شاسیبلند جدید سانگیانگ تورس با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری و قیمتی از ۳۵ تا ۴۰ هزار پوند راهی بازار بریتانیا شده است.
اواسط سال گذشته، سانگیانگ که تحت مالکیت گروه KG قرار گرفته و به KGM (مخفف KG موبیلیتی) تغییر نام داده است، از شاسیبلند جدیدی با نام تورس رونمایی کرد. این خودرو با قیمت پایهٔ حدود ۲۱ هزار دلار در بازار داخلی کره جنوبی عرضه شد و حالا راهی بازار اروپا شده است. تورس نقطهٔ عطف مهمی در تغییر برند سانگیانگ به برند جدید KGM است. این شاسیبلند اولین خودرویی است که از زبان طراحی جدید KGM استفاده میکند.
تورس اما در بازار بریتانیا بسیار گرانتر از بازار کره جنوبی است. قیمت این خودرو در تیپ پایه K30 از ۳۵ هزار پوند آغاز میشود که این رقم در تیپ K40 محرک جلو به ۳۸ هزار پوند و K40 چهارچرخ محرک به ۴۰ هزار پوند میرسد. دو تیپ دیفرانسیل جلو هماکنون در بریتانیا قابل خریداری هستند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک تابستان آینده راهی بازار خواهد شد. برای مقایسه، قیمت تویوتا رافور با پیشرانهٔ هیبریدی در این کشور از نزدیک ۴۰ هزار پوند آغاز شده و در گرانترین نسخه به ۴۶,۸۰۰ پوند میرسد.
تورس با ۴,۷۰۰ میلیمتر طول، ۱,۸۹۰ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۰ میلیمتر ارتفاع، شاسیبلند بزرگی تقریباً هماندازهٔ اشکودا کودیاک و نیسان ایکستریل است. بااینحال، برخلاف دو شاسیبلند مذکور، برای تورس صندلیهای ردیف سوم ارائه نمیشود. این ابعاد بزرگ اما کابین جاداری را برای پنج سرنشین فراهم خواهد کرد. به گفته KGM، صندوق بار این خودرو ظرفیت قابلتوجه ۷۰۰ لیتری دارد که با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۶۶۲ لیتر میرسد و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم باعث کاهش این ظرفیت نخواهد شد.
تورس در حال حاضر با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی به بازار عرضه میشود که ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و خودرو را ظرف ۹.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. KGM اما قصد عرضهٔ نسخهٔ الکتریکی این خودرو را هم با نام تورس EVX دارد. این نسخه از یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به چرخهای جلو نیرو میدهد.
انرژی موردنیاز این موتور الکتریکی توسط یک پکیج باطری ۷۳.۴ کیلووات ساعتی تأمین میشود که به گفتهٔ KGM، با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن تا ۴۶۰ کیلومتر را فراهم میکند. تورس EVX از قابلیت شارژ دوطرفه هم برخوردار است که میتواند برق موردنیاز لوازم و ابزارهای مختلف را تأمین کند. این شاسیبلند الکتریکی مثل همتای بنزینی خود ظرفیت یدک کشی تا ۱۵۰۰ کیلوگرم را خواهد داشت.
طراحی بیرونی تورس با الهام از خودروهایی مثل لندروور دیفندر و تویوتا لندکروزر صورت گرفته است درحالیکه نمای جلوی خودرو محصولات جیپ را به یاد میآورد. طراحی متمایز ستون C با رنگ نقرهای و طرح چرخ زاپاس روی در صندوق هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این شاسیبلند کرهای هستند. تورس در داخل بهصورت استاندارد با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین دید عقب، سیستم تهویهٔ دو منطقهای، گرمکن صندلیهای جلو و گرمکن غربیلک فرمان ارائه میشود. در تیپ K40 تنظیم برقی و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای عقب، شارژر بیسیم گوشی، در صندوق برقی و کروز کنترل تطبیقی هم به لیست تجهیزات اضافه خواهد شد.
KGM علاوه بر تورس، در حال کار روی سه خودروی الکتریکی دیگر شامل یک شاسیبلند میان سایز، یک شاسیبلند بزرگ و یک پیکاپ است که با همکاری بیوایدی ساخته خواهد شد. این شرکت قصد دارد تا پایان امسال پیکاپ مذکور را در بریتانیا عرضه کند. این خودرو بر اساس تورس EVX ساخته میشود و هردو مدل از باطریهای بیوایدی استفاده خواهند کرد.
Piero Ferrari
۷ اسفند ۱۴۰۲تویوتا راوفور کجا این کزا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ اسفند ۱۴۰۲من خیلی راو4 دوست دارم
ولی سانگ یانگ اکتیون که در ایران هم چند سال وارد شد، خیلی ماشین جالبی بود
هم برای رانندگی شهری و هم طبیعتگردی واقعا عملکرد خوبی داشت
اون زمان برای من سوال بود که چه طور سانگ یانگ تونسته اکتیون دو دیفرانسیل و قوی و آفرودی بسازه، ولی کیا و هیوندای چنین محصولی ندارن
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۴۰۲اکتیون میومد ایران با این فیس ، شک نکنید میترکوند و اتفاقاً از کیا هیوندای کلاهبردار خیلی خیلی خیلی بهتره!!!
سانگیانگ دیوونست ، چرا ؟
چون لامصب یه جوری طراحی میکنه تا متفاوت از بقیه به چشم بیاد اما از نوع زشت و خندهدارش ، البته اکتیون جدید را میپسندم ولی خب باید از نزدیک دیدش که چند چندِ با خودش!!!
Killer
۷ اسفند ۱۴۰۲دست و بال ۳چرخ فنا و باتری بگیرا چقدر خالی شده که مجبورن به سانگ یانگ متوسل بشن :)))
ماشالله سانگ یانگ کره ای،کیفیت بالا بدون احتمال در رفتن چرخ
جومونگ
۷ اسفند ۱۴۰۲پیام
این سانگ یانگ مثل عروسیه که هزار تا شوهر داره از مرحوم دوو تا سایک چین و ماهیندرای هند و بقیه عزیزان 😂
به چیش مینازی ؟ به بازار فروشش ؟ به کپی از لندکروز و دیفندر و جیپ ؟ به قیمت گذاری فضاییش ؟
خدایی سیستم کاری مغزت رو باید تحلیل کنن به نظر یه گونه ی جدیدی 😂
محمدرضا
۷ اسفند ۱۴۰۲جالبتر اینکه کیا-هیوندای ماشینی در قد و قوارهی عملکردی رکستون جی4 هم ندارن که کیفیت سواری شهری بهتر از پرادو و آفرود کمی ضعیفتر از پرادو داره.
Ehsan
۷ اسفند ۱۴۰۲رقیب رکستون موهاویه
پیام
۷ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری به نظرم سانگ یانگ فعلا داره خوب پیش میره و اگر همینجور ادانه بده، تا سال ۲۰۳۰ وضعیت خیلی خوبی پیدا میکنه. یکی از نقاط نثبتش اینه که رو الکتریکی تمرکز کرده و این به شدت تاثیرگذار هست. طراحیشم واقعا بهتر شده. ردپای برند دیگه دیده میشه ولی خیلی بهتر شده.
ممد ژانگولر
۷ اسفند ۱۴۰۲آرم و اسم این ماشینو میبینم و میشنوم حالم بد میشه. به درد دهاتهای کره جنوبی میخوره با کد ملی ثبت نام کنن.
پیام
۷ اسفند ۱۴۰۲طراحیش ۱۰ برابر راوفور خوبه
جومونگ
۷ اسفند ۱۴۰۲اعتبار ، ارزش و بازار فروشش اما یک دهم راوفور هم نیست :)
پیام
۷ اسفند ۱۴۰۲اعتبار به دست میاد! همونطور که دوز به روز اعتبار هیوندای بیشتر میشه
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۴۰۲ممد جانگولر تغییر کرده
خوشم اومد ، نه ، واقعاً خوشم اومد که یه مدتی رفت به اعمالش فکر کرد و حالا که برگشته با زبون بیزبونی میگه کره یعنی مربا و ژاپن یعنی سلطان!!!
البته فقط رووش نمیشه و اگر نه زیرپوستی داره میگه اشتباه کردن که یه زمانی سنگ کره به سینه میمالوندم😂!!!
جومونگ
۷ اسفند ۱۴۰۲قیمت نسخه دف جلو با راوفور هیبرید برابره !
کی میاد راوفور با این همه اعتبار و ارزش رو ول کنه و اینو بخره ؟
اونم یه کمپانی که روزای زوج خودرو تولید میکنه ، روزای فرد اعلام ورشکستگی میکنه . هزار تا مالک عوض کرده از دوو و سایک چینی و حتی ماهیندرای هندی .
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۴۰۲تازه اینم باید باید بگیم که ارزش کل سانگیانگ اندازه ۵۰۰ متر خونه کُلَنگی تو کوچه فرعیها خیابون فرشته هستش!!!
JDM
۸ اسفند ۱۴۰۲… این چه حرفیه سانگ یانگ برند مدعی بازار نیست که ارزشش بالایی داشته باشه ولی واقعا برند با کیفیتیه
Amirmohammad
۷ اسفند ۱۴۰۲طراحیش از اکثر رقباش بهتره بنظرم،کابین به ظاهر لوکسی هم داره،باید چندتا مجله تستش کنن مشخص بشه کیفیتش چطوره
اما کالا سانگ یانگ هایی که ایرانن کیفیت خوبی دارن،باید روی بعد بازاریابی بیشتر کار کنه تا دوباره ضربه نخوره
دانگ و ونگ
۷ اسفند ۱۴۰۲…..اَه اَه اَه اسم رو نیگا سانگ یانگ😁 ، چقد شر و ور حالمون بهم خورد 🤮🤮🤮🤮……
پیام۲
۷ اسفند ۱۴۰۲نگاه درسته اون حرفی که شما زدین نژادپ.رستی هست و خیلی زشته
۷ اسفند ۱۴۰۲حتما دانگ فنگ خوبه
Taha Ayoobi
۷ اسفند ۱۴۰۲جلوش شبیه رنجرووره
yaghoub
۷ اسفند ۱۴۰۲ماشین خوبی به نظر میاد
ولی رقابت با راوفور خیلی سخته .
رومانی>چین>فرانسه
۷ اسفند ۱۴۰۲سانگ یانگ رو فک کنم سعودی ها خریدن
چند وقت پیش مقاله نوشته بودن که وانت سانگ یانگ از هایلوکس هم بهتر شد
Dariush saadat
۷ اسفند ۱۴۰۲چه فرمون زشتی انگار فرمون کانیون و گذاشتن روش
طراحی داخلی افتضاح مانیتور بیست سال پیش از این قشنگ تره چیه این دست دنده مضخرف
مگه دیوانه آن مردم این و بخرن!!!!!
مهردادکمال
۱۷ اسفند ۱۴۰۲با این قیمت شکستش قطعیه