سانگ یانگ

اولین تجربه رانندگی با سانگ‌یانگ توریسمو

احتمالاً سانگ‌یانگ رودئوس را به یاد می‌آورید. خودرویی نه‌چندان جذاب با طراحی نامناسب. حالا سانگ‌یانگ نسل جدید این دسته را با نام توریسمو تولید کرده است. اگر بخواهم در یک جمله تغییرات بیان کنم، باید بگویم که خودرو هنوز هم زیبایی شگفت‌آوری ندارد؛ ولی بهبود طراحی نسبت به گذشته، اولویت این خودروساز کره‌ای بوده است. توریسمو خودروی خاصی است که هدف خاصی را هم دنبال می‌کند. قیمت این خودرو با اندازه‌اش رابطه کاملاً عکس دارد. خودرویی با این حجم دارای قیمتی برابر ۲۷ هزار دلار است. حتی اگر بالاترین مدل را با تمامی امکانات خریداری کنید، کمتر از ۳۵ هزار دلار پرداخت خواهید کرد.

Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
ما در این فکر هستیم که استفاده از توریسمو به‌عنوان یک تاکسی واقعاً می‌تواند کار مفیدی باشد. این خودرو در کره جنوبی با ۱۱ صندلی و در بریتانیا با ۷ صندلی عرضه‌شده است. حجمی به این بزرگی، قطعاً توانایی حمل هر نوع چمدانی را دارد. توریسمو خودرویی است که می‌تواند باقابلیت جابجایی ۶ مسافر، به‌راحتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورداستفاده قرار گیرد و یا یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت است.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
اگر قصد دارید این خودرو را با سایر شاسی‌بلند های ۷ صندلی مثل ولوو XC90 یا فورد اس‌مکس مقایسه کنید، ناچارم بگویم که خود را به‌زحمت نیندازید؛ زیرا که توریسمو از همه ضعیف‌تر است. چه ازنظر ظاهر و چه ازنظر پیشرانه؛ اما یک نکته مهم در مورد توریسمو وجود دارد و آن این است که باقیمتی ۲۷ هزار دلاری ارزان‌تر از رقبای بزرگ خود است.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
پیشرانه سانگ‌یانگ توریسمو از یک موتور ۲.۲ لیتری دیزلی یورو شش بهره می‌برد که موتور استانداردی برای خودروهای این رده است. خروجی این موتور ۱۷۵ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور است. مصرف سوخت نیز چندان خوب نیست. یک لیتر به ازای هر ۱۶.۵ کیلومتر و تولید ۱۸۹ گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر. جعبه‌دنده خودرو نیز اتوماتیک بوده و تحت لیسانس مرسدس بنز است.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
البته لازم به ذکر است که توریسمو با توجه به این حجم و اندازه خودروی سریعی است. حداقل تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت که این‌گونه است. توریسمو در ابتدای حرکت واقعاً شتاب بالایی دارد. اگر شک دارید می‌توانید پس از سبز شدن چراغ در چهارراه این کار را انجام دهید تا به‌درستی آن پی ببرید.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
توریسمو خودرویی است که تصمیم‌گیری برای خرید آن واقعاً کار سختی است. از طرفی فضای داخلی خودرو واقعاً بزرگ است. رانندگی با خودرو نیز کاملاً آسان و ساده است، البته شاید کمی در هنگام عبور از سرعت‌گیرها و به‌طورکلی ناهمواری‌ها اذیت شوید؛ ولی درعین‌حال خودرویی هم نیست که بخواهید همیشه با آن به‌تنهایی رانندگی کنید و لذت هم ببرید.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
نکته مهم دیگر این است که شما می‌توانید به‌طور اختیاری سیستم چهارچرخ محرک خودرو را فعال کنید و مجبور نیستید همواره در حالت دیفرانسیل عقب رانندگی کنید. همچنین توریسمو توانایی بکسل کردن اجسام تا سقف دو تن را دارد.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
دو صندلی بزرگ و کاملاً راحت در جلو، یک جفت صندلی تقریباً بزرگ در ردیف وسط و نهایتاً سه صندلی به هم چسبیده در ردیف سوم، مجموعاً امکان نشستن حداقل ۷ نفر را در خودرو فراهم می‌سازد. فاصله میان کف و سقف خودرو کم است؛ درنتیجه، اگرچه همه صندلی‌ها برای افراد بزرگ‌سال طراحی‌شده است ولی احتمالاً سرنشینان مایل نخواهند بود که مدتی طولانی را داخل خودرو بمانند و آن هم به دلیل فاصله کم سقف تا کف است.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
اما اگر تعداد سرنشینان کمتر از هفت نفر باشد، راه‌های بهتری هم هست. شما می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف وسط، فضای بسیار مناسبی را برای استراحت سرنشینان فراهم کنید. بگذارید با یک مقایسه کار شما را در تجسم فضای داخلی سانگ‌یانگ توریسمو راحت‌تر کنم. اگر شما صندلی‌های ردیف وسط و آخر را حذف کنید، ۳۰۰۰ لیتر فضای خالی در توریسمو به وجود می‌آید و جالب است بدانید که کل فضای داخلی فورد گلکسی بدون در نظر گرفتن صندلی‌هایش برابر ۲۳۳۹ لیتر است.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
سانگ‌یانگ توریسمو را وقتی می‌توان رقیبی جدی برای سایر خودروهای این رده دانست که بخواهیم در مورد فضای بزرگ و محیط داخلی خودرو بحث کنیم. اینجاست که شاید کمی از خودروهایی مثل فولکس‌واگن کاراوله و مرسدس ویتو بهتر باشد. اگر شما بخواهید هم‌قیمت با توریسمو، خودرویی در این رده بیابید، چاره‌ای جز خرید خودروی کارکرده نخواهید داشت. برای همین اندازه قدرت و فضا، شما باید خودرویی با مدل چندین سال قبل و کارکردی چندین هزار کیلومتری تهیه کنید. موضوع این است که وقتی ما بخواهیم بر اساس قیمت تصمیم‌گیری کنیم، شاید اگر منطقی باشیم به خرید خودرویی با مدلی قدیمی، اما برندی قابل‌اعتماد رضایت دهیم. مگر اینکه بخواهیم تجربه‌ای جدید را با سانگ‌یانگ توریسمو رقم بزنیم.
Ssangyong Turismo
Ssangyong Turismo
توریسمو دارای ۵ سال گارانتی بدون در نظر گرفتن کارکرد در این مدت است. اگر شما فقط به دنبال یک خودروی بزرگ و خانوادگی هستید، بدون در نظر گرفتن ظاهر خودرو و سایر موارد، انتخاب شما انتخاب ارزشمندی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    گارانتیش جالبه !!!

  2. یوسف

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    من فکر میکردم سانگ یانگ بالاخره سر عقل اومده و داره یه تحول مثبتی تو الفبای طراحیش ایجاد میکنه ولی با این طراحی فوق افتضاح مشخص شد که هنوز به روند گذشته خودش معتقده. گرچه این خودرو برای کارایی خاصی ساخته شده ولی میشد با همین کارایی و فضا طراحی بهتر و متناسب تری ارائه داد.
    سانگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره هست ولی هرگز نتونست راهی رو که دوو، هیوندای و کیا رفتن بره و تیراژ تولیدش در سال گذشته میلادی حدود 200 هزار دستگاه بود که از خیلی از خودروسازای گمنام چینی پایین تره و اگر بخواد روی این سبک طراحی و مدیریتی پافشاری بکنه هرگز نمیتونه به بازار بزرگ آمریکا که ورود بهش از اهداف سانگ یانگه دست پیدا بکنه و بعید نیست به تاریخ بپیونده.

  3. بهنام طیبی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سلیقه ها هیچ وقت مثل هم نیست.من شخصا توخودروسازان کره ای هیوندای و کیا قبول دارم

  4. AliZeus

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خلاقیت تو طراحی داخلی زده پوکونده همه چیزو!! اون تشکیلات نمایشگر سرعت و دور موتور و … چرا رفتن اون وسطا!

    1. Joker

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مثل اینکه تویوتا یاریس و پریوس رو یادت رفته!

  5. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    سانگ یانگ درگیری زیادی با طراحا داره.از این زشتتر نمیشه

    1. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      سانگ یانگ شاید خودروساز بدی نباشه ولی من اصلا طراحی هاشو دوست دارم مخصوصا چراغ های خودرو

    2. بهنام طیبی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ببخشید اشتباه تایپ شد.طراحی هاشو اصلا دوست ندارم.چراغ های جلوش که اصلا معلوم نیست فازش چیه

  6. Nima

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    مطلب تکراری بود. دقیقا با همین عکسا هم بود.

  7. Nima

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    نه ببخشید اون معرفی بود. این اولین تجربه رانندگی. متاسفم

  8. Danial

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (466 ديدگاه)

    تنها ماشین خوبی که از سانگ یانگ دیدم در بخش طراحی فقط و فقط تیولیی هست همین دیگه چیزی نمیتونم بگم فک کنم تیولی هم از دستشون در رفته خربش نکردن

  9. احسان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    من خودم رکستون رو خیلی دوست دارم تو تبریز میشه پلاک آزادش رو با90 تومن خرید ولی. ایران پلاکش 200 تومنه خیلی گرونه. تو محصولاتش. به نظرم. رکستون و تیولی از همه بهترن.

  10. احمد باقری

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی جالبی نداره، خصوصا عقبش که خیلی حالت جعبه ای پیدا کرده، ولی از یک نظر هم طراحی جعبه ای باعث میشه که سرنشینان ردیف سوم، فضای بیشتری در اختیار داشته باشن.

  11. mohammad fm

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    قسمت پشت این ماشین جعبه ایه که خیلی ماشین رو زشت کرده من موسو رو به این ترجیح میدم. ولی نمیدونم فاز نویسنده چی بود که ولوو رو با سانگ یانگ مقایسه کرد؟؟ xc90 کجا توریسمو کجا!!:(

  12. parham

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    طراحی ضعیف انگار خودرو متعلق به یک دهه پیش هست.
    به نظره من محصولات این سازنده اصلا جالب نیستند . و الکی تیوولی هم بزرگ شده و بدلیل تبلیغات و مانور روی قیمتش بیش از پیش هایپ شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا