اگر بودجهای نزدیک به ۱ میلیارد تومان داشته باشید و بخواهید یک کراساوور شهری جذاب داشته باشید و درعینحال، از خودروهای چینی که روزهبهروز به تعدادشان نیز افزوده میشود دوری کنید، گزینههای زیادی نخواهید داشت و حتما سانیانگ تیوولی را بهعنوان یکی از انتخابهای خود مدنظر قرار خواهید داد.
نسخههای دستدوم تیوولی که یک کراساوور سایز کوچک محسوب میشود، امروزه در بازه قیمتی ۸۰۰ میلیون تا ۱.۱ میلیارد تومان به فروش میرسند. این خودرو درطی چندسال گذشته به محبوبیت مناسبی دست یافته و همین مسئله باعث شده تا به رقیبی مهم برای خودروهایی چون رنو کپچر، نیسان جوک و… تبدیل شود. میدانیم که با خودرویی مهم سروکار داریم؛ بنابراین این سوال که آیا پرداخت مبلغی میلیاردی برای یک خودروی کوچک کرهای دستدوم، کاری درست به شمار میرود یا نه، ذهن هر تصمیمگیرنده یا خریداری را به خود مشغول میکند.
در ادامه قصد داریم با پرداختن به مشخصات فنی تیوولی، قیمت آن در بازار، رقبای این خودرو، مزایا و معایبش ارزش آن برای خرید را مورد بررسی قرار دهیم.
طراحی سانگ یانگ تیوولی
تیوولی را به جرئت میتوان یکی از جذابترین خودروهای گروه خود دانست؛ درحالیکه چهره برخی از رقبا مانند نیسان جوک لزوما به مذاق هر کسی خوش نمیآید، سانگیانگ تیوولی از سبک طراحی همهپسندتری بهرهمند است که خود یک امتیاز مثبت محسوب میشود. فرمپردازی جذاب سپر جلو، طراحی قانونمند بخش جانبی و چراغهای عمودی عقب، همهوهمه در هماهنگی کامل هستند و میتوانند توجه بسیاری را به خود جلب کنند.
به محظ ورود به کابین تیوولی، بخش داخلی آن به شما یادآوری میکند که با یک خودروی کرهای میانرده سروکار دارید؛ با این وجود این مسئله یک نکته منفی محسوب نمیشد و میتوان برای مدت طولانی از مالکیت آن رضایت داشت.
مشخصات فنی تیوولی
سانگیانگ تیوولی به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری (۱۶ سوپاپ) مجهز شده است که ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبهدنده ۶ سرعتی خودکار به چرخهای محور جلو منتقل میکند. با توجه به وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی این خودرو و استفاده شهری آن، این اعداد و ارقام را میتوان مناسب و کافی دانست. براساس ادعای سازنده، این کراساوور دوستداشتنی درعرض ۱۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و راننده میتواند با تداوم فشار برروی پدال گاز، نهایتا به سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
در ادامه میتوانید نگاهی دقیق به مشخصات فنی این کراساوور کوچک داشته باشید:
سازنده | سانگ یانگ |
سال ساخت | ۲۰۱۶ |
نوع موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی |
حجم موتور (cc) | ۱۵۹۷ سیسی |
محور پیشران | دیفرانسیل جلو |
قدرت (hp) | ۱۲۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه |
گشتاور (Nm) | ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور بر دقیقه |
جعبهدنده | ۶ سرعتی خودکار تیپترونیک ساخت Aisin |
شتاب اولیه (s) | حدود ۱۲ |
حداکثر سرعت (Km/h) | ۱۷۵ |
وزن (Kg) | ۱۳۰۰ |
طول/ عرض/ ارتفاع (mm) | ۴۲۰۲/ ۱۷۹۸/ ۱۵۹۰ |
فاصله محوری (mm) | ۲۶۰۰ |
مصرف سوخت شهری (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۹.۸ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۷.۲ |
مصرف سوخت خارج از شهر (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۵.۷ |
حجم باک | ۴۷ لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو ۶ |
انتشار گاز دیاکسید کربن (گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر) | ۱۶۷ |
آپشنها و امکانات تیوولی
خودروهای کرهای سالهاست که به بهرهمندی از آپشنها و امکانات متنوع شهرت یافتهاند؛ خوشبختانه تیوولی نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو به امکانات درونی و بیرونی زیر مجهز است:
تیپ | Elite: سانروف – ریل سقفی Sport: بدون سانروف – سقف دو رنگ آرمور (مونتاژ): بدون سانروف- سقف دو رنگ – کنترل سرعت در سراشیبی |
سیستمهای ایمنی | سیستم فعال ضد واژگونی سیستم پایداری الکترونیکی (ESP) سیستم کمک حرکت در سربالایی (HSA) سیستم ضدلغزش در شتابگیری (ASR) سیستم کنترل چسبندگی (TCS) کیسه هوا سرنشینان جلو و کیسههای هوای پردهای و جانبی (مجموعا ۶ عدد در ۱۰ نقطه) سیستم فعالشونده پشتسری هنگام برخورد |
ترمز | ABS EBD ترمزهای دیسکی کمک ترمز الکترونیکی (HBA) |
چندرسانهای | نمایشگر لمسی ۷ اینچی سیستم پخشکننده CD و DVD ۶ بلندگو و ۲ آمپلیفایر |
سنسورها | سنسور پارک عقب و جلو دوربین عقب سنسور برف و باران (برای برفپاککن) سنسور فشار باد تایر |
سایر آپشنها | سه حالت رانندگی: اقتصادی/ زمستان/ قدرت رینگ ۱۸ اینچی شیشههای آفتابی ردیف عقب و ضد اشعه ردیف جلو فرمان هیدرولیک با قبلیت تنظیم ارتفاع چراغ روز LED جلو و عقب مدیریت برق باتری روکش چرم صندلیها گرمکن صندلی ردیف جلو کروزکنترل ورود بدون کلید |
پیشرانه و موتور تیوولی
سانگیانگ برای این خودرو از موتوری بهینه استفاده کرده و ظاهرا با توجه به بازار هدف و نوع استفاده آن، نیازی به استفاده از توربوشارژر ندیده است. این نکته زمانی به چشم میآید که با نگاهی به سایر خودروسازان حتی چینیها، میبینیم که تقریبا همگی به استفاده از این سیستمهای کمکپیشرانه روی آوردهاند. البته این تصمیم سانگیانگ باتوجه به سایه مالکیت ماهیندرای هند بر سر آن و تمرکز این مجموعه بر کشورهای درحال توسعه، انتخابی هوشمندانه به نظر میرسد. تیوولی عملکرد بهینه خود را در مصرف ترکیبی ۷ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر و حساسیت پایین موتور به کیفیت پایین بنزین داخلی بهخوبی نشان میدهد.
همانگونه که پیشتر گفته شد، این خودرو به یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۸ اسب بخاری مجهز شده است. سازنده برای هرچه بهینهتر کردن این موتور، آن را به سیستم مکش متغیر مجهز کرده تا برحسب نیاز، مخلوط هوا و سوخت را وارد سیلندرها کند.
قیمت تیوولی
امروزه میتوان با پرداخت مبلغی از ۹۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان و بسته به تیپ خودرو موردنظر، مالک یک دستگاه تیوولی شد. درحالیکه نسخه اسپرت این خودرو در سایتهای آنلاین معامله خودرو قیمت مشخصی ندارد، تیوولی الیت در محدوده قیمت ۸۰۰ میلیون تومان به بالا به خریدوفروش میشود و از بازار دستدوم مناسبی نیز برخوردار است. در جدول زیر اما میتوانید قیمت معامله روز دیگر مدلهای سانگ یانگ تیوولی را مشاهده میکنید:
آرمور ۲۰۱۸ | ۱ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان |
آرمور (مونتاژ) ۱۳۹۹ | ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان |
تیوولی اسپشیال (مونتاژ) ۱۴۰۰ – مجهز به توربو | ۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان |
تیوولی اسپشیال (مونتاژ) ۱۴۰۱ – مجهز به توربو | ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان |
مزایا و معایب تیوولی
مزایای تیوولی
سانگ یانگ تیوولی به لطف سهولت واردات در زمان عرضه و حضور نسخههای مونتاژی، بازار خریدوفروش مناسبی دارد و از این جهت میتوان روی آن حساب باز کرد. این خودرو که بهخاطر بهرهمندی از یک موتور ۱.۶ لیتری کماستهلاک توانسته تا خود را در دل بسیاری جای دهد، با استفاده از فضاسازی مناسب برای سرنشینان و ایجاد فضای صندوق بهتر از رقبایی چون رنو کپچر، بهعنوان یکی از بهترینهای در این بخش از بازار شناخته میشود.
طراحی بیرونی چشمنواز و همهپسند تیوولی درکنار طراحی داخلی مناسب این خودرو، آن را به کراساووری دوستداشتنی بدل کرده است؛ حال این طراحی مناسب را درکنار سطح خوبی از امکانات رفاهی قرار دهید تا بیشازپیش خواهان این خودرو جمعوجور باشید.
معایب تیوولی
همانطور که انتظار میرود، هر بالا رفتنی، پایین آمدنی نیز دارد و تیوولی از این قاعده مستثنا نیست. سانگیانگ برای تجهیز این خودرو به یک موتور کماستهلاک و کممصرف، توان و قدرت موتور را فدا کرده است؛ بههمیندلیل، نمیتوان از تیوولی انتظار راندمانی هیجانانگیز و خاص را داشت. این خودرو بهدلیل افزایش ارتفاعی که بهخاطر قرارگیری در کلاس کراساوورهای سابکامپک داشته است، مجبور شده تا کیفیت و نرمی سواری را فدا کند و این مورد با بهرهوری این خودرو از رینگهای ۱۸ اینچی، بیشازپیش نیز شده است.
البته که مهندسان سانگیانگ در مدیریت فضای این خودرو خوب عمل کردهاند اما تیوولی همچنان یک خودروی کوچک شهری محسوب میشود و صندوق عقب آن با حجم ۴۲۳ لیتر، برای مسافرت یک خانواده چهارنفره چندان کافی بهنظر نمیرسد. این مورد با در نظر گرفتن طراحی نهچندان ارگونومیک این بخش بیشتر به چشم میآید.
آخرین عیبی که میتوان به تیوولی گرفت، خدمات پسازفروش نامناسب بهویژه در شهرستانهای کشور است؛ درحالیکه سایر رقبای چینی این کراساوور عملکرد بهمراتب بهتری را از خود نشان دادهاند. درست است که تیوولی رویهمرفته خودروی کماستهلاکی به شمار میآید اما این کمبود میتواند باعث نگرانی برخی از مالکان یا خریداران شود.
سانگیانگ تیوولی | |
مزایا | معایب |
بازار خریدوفروش مناسب موتور کماستهلاک امکانات رفاهی مناسب طراحی خوب | توان موتوری پایین در مقایسه با رقبا فضای بار نامناسب برای استفاده خانوادگی خدمات پسازفروش نامناسب بهویژه در شهرستانها |
رقبای تیوولی
سانگ یانگ تیوولی علیرفم بهرهوری از کیفیت و امکانات بالا، رقبای جدی در بازار امروز ایران دارد؛ از جمله این رقبا میتوان به نیسان جوک، پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر و خودروی کماقبال کیا در ایران، سول، اشاره کرد.
رنو کپچر
در میان این گروه، میتوان کپچر را جدیترین رقیب تیوولی نامید؛ چراکه خودرویی مدرن، زیبا و در کلاس خود ایمن محسوب میشود و درکنار همه این موارد، از موتوری قدرتمندتر بههمراه یک توربوشارژر استفاده میکند؛ بنابراین شتابگیری و راندمانی هیجانانگیزتر را برای سرنشینانش به همراه میآورد. البته برتری کپچر به همینجا ختم میشود چراکه مانند هر رنو میانرده یا پایینرده دیگری، در بخش امکانات، خدمات پسازفروش و کیفیت ادوات و سواری از رقبای کرهای ضعیفتر عمل میکند. برتری تیوولی اما به امکانات آن ختم نمیشود؛ همانگونه که پیشتر توضیح دادیم، موتور ۱.۶ لیتری این خودرو و جعبهدنده آن بسیار کماستهلاکتر از کپچر است.
