بازار پیکاپ های یک تنی در اروپا احیا شده و حتی مرسدس نیز با تزریق اشرافیت به این کلاس اسب کاری خود را روانه بازار کرده است؛ اما در دیگر سوی این طیف سانگ یانگی قرار دارد که تازهنفسترین خودرو را روانه بازار کرده است.
موسوی جدید هم اسطبلی رکستون نوین بوده و از همان معماری بدنه روی فریم و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی ۱۷۹ اسب بخاری برادر خود استفاده میکند. این خودرو همچنین از کابین جدیدترین شاسیبلند بزرگ سانگ یانگ بهره برده است.
خودروی حاضر در تست از نوع پیش از تولید بوده و در بریتانیا بررسی شده است. این مدل فرمان راست در کشور کره جنوبی به عنوان رکستون اسپورت شناخته میشود. البته این خودرو از نظر فنی دقیقاً مشابه نسخه بریتانیایی بوده و زمان عرضه در ماه ژوئن بهای حدود ۱۸ هزار پوندی خواهد داشت.
سانگ یانگ برنامههایی برای عرضه سه تریم از موسوی جدید در بریتانیا داشته و نسخه حاضر در تست فول ترین نمونه بوده است بنابراین چند هزار پوندی گرانتر از قیمت پایه تخمینی خواهد بود اما چراغهای روز روشن LED و رینگهای ۲۰ اینچی کرومی باعث خواهند شد احساس لوکستری داشته باشید. کابین نیز احساس تازه بودن داشته و برای این کلاس خودرویی کاملاً احساسبرانگیز است.
صندلیها و داشبورد چرمی نیز با پلاستیک بکار رفته ترکیب مناسبی را به وجود آوردهاند. برخی از متریال بکار رفته از نوع نرم و کمی لاستیکی بوده اما متریال خراش پذیر نیز در برخی جاها دیده میشود. در کل کابین ما را به یاد پیشرفت سانگ یانگ در سالهای اخیر میاندازد. مدلهای پایهتر اشرافیت کمتری خواهند داشت اما کیفیت کابین این نسخهها نیز در مقابل برخی رقبا همچون میتسوبیشی L200 کمبودی ندارد.
اگرچه هنوز لیست تجهیزات نسخههای بازار بریتانیا نهایی نشده اما مدلهای نیمه فول و فول موسو ۲۰۱۸ دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۸ اینچی خواهند بود. این سیستم دارای ناوبری تام تام، رادیوی DAB و ارتباط بلوتوث بوده و البته اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس هستند. همچنین دوربین دید عقب نیز میتواند به این سیستم متصل شود.
موسوی جدید در بریتانیا تنها بهصورت ۵ نفره کرو کب عرضه خواهد شد. صندلی عقب این خودرو جادار حس شده و فضای شانه خوبی وجود دارد. تونل گیربکس نیز جای پای سرنشین وسطی را خیلی تنگ نکرده است.
موسو همانند بسیاری از رقبا برای حمل اسباب و وسایل مرسوم طراحی شده است. محفظه بار موسو کمی پهنتر و کوتاهتر از میتسوبیشی L200 بوده اما وجود نقاط اتصال سریع زیاد و سوکت شارژ ۱۲ ولت به این معنی است که کاربری خوبی در انتظار مالک خواهد بود. البته هنوز ابعاد دقیق این خودرو منتشر نشده است.
نگاه کردن به مشخصات مصرف سوخت موسو جدید نقطه روشنی را نشان نمیدهد. با وجود رقبایی همچون فیات فول بک و تویوتا هایلوکس که بسته به مشخصات خود در هر صد کیلومتر مصرف کمتر از ۷ لیتری دارند موسو مصرف ۸.۶ لیتری دارد. گیربکس ۶ سرعته دستی این خودرو مصرف کمتری نسبت به گیربکس اتوماتیک دارد.
مشخصات سانگ یانگ موسو ۵-seat Crew Cab 2.2 4×۴ (Auto)
قیمت: شروع از ۱۸ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 179 اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷کسی از سرنوشت “مرتب خودرو ” خبری داره؟
قرار بود سانگ یانگ مونتاژ کنه چی شد؟ (همین وانت موسو رو اگر مونتاژ میکرد ، خوب بود!)
الان فعالیت مرتب خودرو در چه زمینه ای هست؟
خدمات پس از فروش پاژن ها چطور است؟
F۲۲RAPTOR
۱۱ فروردین ۱۳۹۷عمر پاژن تموم شد، هرور دیزلی اومد، اونم بخاطر کیفیت کم کابین و مونتاژ افتضاح در کنار قیمت نجومی به خاطرات پیوست داده شد٪
MAHDI CHEVROLET
۱۱ فروردین ۱۳۹۷با موسو قدیمی تر (نه وانت، منظورم همون شاسی بلندشه) رفتیم افرود تو یه جاده سنگی طولانی خوب میرفت اما داغ میکرد اما ماشین همراهمون پاژن اذیت نمیکرد
موسو سالم بود نه این که خراب باشه و مشکل داشته باشه
حسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷موسو مگه پیکاپ بود؟؟؟
شاسی بلند بودا
نبودا؟؟؟!!!!
شاهین
۱۲ فروردین ۱۳۹۷سلام
بله همه ما موسو رو با فرم بدنه شاسی بلند میشناسیم. سانگ یانگ این پیکاپی که ملاحظه میفرمایید رو با نام موسو اسپورت عرضه میکنه اما تو بریتانیا همون موسو ساده بهش میگن.
ارادت
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۷من بر خلاف اکثر مردم از برند سانگ یانگ خوشم میاد بجز اکتیون بقیه رو سوار شدم و به نظرم موسو تو زمان عرضه تو ایران خیلی خوب بود همین حالا هم اگه یه سالمشو گیر بیارید ماشین خوبیه