سانگ یانگ

KGM اکتیون جدید با قدرت 161 اسب بخار معرفی شد

شرکت سانگ یانگ کره جنوبی که هم‌اکنون با نام KGM کی جی موبیلیتی شناخته می‌شود از شاسی‌بلند اکتیون جدید با قدرت ۱۶۱ اسب بخار رونمایی کرده است.
KGM اکتیون جدید

KGM اکتیون جدید نسخه کوپه مانند از شاسی‌بلند تورس به حساب می‌آید و در نمایشگاه خودروی بروکسل معرفی شده است. آنچه باعث تمایز اکتیون از تورس می‌شود خط سقف خمیده‌تر و نمای جلو و عقب بازنگری شده است. در این بخش‌ها شاهد ترکیب عناصر طراحی تورس با مدل برقی EVX هستیم. برای مثال دیلایت های اکتیون جدید مشابه تورس درون‌سوز هستند درحالی‌که با چراغ‌های جلوی نصب شده در ارتفاع پایین ترکیب شده‌اند. جلوپنجره بزرگ تورس هم جای خود را به نوار نورانی LED مشابه EVX داده است.

در بخش عقب نیز چراغ‌های عمودی تورس با نمونه‌های افقی و نازک جایگزین شده‌اند تا ظاهری نرم‌تر و روان‌تر ایجاد کنند. با ورود به داخل کابین همان نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی و پشت آمپرهای دیجیتالی تورس را خواهید دید. KGM اکتیون جدید در ابتدا با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۱ نیوتون متر گشتاور دارد عرضه خواهد شد. این پیشرانه در صد کیلومتر حدود ۸.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند. شرکت ژاپنی آیسین نیز سازنده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودروست.

KGM هنوز عرضه اکتیون جدید با پیشرانه‌های دیگر را تائید نکرده اما باید دانست تورس قبلاً با پیشرانه ۲۰۴ اسب بخاری نیز در دسترس بوده و احتمالاً اکتیون نیز در آینده به همین پیشرانه مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود خودروی موردبحث از چند هفته دیگر در بازارهای اروپایی از جمله بریتانیا عرضه شود و قیمت آن نیز اندکی بالاتر از قیمت حدود ۳۹ هزار دلاری تورس باشد. در این صورت اکتیون ارزان‌تر از رقبایی همچون اشکودا کودیاک و هوندا CR-V خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. froG-driVer

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1081 ديدگاه)

    نه جیپ،نه رنجروور،فقط KGM(سانگ یانگ سابق)💯💯

    موافقم 36
    مخالفم 10
  2. Saeed farshchian

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم 38
    مخالفم 4
  3. amdbenz

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    پشتش کپی رنجروور

    موافقم 19
    مخالفم 4
  4. Titanium

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    این همون اکتیونی هست که زشت ترین تو ایران بود؟ عجیبه

    موافقم 28
    مخالفم 5
  5. حجت‌اله براهنی

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    کاش این موتورهای ضعیف که به‌زور توربو شارژر بازم جون ندارن و مصرفشون تو فشار خیلی بیشتر از موتورهای حجیم میشه زودتر جایگزین بشن! همین موتور ۱.۵ لیتری به‌ظاهر کوچیک و کم‌مصرف تو شرایط کاری تو کشورما که ماشالا خودش Severe به‌حساب میاد مصرف سوخت بالا و استهلاک آزاردهنده‌ای خواهد داشت. یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی یا بهتر از اون ۲.۴ تنفس طبیعی مثل موتور اسپورتیج دو نسل قبل گزینه‌ی خیلی بهتریه.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  6. Farhot

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    اگه تورس الگوبرداری از دیفندر بود الان دیگه رسما میشه گفت کپی از محصولات رنجرور

  7. RAM1500TRX

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نیم رخ عقبش شبیه کولینان شده
    عقبش شبیه رنجروور شده
    در کل از دیگر کره ای ها مورد پسندتره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. Battman

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عکسشو دیدم با خودم گفتم این یا رنجروره یا جیپ انقد که زبان طراحیش شبیه بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. حمید رضا

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کاش شرکت بی ام کارز به جای چینی های بی نام و نشان این اکتیون زیبا رو وارد می کرد.

  10. حمیدرضا

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    برای این اسباب بازی این حجم و قدرت واقعا کمه

  11. بهراد

    ۲۳ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر این ماشین با یک موتور ۲۵۰۰ تنفس طبیعی وارد ایران میشد یکی از بهترین گزینه ها بود و خواهان زیادی داشت هرچند حتی با همین موتور ۱۵۰۰ توربو شارژ به کل چینیهای موجود می ارزه چون هم زیباست و هم پشتوانه و کیفیت خودروسازی کره رو داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا