به گفتهٔ رسانههای بینالمللی، شرکت خریدار سانگیانگ نتوانسته است سرمایهٔ موردنیاز برای تکمیل انتقال مالکیت را تأمین کند و این قرارداد در آستانهٔ فسخ شدن قرار گرفته است. در ژانویهٔ امسال، کنسرسیومی متشکل از سرمایهگذاران به رهبری شرکت کرهای ادیسون موتورز اعلام کرد که قراردادی برای خرید سانگیانگ به مبلغ ۳۰۴.۸ میلیارد وون معادل ۲۶۵ میلیون دلار نهایی شده است.
بااینحال، به گزارش رسانههای کرهای، این گروه به تعهد خود برای پرداخت نهایی ۲۷۴.۳ میلیارد وون معادل ۲۲۴ میلیون دلار در پایان هفتهٔ گذشته عمل نکرده است. این موضوع کل قرارداد را زیر سؤال میبرد و اگر ادیسون موتورز نتواند منابع مالی را تأمین کند ممکن است به انحلال و نابودی سانگیانگ بینجامد. در حال حاضر اما ادیسون موتورز و سانگیانگ هیچگونه اظهارنظری در این رابطه نداشتهاند.
امین
۹ فروردین ۱۴۰۱فقط هزینه طراحی صندوق 206 دویست میلیون دلار بود.الان قیمت کل این برند نزدیک به اینه.ادم مخش صوت میکشه
میثم
۹ فروردین ۱۴۰۱بله یکی دو درصدش هزینه و باقیش خورده شده
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۱واقعاً واسه چی این کمپانی کره ای نتونست مثل کیا و هیوندای خودشو بالا بکشه و موفق بشه؟؟
احمدرضا
۹ فروردین ۱۴۰۱طراحی های عجیب و مزخرف
همش این نبود
ولی بیشترش همین بود
مثل رودیوس و کوراندو و اکتیون و کایرون
MOHAMMAD.n.r
۹ فروردین ۱۴۰۱عدم حمایت توسط دولت کره
کیا و هیوندا همواره تحت حمایت دولت کره جنوبی هستن و کمک های مالی در غالب وام های سنگین بدون بهره دریافت میکنن، کیا و هیوندا جز بهترین شرکت ها در زمینه فروش اقساطی هستن.
اگر حمایت دولت ها از بعضی شرکت ها نباشه یا نمیتونن پیشرفت کنن یا زود بساطشون جمع میشه، دولت فرانسه به پژو و رنو کمک میکنه، کره هم به کیا و هیوندا.
کره چرا به سانگ یانگ کمک نمیکنه؟؟ بخشی از سهام سانگ یانگ در اختیار هندی هاست و و دولت کره بهش کمک نمیکنه
در اوایل کرونا دولت کره وام های میلیارد دلاری به کیا هیوندای داد ولی به سانگ یانگ هیچ کمکی نکرد، شاید اگر کمک های دولت کره نبود اون دو خودروساز هم طی سالیان به همچین سرنوشتی دچار میشدن.
برای اینکه عمق فاجعه رو درک کنید باید بگم قیمت کل سهام ایرانخودرو حدود ۲ میلیارد دلاره!!!! یعنی ۸ برابر سانگ یانگ!! دولت ایران باید این شرکت رو میخرید و از پلتفرم ها و تجهیزات و خطوط تولید استفاده میکرد، خط تولید رو دمونتاژ میکردن و می آوردن ایران🤷🏻♂️
سانگ یانگ تنها شرکت کره ای بود که توانایی تولید اس یو وی داشت، خودروی افرودی شاسی مستقل!
Raptor
۹ فروردین ۱۴۰۱رو چه منطقی این حرفا رو میزنی؟ کیا و هیوندا که سالی حدودا ۷ میلیون خودرو میفروشن به سرنوشت سانگ یانگی که سالی ۵۰۰ هزارتا هم نمیفروشه دچار میشدن ؟ درامد و سود کیا و هیوندا میدونی چقدره در سال؟ جایی گفته نشده کره موقع کرونا به هیوندا وام میلیارد دلاری داده چون اصلا تو این تایم وارد ضرر نشد هیوندا،کیا هیوندا از سال ۲۰۰۸ تا الان سوداوری خیلی بالایی داشتن و نیازی به حمایت کره نداشتن،ولی سانگ یانگ بخاطر مقیاس خیلی کمتر فروشش طبیعیه که نیازمند کمک باشه،اون دو خودروساز بخاطر فروش بالا( چند برابر مزدا با این همه سابقه) بی نیاز شدن از کمک دولت
اینم یادت رفت کیا موهاوی شاسی مستقل داره!!!
