاقهمندان پیکاپهای لوکس، قیمت نسبتاً گران خان را توجیح خواهد کرد. صنایع خودروسازی ایلیا قرار است به زودی شرایط فروش این پیکاپ را بهعنوان جدیدترین محصول خود اعلام کند.
رقبا و ارزش خرید
در حال حاضر در این کلاس دو رقیب چینی خان در بازار ایران، کی ام سی T9 و بهمن G9 هستند که قیمت بازار آنها نیز در همین محدوده قیمت خان قرار دارد. هرچند قیمت این خودروها در کمپانی، حدود ۲ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد پایینتر از قیمت خان است. علاوه بر این، اگر بخواهیم یک خودروی مشابه آفرودی دیگر را بهعنوان رقیب خان نام ببریم، باید تویوتا هایلوکس دوکابین سقف بلند اتوماتیک مدل ۲۰۱۶ با قیمت حدودی ۶.۵ تا ۸.۵ میلیارد تومان را در نظر بگیریم؛ بنابراین برای کسانی که به دنبال یک خودروی پیکاپ قلدر و بزرگ با تواناییها واقعی آفرودی و کیفیت بالا هستند، خان گزینه مناسبی محسوب میشود.
لینک صفحه محصول موسو خان در سایت خودروسازی ایلیا
Aref
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سانگ یانگ از لحاظ متریال و کیفیت خیلی بهتر از هیوندای و کیا هستش ولی نمیدونم چرا نمیتونه بفروشه. یاد گوشی های htc میافته که همچیش خوب بود ولی تبلیغات نداشت
Mgh
۱۷ اسفند ۱۴۰۲این شرکت ورشکست شده چون در بازار آزاد خارج از ایران هایلوکس و پیکاپ های آمریکایی هستند و این جناب خان رو هیچ بنی بشری تو خارج نمیخره ! مخصوص بازار بسته ماست
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اگه اومد ، حالا ببینیم میاد یا اینم نمایشیه!!!
اما اگر اومد ، مطمئناً ارزش خریدش از همه پیکاپهای صفر بیشتره!
اون آخر نوشته تونلند شده ۲/۵ میلیارد 😟 ؟؟؟
اینکه تا چند روز پیش زیر ۲ تومن بود ، مگه جنگِ ، یه مدتِ از بازار خودرو خبر نداریم این دیگه چه وضعشِ!!!
مملکت رو چی داره میچرخه!!!
این مسخرهبازی دلار کجا میخواد صبر پیشه کنه ، والا دیگه حالی نمونده ، کاش جنگ بشه بمیریم!!!
parhamiof
۱۸ اسفند ۱۴۰۲اگه کرولا و سیلفی و اکس تریل و سلتوس اومد،اینم میاد!
و ارزش خریدشو صددرصد خدمات و قطعاتش تعیین میکنه.
داداچ کجای کاری،fx 2200 2300 آریزو 6 پرو 1600!!!!
جنگ با ملته دیگه خبر نداری؟
مملکت داره رو یه چیزی میچرخه که نمیشه تو پدال گفت!
وایسا تا صبر پیشه کنه،صبر، پیشه که نمیکنه ولی مارو خوب….
یه تکون ریز بخوره دلار بره رو هفتاد حالت سرجاش میاد!
جنگم بشه،ما از بین نمیریم،اقتصاد از بین میره دیگه بعدش ملت همدیگرو میخورن.
amirkhanzadeh
۶ شهریور ۱۴۰۳دقیقا
من عادت دارم هر ماه چند بار ،قیمت خودرو ها رو چک کنم هر دفعه می بینم قیمت خودرو ها تغییر کرده
فقط برام سواله چرا حقوق مردم تغییر نمی کنه ۰۰۰۰۰
مهدی
۲۱ اسفند ۱۴۰۲اینجوری که ترجمه ناقص ایشون نشون داده حمل بارش از هایلوکس بیشتره 😂😂😂
در حالی که اشتباه ترجمه هست.
پیام
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اصلا از لحاظ کیفیت چنین چیزی نیست!!!
