در ابتدا اگر کسی شناختی نداشته باشد میگوید از این چینیهاست، اگر کمی اسمش به گوششان خورده باشد میگویند خیلی بیکیفیت هستند ولی فقط کافی است جلوی پایتان ترمز بزنند دیگر کار تمام است.
شرکت سانگ یانگ با پیشینهای بیش از ۶۰ سال در صنعت خودروسازی در کره جنوبی یکی از بنامترین خودروسازان کره و جهان بشمار میرود و صدالبته سرمایه گزاری کمپانی مرسدس بنز نیز از سال ۱۹۹۰ در پیشرفت و کیفیت تولید و موفقیت این خودرو بیتأثیر نبوده است. این کمپانی در ۱۹۶ کشور جهان دارای ۱۲۵۰ نمایندگی دارای محصولاتی متنوع در تمامی کلاسهاست. همچنین وجود شاسی مستقل، قوای محرکه خطی و سیستم تعلیق چند اتصالی مدرن بهموازات سایر امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد، خودروهای شاسیبلند سانگ یانگ را در کلاس خودروهایی با قابلیت رانندگی در جادههای ناهموار یا بهاصطلاح آفرود قرار میدهد. خودروی ما یک مدل رکستون نسل دوم است. خودرویی زیبا لوکس و بزرگ و پرقدرت. در نگاه اول شاید زیبا به نظر نرسد ولی با کمی تأمل در سال تولید خود (۲۰۰۹) چیزی هم کم نداشته وارد خودرو میشویم اولین چیزی که به چشم میآید چرم صندلیهاست پس از اینهمه سال تقریباً سالم و تمیز مانده و لوگوی رکستون بروی صندلیهای جلو دوخته شده و روی پارکابیها خودنمایی میکند.
موضوع بعدی امکاناتی است که هر کسی بهراحتی میفهمد با یک خودروی معمولی سروکار ندارد چرم فرمان هنوز خوب است کلیدهای کنترل برو روی غربیلک فرمان کمی بزرگ هستند و بهاصطلاح توی ذوق میزنند ولی آنقدر کامل هستند که همه چیز یادتان میرود.
فرمان از چند گزینه تشکیل شده است کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کلیدهای تعویض دنده روی فرمان، تنظیم و تثبیتکننده سرعت (کروز کنترل)، تثبیتکننده سرعت برفپاککن بهصورت اتوماتیک، روشن شدن چراغهای جلو بهصورت اتوماتیک کنسول جلو کاملاً ساده به نظر میرسد ولی همه امکانات را در خود جای داده و بهراحتی قابل دسترس است.
در وسط کنسول گیربکس ۵ سرعته هوشمند تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده از روی سر دنده و حالت زمستان سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی با ۷ اسپیکر و نمایشگر لمسی ۷ اینچی، از دیگر امکانات این خودرو نظیر گرمکن صندلیهای ردیف جلو و عقب هرکدام بهصورت مجزا، سانروف، سیستم تهویه مطبوع برای فضای بار خودرو بهصورت دستی، خروجی برق ۱۲ ولت در جلو و عقب خودرو و امکانات امنیتی نظیر ترمزهای ضد قفل، سیستم تقسیم نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضد واژگونی، سیستم کنترل کشش در سرازیری، سانروف و شیشههای خودرو دوجداره مجهز به سیستم تشخیص موانع و محافظ اشعه خورشید، کمربند ایمنی سهنقطهای، کیسه هوای راننده سرنشین و پردهای و شاسی سه لایه میتوان نام برد.
و اما قلب خودرو دارای یک موتور ۶ سیلندر معادل ۳۲۰۰ سیسی با حداکثر قدرت ۲۲۰ اسب بخار بهراحتی به چهار چرخ که همیشه با هم محرک هستند راه مییابد و این هرکول ۱۹۰۰ کیلویی را حرکت میدهد. حداکثر سرعتی که با این خودرو روز آزمایش گرفته شد ۱۸۵ کیلومتر بود البته کمپانی سازنده سرعت ۱۹۵ کیلومتر را اعلام کرده است. شتاب صفر تا صد هم که گرفتیم ۱۰.۵ بود که ۹.۵ به گفته سازنده است و بالاخره مصرف سوخت که در شهر ۱۹.۵ در خارج از شهر ۱۲.۵ و ترکیبی ۱۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.
