آخرین کراساور کامپکت سانگیانگ، یعنی تیوولی، در حال حاضر با آپشن سیستم دیفرانسیل AWD همراه شده است. مدل جدید سانگ یانگ تیوولی ۴×۴ تنها میتواند با یک گزینه پیشرانه دیزلی سفارش داده شود و در کنار آن، میتوان از بین گیربکسهای ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک استفاده کرد. موتور ۱/۶ لیتری e-XDi 160 در تیوولی، قدرتی برابر ۱۱۳ اسببخار را در فاصله ۳۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاوری برابر ۳۰۰ نیوتنمتر را بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار میدهد.
برآورد مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو با گیربکس دستی برابر ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و این میزان برای مدل با گیربکس اتوماتیک به ۵/۹ لیتر میرسد. این درحالی است که میزان آلودگی دیاکسید کربن در سطح ۱۲۳ گرم در هر کیلومتر است (۱۱۳ گرم در هر کیلومتر برای مدل 2WD). سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در حالت رانندگی معمول، ۱۰۰ درصد گشتاور خروجی از موتور را به چرخهای جلو انتقال میدهد و در همین حال، اگر از دست رفتن چسبندگی را تشخیص دهد، آن را بین هر دو محور توزیع میکند. همچنین یک حالت «ثابت» برای جداسازی گشتاور به صورت مساوی بین دو محور در سرعتهای پایینتر از ۴۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته شده است. تغییر دیگر در سیستم تعلیق عقب است که حالا از یک تنظیم مولتیلینک استفاده میکند. با فاصله ۱۶۷ میلیمتری از سطح زمین، زاویه حمله ۲۰/۵ درجه، زاویه فرار ۲۸ درجه و زاویه سراشیبی ۱۷ درجه، سانگ یانگ تیوولی بهراحتی میتواند یکی از تواناترین کراساورهای کامپکت لقب گیرد.۱۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
فرزاد
۱۸ آذر ۱۳۹۴شاید باورش واسه شما سخت باشه اما این سانگ یانگهایی که تو ایران هست میتونم بگم زشت ترین ماشینای ایران هستن!….
رضا
۱۸ آذر ۱۳۹۴فکر میکنم این ماشین به نسبت قیمتی که داره خیلی بهتر از چینی های مسخره هم قیمت خودش باشه و شاید قابل مقایسه با اونها نباشه و بتونه خوب فروش کنه
رضا
۱۸ آذر ۱۳۹۴من تیولی رو از نزدیک دیدم و پشتش نشستم طراحی بیرونی و داخلیش زیباست و فضای سرنشین هم خوبه فقط امیدوارم قیمت ها پایین بیاد تا قشر متوسط هم ماشین های خوب سوار شند و یوغ ایران خودرو و سایپا از گردنشون باز شه
حسین
۱۸ آذر ۱۳۹۴چقدر بد که نسخه بنزینیاش AWD نداره!!
تو اروپا استقبال خوبی از اش شده و نامزد بهترین خودرو سال اروپا شده و ممکنه بشه!
sina
۱۸ آذر ۱۳۹۴شاید باورش واسه شما سخت باشه ولی حالا یه دوره ای سنگ یانگ طراحیاش غیر عادی و غیر منطقی بوده و زشت اما الان بدبخت هرچی بزنه ملت میگن زشته! خدایی این سنگ یانگای جدید کجاشون زشته؟؟؟؟؟
shahab
۱۹ آذر ۱۳۹۴عقبش خیلی زشته
ایمان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵وقتی با طراحی عقب خودروهای هم رده مقایسه کنیم نمره پایینی میگیره. قبول دارم یکمی خنگوله! اما خیلی هم زشت نیست.
نوید جهرمی
۱۸ آذر ۱۳۹۴کسی میدونه راجب انجینشون؟ هنوزم سانگ یانگ از موتورای نسل قبل بنز استفاده میکنه؟
محسن
۱۹ آذر ۱۳۹۴نه..در نیو کوراندو و تیولی خبری از موتور بنز نیست
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۴میتونه در سطح خودش، ماشین خوبی باشه، به شرطی که این قیمتهای کذایی رو روش نذارن. دیگه همه دارن یه تکونی به خودشون میدن الا خودروسازهای ما.
محسن
۱۹ آذر ۱۳۹۴سانگ یانگ در زمینه تولید خودرو های شاسی بلند و آفرود تخصص داره و شرکت بسیار باسابقه ای هست. زشت بودن خودروهاش هم درسته . شاید فکر میکرده مشخصات فنی خیلی مهمتر از ریخت و قیافه هست.
جدیدا با دو خودروی نیوکوراندو و تیوولی ، سانگ یانک با خودروهای زیبا و با کیفیت بازار رو آزمایش میکنه.
هرچقدر که سانگ یانگ خوبه، نماینده ایرانش یعنی شرکت رامک خودرو افتضاحه. امیدروارم روزی یه شرکت بهتر بتونه جای رامک خودرو رو بگیره تا طرفداران این کره ای با کیفیت هم راضی تر باشند.
علی
۱۱ دی ۱۳۹۴خودروهای سانگ یانگ آفرودی نیستن دو دفش فقط برای جاده کارایی دارد
مهدی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴پیشنهاد میکنم کارایی سانگ یانگ اکتیون در آفرود رو تو آپارات ببین.نظرت عوض میشه دوست عزیز
رامک
۷ اسفند ۱۳۹۴فعلا که رامک خودرو داره کم فروشی میکنه. برای تحویل اسفند لاستیک زاپاس رو برداشته و همینطور ایرکاندیشن اتوماتیک رو با دستی عوض کرده…… تازه 2.700 هم اضافی میگیره
برا بعدیا خدا بخیر کنه
ایمان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵کسی میتونه در مورد دیزلی بودن موتور این خودرو و اینکه چرا وارد ایران نمیشه و نداریم اطلاعاتی بده؟ مزیتش نسبت به بنزینی چیه؟