سانگ یانگ

سانگ یانگ موسو؛ بهترین وانت پیکاپ 2024 استرالیا به انتخاب مجله درایو

مجله درایو استرالیا سانگ یانگ موسو را به عنوان بهترین وانت پیکاپ 2024 در بازه قیمت زیر ۳۳ هزار دلار انتخاب کرد.

مجله درایو در سال ۲۰۲۴ جایزه جدیدی با عنوان بهترین وانت پیکاپ دو کابین با قیمت زیر ۳۳ هزار دلار آمریکا (۵۰ هزار دلار استرالیا) اعطا می‌کند. از آنجایی که سه خودروی پرفروش بازار این کشور از نوع وانت هستند و قیمت آن‌ها نیز بسیار متنوع است، بنابراین تیم درایو تصمیم گرفته تا بخش جدیدی را به جوایز خود اضافه کند.

مدیران این مجله می‌گویند خریداران، خانواده‌ها و سازمان‌های زیادی در این کشور هستند که به یک وانت پیکاپ دو کابین نیاز دارند اما امکان خرید مدل‌های گران‌قیمت با بهای بالای ۵۰ هزار دلار برای آن فراهم نیست و به همین خاطر است که جایزه جدید درایو شامل محصولاتی با قیمت زیر ۳۳ هزار دلار می‌شود. این مجله می‌گوید قانون حضور در رقابت ساده است و همه وانت‌های دو کابینی که تا قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ در بازار حضور داشته‌اند می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. البته این خودروها باید از گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده کرده و قیمت زیر ۳۳ هزار دلار داشته باشند.

با توجه به این قوانین دو وانت پرفروش استرالیا یعنی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر در این دسته قرار نمی‌گیرند و میتسوبیشی ترایتون جدید نیز به خاطر زمان عرضه نمی‌تواند در رقابت حضور یابد. داوران مجله درایو در زمان بررسی فینالیست‌ها اهمیت زیادی به فاکتور ارزش در برابر مبلغ پرداختی داده‌اند اما از طرف دیگر قابلیت‌های استفاده خودروها در شرایط مختلف از جمله زمین کشاورزی، رانندگی روزمره و… را نیز در نظر گرفته‌اند. به این ترتیب هر خودرو بر اساس تجهیزات، کیفیت ساخت، ایمنی، طراحی، راحتی، عملکرد در جاده و خارج از آن، گارانتی، سرویس‌های دوره‌ای و… قضاوت شده است.

  • برنده: سانگ یانگ موسو
  • مدل برگزیده: سانگ یانگ موسو اولتیمیت لاکچری XLV
  • قیمت پایه: ۲۶۰۰۰ دلار
  • نقاط قوت: قیمت مناسب، گارانتی ۷ ساله، مصرف سوخت ۸.۶ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر
  • برتری نسبت به رقبا: بزرگ‌تر از اکثر وانت‌های دو کابین، تجهیزات مدرن، گارانتی ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتر

سانگ یانگ موسو که در کشورمان نیز نام شناخته شده است که به عنوان یک وانت پیکاپ همواره شما را سورپرایز می‌کند و با گذشت هر سال بهبود می‌یابد. این خودرو حدود ۶ سال پیش معرفی شده و در این کلاس برنده‌ای واضح و مشخص به شمار می‌رود چراکه از تجهیزات زیاد، کیفیت ساخت عالی، سواری مناسب در جاده و توانایی آفرود قابل‌توجه برخوردار است. علیرغم حضور رقبای چینی همچون LDV و گریت وال، سانگ یانگ موسو همچنان به‌روز باقی مانده و باعث شده این خودروی کره‌ای جزو مدعیان کلاس خود باشد.

در واقع موسو نه تنها در بین وانت‌های با قیمت کمتر از ۳۳ هزار دلار بلکه در بین تمامی وانت‌های دو کابین بازار استرالیا می‌درخشد. این خودرو در تست گروهی وانت‌های مجله درایو در سال ۲۰۲۲ در مقام چهارم و پس از فورد رنجر، ایسوزو دی مکس و مزدا BT-50 قرار گرفت اما به جایگاهی بالاتر از وانت گریت وال، تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا دست یافت. تمامی این فاکتورها باعث شده‌اند موسو به خاطر کیفیت، قابلیت اطمینان و توانایی‌های خود شناخته شود.