پژو ۲۰۰۸
در سوی دیگر این میدان، پژو ۲۰۰۸ قرار دارد که درکنار بهرهمندی از طراحی داخلی مناسب، در ارائه امکانات در این بخش حرف خاصی برای گفتن ندارد؛ درحدی که حتی خبری از تودوزی چرم و سانروف نیز در این خودرو نیست. برگ برنده ۲۰۰۸، موتور ۱.۶ لیتری تروبوشارژ آن است که بهمراتب قویتر از موتور تیوولی بوده و میتواند درعرض ۹ ثانیه، پژو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. سرانجام اگر استفاده خانوادگی چندان مدنظر شما نیست، احتمالا پژو ۲۰۰۸ میتواند انتخاب بهتری برایتان باشد.
نیسان جوک
دیگر رقیب تیوولی، نیسان جوک است که درنگاه اول و تنها بخاطر ظاهرش، برخی خریداران را به خود جذب یا از خود دور میکند! جوک که در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در سه نسخه اسپرت، اسکایپک و پلاتینیوم به بازار ایران عرضه شد. از میان این سه نسخه، تنها نسخه پایه اسکایپک ازلحاظ قیمتی به تیوولی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نزدیک است و باقی نسخهها قیمتهایی بالاتر و نزدیک به نسخه آرمور مدل ۱۴۰۰ دارند. جوک اسکایپک به یک موتور ۱.۶ لیتری تنفسطبیعی مجهز شده که ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین نیسان جوک نیز عملکردی نزدیک به تیوولی دارد و نمیتوان از آن انتظار راندمانی هیجانانگیز را داشت. باوجود اینکه موتور تیوولی کمی بهینهتر از موتور جوک عمل میکند اما مصرف سوخت جوک کمی پایینتر از رقیب کره خود قرار دارد.
درنهایت باید گفت تیوولی نسبتبه جوک خودرویی مجهزتر است و کیفیت ساخت بهتری هم دارد اما خدمات پسازفروش آن کمی عقبتر از جوک قرار دارد. طراحی کابین این خودرو مانند کابین جوک کسلکننده نیست و سواری بهتری را نسبتبه جوک ارائه میکند. شاید تنها موردی که بتواند نظر یک خریدار را به سمت جوک جذب کند، تنوعطلبی و ظاهر متفاوت آن باشد.
آیا انتخاب سانگ یانگ تیوولی کار درستی است؟!
باز هم تاکید میکنیم که سانگیانگ تیوولی یک خودروی کراساوور جمعوجور محسوب میشود و نباید صرفا بهخاطر یدککشیدن نام یک شاسیبلند در زبان عموم، از آن انتظار فضای داخلی فراخ یا عملکردی خاص را داشت. مهندسان و سازندگان تیوولی باتوجه به بازار و هدف نهایی این خودرو، روی ویژگیهایی تاکید کردهاند که برای مشتریهایشان ارزش بیشتری داشته و ظاهرا در این کار موفق نیز شدهاند. تیوولی که از موتوری کماستهلاک، جعبهدنده مناسب، سواری موردقبول (معمولی) خود و امکانات درخورتوجه بهره میبرد میتواند انتخابی مناسب برای بسیاری از افرادی باشد که توان موتوری خودرو، دغدغه اصلیشان نیست و صرفا خودرویی مناسب، زیبا و کاربردی برای رفتوآمد و حتی مسافرتهایشان لازم دارند.
در سوی دیگر اگر چهره خودرو برایتان تفاوتی ندارد یا توان موتوری یکی از اولویتهای اصلی شماست و حتی استهلاک پایین، در بخش انتهایی لیست نگرانیهای شما جای دارد، بهتر است نگاهی به دیگر رقبای این خودرو چون رنو کپچر، پژو ۲۰۰۸ و حتی نیسان جوک داشته باشید چراکه احتمالا گزینههایی مناسبتر برایتان خواهند بود.
Twin H Power
۱۴ تیر ۱۴۰۱موتورش با توجه به حجم و تنفس طبیعی بودن بازدهی خیلی خوبی داره هم اسب بخار و هم گشتاور .
ماشین خوب و بی دردسری بنظر میاد
TML BN
۱۴ تیر ۱۴۰۱بله و تازه مدل های جدیدش هم اومده که توربو هست و بازده بهتری داره و واقعا میارزه نسبتا به رقبای چینی و کره های خیلی قدیمی و از کار افتاده
porsche
۱۴ تیر ۱۴۰۱رامین
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۱یک کلام ختم کلام ، یه آشغال کرهای راه نرو زشت حال به همزن !
زیاد شلوغش نکنید ، اون زمانی که اومد قیمتش با ۸۳ میلیون شروع شد چون سدانهای کوچک و بزرگ کرهایها رفته بودند بالای ۱۰۰ میلیون و با این روش که کرهایه و از چینی بهتره ، مردم هجوم بردن برای ثبتنامش ، تا دیدن با این قیمت خوب دارند میفروشند ، اومدن قیمت را بردن بالای ۱۰۰ میلیون اما یه حیله به کار بردن و آن هم روشهای فروش اقساطی با مدلهای متفاوت و بدونبهره بود اما مشکل وقتی خودشو نشون داد که بعد از ۱۲ ماه که قرار بود تحویل بدهند چیزی تحویل ندادند و خودروها هم گرون شده بود و اون وقت بود که مردم با بدبختی یا صبر کردن که حاصلش شد مابِتفاوت چند صد میلیونی یا لِفت دادند که حاصلش شد خرید پراید ۱۲۰ میلیون و خداروشکر هم کردند که پولشون سوخت نشد بره هوا !
تیوولی فقط به درد یه خانوم دکتر میخوره بره مطب آمپول بزنه برگرده خونش چون بهتر از اسنپگرفتن هستش و لاغیر !
صادق
۱۵ تیر ۱۴۰۱دیر تحویل دادن یا قیمتش رفت بالا ، اینها هم شد دلیل. اتفاقا” خیلی عالی این
خودرو تحلیل شده و جای تشکر دارد
Twin H Power
۱۵ تیر ۱۴۰۱ماشین خوبیه :)
Carlover
۱۴ تیر ۱۴۰۱چه کابین قشنگی داره
حسن رزاقی نسل جدیدترش رو تست کرده بود خیلی تعریف میکرد ازش،اگه اشتباه نکنم موتورش هم توربو بود،تقریبا هیچ نقصی نداشت.خودم تا حالا سوار نشدم
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۱حسن رزاقی ؟!
همون پسر خوشخنده تُپُله که پول میگیره تعریف میکنه ؟!
روی ژیان 2cv هم توربو بگذاری ، جذاب میشه !
چطوریه که تا چند سال پیش همین حسن جان رزاقی به چینیها و کرهایهایی همچون سانگیانگ نگاه هم نمیکرد اما حالا از طرف شرکتها ماشین مفتی میگیره ، پول میگیره ، سفر هم میره ، حال میکنه ، بعد انتظار داری چی بگه ، بگه مثلاً خوب نیست نخرید !
اونی که ماشین شناس باشه میدونه جایگزینهای این قیمتی حتی ارزانتر ، صد هیچ شرف دارند با این لگن ورشکستهی کرهای ! مثل پژو ۲۰۰۸ و …. !
آروین
۲۴ آبان ۱۴۰۱هروقت رفتی ۲۰۰۸ خریدی و فهمیدی با موتور توربو و بنزین بیکیفیت چه سرطانی میتونه برات باشه، معنی این لگن کم استهلاک رو میفهمی…
برای سواری یکم خشک هم میتونید سایز تایر رو یه درجه بالا ببرید یا رینگ رو کوچیکتر کنید واقعا کمک میکنه
در باقی بخشها هم هیچ مشکلی نسبت به رقباش نداره که شاید بهترم باشه
ابوالفضل
۱۴ تیر ۱۴۰۱دوست داشتنیه سال 97 قیمتشون 130تومن بود ولی الان خیلی قیمتا بالاس خدالعنت کنه باعث وبانیشو که میدونید کیه
دکتر
۱۴ تیر ۱۴۰۱صفرشو خریدم ۹۲ تومن😃 ماشین بی دردسریه،نمونه های دو دیفرانسیل هم ب تعداد محدود وجود داره اگه اشتباه نکنم
حسین
۱۴ تیر ۱۴۰۱خوب خریدی،الان نزدیک به ۱ میلیارده.
