سنگ یانگ در چند سال اخیر حرکت جدیدی از خود بروز داده و بهطور مداوم سیر مثبت و رو به رشدی از طراحی، تولید و فروش محصولات را طی نموده است. محصولات مفهومی چندسال اخیر سنگ یانگ همه از آینده حرف میزنند و اغواکنندهاند، درعینحال به سنتهای تاریخی شرکت توجه دارند، از حجمهای جذاب و جدید نیز بهخوبی سود میبرند و پتانسیل مناسبی برای سنگ یانگ جهت تولید محصولات متنوع ایجاد کردهاند. اینهمه در حالی است که سنگ یانگ تا اوایل سال ۲۰۰۰ یکی از معروفترین شرکتها درزمینهٔ تولید خودروهای زشت بود!
حالا و در عصری که هم سنگ یانگ معروفتر شده است و هم اهتمام بیشتری در طراحی و تولید محصولات عامهپسند دارد این شرکت کرهای پس از عرضه مدل موفق تیوولی، دست به ارائه مفهومی XAV-Adventure زده است و گویا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت با اقبال بالایی روبرو شده است. آنچه از نخستین مواجهه با XAV-Adventure حاصل میشود این است که ما با یک اس یو وی کامپکت و جانسخت روبروییم. مدلی که گویا در آینده نزدیک قرار است بهعنوان نسل چهارم شاسیبلند کوراندو به خریداران معرفی گردد. سنگ یانگ در طراحی این کانسپت آشکارا از نسل دوم خودروی زشت و جانسخت خود کوراندو الهام گرفته که در سالهای گذشته در ایران نیز به فروش میرسید. این خودرو که بر روی پلتفرم موسو دیگر شاسیبلند سانگ یانگ ساخته شد، در دو گونه سه در و پنج در تولید شد، به یک جعبهدنده بورگ وارنر و موتور ۲.۳ لیتری مرسدس بنز مجهز بود و با ظاهری غیرمعمول مزیتهای مخصوص به خود را در میان انبوه رقیبانش ارائه میکرد. حال و در مفهومی جدید سانگ یانگ همان امر به شکلی مدرن تکرار شده است. حجمهای اغراقشده و پفآلود، خمهای تیز و چراغهای اغواکننده به همراه مه شکنهای کشیده دو طرف که در امتداد بچه گلگیرهای مشکی رنگ قرار گرفتهاند بهخوبی یادآور مدل قدیمی کوراندو است. این بچه گلگیرها که در گرداگرد خودرو کشیده شده و با رکابهای جانبی اتصال دارند از بارزترین ویژگیهای مفهومی XAV-Adventure هستند. از آنجا که نخستین مکان معرفی XAV در فرانکفورت آلمان است و سنگ یانگ نیز مدتهاست درصدد حضور در بازار اروپا است به احتمال فراوان XAV-Adventure نخستین خودروی سانگ یانگ برای ورود به بازارهای اروپایی است. احتمال میرود این مفهومی پس از طی نمودن مراحل تجاریسازی با استفاده از پیشرانههای ۱.۶ لیتری بنزینی و دیزلی ارائه شود و ممکن است در گونه خاص و هیبریدی E-4WD مشابه پژو یا لکسس نیز معرفی شود. این سیستم که به باتریهای لیتیومی و دو موتور الکتریکی مجهز است میتوان برای کوراندو رانندگی کممصرفی در شهر و قدرت بیشتری در بیرون از جاده فراهم آورد.۱۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
m.elecworlda
۲۹ شهریور ۱۳۹۴مگه سنگ یانگ چی داره که ما نداریم؟!!
وجدانی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴سانگ یانگ یه چیزی نداره و ما داریم و اونهم مدیرهای فسیل شده و افکار پوسیده و چسبیده های به صنعت خودرو هستش که از هر طرف دارن میخورن و ول هم نمیکنن. نه ما همه چیز داریم و از اونها هم بیشتر داریم ولی همون بیشترها هستش که کار ما رو خراب کرده
آرمااااان
۳۱ شهریور ۱۳۹۴تجربه داره تجربه
شصت ساله که تو کره خودرو میسازه درحالی که خیلیا فکر میکنن هیوندا و کیا قدیمیترین خودروساز کره ای هستن،سانگ یانگ واقعا خودروهای خوب باکیفیت خوب و قیمت میان رده ای میسازه،بازم خداروشکر خودروهاش وارد میشه،طراحیش از 2014 به بعد خیلی بهتر شده بنظرم
Ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴سانگ یانگ :[]
Ssang yong ^_^
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴کلا خیلی شبیه جیپ ، عقبشم تا حدی به ماستنگ ربط پیدا میکنه و داخلشم بی شباهت به مرسدس نیست. در کل از نسل قبلیش خیلی بهتره.
Ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴این تصاویر کانسبتی بیش نیست
و تا این ماشین به تولید انبوه برسه خیلی تغییر میکنه
احمد باقری
۲۹ شهریور ۱۳۹۴خوبه دیگه، هر روز یه چیزی طراحی میشه.
asa
۲۹ شهریور ۱۳۹۴۱.۶ لیتر برای این کم نیست ؟ اخه حجم موتورش به اندازه پراید.
Ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۴منم بر خلاف اکثر دوستان به موتور های حجم با تنفس طبیعی رو بیشتر دوست دارم
حميد
۲۹ شهریور ۱۳۹۴خوبه سانگ یانگ پیشرفت داشته طراحی های قبلیش افتضاح بود انگار یک مشت طراح که با خودشون هم قهر بودنند طراحی شده بود
این یکی خشن و خطوط بدنش عالیه
shahab
۲۹ شهریور ۱۳۹۴اون اکتیون قدیمیش که حال آدمو بهم میزنه
گیربکس و موتور که مال خودش نیست قیافه هاش هم که چنگی به دل نمیزنه پس اینا چیکار میکنن؟؟؟
farzad sportage
۲۹ شهریور ۱۳۹۴سنگ یانگ کالا برند بدرد نخور واشغالیه
نه قیافه داره نه هیچی
بنیان گذاراش کره ای بودن بعد بعد میگن برا کره هست ولی تو هند تولید میشه و در اصل یه ماشین هندیه
مثلmg( البته ام جی خیلی با کیفیت تر از اینه) انگلیسی بوده بعد یه شرکت چینی خریدش بعد میگن ساخت انگلیسه
علی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴سانگ یانگ می خواد ادای تویوتا اف جی کروزر رو در بیاره با این ارتفاع کم بعید می دونم بتون به اون سخرهای تو عکس برسه این بیشتر شبیه تیولی هست تا جیپ کوراندو
Ali
۳۰ شهریور ۱۳۹۴با اینکه تویوتا تولید اف جیو متوقف کرده فکن میکنم قصد سانگ یانگ این نباشه
در ضمن این با این موتور چطوری میخاد از پس موتور چهار لیتری بر بیاد
وحید
۳۰ شهریور ۱۳۹۴یه جورایی مثل کاکتوس سیتروئن بی ریخت
AHMADREZA
۳۰ شهریور ۱۳۹۴خوشم نمیاد از سانگ یانگ مدلاش خیلی زشتن