MOHAMMAD.n.r
۹ فروردین ۱۴۰۱مگه حتما یک شرکت باید وارد ضرر بشه که بهش وام بدن؟؟؟ هیوندا خودرو اقساطی میفروشه، پول نقد از دولت کره میگیره، یجورایی میشه گفت دولت کره وام رو به خریدار میده!!
داخل ایران بانک به شما وام میده که شما از شرکت مثلا اسنوا لوازم خانگی اقساطی بخری، بانک پول نقد میده بده اسنوا ولی شما قسطی خریدی، همه هم راضی هستن، چرخ شرکت چرخیده و کارگرا سر کار بودن، شما هم اقساطی خرید کردید.
درضمن شرایط فروش لیزینگی کیا و هیوندا در اغلب کشور ها بهترینه. هیچ شرکتی اونقدر تمکن مالی نداره که تعداد زیادی خودرو لیزینگی بفروشه مگر اینکه پشتش به جایی گرم باشه. یا بانک های بزرگ یا دولت ها.
یه سری مقالات در مورد حمایت های دولتی از شرکت های صنعتی کره هست که با سرچ میتونی پیدا کنی.
موهاوی الان کجاست؟؟ کیا موهاوی هم اگه خوب بود ادامه پیدا میکرد، هر چقدر وراکروز بی دردسر هست موهاوی سرطانه!!
MOHAMMAD.n.r
۹ فروردین ۱۴۰۱سانگ یانگ همین الان با این وضع نابسامان رکستون شاسی مستقل رو داره کیا و هیوندا الانکدوم شاسی مستقل رو دارن؟؟؟
Amard
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اونایی که تو ایران متصدی هستن الان چیزی از خودرو نمیدونن همه چیز تهدید علیه منافع شخصی میبینن هیچ وقت نمیرن تکنولوژی روز دنیارو بیارن همش دنبال جنس درجه سه بنجل سی سال پیش هستن وگرنه خیلی از این موقعیت ها بود شرکت سامسونگ موتور میتونستن بخرن یا همین سانگ یانگ ولی قطعا ورشکست میشد اگر مدیرش این ادم های مفتخور میبودن
MOHAMMAD.n.r
۱۰ فروردین ۱۴۰۱👏🏻👏🏻👏🏻
مهدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بابت پولش هم میتونست نفت بده بهشون ، نه خانی رفت نه خانی اومد ، تح
ریم هم دور زده میشد
MOHAMMAD.n.r
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اصلا نفت هم نمیداد مشکلی نبود
ما ۷ میلیارد دلار از دولت کره طلب داریم!!! ۲۸ برابر قیمت سانگ یانگ!!
یوسف
۹ فروردین ۱۴۰۱امیدوارم بتونن این سرمایه رو جور بکنن و بالاخره سانگ یانگ رو غلطک بیوفته. مدیریت چینی ها و هندی ها که نتونست این شرکت رو در مسیر ترقی قرار بده، امیدوارم خود کره ای ها چاره ای به حالش بکنند.
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱مشکل سانگ یانگ بنظرم طراحی بدش بود
اگه طراحیش خوب میبود و اپشن های زیادی رو ارائه میداد شاید موفق میشد
آرم@ن
۹ فروردین ۱۴۰۱سانگ یانگ برند دوست داشتنی و خیلی خوبیه،فقط نیاز به سرمایه داره،کاشکی خود کره ای ها یا هیوندای فکری به حالش بکنه
واقعا ارزش داره ماشین های با کیفیتی میزنه
مهردادکمال
۱۰ فروردین ۱۴۰۱مشکلش عدم. آینده نگری و تحقیقات بود
محمد
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ایران که پول زیادی توی کره داره، اون شرکت رو بخره