Grant
۱۸ اسفند ۱۴۰۲“اعتبار حرف شما به اتمام رسید”
پیام
۱۸ اسفند ۱۴۰۲هیوندای امسال ثابت کرد که واقعیت چیه و اراجیف چیه! کیفیت هیوندای رو از رو اعتبارش میشه فهمید نه از اراجیفها!
جومونگ
۱۸ اسفند ۱۴۰۲هیوندای ؟ اعتبار ؟
اول غرامت بابت سرقت و کلاهبرداری بده تا بعدش ببینیم چی میشه .
parhamiof
۱۸ اسفند ۱۴۰۲اقای اشتری لطفا خبر کیا تاسمان رو هم کار کنید ممنون.
پیام
۱۸ اسفند ۱۴۰۲اگه تو کشوری مثل هلند یا سوئیس به مردمش بگید کیفیت سانگ یانگ از هیوندای بالاتره بهتون میخندن! میگن این انسانها از کجا اومدن؟!!! چطور هیوندایی که جنسیس جی ۹۰ با قیمت ۹۰ هزار دلار میزنه کیفیتش از ساینگ یانگ کمتره! واقعا حالتون خرابه!!! البته این حرفای شما به لحاظ روانشناسی جایگاهش مشخصه! همیشه خورد کردن یه چیز موفق با بالا بردن یه چیز ضعیف یه مکانیزم دفاعی بوده! #حقارت
Aref
۱۸ اسفند ۱۴۰۲شما ماشین های هم قیمت سانگ یانگ رو با هیوندای مقایسه کن نه ماشین ۹۰ هزار دلاری. بعدشم هلند و سوییس کی هستند که بخوان نظر بدن یه مشت ماشین زپرتی کوچیک داخل کشورشونه اصلا این پیکاپ ها تو خیابون هاشون جا نمیشه. هلندی ها برن همون هیوندای i10 رو سوار بشن که بتون یه جا پارک کنن هنر کردن
مجید
۶ شهریور ۱۴۰۳فحش ناموسی به هیوندای نداده که اینقدر بهت برخورده مگه صاحب کارخونه هیوندای هستی؟ تو خوب بودن هیوندای هیچ شکی نیست و سانگ یانگ هم واقعا بهتر از هیوندای نیست ولی کمتر هم نیست از سال 83 84 فک کنم سانگ یانگ با موسو توایران بوده و واقعا محصولات فوق العاده با کیفیتی تولید کرده. اخرین محصول وارداتیش هم رکستون جی 4 بود در کنار تیوولی که ماشین فوق العاده ایه و حداقل از چینی ها از نظر کیفیت بهتره. درضمن خطاب به دوستمون که بالاتر گفت ورشکسته شده، ورشکست شده بود و الان توسط یه شرکت فولادسازی فک کنم احیا شده تحت عنوان KGC فک کنم و امیدوارم به روزهای خوبش برگرده چون مستحقشه. خود صاحب کارخونه های ماشین خارجی اینقدر رو خودشون تعصب ندارن که شماها دارین. دعوا و اینجور واکنش تند نداره که هشتگ حقارت میزنید. یکم راحت باشین و درکمال آرامش حرف بزنید.
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳پیام جنسیس از چری X55بد تره اکسل در اومده بهتر از جنسیس و چیوندای مسخره کرده ای
Yasan
۶ شهریور ۱۴۰۳اون کشور ها به جفت اسم جفت ماشین ها می خندن 🤣🤣 فقط من نمی فهمم هیوندای چی داره که انقدر کره مالیش رو می کنی ؟!
پیام
۶ شهریور ۱۴۰۳هیچ وقت سانگ یانگ نمیتونه کیفیتش از جنسیس و کیا K9 بالاتر باشه.
