سانگ یانگ

آیندهٔ سانگ‌یانگ چه خواهد شد؟

سانگ‌یانگ سال گذشته پس از عدم توانایی در بازپرداخت وام ۶۰ میلیارد وونی (۵۳ میلیون دلاری) خود، درخواست تعیین مدیر تصفیه کرد. به دلیل این ناکامی‌ها و مشکلات این شرکت کره‌ای، ماهیندرا قید آن‌را زده و به دنبال یک سرمایه‌گذار برای خرید کل یا بخشی از سهام خود در سانگ‌یانگ است. با توجه به مشکلات بزرگ سانگ‌یانگ، مشخص نبود کسی علاقه به خرید سهام آن خواهد داشت یا نه اما بااین‌حال به نظر می‌رسد یک سرمایه‌گذار به این شرکت ورشکستهٔ کره‌ای ابراز علاقه کرده است. به گزارش اتونیوز، هولدینگ خودروی آمریکایی HAAH به دنبال خرید سهام سانگ‌یانگ است اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است.

فعلاً جزئیات این معامله مشخص نیست اما گزارش‌ها حاکی از آن است که HAAH قصد سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری در این شرکت کره‌ای دارد. بااین‌حال وقتی از سخنگوی HAAH در مورد علاقهٔ این هولدینگ به سانگ‌یانگ سؤال شد در پاسخ گفته است:

ما همچنان در مورد چندین فرصت تجاری در آسیا بحث می‌کنیم و در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد این بحث‌ها اظهارنظر کنیم زیرا هنوز محرمانه هستند

به همین دلیل، فعلاً مشخص نیست که آیا HAAH واقعاً به دنبال خرید سهام سانگ‌یانگ هست یا نه. بااین‌حال، این شرکت سال‌ها است که به دنبال فروش خودروهای چینی در بازار ایالات‌متحده است. در سال ۲۰۱۸ این شرکت اعلام کرد که قصد فروش محصولات زوتی را در آمریکا دارد و این خودروهای چینی در سه‌ماههٔ چهار سال ۲۰۲۰ راهی بازار ایالات‌متحده خواهند شد. البته مطمئناً این اتفاق رخ نداده و گفته می‌شود رابطهٔ این دو شرکت قطع شده است.

اما HAAH تسلیم نشد و سال گذشته اعلام کرده که می‌خواهد چری اکسید TXL را تحت نام وانتاس در آمریکا عرضه کند. چند ماه بعد نیز این هولدینگ خبر از ایجاد برند جدید تی‌گو داد که قرار است محصولاتی بر اساس پلت‌فرم T1X چری تولید کرده و آن‌ها از اواخر سال ۲۰۲۲ روانهٔ بازار ایالات‌متحده کند. ازآنجایی‌که HAAH هنوز محل تولید این خودروها را اعلام نکرده، به نظر می‌رسد ابراز علاقهٔ آن به خرید سانگ‌یانگ برای همین کار باشد. این خرید یک مزیت دیگر هم به دنبال خواهد داشت زیرا ایالات‌متحده و کره جنوبی توافق‌نامهٔ تجارت آزاد دارند و این موجب می‌شود HAAH از تعرفه‌های شدید واردات خودرو از چین به آمریکا مصون بماند. البته همان‌طور که گفته شد، فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست و آیندهٔ سانگ‌یانگ همچنان مبهم خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    بهتره بگیم آینده کیا هیوندای سامسونگ چه میشود ؟!!!

    سانگ‌یانگ که از همون اولش هم مشخص بود چه به سرش می‌آید با این خرچنگ‌غورباقه‌هایی که میداد بیرون ??‍♂️

    موافقم 28
    مخالفم 33
    1. عاشق پدال

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (259 ديدگاه)

      سانگ یانگ تیولی خودم سوار شدم رانندگی کردم. یه ماشین عالیه.
      یکی از برندهایی که خیلی خیلی خوشنامه….

      به مبلغ دقت کنین. کلا ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه میخواد. خرید کل سهامشم همینقدره حدودا. بعد سایپا لیسانس و صفر و تا صد یه موتور سه سیلندر از یه شرکت اتریشی میگیره میشه ۳۲۰ میلیون دلار.

      سانگ یانگ کیفیتشم عالیه…

      موافقم 43
      مخالفم 16
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        کاربر عاشق پدال

        مالکیت سانگ‌یانگ‌ها را نداشتم اما تجربه‌ی سواری با تمام مدل‌هایش را دارم به به جدیت و به جرئت میگم بدترین سواری را تیوولی و بهترینش را رِکستون داره که سواریش حتی از موهاوی و وراکروز و صدای موتورش هم جذاب‌تره !

        ارسلان جان
        دقیقاً شانس آوردی که میتسوبیشی و سانگ‌یانگ نخریدی که درسته قیمت تمام خودروها بالا رفته اما ارزش افزوده‌ی این دو شرکت پائینتر هست نصبت به باقی وارداتی‌ها !

        مبارکتون باشه ، یه زمانی مدل ۲۰۱۷ نیسان ایکس‌تریل بود با شرایط عالی و تحویل فوری حدود ۱۹۸ میلیون اگر اشتباه نکنم و یه تست سواری و بررسی هم کردم و به شدت در سواری و نرمی بهتر از تمام رقبا هست ، اما در تمام کراس‌اوورهای وارداتی بیشترین شتاب و لذت فرمان‌پذیری برای راو۴ هست که انگاری پشت فرمان یک هاچبک نشسته‌اید اما سواری ایکس‌تریل و راحتی آن را نداره !

        مبارکتان باشه ، فکر کنم برای شما نیوفیس باشه که بسیار زیباتر هم هست !

        لوکس‌ترین کراس‌اوور و کُندترین برای سورنتو هست که گریه‌ی راننده را در سبقت در میاره !

        تیگوان هم مشتری خاص خودش را داره و بسیار از بقیه متفاوته و وقتی داخلش میشینید ، انگاری داخل سدان نشسته‌اید !

        سانتافه هم که رند بازاره اما جواد و جیر‌جیر داخل اتاق !
        اوتلندر هم سواری خیلی خوبی داره ولی قیافش روی مخه و بازار بدی هم داره !

        کولئوس هم مواد و متریال داخلیش فیک و روی مخ به نظر میرسه اما بازار و قیافه‌ی خوبی داره و قیمتش هم تقریباً نسبت به باقی رقبا مناسب‌تر هست !

        خودم به شخصه اگر گیربکس ایکس‌تریل را تیپ‌ترونیک میکردند ، خریدارش بودم و حتی به تویوتا ترجیهش میدادم !

        یه چیز جالب در نیسان ایکس‌تریل ، نشیمنگاه صندلی عقب هست که باعث میشه مسافرها بلندتر از صندلی جلو دید داشته باشند و احساس خستگی نکنند !

        ای کاش روزی واردات باز بشه و نیسان از گیربکس cvt بکشه بیرون ، اون زمان من جزو اولین خریدارانش هستم !
        خودروهای نیسان یه دیسیپلین خاصی دارند و سواری خودروهایش همیشه بالاتر از تویوتا و هوندا بوده و پائین‌تر از لکسوس ، اما یه مشکلی که داره ، قیمت بالای لوازم و قطعاتش هست اما نمونه‌ی تقلبی ندارند و اکثراً اورجینال و بسیار باکیفیت هستند !

        این وسط سورنتو فنا و نابود شد با این موتور مضخرف ۲/۴ که اگر ۶سیلندرش وارد میشد ، بهترین در کلاس خودش بود ، دوست دارم پشت تک تک این خودروها نشسته باشید که بدانید چقدر با هم فرق میکنند و بدترینش سورنتو هست اما جالبه که گران‌ترینش هم سورنتو هست که دلال مَسَبب این مسخره‌بازیست !

        موافقم 11
        مخالفم 3
      2. Muty

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        دوست عزیز عاشق پدال
        شما بیشتر دقت کن
        در متن اشاره شده HAAH میخواد 250 میلیون دلار اونجا سرمایه گذاری کنه ! نگفته که ارزش کل سانگ یانگ و تشکیلاتش 250 میلیون دلاره که ، شما میگی 250 تا فقط میخواد و سریع مقایسه اش میکنی با اون عمل ننگین سایپا.

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. عاشق پدال

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (259 ديدگاه)

          یکی از پر سر صداترین خریدای دنیای خودرو ولوو بود یادمه یک و نیم میلیارد دلار فروختنش. سانگ یانگ حدودا هیمنقدره.

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. ارسلان

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      نوید سنگ یانگ اکتیون 2012 رو یادته ؟؟ من وقتی توی خیابون اون موقع از نزدیک دیدمش گفتم این چیههههه دیگه !!
      وقتی افتاد دست ماهیندرا طراحی هاش بهتر شد من خودم یه زمانی اخرای 96 میخواستم سنگ یانگ جی فور رو بخرم چون تنها افرودر صفر فول سایز اون زمان بود و کلیپ بررسی ش رو هم دیده بودم قابلیت هاش خوب بود طراحی داخلیش هم خوب بود ولی اینقد لحظه ای قیمتا بالا میرفت که پشیمون شدم بعد خواستم لنسر 2018 بخرم اونم قیمتش لحظه ای الکی رفت بالا که ارزش خرید با اون قیمت نداشت من اون لحظه فک میکردم قیمتا هیجانی هست و اگه بخری بعد که افت کنه پشیمون میشی اما داستان جوره دیگه ای شد اخرش هم بین راوفور 2018 و ایکس تریل 2018 گیر کردم ولی اخرش ایکس تریل برداشتم

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. کوروش

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        با سلام و احترام ، من هم سال ۹۸ یک نیسان ایکس تریل سفید صدفی فول شرکتی
        خریدم ، ولی موقع فروختن ، بعد از چند ماه ، به غلط کردن افتادم تا کلی زیره قیمت
        فروش بره .

        موافقم 17
        مخالفم 5
        1. ارسلان

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          والا نیسان ایکس تریل به دلیل اپشن های خیلی زیاد مثله رادار بین خطوط تابلو خوان سقف پانوراما و سیستم 4×4 هوشمند و هشدار خطر بروز تصادف ترمز هوشمند و کلی اپشن دیگه همچنین سواری خیلی نرمی که داره خیلی طرفدار داره توی این اشفته بازار هم فروش ماشینی که هم دوام خوبی داره هم امکانات خوب منطقی نیست حالا چرا یه نفر باید ماشین بدون مشکلش رو بفروشه من درک نمیکنم ولی حتما توی شهر شما زیاد شناخته شده نبوده البته دلیل انتخاب من سورای نرم تر نسبت به راوفور بود چون از سواری خشک توی شاسی بلند بدم میاد مصرف سوخت ش هم کمی بهتر از راوفور هست

          موافقم 14
          مخالفم 4
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          کوروش جان

          بله ، درست میفرمائید !
          اما این را دلیلی برای بد بودن نیسان نَدانید !
          بازار ایران دست خودروشناسان نیست ، دست دلالان و مافیا هست !

          بازار ایران دست دو گروه ( کیا هیوندای – تویوتا ) افتاده با مافیایی یکسان مثل خانواده‌ی گرامیان و ناصح و … !

          متاسفانه ایکس‌تریل و کلاً نیسان جَماعت ( به غیر از ماکسیما ) بازار بدی داره و هنگام فروشش باید صبر و حوصله به خرج بدین که حقیقتاً دلیلش را نمیفهمم به جز گیربکس cvt مضخرفشان !

          کلاً چون بازار خودرو در ایران سرمایه‌ای به حساب میاد ، اگر میخواهید مطابق میل دلال خودرو سوار شوید و زیاد خودرو عوض میکنید ، باید دو اصولی را رعایت کنید :
          ۱ – یا حتماً خودروی سفید یا نهایت مشکی رنگ فابریک بخرید ( چقدر بدبختیم ) !

          ۲ – یا خودروهای رُند بازار مثل اکثر کره‌ای‌ها و یا معدود ژاپنی‌هایی مثل کمری یا راو۴ یا لندکروز ، پرادو ، کرولا بخرید ، در غیر این صورت محکوم به صبر صبر صبر هستید !

          ایران ، تا بازارش آزاد نباشه ، وضع همینه که همینه که همینه !

          به شخصه ، با تمام علاقم نسبت به هایلوکس ، هیچگاه نتوانستم قیمت بالایش را درک کنم و حتی اگر بهترین پیکاپ وارداتی هم باشه که هست ، اما قیمتش را تحت هیچ شرایطی حتی در این گرانی هم درک نمیکنم و خیلی مسخره هست بازار تویوتا هایلوکس !

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. مهدی موتور

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1237 ديدگاه)

        اقا این ماشین رو پروفایلت مازراتی الفیریه؟

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. ارسلان

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          سلام
          نه داداش این یه کانسپت از یه استارت آپ هست که 2019 شروع کرد و من از طراحی ش خوشم اومد اما فک کنم بخاطر کرونا و زمین خوردن و نتونستن تولید کنن یهو پیداش کردم بعدا پیج شون گم کردم هر چی گشتم دیگه پیداش نکردم فقط چند تا عکس ذخیره شده ازش موند که گوگل کردنش هم نتیجه ای نداشت

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. ارسلان

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          مهدی موتور
          عکس رو برات اپلود کردم ولی رفت در انتظار تایید در اندازه بزرگ ببینی با مازراتی الفیری کاملا فرق داره
          http://www.upsara.com/images/b108777_.jpg

          موافقم 7
          مخالفم 5
    3. Amirreza

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      آقا نوید داری بزرگنمایی میکنی ، چون واقعا کره ای ها انقدم بد نیستن ، ایمنیشون ۵ ستارس و بالاخره کاندید خودروی سال میشن و …… درسته که در حد تویوتا و نیسان نیستن ولی خیلی هم بد نیستن راستش من ماشینای کره ای رو یه لول بالاتر از فرانسوی ها میبینم

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. MOHAMMAD.n.r

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        از نظر فنی کره ای ها کم خرج تر از فرانسوی ها هستن ولی یکی دو سالی هست که طراحی فرانسوی ها خیلی خوب و جذاب شده و بر عکس طراحی هیوندا بدتر شده(طراحی کیا هنوز خوبه)

        موافقم 12
        1. Amirreza

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          درسته ولی طراحی مقیاس اصلی نیست

          موافقم 3
          مخالفم 3
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        Amirreza جان
        بله
        من هم با شما موافقم ، ایمنی خودروهای کره‌ای عالیه و این را ثابت کرده‌اند و خودم بارها شاهد تصادفات وحشتناک و سالمی سرنشینان بودم !
        اما هیچگاه با سواری مضخرف و مصنوعیشون کنار نیومدم و هیچگاه نمیتونم با کیفیت پائین متریال داخلیشون کنار بیام !
        البته استثناهایی داشتند ، مثل سوناتا nf که حقیقتاً عالی بوده یا i30 که خیلی هاچبک خوب و سَرکِشی هست و موتور ۲۰۰۰ cc سرحالی داره !

        فرانسوی‌ها ، کدام منظورتان هست ، اگر این‌هایی که ایرانیزه و چینی شده‌اند که هیچی ، اصلاً بیخیالشون باش ، اما اگر فرانسوی‌هایی همچون پژو ۲۰۰۸ منظورتان هست که موافق شما نیستم و در کلاس خودش این خودرو عالی عمل کرده و فقط دوست دارم یکبار پشت فرمانش بنشینید تا متوجه عملکرد خوب و منتاژ خوب و متریال عالی این خودرو نسبت به کره‌ای‌ها بشوید !

        فرانسوی‌ها حتی در قدیمی‌ها هم بهتر از کره‌ای‌ها هستند ، مثل فلوئنس یا سفران که درسته قیافه ندارند اما اینقدر سواری دلچسبی دارند که تا تجربه نکنید باورتان نمیشود !

        اما خب این بازار ایران باعث میشه آدم باب میلش خودرو سوار نشه و یه چیزی مثل کره‌ای بخریم که خوش‌فروش باشه و نه خوش‌رِکاب !

        نمیگم کره‌ای‌ها بد هستند ، کره‌ای‌ها بسیار زیبا و کارآمد هستند ، اما در بحث سواری و رانندگی و کیفیت متریال به هیچ یک از رقبای ژاپنی و حتی فرانسوی‌های جدید نمیرسند !

        البته در بحث فنی و موتوری ، کره‌ای‌ها بسیار قویتر از فرانسوی‌ها هستند و فرانسوی‌ها به مانند چینی‌ها یک موتور گرفتند دستشان و با بازی توربو مدام قدرت را کم و زیاد میکنند و مثلاً به طور نمادین رقیب میسازند برای خودشان ، مسخره‌های خاک‌بر‌سر ، شورش را با ۱/۶ لیتری در آورده‌اند !

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. Amirreza

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          خودم سوناتا nf داشتم تا پارسال برای همین بعضی وقتا از کره ای ها دفاع میکنم چون خیلی سوناتاعه رو دوست داشتم ، شتابش خوب بود ، نرمی خوبی داشت و ……. نزدیک ۶ سال داشتمش و سر ۱۹۰ هزارتا خریده بودمش ( مدل ۲۰۰۹ ) و سر ۳۰۰ تا فروختمش ولی واقعا ماشین خوبی بود البته خودم هم قبول دارم که سواری بعضی ماشیناشون مثل وای اف و توسان ۲۰۱۴ و اسپورتیج ۲۰۱۴ و چند مدل دیگه ولی به قول شما استثناهایی مثل جنسیس و آزرا ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ و موهاوی و وراکروز و چند مدل دیگه هم هست ، البته خودم بعد سوناتا ان افی اه داشتم الان یه جنسیس ۲۰۱۲ دارم که خیلی ماشین خوبیه و داخلش حس لوکس بودن به آدم میده و نرمه ، موتورشم خب خودتون میدونید که قدرتمنده ، آقا نوید خیلی خوب بود که تفسیر شمارو شنیدم البته به نظر من متریال کره ای ها از فرانسوی ها بهتره چون زن داداش خودم یه تالیسمان داشتن و کیفیت متریالش به نظرم چیز خاصی نیومد البته نظرات هر کسی با شخص دیگه ای متفاوته ، با تشکر امیدوارم هر کی بتونه هر ماشینی رو دوست داشته باشه بخره

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. عاشق پدال

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (254 ديدگاه)

        نویده دیگه.
        پول ماشین چینی میخواد بده ولی کیفیت تویوتا بگیره. وقتیم که نمیگیره میاد نق میزنه.
        تیولی خودم سوار شدم نسبت به هزینه بهترین انتخابه. با این قیمت بهترین بهترین انتخابه.

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. عاشق پدال

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (254 ديدگاه)

          اینو از خودم نمیگما. یه گالری یه جایی از تهران میشناسم. ایشون میگفت. بهترین انتخاب تو بازار ایران سانگ یانگه.
          فکر نکنین من سانگ یانگ وارد میکنما. خخخخخ

  2. کوروش

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    با سلام و احترام ، غول های دولتی خودروسازی ایران ؛ شرکت ایران خودرو
    و سایپا ، ایدرو پا پیش بزارن و سهامش را از جیب ملت بخرن ، بلکه از
    فقر تکنولوژی و سونامی ویرانگر خودرهای بی کیفیت اژدهای زرد ، چین ، ما
    را نجات دهند.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  3. mahan

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    درسته هیچ علاقه ای به سانگ یانگ ندارم ولی اواخرش بجز تیوولی که شبیه چینی ها بود داشت خوب شروع می کرد ولی خب گند های طراحی که اوایل زد باعث شد از چشم ها بیفته و اولین گام غلطش تولید کردن خودرو های شبیه مرسدس بنز بود که بیشتر باعث می شد خودرو ها زشت تر بنظر برسن و همیشه نسبت به طرح های روز یک دهه عقب تر باشند.دور از انتظار نبود همچین روزی.ولی حالا باید ببینیم بعدش چی میشه

    موافقم 18
  4. Aryan kia

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    این ماشین یه طراح خوب نیاز داره مثلا الان رکستون چرا باید اینقد چرخاش کوچیک باشه انگار چرخو از تیوولی کنده رو رکستون نصب گروه

    موافقم 12
  5. Ramin

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    احتمالا چینی ها میرن میخرنش…
    به همین سادگی.
    چینی ها اراده کنن کل صنعت خودرو سازی جهانو میخرن ! حتی تسلا رو !

    ولی احتمال اینکه بی افته دست چینی ها بالاس…

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. mahan

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2309 ديدگاه)

      چینی ها اراده کنند چی به تو میرسه
      وقتی همه زندگیت میشه یک چانگان.من ۳ سال عمرمو گذاشتم تو پدال تبلیغش.من میدونم اون برام ماشین نمیشه.میدونم بعد مسافتی دیگه راه نمیره ولی من الان دلللللللللللمممم پر میکشه واسه یک بار دیگه بتونم بفروشمش.
      ?????

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Ramin

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        ???
        بنز میباخ سوار میشی که اینو میگی ؟ اصلا خودت چی سوار میشی که داری منو مسخره میکنی ؟ همه ماشینامون اینه دیگه !
        شما تو ایران دوج دیمن سوار میشی ؟ همیچین اینو میگی انگار خودش چی داره.

        راستی خریدار هم هست. 360 میلیون دست به نقد ! دلم نمیاد بدمش. منتظر انشا الله جدیدهاش بیاد اون موقع ! فعلا تحریم هستو واردات هم دست پا شکسته هستش. همینو شکر نعمت میکنم.

        بار ها شکر نعمت کردم هعی پله پله خودروی که داشتم ارتقا پیدا کرده.
        کفر نعمت میکنید بعد میگید چرا سوار پراید هستیم… خب وقتی کفر نعمت میکنی نباید توقع چیز خیلی خفنی باشه. هرچی داری بگو خدایا شکر.

        شکر نعمت ، نعمتت افزون کند /// کفر نعمت ، از کفت بیرون کند

        اینقدر گفتید چینی اه اه همون ها هم نمیتونید بخرید. چون کفر نعمت کردید.

        موافقم 5
        مخالفم 12
        1. mahan

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2309 ديدگاه)

          رامین جان من عذر خواهی می کنم.قصد مسخره کردن خودرویی رو نداشتم منظورم برند چانگان بود.انشالله هونتنگشو بگیری همون سدان کشیده. این سوال رو از من میپرسی زشته هرکی میپرسه من جواب میدم بعد دوستان جبهه گیری می کنند.من خیلی چیزا سوار میشم ما خانوادگی ماشینامون از هم جدا نیست ولی ماشینی که با پول خودم خریدم x4 , لندکروز 2013 با موتور کمیاب 5.7 هستش 730 فروختم. وگرنه بنز s500 و x3 و e250 هم هست.ولی اینا مهم نیست ازینا بالاتر نشستم اینا دیگه تو بازار جهانی قیمتی ندارند.تو روسیه ماشین هایی داشتم که دلم براشون تنگ میشه.پرایدسوارم نیستم در ضمن زشته شاید یکی پراید داشته باشه تو جمع ناراحت بشه جناب چانگان سوار!
          شکر خوبه ولی تلاش رو بیشتر از شکر قبول دارم بیشتر تلاش کن رفیق انشالله بهترین هارو میخری.ما کفر نعمت نمی کنیم تلاش می کنیم چیزای خفن بقیه برامون عادی میشه.شما هم بهتر تلاش کنید به همراه شکرتون تا ماشین 3600ی سوار بشید

          موافقم 6
          مخالفم 8
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    سانگ یانگ کلا شرکت مزخرفی بود،…

    موافقم 10
    مخالفم 8
  7. Amirreza

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    سانگ یانگ تکلیفش معلوم بود چون حتی در بازار داخلی کره هم کسی بجای هیوندای و کیا تقریبا نمیرفت سانگ بخره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. محمد مختاری آذر

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    سانگ یانگ تلاش خوبی کرده بود ولی عرضه مدل کم و نه زیاد خوب مثل رقبا عقب افتاد
    ولی اگر هم احیا بشه باید خودرو های بیشتر و خیلی خوب طراحی کنه

  9. علی آقا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (585 ديدگاه)

    تیوولی‌هامون رو بفروشیم یا نگه داریم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا