شرکت سانگ یانگ کره جنوبی که هماکنون با نام KGM کی جی موبیلیتی شناخته میشود از شاسیبلند اکتیون جدید با قدرت ۱۶۱ اسب بخار رونمایی کرده است.
KGM اکتیون جدید نسخه کوپه مانند از شاسیبلند تورس به حساب میآید و در نمایشگاه خودروی بروکسل معرفی شده است. آنچه باعث تمایز اکتیون از تورس میشود خط سقف خمیدهتر و نمای جلو و عقب بازنگری شده است. در این بخشها شاهد ترکیب عناصر طراحی تورس با مدل برقی EVX هستیم. برای مثال دیلایت های اکتیون جدید مشابه تورس درونسوز هستند درحالیکه با چراغهای جلوی نصب شده در ارتفاع پایین ترکیب شدهاند. جلوپنجره بزرگ تورس هم جای خود را به نوار نورانی LED مشابه EVX داده است.
در بخش عقب نیز چراغهای عمودی تورس با نمونههای افقی و نازک جایگزین شدهاند تا ظاهری نرمتر و روانتر ایجاد کنند. با ورود به داخل کابین همان نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی و پشت آمپرهای دیجیتالی تورس را خواهید دید. KGM اکتیون جدید در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۱ نیوتون متر گشتاور دارد عرضه خواهد شد. این پیشرانه در صد کیلومتر حدود ۸.۵ لیتر سوخت مصرف میکند. شرکت ژاپنی آیسین نیز سازنده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودروست.
KGM هنوز عرضه اکتیون جدید با پیشرانههای دیگر را تائید نکرده اما باید دانست تورس قبلاً با پیشرانه ۲۰۴ اسب بخاری نیز در دسترس بوده و احتمالاً اکتیون نیز در آینده به همین پیشرانه مجهز خواهد شد. انتظار میرود خودروی موردبحث از چند هفته دیگر در بازارهای اروپایی از جمله بریتانیا عرضه شود و قیمت آن نیز اندکی بالاتر از قیمت حدود ۳۹ هزار دلاری تورس باشد. در این صورت اکتیون ارزانتر از رقبایی همچون اشکودا کودیاک و هوندا CR-V خواهد بود.
froG-driVer
۲۲ دی ۱۴۰۳نه جیپ،نه رنجروور،فقط KGM(سانگ یانگ سابق)💯💯
Saeed farshchian
۲۲ دی ۱۴۰۳قشنگه
amdbenz
۲۲ دی ۱۴۰۳پشتش کپی رنجروور
Titanium
۲۲ دی ۱۴۰۳این همون اکتیونی هست که زشت ترین تو ایران بود؟ عجیبه
حجتاله براهنی
۲۳ دی ۱۴۰۳کاش این موتورهای ضعیف که بهزور توربو شارژر بازم جون ندارن و مصرفشون تو فشار خیلی بیشتر از موتورهای حجیم میشه زودتر جایگزین بشن! همین موتور ۱.۵ لیتری بهظاهر کوچیک و کممصرف تو شرایط کاری تو کشورما که ماشالا خودش Severe بهحساب میاد مصرف سوخت بالا و استهلاک آزاردهندهای خواهد داشت. یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی یا بهتر از اون ۲.۴ تنفس طبیعی مثل موتور اسپورتیج دو نسل قبل گزینهی خیلی بهتریه.
Farhot
۲۳ دی ۱۴۰۳اگه تورس الگوبرداری از دیفندر بود الان دیگه رسما میشه گفت کپی از محصولات رنجرور
RAM1500TRX
۲۳ دی ۱۴۰۳نیم رخ عقبش شبیه کولینان شده
عقبش شبیه رنجروور شده
در کل از دیگر کره ای ها مورد پسندتره
Battman
۲۳ دی ۱۴۰۳عکسشو دیدم با خودم گفتم این یا رنجروره یا جیپ انقد که زبان طراحیش شبیه بود
حمید رضا
۲۳ دی ۱۴۰۳کاش شرکت بی ام کارز به جای چینی های بی نام و نشان این اکتیون زیبا رو وارد می کرد.
حمیدرضا
۲۳ دی ۱۴۰۳برای این اسباب بازی این حجم و قدرت واقعا کمه
بهراد
۲۳ دی ۱۴۰۳اگر این ماشین با یک موتور ۲۵۰۰ تنفس طبیعی وارد ایران میشد یکی از بهترین گزینه ها بود و خواهان زیادی داشت هرچند حتی با همین موتور ۱۵۰۰ توربو شارژ به کل چینیهای موجود می ارزه چون هم زیباست و هم پشتوانه و کیفیت خودروسازی کره رو داره.