دیا
۶ شهریور ۱۴۰۳چون خدا وکیلی زشته
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳به دو دلیل از دید من
واقعا طراحی های سانگ یانگ افتضاحند
دلیل فروش کره ای ها طراحی جذاب و زیباشون که نسبت به خودروهای اقتصادی یه سرگردن همیشه بالاترند یعنی شما تو خودروهای کیا و هیوندا مثل ازرا و k8 و … چرم دوزی میبینی
ولی سانگ یانگ با وجود کیفیت بهتر طراحیاش افتضاحند
من یه چندتا کامنت خوندم که کره خودرو افرود نمیزنه و … درصورتیکه واقعا یه سری خودروهای سانگ یانگ برای افرود خودروهای عالیند و حتی موهاویم فکر کنم شاسیش اگه اشتباه نکنم برای افرود بود و مستقل ولی خب کیفیت خودرچهای افرودی سانگ یانگ نداره
شما همان موسو هایی که تو ایران را ببینید من تو اطرافیانم دیدم باهاش اینور اونور رفتند و نسبت به کیلومتر بالاشون موندگاری خوبی داشتند و خودروهای سانگ یانگ تو کل تاریخش به جز یکی دومورد بقیشان چه کابین چه بیرون به شدت زشت بودند و دلیل اصلی رشد بالای بقیه کره ای ها را نداشتند
دلیل دومشم همون تبلیغات که دوستمون گفت و به شدت ضعیف بود
شما پروتن ببین که یه سریاش اومد تو ایران به شدت نسبت به قیمتش که با ۲۰۶ و … هم قیمت بود خودروهای مناسب با کیفیت و زیبایی بودند هنوز که هنوز سریا نسلای جدیدش اومده تو بازار خیلی هم خودرو های شیک و جذابیند از لحاظ کیفیتی خیلی بالاتر چینی ها بودند ولی اکثر جاهای دنیا نمیشناسندش
یا یه سری یه سری خودروهای اگه اشتباه نکنم یا ویتنام بود یا اندونزی قرار بود بیاد ایران و یه نمایندگی هم زدند چند نمونه اشم گذاشتند تو نمایندگی ولی خب نمیدونم چی شد اصلا وارد بازار نشد نمایندگیشم جمع کرد و من که نشستم توش به شدت از چینیا با کیفیت تر بودند و هم قیمت چینیام قیمت گذاری شده بود اون زمان ولی خب زشت بودند و من تا حالا اصلا اسمشون نشنیده بودم و من خودم اون زمان قصد خریدش داشتم و هی نمایندگیش فردا پس فردا میکرد اخرم جمع شد فک کنم چون با چینیا هم پوشانی داشت و اگه میومد بازار چینیا به دلیل قیمت برابر جمع میشد تو خوداشون دعواشون شد صاحب امتیاز فروش چینیا نزاشتند راه بندازه چون تو قیمت بالاتر و برابر کره ای ها ارزش خرید نداشت
جریان سانگ یانگم مثل پروتن همون کشورس حالا اگه اسم برندش یادم اومد مینویسم اسم قشنگیم داشت
شما پروتن سرچ کن من فکر میکردم ورشکست کرده بسکه هیچ جا خبری ازش نبود میدونم تا پارسال سایتش باز بود خودروهای جدید زیباییم معرفی کرده بود ولی هیچ جا خبری ازش نیس
MehdiTurbo
۶ شهریور ۱۴۰۳البته این هم بگم تبلیغات منظور همان بخشیش خدمات پس از فروش نمایندگی ها وشرایط فروش مناسب
مثلا یه برندی که میاد تو ایران مثل چری و … چون نمایندگی های مناسب قصعات پس از فروشش راحت تامین میشه فروششم بالاتر اگه نه کلی چینی اومدند ایران رفتند یه تعداد کمیم دیدیم ازش خودروهای زیباییم بودند مثل کوپا مثل بایک ولی چون تبلیغات و قطعات پس از فروشش درست تامین نشد فروش پیدا نکردند
یا حتی اون برند المانیه که چین احیاش کرد ایران اومد یه مدتیم خیلی سر صدا به پا کرد با کره ای ها هم قیمت بود و همه میگفتند کیفیتش با وجود هم قیمت با کره بالاتر ولی اصلا نه تبلیغات درست داشت نه خدمات پس از فروش که جفتش تبلیغات خدمات پس از فروش و نمایندگی خودش تبلیغات و اطمینان
ممد ژانگولر
۱۷ اسفند ۱۴۰۲خوب اینو کم داشتیم که اضافه شد.عقبش دقیقا دنباله روی چراغهای عقب تیوولی . داخلشم که قدیمیه
ولی بجاش دست قیمت بالای پیکاپهای چینی رو شد تو ایران
مهردادکمال
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بعیده عامه مردم با وجود شاسی بلند و کراس اور به سراغ پیکاب بیان مگه اینکه هایلوکس باشه که قضیه فرق میکنه
ar-ma-n
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اتفاق برعکس دادا اگه قیمتش سر به فلک نباشه عامه مردم رو میارن به پیکاپ که نمونه kmc بودن مثل بمب ترکید برای شرکت مادر .
