نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: بعد از معرفی مفهومی ۲درب XIV-2 و همچنین نسخه هیبریدی آن، حالا سانگ یانگ به فکر مدل های ۴درب آن افتاده که دیگر نه با نام XIV بلکه با نام SIV-1 شناخته شده و می رود تا آغازگر نسل جدیدی مفهومی ها در خانواده سانگ یانگ باشد . . .
مفهومی SIV-1 که نام آن از حروف ابتدایی Smart Vehicle Interface گرفته شده، را می بایست در کلاس کراس اورهای متوسط قرار داد که البته همانند سایر مفهومی های سانگ یانگ علی رغم ظاهر خاصش که از محصولات حال حاضر کمپانی به مراتب بهتر و شکیل تر است، فعلا هیچ امیدی به دیدن آن در خط تولید سانگ یانگ نیست.
طول و عرض و ارتفاع SIV-1 به ترتیب معادل ۴.۵ و ۱.۸۸ و ۱.۶۴ متر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲.۷ متر میرسد. پیشرانه پیشنهادی سانگ یانگ برای این کراس اور به دو موتور چهار سیلندر خلاصه می شود؛ یکی ۱.۶ لیتری دیزلی با توربوهای دوقلو که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و دیگری ۱.۶ لیتری توربو بنزینی با قدرت ۲۰۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر. همچنین گیربکس SIV-1 می تواند از نوع شش سرعته دستی (و دوکلاچه) باشد.
برای صحبت کردن درباره طراحی SIV-1 اول ازهمه باید به فلسفه جدید Nature Born 3 Motion کمپانی اشاره کنیم که برای نخستین بار در اتوشوی فرانکفورت ۲۰۱۱ و با خلق مفهومی XIV به جهانیان معرفی شد. همین فلسفه در ساخت SIV-1 دوباره تکرار شده؛ قوس زیاد گلگیرهای عقب، خطوط بدون انحنای سقف، پهنای نسبتا اندک شیشه ها، بهره گیری از روکش های بسیار نازک بر روی شیشه ها و آینه های جانبی برای جلوگیری از یخ زدن آنها، استفاده از Mobile Auto System در کابین برای تشخیص موبایل و تبلت و انتقال داده ها به سیستم چندرسانه ای خودرو (یا بالعکس) از مشخصه های مهم SIV-1 خواهند بود.
JINPACHI
۲۶ اسفند ۱۳۹۱ماشین بسار زیبا و خشنی هست واقعا فوق العاده است.
حسين
۲۶ اسفند ۱۳۹۱بغضی ها دوست داشتن بدون رکورد سانگ یانگدر گینس چه بوده!رکوردش این بوده که اولین تولید کننده خودرو در کره جنوبی است!
ابوالفضل
۲۷ اسفند ۱۳۹۱خداییش قشنگه
ahmadsmit
۲۷ اسفند ۱۳۹۱سلام
ماشین قشنگیه،جلوش منو یاد دوج میندازه یکم هم شبیه ب ام و هستش
ممد
۲۸ اسفند ۱۳۹۱خارق العاده!
fara
۲۸ اسفند ۱۳۹۱از سانگ یانگ بعیده
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲یه ماشین عضلانی و قوی هیکل…
shayan.da.800
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان من شایان هستم و عشق ماشینم.تعریف از خود نباشه ولی از تمام ماشینای دنیا اطلاعات خوبی دارم و تحقیقات زیادی درباره ی ماشین های کره ای انجام دادم.
خداوکیلی بیاید بحث برند پرستی رو کنار بزاریم اگه یه ذره درباره اش تحقیق کنید میفهمید که این برند از کیا و هیوندای قدیمی تره.چندین دوره ماشین هاش توی رالی داکار قهرمان شدند.موتور و جعبه دنده ماشیناش بنزن.انصافا از لحاظ کیفیت و قدرت و نرمی ماشیناش توی ماشین های کره ای حرف اول رو میزنن و آپشن های خیلی خوبی دارن.یکی از نقاط ضعف این کارخانه اینه که ماشین هاش رو دیر به دیر به روز میکنه در صورتی که میتونه هر سال جدیدترشون کنه و موتورشون رو تقویت کنه و قیافشون رو عوض کنه و اپشن هاشون رو بیشتر کنه.سانگ یانگ تمام ماشیناش قیافه هاشون تکه و چون قیافه هاشون برای ما تازه است شاید بعضی ها نپسندن.ولی سبک قیافه هاش اروپایی پسنده هنوزم جای پیشرفت دارن امیدوارم از این کارخونه خوشتون بیاد چون خداوکیلی کارخونه ی خوبیه در برابر کیا و هیوندای.شرکت رامک خودرو که نمایندگی واردات سانگ یانگ هست توی بحث تبلیغات خیلی ضغیف عمل کرده و باید تبلیغاتش رو بیشتر کنه و خدمت رسانیش رو بهتر کنه و جا داره که اینم بگم که توی لهستان و روسیه و اکثر کشور های اروپایی این برند برند صاحب نام هست و توی ایران شناخته شده نیست.
ببخشید که سرتون رو درد آوردم با اجازه..امیدوارم که استفاده کرده باشید…