محصول جدید سانگ یانگ، امسال با انواع پیشرانههای برقی و بنزینی تولید میشود. تورس EVX مجهز به باتریهای BYD خواهد بود.
مشتریان تجهیزات الکتریکی بیوایدی، درحال افزایش هستند و حالا سانگ یانگ کره جنوبی از فناوری این برند چینی استفاده خواهد کرد. همکاری شرکتهای فوق درحالی انجام خواهد شد که الجی و سامسونگ و SK، سازندهی باتریهای لیتیوم یون مورد نیاز خودروهای برقی در کره جنوبی هستند.
سانگ یانگ تورس بنزینی در سال ۲۰۲۲ معرفی شد تا محصولی کاملا جدید برای شرکت سازنده باشد. این کراساور اسپرت، مجهز به پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتنمتر است. ساخت مدل برقی برای تورس، قبلا توسط مدیران سانگ یانگ، وعده داده شده بود. هماکنون تورس بنزینی، یکی از ۱۰ خودروی پرفروش کره جنوبی است.
بخش اصلی سهام سانگ یانگ در اختیار گروه KG کره جنوبی است. طی سال اخیر، تزریق سرمایه جدید انجام شد و برند کرهای بعد از ۷ سال به سوددهی رسید. از سویی دیگر، ظاهرا قرارداد همکاری بلندمدت بین سانگ یانگ و بیوایدی چین شکل گرفته تا خودروهای برقی این برند در کره جنوبی شوند.
تا این لحظه، فقط نصب باتریهای BYD روی سانگ یانگ تورس تایید شده است و استفاده از دیگر تجهیزات الکتریکی، شامل موتور و شارژر مشخص نیست. بهبود آیرودینامیک، چرخهای ۱۹ و ۲۰ اینچ با طرح جدید، نمایشگرهای مدرن ۸ و ۱۲/۳ اینچ، نورپردازی جلوپنجره و داشبورد چرم، تجهیزات سانگ یانگ تورس EVX خواهند بود.
کوراندو ایموشن، به عنوان نخستین خودروی برقی سانگ یانگ سال ۲۰۲۲ تولید شد. این مدل با توان پیمایش ۳۴۰ کیلومتر، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. باتوجه به فروش بسیار خوب تورس بنزینی با موتور ۱۷۰ اسب بخار، مشخصات کوراندو E Motion برای تورس EVX مناسب و راضیکننده به نظر میرسد. قیمت کوراندو برقی در بازار اروپا، ۴۰ هزار دلار است.
AMANTE
۲۵ اسفند ۱۴۰۱سانگ یانگ یکبار ورشکست شد و دوباره برگشت ولی هنوز یاد نگرفته داشتن زبان طراحی خوب چقدر روی برند تاثیر داره.
هنوزم که هنوزه میشه مثل قبل در طراحی های جدید سانگ یانگ طراحی برند های دیگه رو کم و بیش دید.
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱۵ نسل کمری از مدل ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ تو ایران موجوده طراحی های همشون آنچنان متضاده. اگر آرمشون رو برداری اصلا معلوم نیست تولید یک کشورن چه برسه به یک شرکت ولی توی همه اون سال ها پرفروش ترین خودرو آمریکا بود.
زبان طراحی هیچ ربطی به فروش این سگمنت نداره.
حسین
۲۵ اسفند ۱۴۰۱حرفتون درسته ولی ایشون نگفت روی فروش تاثیر داره گفت روی برند تاثیر داره.
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۴۰۱مرسی از راهنماییتون
ولی باز هم
الان برند تویوتا با این کار به مشکل برخورد؟ نه
الان شما یه بنز ۲۰۱۳ رو بزار کنار یه بنز ۲۰۲۳ آرمشون رو بردار هیچ زبان طراحیه مشترکی ندارند حتی نمونهs class
الان برند بنز خدشه دار شد؟
AMANTE
۲۵ اسفند ۱۴۰۱زبان طراحی مشترک یک دوره داره الان C Class امروزی رو کنار C Class سال ۲۰۱۴ بزاری هیچ شباهتی نمی بینی ولی همون C Class مدل ۲۰۱۴ رو بزار کنار E Class و S Class همون سال 2014 میبینی از طراحی اشتراکاتی دارن.
اون کمری که مثال زدی هم مدل 99 رو بزار کنار بقیه مدل ها مثل Corolla میبینی که طراحی ساده و مکعب و مستطیل داره ولی توی Camry تیز تر و توی Corolla کمی نرم تر هست.
محمدرضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱مدل ۹۹ ممکنه ولی مدل ۲۰۲۳ کمری و کورولا و ۲۰۱۷ کمری و کورولا بازار آمریکا کوچکترین شباهتی نداره
همینطورrav4 و chr که یک کلاس بیشتر اختلاف ندارند
اعتبار برند های غیر لوکس(که شاید در ایران هایپر لوکس باشن)با این چیزا به مشکل بر نمیخوره
AMANTE
۲۶ اسفند ۱۴۰۱محمدرضا جان حوصله ندارم کامل توضیح بدم ولی اگه مدل 2023 کمری و کرولا کنار هم بزاری شباهت هایی میبینی مثل چراغ تیز و کشیده، ورودی هوای بزرگ سپر و…
مدل ۲۰۱۷ هم همین شباهت های رو دارن.
اصولاً زبان طراحی نباید همیشه کپی پیست از یک مدل دیگه باشه مثل MB ها میشه مثل تویوتا، نیسان، آئودی و…. یک سری ویژگی های مشترک در طراحی داشته باشن.
محمدرضا
۲۶ اسفند ۱۴۰۱در مورد rav4 و chr چی؟
حالا یکی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱زبان طراحی با طراحی فرق میکنه
ضعف سانگ یانگ نداشتن زبان طراحی نیست اتفاقاً زبان طراحی داره اما بسیار زشت و نچسبه
مشکل سانگ یانگ ضعف در طراحی هست
عامل ورشکستگی مکررش هم فقط و فقط طراحیهای بد ترکیب هست
Alan.r
۲۵ اسفند ۱۴۰۱طراحی خارجی کاملا کپی از واگونیره
کابینش هم شبیه محصولات نیسان و لکسوسه
علی
۲۵ اسفند ۱۴۰۱من با ۴۰ هزار دلار فورد اورست میخرم
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۵ اسفند ۱۴۰۱یه بار یه کوراندو دیدم انقدر قشنگ تغییر داده شده بود که انگار یه مدل جدید از جیپ رانگلره.کوراندو با موتور 6 سیلندر خطی بنز عجب چیزی بود ولی به حقش نرسید.