همهی افراد نه توانایی مالی خرید لندروور دیفندر جدید را دارند و نه همه آن را میخواهند. این همان چیزی است که سانگ یانگ امیدوار است. جدیدترین نسل رکستون شاید فاقد پیشینه و جذابیتهای بصری دیفندر جدید باشد اما وقتی بحث ارزش و قیمت شود هیچ شکی در جذابیتهای آن وجود نخواهد داشت.
شما با بیش از ۵ هزار پوند قیمت کمتر نسبت به ارزانترین نسخه دیفندر ۱۱۰ جدید شما میتوانید یک دستگاه سانگ یانگ رکستون اولتیمیت کاملاً فول را خریداری کنید. این خودرو دارای گارانتی ۷ ساله و همچنین شرایط لیزینگی بدون بهره در نسخه بهروز شده ۲۰۲۰ میباشد.
تغییرات ظاهری این خودرو به نصب جلوپنجره جدید محدود شده است. اگرچه این تغییری هوشمندانه بوده اما باعث شده رکستون لوکستر حس شود. البته همانگونه که گفته شد تغییرات چندانی نسبت به مدل سال پیش رخ نداده است.
فرمان خودرو نیز دوباره کالیبره شده و در فنرها و دامپرها نیز تغییراتی رخ داده است. علاوه بر اینها باید به رینگ و لاستیکهای جدید هم اشاره کنیم. سواری خودرو نسبت به قبل بهبود یافته اما انتظار دینامیکی فوقالعاده را نداشته باشید.
شاسی نردبانی رکستون بیشتر مناسب آفرود است تا جاده و خودرو حتی با استفاده از کوچکترین رینگ و لاستیکها نیز ذات خشن خود را نشان میدهد. رکستون ناراحت نیست اما در دستاندازها شما را اذیت میکند. فرمان نیز بیش از حد مصنوعی به نظر میرسد. در کل دوباره میگوییم رکستون بیشتر برای آفرود جذاب میباشد اما خب میتوان آن را در جاده نیز راند!
اما رفاه داخل کابین ما را تحت تأثیر قرار میدهد. صدای جاده به میزان کمی وارد اتاق میشود و پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی ۱۷۹ اسب بخاری نیز در سرعتهای بزرگراهی آرام و بیصدا عمل میکند. با گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری، قدرت کشش زیادی هم وجود دارد و به همین خاطر است که رکستون در بین افرادی که خواهان کشیدن وسایل سنگین هستند محبوبیت بالایی دارد. ظرفیت یدک کشی این خودرو برابر با ۳۵۰۰ کیلوگرم میباشد. همچنین پیشرانهی خودرو باعث میشود رکستون در زمینهای شیبدار و گلی نیز درخشان ظاهر شود.
شما میتوانید این خودرو را بهصورت تک یا دو دیفرانسیل به همراه دندهسنگین برای آفرود و همچنین کنترل حرکت در سرپایینی سفارش دهید. اگر اولویت اصلی شما در زمان استفاده از رکستون آفرود و سپس خانواده است بنابراین میتوانید نسخه سادهتر با قیمت پایه ۲۹۹۹۵ پوندی را انتخاب کنید.
در فول ترین نسخه رکستون به قیمت ۴۰ هزار پوند نزدیک میشویم که بهایی گزاف برای چنین خودرویی است؛ اما با این پول صاحب شاسیبلندی میشوید که فضای کابین و بار زیاد، تجهیزات مناسب و توانایی آفرود بالا دارد. شما میتوانید اشکودا کاروک را هم انتخاب کنید اما این خودرو از نظر یدک کشی و آفرود به پای رکستون کرهای نمیرسد. خودروی تست شده به صندلیهای گرم و سرد شونده و چرمی، صفحهنمایش ۹ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، چراغهای LED و درب پشتی برقی مجهز میباشد.
البته وجود این تجهیزات باعث نمیشود که کیفیت کابین خیلی بالا برود. طراحی و کیفیت کابین رکستون به مرسدس ML چند نسل پیش شبیه است هرچند مکان بدی برای گذران وقت نیست.
سانگ یانگ بهترین تلاشهای خود را در استفاده از پلاستیکهای نرم و تریم های پیانو بلک در کابین انجام داده است. کیفیت ساخت متریال کابین خوب بوده و ما انتظار چیز زیادی را نداریم. شما فضای زیادی در صندلیهای جلو و عقب خواهید داشت و به این مورد باید فضای بار بزرگ را نیز اضافه کنیم. افت قیمت خودرو نسبتاً بالاست اما شما با پیشنهادهای لیزینگی میتوانید تا حدی از این قضیه پیشگیری کنید.
سانگ یانگ رکستون بهروز شده از نظر قیمت، تجهیزات، فضای کابین و تواناییهای خارج از جاده در سطح بالایی قرار دارد و سخت است بتوانید خودروی دیگری با چنین ویژگیها و قیمتی پیدا کنید. زیرساخت آفرود محور رکستون باعث شده این خودرو در جاده عملکرد درخشانی نداشته باشد اما هنوز هم تواناییهای یدک کشی و آفرود چشمگیری دارد.
مشخصات سانگ یانگ رکستون اولتیمیت
- قیمت: 39495 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
Muty
۶ فروردین ۱۳۹۹خارج از ایران مگه اینکه کسی دیوونه باشه اینو بخره
Ahmadreza 2002
۶ فروردین ۱۳۹۹دلایل خوبی وجود داره برا خریدش حتی تو خارج از ایران
قیمت مناسب ( کافیه به قیمت رقبایی مثل پرادو و دیفندر و رانگلر و فورانر نگاه کنید هر چند تو افرود به پاشون نمی رسه)
امکانات کافی
قابلیت افرود مناسب
موتور کم دردسر و کم خرج
اتاق هفت نفره
و البته گارانتی چشم گیر
مزدا
۷ فروردین ۱۳۹۹واقعا حجم موتورشن برای این ماشین کم هست
با این قیمت یه مزدا میگیرم حالشو میبرم
مهرآیین
۷ فروردین ۱۳۹۹یه عده دلال ماشینهای چینی میان اینجا از ماشینهای چینی تعریف و تمجید میکنن پس زیاد توجه نکنین
حسین
۷ فروردین ۱۳۹۹سانگ یانگ کره ای هس!
Ahmadreza 2002
۷ فروردین ۱۳۹۹چه جالب شد
دوست عزیز نیازی نیست در هر زمینه ای متخصص جلوه کنی
به نظرم شما نویسنده شو خیلی شبیه به جنگ ستارگان سناریو میسازی
سانگ یانگ پر سابقه ترین برند خودروسازی کره هست و من هم به هیچ وجه کسی رو توصیه به خریدش نکردم
علیرضا اسماعیل پور
۷ فروردین ۱۳۹۹سانگ یانگ از ماشین ای باسابقه کره هس ….
مهرآیین
۷ فروردین ۱۳۹۹جواب به دوستان : پیکان هم در اصل از طریق یک شرکت آلمانی در زمان شاه وارد ایران شد و مونتاژ و تولید شد و نهایتا سالها توسط قطعه سازان داخلی و ایرانخودرو تولید شد پس همه ایرانیها باید بگن : هورا !!! هورا !!! هورا !!! ما یه عمر ماشین آلمانی سوار میشدیم !!! در حال حاضر سالهاست که سانگ یانگ یه برند چینی دری وری وآشغال به حساب میاد پس لطفا منطقی باشین.
رزیتا
۷ فروردین ۱۳۹۹تصحح میکنم که توسط یک شرکت انگلیسی به ایران وارد شد
رزیتا
۷ فروردین ۱۳۹۹مهر آیین جان من به جای شما تصحیح میکنم !!!!!!!! که پیکان توسط یک شرکت انگلیسی به نام روتس که در حال ورشکستگی بودش به ایران وارد شد
OMID
۷ فروردین ۱۳۹۹پیکان انگلیسی هست
تالبوت
حسن
۷ فروردین ۱۳۹۹انگار مرغ شما یه پا داره.سانگ یانگ یه برند کره ایه و اتفاقا در هند و روسیه و قزاقستان کارخانه داره اما در چین کارخانه ای هم نداره.چه برسه به اینکه چینی باشه.اگرچه الان چینی ها هم خودروساز باکیفیت و بزرگی شده اند و دیگه مثل ده سال پیش نیست.
کوروش
۷ فروردین ۱۳۹۹? بیخیال
حسین
۶ فروردین ۱۳۹۹۵۰ ساله سانگ یانگ ماشین افرود میسازه!
از خیلی برند های دیگه تو اینکار قدمتش بیشتره !
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۳۹۹مسلماً کسی این خودرو را چه ایران و چه خارج از ایران برای آفرودهای سنگین نمیخره اما ارزش خرید بالایی در مقایسه با رقبا داره .
ظاهر این خودرو چنگی به دل نمیزنه به خصوص نمای عقب اما در داخل خوب کار کرده .
پیکر این خودرو را باید در کنار پرادو ببینید تا متوجه بشید چقدر بزرگه ، در عکس اصلاً پیدا نیست و همین باعث میشه موتور توربو ۲لیتری روی مُخه خریدار ایرانی باشه ، اما وقتی قیمت این خودرو صفر را با یک پرادو ۲۰۰۹ مقایسه میکنید جای تامل داره ، البته باز هم البته داره که برای من یک چرخ تویوتا پرادو به کل هیکل این خودرو مییَرزد .
در دنیا را خبر ندارم اما در ایران به جزء تیوولی هیچ سانگ یانگی بازار نداره و به نظرم بدبخت ترین خودرو وارداتی شناخته شده و اصیل میباشد که از کیا هیوندای هم قدیمی تره .
بی طرف
۶ فروردین ۱۳۹۹جالبه اولین بار که اسم این شرکت رو شنیدم فکر کردم چینیه،ولی بعد از تحقیق فهمیدم مال کره است.واقعا اسمش به چینی می خوره،ولی امیدوارم همه برند ها پیشرفت کنن تا با رقابت سالم سطح کیفیت محصولات بالا بیاد.
رزیتا
۶ فروردین ۱۳۹۹این شاسی بلندای چینی یه جورین !!؟؟
حسین
۷ فروردین ۱۳۹۹قدیمی ترین برند ماشین کره سانگ یانگ هس!
meysam
۶ فروردین ۱۳۹۹برای کسی که میخواد ماشینو طولانی مدت نگه داره مثلا 10 سال خیلی خوبه. چون هم گارانتی بالایی داره و شرایط خریدش هم خوبه و اینکه در طولانی مدت همه ماشینا افت زیادی میکنن که اختلافشون خیلی تفاوت نداره. اونور آب تمام ماشینا بعد از 10 سال حدود 60% افت قیمت دارن.
Aref
۶ فروردین ۱۳۹۹این ماشین باید فقط از نزدیک دیدش اصلا با چینی که مقایسه نیست هیچ از کیا برند دیگه کره ای هم بهتره.
فرشاد
۶ فروردین ۱۳۹۹بنظرم با وجود این همه خفر جالب کار کردن ستنگ یانگ بی انصافی بود
Farzad
۶ فروردین ۱۳۹۹اسم برندش خیلی چینیه
اما کیفیت کارش فراتر از کره ای هاست
علي-كيوج
۷ فروردین ۱۳۹۹خودروی اقتصادی تو دنیا الان تو ایران لاکچری حساب میشه با قیمت حدودا یه میلیارد و دویست میلیون!
موتورش تو ایران دو لیتریه توربو هست ولی قدرتش حدودا ۲۴۰ اسبه و تو درگ تویوتا جی تی ۸۶ رو زد!
آفرودش به همه چیش میچربه
ولی با این قیمت اصلا و ابدا نمی ارزه
OMID
۷ فروردین ۱۳۹۹غیر ممکنه
آخه نگاه وزنشون که میکنی همچنین قدرت برنده کاملا مشخصه
آیرودینامیک بهتر و نقطه ثقل تویوتا بماند
تازه صفر تا صد 12 در برابر 7 کاملا گویا هست
رضا
۷ فروردین ۱۳۹۹تکنولوژی و طراحی این ماشین ۱۵ سال از رقاب عقبتره ، شاید با یک سوم این قیمت تعداد محدودی مشتری داشته باشه !
علي-كيوج
۷ فروردین ۱۳۹۹منظور من مدل موجود تو ایرانه که موتور ۲۴۰ اسبی داره،فیلم درگش تو آپارات موجود هست میتونی ببینی,تو همین ایران درگش برگزار شده