JDM lover
۱۴ تیر ۱۴۰۱خرید خودرو از شرکتی که اینده اش مشخص نیست و ورشکسته شده فک نکنم کار درستی باشه
ولی ماشین خوبیه و با توجه به تنفس طبیعی بودن خرج پایینی داره و با بنزین ایران سازگاره نسبتا
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۱مثل میتسوبیشی
امین
۱۴ تیر ۱۴۰۱واقعا ماشین خوبیه.شرف داره به چینی ها
NAVID۰۰۹۸
۱۵ تیر ۱۴۰۱آهاااا
دقیقاً زدی تو خال !
میخواستم همین رو بخونم که شما نوشتی ( واقعاً پاشین خوبیه.شرفداره به چینیها ) !
حالا چینیها چی هستن که این بخواد به اون شرف داشته باشه !
اما نکته به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن هست ، پس نگویید ماشین خوبیه ، بگویید برای رفع حاجت بَدَک نیست و تمام !
Ali
۱۴ تیر ۱۴۰۱بادورود،بنده این خودرروراداشتم،چهارسال داشتم،تنهاعیبی که خودم باآن موجه شدم،باک کوچک آن است،که بایدبرای یک مسافت کوتاه چندین باربنزین بزنی،ثانیامصرف نسبتابالای آن بخصوص درشهر،خشک بودن وسیستم تعلیق نا مناسب،استهلاک لنت ترمز،وهزینه های سرویس سرسام آور.درمقابل آبشن های زیادی دارد،سرپیچها نگران لیزخوردن وواژگون شدن خودرونیستی،اتومبیل قابل اعتمادی است.درهنگام رانندگی برجاده مسلطی،خودروی باکلاسی است.اماانتظاریک خودروی نرم وراحت دررانندگی رانبایدانتظارداشت.
Phonix
۱۴ تیر ۱۴۰۱چون یکم بدیشو گفتی آماده حمله دوستان ترول باش
محمد
۱۴ تیر ۱۴۰۱حاجی تو خودت از همه ترول تری دو روزه اومدی راجب همه چی اظهار نظر کردی
porsche
۱۴ تیر ۱۴۰۱بله من ترولم امید وارم شما هیچ وقت ترول نشی و نباشی
کلا هم دو روزه با صنعت خودرو اشنا شدم
phonix
۱۵ تیر ۱۴۰۱قبل از اینکه هم کارگاه بشی بگم که من phonix هستم اکانت دسکتاپ رو هم اسمشو کردم phonix که دیگه ناراحت نشی تا الان یه ده بار هم گفتم فکر کنم
پدرام
۱۴ تیر ۱۴۰۱5 سال پیش 90 میلیون بود یکی از دوستان می خواست بخره بخاطر قیمت بالاش پیشمان شد اگه می دونست چند سال بعد در این خراب شده قراره بشه 1 میلیارد حتما می خرید
پدرام
۱۴ تیر ۱۴۰۱به نظرم کسی که می تونه 1 میلیارد و 200 بده بابت این یکم دیگه بذاره رو پولش نسخه اسپیشیال رو بخره هم قوی تر شده هم شتابش خیلی بهتره البته یکم نگهداری اش سخت تر میشه اما ارزششو داره
پدرام
۱۴ تیر ۱۴۰۱فقط این تیکه که نوشتید : مانند هر رنو میانرده یا پایینرده دیگری، در بخش امکانات، خدمات پسازفروش و کیفیت ادوات و سواری از رقبای کرهای ضعیفتر عمل میکند. همیشه ما بالعکسش رو شنیده بودیم حالا بخش امکانات درست اما کیفیت و سواری رو نمیشه ضعیف تر از کره ای ها دونست برای نمونه فلوئنس که رقیب الانترا هست سواری اش نرم تره کیفیتش هم در حد همونه
آرم@ن
۱۴ تیر ۱۴۰۱برعکسش مگر اینکه از خود مدیرعامل رنو یا امانوئل مکرون شنیده باشی! چون فروش و محبوبیت ده برابری کره ای ها تو ایران( چه مناطق ازاد چه ملی) و فروش خیلی پایین رنو نسبت به کره ای ها،تو بحث جوایز و بررسی های مجلات و جی دی پاور هم که با اختلاف عقب تر هستن!
Phonix
۱۴ تیر ۱۴۰۱اره داش رنو آشغاله پژو اشغاله و اصلا خاک تو سر فرانسه
زنده باد کره
Carlover
۱۴ تیر ۱۴۰۱باز هم حضور کسی که با فضای مجازی ۴۰۵ و منبع آب رو تبدیل میکنه به جی ۸۰ و الهام!
داداش فعلا که دوتا اکانتت لو رفت تو همین چند روز اول،چند روزه خواب و خوراک نداری از صبح تا شب حرص میخوری سر کره،این مطلبو از اول تا اخر هرکی چیزی گفته ریپلای کردی ولی بازم باعث نمیشه آروم بشی
اول یاد بگیر با اکانت خودت بیا دوم یادبگیر مرد باید جرات داشته باشه،درسته یه سری لاف زدی و فکر نمیکردی همشهری تو پدال باشه که بیاد واست اما حالا که همشهری هست حداقل جرات میکردی ثابت کنی اون لاف هارو! الهام منتظرم 🤣شهرک هم هستم 🤣 #نه_به_لاف_و_حرص
porsche
۱۴ تیر ۱۴۰۱اخر هم یاد اور می شم من همون موقع یبار ادرس خونه رو وبرات فرستادم خودت نیومدی الان هم منتظرم نگو ندیدی که باورم نمیشه:)
ضمن اینکه اهواز یه شهر بزرگه و پر ادم اتفاقا یه جامعه عشق ماشین هم داره که خیلی فعالن مطمئن باش بیشتر از من و تو ( اگه واقعا اهوازی باشی) از اهواز ادم اینجا هست
یه طوری میگی هرکی ندونه فکر میکنه اهوازیا نمیدونن اینترنت چیه بچه جون
phonix
۱۴ تیر ۱۴۰۱راستی یادم اومد بگم من قبل جنسیس مگان داشتم مشکل سوپاپ پیدا کرد درستش کردم فروختمش
الان فشار میخوری یا باید برات ثابت کنم مگان داشتم
آروین
۲۴ آبان ۱۴۰۱کسی به پژو و رنو توهین نکرده و نمیکنه
وقتی متوجه حساسیت موتور این ماشینها نسبت به بنزین داخلی نیستی فکر میکنی دارن به پژو و رنو توهین میکنن
genius
۱۵ تیر ۱۴۰۱صفرش سال 1395 تو روزنامه فقط 870 میلیون ریال آگهی شده بود! الآن کارکردش 10000 میلیون ریال!باریکلا
مهران
۱۵ تیر ۱۴۰۱نزدیک به ۳ سال شده که خریدمش
از نظر امکانات واقعا عالی
کیفیت متریال عالی
استهلاک واقعا پایین فقط روغن و فیلتراشو و لنت عوض کردم
درسته شتابش به چینی های توربو دار نمیرسه ولی اونا با ۲ بار گاز دادن هزینه ای روی دستت میذارن که از فشار دادن پدال گاز پشیمون میشی
تنها عیبی که تیوولی از نظر کسی که ۵۰۰۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کرده باهاش داشتم فاق لاستیکش بود که ۴۵ بود که با ۴ حلقه لاستیک فاق ۵۵ ماشین واقعا نرم شد
در کل خیلی به درد مسافرت میخوره چون خسته نمیشی باهاش و مصرفش توی جاده انقدر کم هست که ادم حس میکنه هوا میسوزونه
از نظر امکانات واقعا از جوک اسکای پک که فقط اسم ژاپنی بودن یدک میکشه بهتره و چیزی از نظر اپشن کم نداره