مردم ایران اتقاد دارن هرچی ماشین بزرگ تر باشه بهتر و و… از اینجوری بازی ها
البته من فن ماشین چینی نیست .
چیزی که دیدم و بوده گفتم اگه وضع واردات خوب بوده خیلی برند های بهتر با مشخصات بهتر میتونست بیان بجای چینی ها که یک نمونش همین سانگ یانگ .
Solo
۱۷ اسفند ۱۴۰۲دوستانی که با بازار آشنایی دارن بگن بی زحمت ، خریداران پیکاپ کیا هستند ؟ برای چی میخرن این ماشینارو ؟ با این پول میشه شاسی گرفت یا سدان های خوب . چرا باید برای پیکاپ پول داد ؟
rita
۱۷ اسفند ۱۴۰۲یکاپ به جز معدود مدل های پیکاپ های خیابونی و پیکاپ هایی که تیونگ می شن ماشین کار و افروده اما تو ایران به سبب دلایلی پیکاپی مثل هایلوکس لوکس شده و جایگیزین ارزونترش پیکاپ های چینی ان که نود درصد برای دور دور توی خیابون ها استفاده می شن و اون ده درصد بقیه مثلا می رن افرود و دیسک و صفحه می سوزونن
Taha Ayoobi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲دلایلی که یکی پیکاپ میخره اینه:
برای جابجایی بار و مرسوله نیاز داره.
کلا با پیکاپ و اینکه ارتفاعش بالاس حال میکنه.
استفاده آفرود داره.
بعضی ها هم به این دلیل میخرن که مثلا هم میتونی استفاده شهری داشته باشی و اگه خواستی یه چیزی جا به جا کنی هم راحتی.
در کل کارامده
MehdiTurbo
۷ شهریور ۱۴۰۳هر کسی عشق یه کلاس بدنه ای داره مثل اینه تو بگی با این پول میشه ماشین چهاردر خرید چرا دور در یا کوپه میخری یا خیلی کوپه ها گرانتر از سدانند با فضای کوچیکتر من خودم عاشق کوپه ام
وانت هم از دید من خودم شخصا خیلی علاقه دارم ولی نه برای شهر برای یه کسی که تو جنگل یا روستاست برای شهرای بزرگ خوب نیست مگه اینکه یه ماشین جمع جور کنارش داشته باشی و رفت امد بیرون شهریتم بالا باشه نه سالی سه چهاربار حداقل ماهی یبار اره برای چنین فردی انتخاب مناسبیه محاسن خوبی داره
البته تو ایران که مردم چشم دیدن ندارند یه جاهایی غیر مستقیم از سر عقده ازارت میدند من یکی دوستا t8 داره میگه چند بار شده برای پارک کردن یارو اومده پارک کنه جا داشته بره عقب تر منم جا بشم پیاده شدم بهش گفتم با پرروگی گفته نمیخوام بعضی ها عقده های نداشتنشون متاسفانه اینجوری خالی میکنند و میگفت با پارس که میرم بیرون اینطوری نیست حالا اینم تجربه اون بود
واسه همین واسه شهرای بزرگ اصلا خوب نیست ایران زیر ساخت جای پارک نداره از اون طرفم رفتارا تو جامعه خوب نیس پارک کردن وانت به راحتی سدان و شاسی بلند نیست تو خیابان باید ملت صبور باشند وقتی یه ردیف ماشین وایسند صبورانه تا پارک کنه
خیلی ها این مواردش در نظر نمیگیرند میخرند بعد پشیمان میشند همین دوست من سر همین رفتارا اینقدر اعصابش خورد شده پشیمان این رفتار ها هم از چیز هایی تو ناخوداگاه میاد مثل همون یارو عه که جا داشت بره عقب تر این رفیقمان پارک کنه
ولی اگه تو شهر نباشه یا شهری باشه که زیر ساختاش مناسب باشه محاسنش خیلیه به نظر من بهتر شاسی بلند هم افرودش هم کاراییش
علی یوسفی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت سنگ یانگ شرکتیه که محصولات با کیفیت و امکانات مطلوبی تا حالا تولید کرده ولی خب در ایران زمانی که وارد شد بدلیل گمنام بودن یا مهجوریت و از اون طرف طراحی های عجیب سرطراح انگلیسیش نتونست جایگاه مناسبی پیدا کنه ولی این مدل وانتش طراحی پخته تر و منسجمتری داره.