اما موسو در بسیاری از کشورها با یک شاسی‌بلند ساده و نه چندان زیبا به یاد آورده می‌شود. در دل این خودرو پیشرانه‌ای از مرسدس بنز قرار داشت. ولی دیگر خبری از آن روزها نیست و همانند دیگر برندهای کره‌ای یعنی هیوندای و کیا، سانگ یانگ به برندی قابل‌اعتنا در بازار وانت پیکاپ های استرالیا بدل شده است. همه مدل‌های این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری توربودیزل با ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰/۴۲۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کنند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌ها می‌شود.

نسخه فول این خودرو از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی هم‌اندازه، اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان و صندلی‌های گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، خروجی برق ۱۲ ولت، درگاه USB-C، سانروف، کروز کنترل، چراغ‌های جلوی زنون، دستیار نوربالا، دیلایت های LED، پایش فشار باد لاستیک‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی و… سود می‌برد. اگرچه موسو توسط موسسه انکپ تست نشده اما با شش کیسه هوا، هشدار خروج از مسیر، دستیار شروع به حرکت در سربالایی و سرپایینی، حفاظت غلتش فعال، سیستم پایداری الکترونیکی، پایش توجه راننده به جاده، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار فاصله ایمن و… عرضه می‌شود.

نسخه اولتیمیت XLV موسو از ۳۰۰ میلی‌متر فضای بار بیشتر برخوردار است اما ظرفیت بارگیری نسبتاً کم ۸۸۰ کیلوگرم را ارائه می‌کند. البته اگر خواهان ظرفیت بارگیری بیشتر باشید می‌توانید موسو ELX با پکیج XLV را سفارش دهید که بجای سیستم تعلیق چند اتصالی، فنرهای تخت وجود دارند و ظرفیت را به ۱۰۱۰ کیلوگرم می‌رسانند. مهم‌تر اینکه موسو با گارانتی ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌شود و این گارانتی شامل استفاده تجاری نیز هست. نکته دیگر به طراحی و ابعاد خودرو مربوط می‌شود که در تصاویر مشخص نیست اما در واقعیت موسو کمی بزرگ‌تر از اکثر رقبای دو کابین بازار است. منظور ما یک وانت پیکاپ فول سایز آمریکایی نیست اما فضای کابین و سر زیادی وجود دارد و در کل موسو بزرگ‌تر از دیگر محصولات مرسوم است. البته این فضای بزرگ به قیمت سواری بی‌کیفیت تمام نشده و داوران از سواری آن در بزرگراه سورپرایز شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    موسو بهترین پیکاپ جهانه🤩🤩🤩
    واقعا یه ماشینه خوشگلیه این اومده تو ایران خیلی ماشین جالب و قشنگیه به جای دنا پلاس خانواده ها برن موسو بخرن خیلی بهتره

    موافقم 21
    مخالفم 70
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یه زمانی قرار بود بیاد و البته چندتایی هم اومد ولی بعدش در اُفُق مَحو شد!!!

      گارانتی ۷ ساله بدون محدودیت کیلومتر اونم با قیمت زیر ۳۰هزار دلار یعنی ختم کلام و منم بودم حتی نیاز به پیکاپ هم نداشتم میخریدمش!!!

      من نمیفهمم حالا که ایرانیا عشق پیکاپ شدن و تو خیابون میتینگ میدن ، چرا تاجرامون نمیرن سمت این کره‌ای قدیمی که حداقل میدونم در بحث فنی از کیا هیوندای قابل اعتمادتره و هنوزم محصولاتش در ایران دارند با موتور بنز تاخت‌و‌تاز میکنند!!!

      کاشکی یه شرکتی دست به کار بشه و واردات یا منتاژش رو شروع بکنه ، چرا که ساینگ‌یانگ اوضاعش خرابه و با هر سازی میرقصه و تاجران ما با این وضع خراب کشور ما میتوانند معامله دو سر بُردی داشته باشند با اینکه میدانم در ایران گرون میفروشند ولی حداقلش اینه که از بهترین‌های چینی ( البته همشون آشغالی بیش نیستند ) بهتره!!!

      موافقم 63
      مخالفم 14
      1. ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        ولی خیلی ماشین خوشگلیه

        موافقم 13
        مخالفم 24
    2. محمدرضا

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      تو هواداری دشمنی چی🙌🏻
      چرا موسو رو با دنا مقایسه میکنی😅

      موافقم 15
      مخالفم 15
      1. ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        نمدونم ولی به هر حال ازش بهتره😐😂

        موافقم 12
        مخالفم 12
    3. Taha Ayoobi

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟بهترین پیکاپ جهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 22
      مخالفم 9
      1. ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4901 ديدگاه)

        پیکاپ شهری

        موافقم 4
        مخالفم 15
    4. پیام

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      دیگه کم مونده سانگ یانگ دردسر بشه 😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 28
      1. parhamiof

        ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        بعد سال ها در غار باز شد و حرفای غیر منطقی همینجوری ازش پاچید بیرون.

        موافقم 22
        مخالفم 4
      2. amir

        ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        دیگه همینش مونده بود با سانگ یانگ ورشکسته بخوای کری بخونی بی منطق

        موافقم 19
        مخالفم 5
        1. پیام

          ۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          امیر یادمه تو آخرین بار گفتی سانگ یانگ فلانه و … ورشکست شده و … پسر تو هر چی میگی برای کره میشه کوه خیر!!! واقعا پسر خوش قدمی هستی! 😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 16
        2. parhamiof

          ۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (752 ديدگاه)

          درسته اقا پیام ماهم امیدواریم برای بار 60 ام با کله نخوره زمین ایشالا که موفق میشه..

    5. پیام

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      با توجه به این قوانین دو وانت پرفروش استرالیا یعنی تویوتا هایلوکس و فورد رنجر در این دسته قرار نمی‌گیرند و میتسوبیشی ترایتون جدید نیز به خاطر زمان عرضه نمی‌تواند در رقابت حضور یابد.

      کیفیت کره 👇
      گارانتی ۷ ساله، مصرف

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. Vahid_ats

        ۹ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (28 ديدگاه)

        دبیرستان که بودیم همکلاسیمون رفت مسابقات شنای استانی ،وقتی برگشت پرسیدم خب آرش جان چی شد؟چیکار کردی؟؟
        گفت هیچ چی حاجیتون سوم شد
        پرسیدیم ایول‌آرش بین چند نفر؟؟
        گفت سه نفر دیگه
        کلا سه نفر شرکت کننده داشت مسابقات

        من راجع به آرش صحبت نمیکردم

    6. ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4901 ديدگاه)

      د آخه تو هواداری یا چی ؟ چرا کامنتمو پاک میکنی الان کاربرا فکر میکنن بچه سالم 😐

  2. Gabriel

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (139 ديدگاه)

    26هزارتا دلار استرالیا نهایتا بشه ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان ما هم اینجا ۱.۵۰۰.۰۰۰ می‌دیم دایون گابون بی اصل و نسب بی ننه بابای چینی گیرمون میاد!!!

    موافقم 38
    مخالفم 8
    1. ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4901 ديدگاه)

      ۱.۵۰۰ پول یه ماشین یتیم میدیم

      موافقم 9
      مخالفم 6
  3. Taha Ayoobi

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4367 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 9
  4. بهزاد

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    فقط جملرو…تویوتا پس از فورد ، ایسوزو ، مزدا ،موسو و گریت وال …پنجمه 🤣🤣🤣اونوقت تویوتا فن ها و پدال میفرمایند هایلوکس تکه ، شاید تو فروش رتبش بالاست اما از خیلی جهات پس رقباست …

    موافقم 10
    مخالفم 31
    1. Anti Clown

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      دوران هیت کردن و این حرفا گذشته و همه هم خسته شدن ازین بچه بازیا .
      اگه میخوای بدونی بازار استرالیا چه خبره ، این لینک اطلاعات آماری دقیق رو میده بهت . میتونی از ۲۰۱۹ تا همین ژانویه ۲۰۲۴ هم کامل آمار رو ببینی . تویوتا و مزدا رده های اول و دوم رو کلا رزرو کردن . سانگ یانگ هیچ وقت جزو ۱۰ تا هم نیست !
      اگه اینقد این ماشین عالیه پس جایگاهش تو بازار کجاست ؟ چرا هیچ خبری ازش نیست ؟

      https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/automotive-sales-in-australia-by-month-2023

      با اکنتای فیک ساختن و تغییر اسم هم هیچی عوض نمیشه .

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۳ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        تقصیر پدال هست که اخبار زرد پخش می کنه. تو این سایت دو ماهی یکبار خبر راجع به موتور سیکلت کار میشه، بعد میان واسه کامنت و بازدید گرفتن خبر فراخوان هزارتا موتور سیکلت سوزوکی رو منتشر می کنن. یا این خبر از ماشینی که رتبه فروشش تو استرالیا طبق منابع، 100 هم نیست.

        موافقم 14
        مخالفم 3
        1. حاجی

          ۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (131 ديدگاه)

          نه آقا تقصیر پدال نیست ، تقصیر شماهاس که تعصب الکی میکشید
          من متوجه این موضوع نمیشم که یعنی وامکان نداره یه برندی از تویوتا سبقت بگیره؟
          بهتره بجای بغض و کینه واسه یه بارم شده حقیقت ها را در همه زمینه ها قبول کنیم
          من خودم عاشق تویوتا هستم ولی باید قبول کنیم تویوتا هایلوکس تو سِگمنت خودش بهترین نیست و خیلی بهتر از هایلوکس هست

          برعکس سری ۷۰ تویوتا را حریفی نیست یا لندکروز اتاق ۱۰۰ را ولی خب باید قبول کنیم بعضی جاها هم اونقدری که ما ایرانی ها گنده ش میکنیم ، گنده نیست

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. حسین

          ۴ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          گنده بودن رو بازار معلوم می کنه نه نظرات کسایی که حتی از نزدیک هم ندیدن اون ماشینو. هایلوکس با اقتدار پر فروش ترین وانت میان سایز دنیاست و این جایی برای بحث باقی نمیذاره.

          موافقم 4
          مخالفم 3
  5. Crown

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چه جالب من فکر میکردم دیگه خبری از سانگ یانگ نیست . کاش رقباشم مینوشتین که با کیا رقابت کرده . نه هایلوکس بوده نه رنجر نه ترایتون . درحالیکه فورد و ژاپنیا تو استرالیا طرفدارای زیادی دارن . مثل همون لندکروز سری ۷۰ که چهل ساله تولید میشه و همچنان به شدت خریدار داره

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4367 ديدگاه)

      نوشته تو متن

      موافقم 2
      مخالفم 3
  6. JaMsHiD

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    موقعی پدال برای کامنت گرفتن میاد یه اخبار از کره ای بی نام و نشان اونم تو بازار استرالیا که خودرو های سگ جونی مثل فورد و تویوتا و مزدا هست می‌زاره تا جنگ جهانی سوم بین جاپن فن ها و کره ای فن ها رخ بده و کامنت ها بالا بیاد :

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. همایون

    ۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به جسارت ساگ یانگ در شش سال پیش که اوضاع خوبی داشت افرین باید گفت که بخاطر بازار بزرگ استرالیا لوکس ترین و بزرگترین محصولش یعنی رکستون جی چهار رو پیکاپ کرد و به بازار فرستاد و این موتور توربو دیزل رو هم اختصاصی براش ساخت و روش سوار کرد و اسم موسو که به معنای کرگدن هست تو بازار جهانی زنده کرد واقعا لیاقت برند خلاق و خرجون سانگ یانگ این اوضاع نبود و چوب طراحی های عجیب غریبش رو خورد که البته تو بعضی نواقع مثل اکتیون سری اول با اون جلوپنجره برجسته به سبک قدیمی به دل من نشست و تو خیلی مواقع مثل رودیوس و نسل اول رکستون و حتی تا حدودی کایرون به دل من و خیلی ها نشست البته که با تغییر نسل رکستون و فیس لیفت اکتیون و ارائه محصول زیبا تیوولی در زمان خودش تلاشش رو کرد به بازار برگرده و حتی تو بازار دوری مثل انگلستان هم سالهاست ماشین میفروشه و بد هم نمیفروشه خدایی امیدوارم این صاحب جدیدش تمام محصولات کراس اوور و اس یو وی موجود تو انبار نقشه های سانگ یانگ رو با یک فیس لیفت گنده و با زبان طراحی جدید و بروز و واحد به بازار برگردونه و موفق بشه و بترکونه حتی رودیوس هم از نظر شاسی و موتوری و ظزفیت 9 نفره بودنش با صندلی اصطلاحا وی آی پی همین الان ظاهر خوبی داشته باشه حداقل تو اسیا خوب خواهد فروخت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  8. بابک

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من یک مدتی ، موسو ۳۲۰۰ اتوماتیک داشتم
    واقعا ماشین نرم و پر قدرتی هست…مصرف سوختش حدود ۱۷ بود اما هنرشهم داشت…هم در برف و هم در سنگلاخ ، و ماسه چابک بود…فوق العاده گیربکس و سیستم تعلیق خوبی دارد…ظاهرش قشنگ نبود اما سواری خوبی داشت…در مدت یکسال و نیم که من داشتم ، خرج خاصی برایم نداشت…یک سنسور ازش عوض کردم که یادمه هم قیمت سنسور اکسیژن پژو ۲۰۶ بود…

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا