نسخهی فیس لیفت سانگ یانگ کوراندو از این هفته در بازار خودروی بریتانیا عرضه شده و بهای مدل پایهی تک دیفرانسیل SE از ۱۷ هزار پوند آغاز خواهد شد.
تریم بالاتر کوراندو SE 4×۴ با بهای ۱۸۵۰۰ پوند بوده و دو تریم بالاتر دیگر یعنی ELX 4×۴ و ELX اتوماتیک به ترتیب بهای آغازین ۲۲ و ۲۳۵۰۰ پوندی دارند.
تغییرات ظاهری خودرو دربردارندهی جلوپنجره و چراغهای جلوی جدید مشابه مدلهای تیوولی و تیوولی XLV، مه شکنهای جدید و برخی جزئیات دیگر میباشد. کوراندو ۲۰۱۷ همچنین دارای چراغهای روز روشن با ۱۱ لامپ LED برای بهبود میدان دید است.
تمامی مدلها در داخل کابین دارای غربیلک فرمان ارگونومیکتر، آینههای جانبی برقی و گرم شونده، رادیوی RDS، ارتباط آی پاد و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع، شیشههای تیره و ریلهای سقف هستند.
مشتریانی که خواهان توجه بیشتری هستند میتوانند مدل ELX را انتخاب کنند که در آن موارد اضافی چون حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، صفحه لمسی ۷ اینچی، سیستم ناوبری تام تام، رینگهای ۱۸ اینچی، صندلیهای چرمی، غربیلک فرمان و صندلیهای جلو و عقب گرم شونده به چشم میخورند.
نیروبخش کوراندو فیس لیفت ۲۰۱۷ پیشرانهی ۲.۲ لیتری دیزلی است که قدرت ۱۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک سفارشی ساخت آیسین متصل است.
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان سلام کسی می تواند درباره هزینه نگهداری کرولا راهنمایی کند مثل سرویس و مصرفی لوازم بدنه در صورت تصادف پیدا می شود
كوروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶هزینه خاصی ندارد البته بسته به مدل و نسل خودرو کمی متفاوت است پدر من سه نسل پشت سر هم رو داشته من اخرین نسل رو ملاک میگیرم
فیلتر هوا بین ۷۰ چینی تا ۱۶۰ تومن
اتاق ۳۵ چینی تا ۹۰
فیلتر روغن ۹۵ تا ۱۷۰
صافی بنزین ۱۰۰ تا ۱۷۰
روغن هم بستگی داره چی بخواهی بریزی
لنت هم توی بازار مدل هاش متفاوته ۲۰۱۲ به بالا ۳۵۰ جلو ۲۸۰ عقب (مثلا ارجینال)
این ها که گفتم برای قطعات است که خودم از بازار تهیه می کنم چون سالهاست هرگز برای سرویس پیش ایرتویا نمی رم اصولا تویوتا اگر مشکل برقی خاصی نداشته باشد اصلا هزینه نگه داری خاصی ندارد حتی شده روغن رو بیشتر از کارکرد معقول استفاده کردیم مشکلی براش پیش نیامد
هزینه تصادفش بالاست بخصوص چراغ هاش، بسته به جاش داره خدا رو شکر تصادف جدی نداشتیم ولی مشکلی بابت تهیه ندارد ایرتویا و توی بازار پیدا میشه
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶شما پس چطور وقتی نمایندگی نمی روید سرویس های خودرو را انجام می دادید
یاسین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶رضا جان من خودم ماشین فعلیم کرولاس مدل 2012 نسل دهم هزینه نگه داری بالایی نداره و ماشین خیلی کم استهلاکیه سرویس دوره ای ایش بسته به اینکه وضعیت ماشین چجوری باشه فرق میکنه تعویض رو غن رو بهتره هر پنج تا شیش هزار تا انجام داد حدود 200 و خورده ای هزینه بر میداره هر 10000 تا یا شیش ماه یکبارم هرکدوم زودتر بیاد
سرویس دوره ای لازم داری که بسته به کارکرد ماشین تا 100000 و 100000 تا 200000 فرق میکنه و خب هزینشم متفاوت میشه واقعا نمیتونم بهت یه عدد بگم چون یه بازه بزرگی از 300 تومن و گاها تا 700 800 تومن تو کارکرد های بالا ولی لوازم مصرفیش رو نمایندگی داره مخصوصا اگه تهران ساکن باشه ادم قطعات جانبی دیگه هم نمیشه کلی نظر داد ماشین وارداتی نمایندگی یه وقتی موجودی قطعاتش خوبه یه وقت میبینی بده ولی حداقل در مورد کرولا چون ماشینیه که خیلی وقته تو بازاره نمایندگی تو بحث موجودی قطعات خوبه ماشین وارداتی همیشه از یه تویوتا کرولا بگیر تا بنز و بی ام وه همیشه از نظر خدمات پس از فروش یکم میلنگن ولی جای نگرانی جدی در مورد کرولا وجود نداره
كوروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶داداش کارکرد ماشینت چقدره سرویس پنجاه هزارتای ایرتویا رو انجام دادی ؟
چون برخی از دوستان ۷۰۰ تومن !!!!!!! دادن بنظرت راسته ؟من کل کارای که نوشته بود انجام دادن رو با ۲۰۰ تومن تازه شمع رو بوش لهستان اصل انداختم شد تسمه تایم و دینام و … هم ۲۰ تومن دادم مکانیکی فنی تویوتا
یاسین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من کارکرد ماشینم الان حدود 80 هزارتاس ولی حدود 50 هزار خریدمش ولی صاحب قبلی انجام داده بود سرویس 50 هزار رو ماشین من هیچوقت 700 نشده همیشه همون حدود 200 300 بوده اینو من خودم رسیدشو دیدم مال نمایندگی شیراز البته نمیدونم چیکارا کرده بودن براش ولی ظاهرا کار تعمیراتی داشته
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان خیلی خیلی ممنون
واقعا کمک کردید اگر میشه یکم درباره سواری و نرمی ماشین و مصرف سوختش هم می گویید
راستش من بین mg6 و کرولا گیر کردم
یاسین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ببین بین کرولا و ام جی 6 من میگم کرولا ولی میدونی ام جی 6 ماشین خوبیه از نظر گیربکس و موتور ماشین باحالیه اپشناش خوبه از نظر فنی ایرادی نداره ولی استهلاکش بیشتر از کرولاس قطعاتشم یکم گرونن کرولا برات ماشین بی دردسرتریه ولی خب خیلی رانندگی اسپرتی نداره ولی برای زندگی عادی خیلی خوبه مصرفش خوبه راحته امکانات کاربردی رو هم داره
البته من میگم به لنسر تیپ 4 هم فکر کن اگر حس رانندگی ماشین برات مهمه طراحیش اسپرته تجیهزاتش خوبه نمایندگیش خدماتش خوبه ژاپنی کم استهلاکه گزینه خوبیه یه نگاهی بهش بنداز
رضا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶راستش ماشین قبلی من 407 بوده تا حالا هم 500 هزارتا باهاش بدون مشکل راه رفتم اهل عوض کردن ماشین هم نیستم فقط می خواهم بدون دردسر باشد
كوروش
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶دوست عزیز من خودم ماشینم mg3 هست تجربه سواری با مدل شش هم دارم اینو به جد می گم بین کرولا و ام جی فکر اصلا نکن اپشن ها ام جی درسته خوبه ولی برای شما مطمئن باش کرولا ماشین عمری هستش برخی کار های ماشین پدرم رو مثل لنت ترمز و یکسری کار فنی خودم انجام می دهم روغن هم تعویض روغنی
فرشاد سجادیان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین خوبی به نظر میرسه اما اونقدر که از تیوولی استقبال شد، به سری دوم کوراندو که وارد ایران شد، توجهی نکردن و الان نسبتا خیلی کم هستن تا خیابون.
آریا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶مشکل سانگ یانگ تو ایران نمایندگیشه که خدماتش افتضاحه.
علی
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶غیر از اون موتورای ضعیفش هم هس
همین تیوولی اگه با موتور ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ یا اصلا همین ۱۶۰۰ توربو عرضه میشد . خدمات نمایندگیشم بهتر بود و تحویل فوری داشت . کلا بازار خودش ک هیچ . دسته های قیمتی بالاتر و پایینترم قبضه میکرد
مجید
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶من نسل اولش رو که تو ایران بیشتر هست مدل شش سیلندرش رو سوار شدم و روندم تجربه خوبی بود به خصوص تو مسیری که رفته بودیم تو زمستون از مازندران به سمت گیلان هم جاده و هم خارج جاده!!!به نسبت قیمتش عالی بود مخصوصا تو بیراهه نوردی و عنوان جیپ کره ای برازنده ش هست ولی نسل دومش رو سوار نشدم اما چیزایی که در موردش خوندم اینه که خیلی شهری شده و مثل قبل نیست.اما جالبه بدونید اسم این ماشین از جمله Korian can do الهام گرفته شده و کوتاه شده هستش.اگه کسی تجربه رانندگی نسل جدیدش رو داره لطفا بگه
حميد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶چراغها عقبش یکم قدیمیه
طراحیش خوبه فقط خطوط زیبا و ظرافت کم داره
کلا ماشین متوسطیه