۱۷ اسفند ۱۴۰۲از فردا این چنل تلگرامی ها یه سمند میندازن پشتش میگن خان پشت خان 😏
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۲گفتن کره ای نمی یاد و کلی فوحش به نظام دادند!
پس اینا رو از کجا اوردن؟
Solo
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اولا اون همه وعده واردات انبوه و ریزش قیمت ها و غیره چی شد ؟
دوما الان دلار سمت شما قیمتش چنده ؟ هنوز ۳ تومنه ؟
سوما همین کره ای ها و چینی ها و ژاپنیای تو بازار همشو مردم عادی و کم درامد کشورای دیگه میتونن به راحتی بخرن . اما اینجا همشون ماشین میلیاردراست .
آوردن این ماشینا هم سودی به حال مردم عادی نداره و فقط اون پولدارا یه حالی میکنن . برای مردم عادی آشغالای داخلی همچنان آرزوئه و دلار ۶۰ تومنی کابوس شباشونه . اگه ترامپ هم برگرده که نور علی نور .
منشا اون فحش ها اینجاست .
۱۸ اسفند ۱۴۰۲اینو با عشق تقدیم میکنم به شما و 👨👩👧👦 شما ♥️
۱۹ اسفند ۱۴۰۲اون منظورم نظام بود
parhamiof
۱۸ اسفند ۱۴۰۲هروقت اومد تو بازار به صورت عنبوه بگو
وارداط خردو کوره ای!
Taha Ayoobi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲چرا اسم ها داره ایرانی میشه
نیسان آریا
سانگ یانگ خان
و…
Dark8Night
۱۷ اسفند ۱۴۰۲نیسان هم قشقایی داره هم آریا الهام گرفتن
۱۸ اسفند ۱۴۰۲این داشامون ایران رو خیلی دوست دارن
MehdiTurbo
۷ شهریور ۱۴۰۳فک کنم کادیلاک اریا هم داریم 🤔
اونا تاریخ ما را بهتر از ما میدونند چند وقت پیش یه خارجیه جوری داشت راجع به کوروش حرف میزد چیزایی میگفت که من اصلا نمیدونستم
یا همین سریال مولانا را ترکیه ساخت
یا یه خارجیه است اشعار مولانا را میخونه تو اینستا اینقدرم زیبا با تفاسیر تازه زبان مادریش نیست
حتی چند تا کلیپ تو اینستا بود خارجی بود ولی اشعار مولانا را نه به فارسی به انگلیسی برگردونده بود باور کن خیلی تز چیزایی که اون میگفت نود درصد ایرانیا نمیدونند با اینکه زبان مادریمون و به راحتی میشه یاد گرفت
اونا چون این اشعار اینقدر اموزنده است بعضیاشون میرند فارسی یاد میگیرند یا به انگلیسی میخونند ولی اصلا اون معنی فارسیش نداره ولی ایران اینقدر غنی از این لحاظ
از فیه مافیه بگیر تا مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری و … ولی کسی دنبال این چیزا نیست همین که اینا را به راختی میفهمیم یه نعمت
درسته همه از ایران به دنیا اومدن گله میکنند ولی این خودش یه نعمت بزرگ اونا با کلی سختی میفهمند چی میگه تو تبدیلش به انگلیسی اصل مطلب اصلا تغییر میکنه
ولی ماها از همین یه پوئن ایرانم استفاده نمیکنیم اگه میکردیم بقیه مسائلم اقتصادی و رفتار های جامعه و مردم این نبود حداقل کمتر بود
امیرحسین
۲۸ شهریور ۱۴۰۳خان مغولیه دوست عزیز
ar-ma-n
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اینو هستم اگه بیاد بجای پیکاب های موجود تو ایران
چون جای ی پیکاپ خوب با برند خوب کم بود تو ایران همشون یا مونتاژی و…
البته یک سری هاشونم خوبه با این وضع واردات
amirboss
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سانگ یانگ برند بدی نیست ولی عقب افتاده ست.
تو این تولیداتش که به ایران اومد تیوولی جدای از قوای فنی لاکپشت وارش از نظر طراحی بد نبود و یه ماشین با امکانات متوسط که اونم بیشتربه درد زن ها میخورد و خالی از هیجان بود.
اکتیون و کوراندو کایرون و موسو هم با طراحی های نه چندان جالب و قوای فنی منسوخ شده ی بنز که ادعای بروز کردنشو داشتن وارد کشور شدن.
حالا هی بگین کیفیت داره
درصورتی که به راحتی زیرکش کیا و هیوندای میشه تو امکانات و خدمات پس از فروش.
این وانت هم جدا از قوای فنی یه طراحی معمولی و قدیمی داره که با این قیمت بردش تو بازار بالا نیست.
net
۱۸ اسفند ۱۴۰۲سانگ یانگ رکورد بیشترین طراحی بیرونی ماشین زشت و عجیب داره
کامبیز
۱۸ اسفند ۱۴۰۲یه ضرب المثلی بود که میگفت از ناعلاجی به خر میگه خانوم باجی، حکایت ماست، ماشین پیک آپی که از گاری سازی که تبدیل شد به خودروساز و اونم از کره که از دید من یه تویز ساز بود و هنوزم هست برای جوون های ما شده لاکچری ساز به یه طرف، و از طرفی جیب خالی ما که با کلی بدبختی باید پراید و پژو ده بیست سال کارمون رو بکنیم ساینا و ته تهش دنا یه طرف دیگه. پیک آپ که ماشین کار باید باشه چینیش شده دو میلیارد و این میشه سه میلیارد حتما!
خنده و گریه رو با هم بکنیم همگی
BMW
۱۸ اسفند ۱۴۰۲بی ام و یه کلاستر طراحی کرده تمام عالم دارن مث اون کلاستر میزنن(عکس بالا سمت چپ تو قسمت تجهیزات فکی)
BMW
۱۸ اسفند ۱۴۰۲*فنی*
مهدی
۱۸ اسفند ۱۴۰۲اون عکس اولی که جولو ماشین نوشته خان
چه قدر قشنگ و گیراست
خدا کنه همون اولی رو وارد کنند
احمد
۱۸ اسفند ۱۴۰۲خیلی دیگه پیکاپ داره میاد .بعیده این جناب خان بتونه بفروشه تو ایران به خصوص که مونتاژ کنندش ایلیا هست.این ایلیا خودرو کلکسیون اشتباهات هست مرد حسابی برو ماشینی بیار مونتاژ کن بتونی بفروشی مثل لاماری شاسی بلند بیار تو قیمت 1250 که خریدار داشته باشه الان ملت برای نقد محصولات مدیران سر و دست میشکنند.
سیاکو
۲۱ اسفند ۱۴۰۲به نظر من ماشین بسیار خوب و به صرفه ای میتونه باشه البته نسبت به مشابه های چینی . به نظر من یا باید پول خوب داد و ماشین ژاپنی و کره ای سوار شد و یا اصن زیاد هزینه نکنی و همون مزدا و نیسان ایرانی سوار شیم . چینی افتضاحه . اگر قیمتش نسبت به کیفیت و سواریش خوب باشه عالیه برای خرید . ما 4 تا میخریم برای بیزنسمون
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳باتوجه به اینکه عوارض وانت هم صفر شد فکر نمیکنم قیمت به این بالایی باشه.حداکثر ۱.۵ باید بیاد به بازار
وگرنه که گرانفروشی شرکت هست
آرش وان
۶ شهریور ۱۴۰۳وانت مکسوس شتابران خودرو در راه است با ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور …
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳عجب چیزیه 😮
Amirsh
۶ شهریور ۱۴۰۳اینا فهمیدن تو ایران به ماشینا لغب سلطان و علی.حضرت و امپراتور میدن
! i M α η δ υ α R
۶ شهریور ۱۴۰۳موسوخان ، خان مناطق دورافتاده و صعب العبور …
🤣🤣🤣
خان یک کلمه مغولیه …
همون قدر نفرت انگیز مثل کلمه های آقا و خانم ، که هر دو مغولی هستند …
متاسفانه با گذشت صد ها سال از اشغال ایران ، هنوز کلمه هاشون ، ما رو اشغال کردن …
mohammadUSA
۶ شهریور ۱۴۰۳خسته شدم از دیدن خودروهای نمایشی وارداتی که خبری به صورت جدی از آنها در بازار نیست.
تجربه ثابت کرده که دولت ها همواره حمایت قطعی از دو خودروساز بزرگ کشور داشته اند و هیچ گاه کم که نشده است ، بلکه بیشتر هم شده است.
باید دید که دولت جدید هم راه و رسم دولت های قبلی را پیش میگیرد یا روشی منطقی برای کنترل بازار در نظر دارد.
اگر تنها هدف واردات خودروی چنینی و تعداد اندکی کره ایی و ژاپنی است که راه درست این است که تعداد بسیار بالایی خودروی چینی وارد بازار کنند.
به طوری که از تمام سگمنت ها و بازه های قیمتی چندیدن نماینده وجود داشته باشد ، به همراه تعداد کافی و بالا.
انوقت میشود گفت که اندکی تب و تاب بازار ارام میگیرد و آسوده خاطره میشود به خرید خودرو فکر کرد.
مشتاقی
۶ شهریور ۱۴۰۳قلب تپنده مرسدس بنز شوخی نیست!
🇰🇷
۶ شهریور ۱۴۰۳دقیقا . یکی از نقاط قوتش اینه که تنها از دور موتور ۱۵۰۰ تمامی گشتاور در دستته . یعنی یجورایی از حالت درجا به کل گشتاور دسترسی داری و تا دور موتور ۴۵۰۰ هم تمام گشتاور ارائه میشه
نکته بعدی شاسی تقویت شده این ماشینه که استحکام کششی بالایی داره . فقط کاش ارتفاعش از زمین بیشتر بود
ترکیب ارتفاع ، شاسیمستقل ، دفلاک ، چارچرخ محرک ،گشتاور مناسب از دور پایین ، و یه دست تایر مناسب میتونه خیلی جذاب باشه
علی جردن
۶ شهریور ۱۴۰۳پیکاپ چینی صد هیچ از پیکاپ کره ایی بهتره
محمد
۶ شهریور ۱۴۰۳سانگ یانگ تنها کره مربایی هست که دوسش دارم.
nima.jdm
۱۰ شهریور ۱۴۰۳خوبه
علیرضا
۱۶ آبان ۱۴۰۳من این ماشینو تو نمایشگاه مرکزیشون دیدم از نزدیک. ماشین خوبی به نظر میرسید با استحکام خیلی بهتر از چینیای بازار. فقط شرکت ایلیا و نحوه برخوردشون و فروششون غیر قابل اظمینان به نظر میرسید. ماشین رو به هیچ عنوان برای تست درایو نمیدن. مدلی که تو نمایشگاه گذاشتن شبیه نمونه کاتالوگ نبود. یکی میگفت میخوایم وارد کنیم یکی میگفت میخوایم مونتاژ کنیم. قرارداد رو نشون نمیدادن و کلا حال و هوای نمایندگی مرکزی اصلا جالب و درست و حسابی نبود. حتی لوکیشنش….
متاسفانه فیدبکای منفی هم تو همین سایت از ایلیا خودرو زیاد دیدم. در مجموع اعتماد نکردم که ۲ میلیارد پول رو بدم دست این شرکت تا بلکه ۶-۷ ماه دیگه ماشین تحویل بده.