پشت فرمان مینشینیم همه چیز سر جایش بهخوبی قرار گرفته سویچ را میچرخانیم صدای زیبایی دارد پشت آمپر قبل از روشن شدن خودرو اصلاً به چشم نمیآمد ولی حالا زیباست دنده را در حالت درایو گذاشته و کمی گاز میدهم بهراحتی و آرامی حرکت میکند دندهها بهراحتی تعویض میشوند کمی گاز میدهم تا شتابش را ببینم از جا کنده میشود صدای موسیقی از اسپیکرها بهوضوح به گوش میرسد صندلیها راحت، فرمانی نرم و به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی سواری هم نرم است دل کندن از این هرکول ناشناخته برایم سخت است در این مدت کوتاه اصلاً فکر نمیکنید سوار بر محصولات کرهای هستید.
در انتها باید گفت به دلیل بازار بد خریدوفروش نو و کارکرده و کمبود مراکز خدمات البته با کیفیت کمی برای مردم محصولات سانگ یانگ خودرویی پیش پا افتاده به نظر میرسد البته برای کسانی که خودرویی مدرن با امکانات و ایمنی بالا و همچنین ارزان میخواهند سانگ یانگ خودروی خوبی است. امید به اینکه محصولات جدید این کمپانی هم چنین باشند.
این گزارش برای مجله خودرویی پدال تهیه و تنظیم شده است. تهیه گزارش: سینا سندی عکس: سینا سندی
اقا سینا دستت درد نکه… فرامرز جان این جوریام نیست کوراندو رو نگاه کن که سعی کردن شبیه جیپ بشه ،بغیر از چراغ راهنماهای بزرگ جلوش ، همه چیش درست همون جاییه که باید باشه
جناب سینا سندی احتمالا خودت یا یکی از دوستان یا یه شخص ثالث رکستون دست دوم دارید و رو دستتون مونده که بعد از 7، 8 سال به فکر ملاقات با رکستون افتادی! و چنان از این ماشین ساده با ظاهری شبیه ون و با قدرت نسبی پایین تعریف کردی که هرکی لندکروز داشته باشه بخواد بفروشه رکستون بجاش بگیره…
با این شرایط کشور خرید خودرو بدون خدمات اشتباهه. چند وقت پیش شنیدم خودروی با کیفیتی همچون هوندا سیویک بدلیل نبود فیلتر روغن تو خود تهران صاحبانش رو آواره کرده. حالا ببین وضع شهرستان ها چجوری ه
همین که تهویه یک نقطه ایی داره یعنی یه ماشین معمولی ظاهرشم که افتضاحه داشبردشم که بویی از سلیقه در طراحی نبرده موتورش که فوق ضعیفه 6 سیلندر 3.2 لیتری 220 اسب بخار عملکردش که خنده داه وزنش 1900 کیلو واقعا جای تعریف نداره خیلی متعجب شدم از این همه تعریف نویسنده امکانات دیگش بد نیست مثل مانیتور 7 اینچ یا حافظه صندلی و … اما در کل جالب نیست …. مثل باقی ماشیناش معمولیه و خیلی ساده …
هر جور حساب کنیم هر جور خودمون رو گول بزنیم ماشین خوبی به نظر نخواهد آمد. واقعا ضعف بزرگ این ماشین طراحی اون هست که با سه کلمه کریه بی تناسب و زشت میشه توصیفش کرد.
سانگ یانگ یک خودرو ساز کره ای که متعلق به چین بود و پس از زیان دهی چینی ها تصمیم به تعطیلی این خودرو ساز کردند و با اعتراض شدید کارگران کره ای تمام سهام اون رو به تاتاموتورز هند فروختن …
سینا جان دستت درد نکنه. عکس ها رو به تعداد و خوب گرفتی. جزئیات به خوبی در دسترس هست. عکس های نمای جلو و عقب و بغل رو اگر در ی محیط خلوت و از فاصله ی دورتر میگرفتی تکمیل تر میشد. در رابطه با نحوه ی رانندگی و هندلینگ ، میدان دید خودرو و نحوه ی رانندگی در شهر و جاده (از نظر سخت یا سهل بودن) بیشتر توضیح لازم بود. مقاله ی خوبی نوشتی و این نکات ب نظرم رسید بیان کنم دوست داشته باشی بدونی. در کل دستت درد نکنه عزیزجان. منتظر تجربه های بعدی از تست خودروییت هستیم.
اکثر مجلاتی که رکستون رو تست کردن ازش تعریف و تمجید کردن و بخصوص قابلیت آفرود و سواری اش رو قابل قبول دونستن.البته دانش آنها که به اندازه بعضی دوستان نیست!!!!!
با سلام به همه دوستان که لطف کردن مطلب را خوندن و نظر دادن چند تا پاسخ بنده نه عاشق رکستون و محصولات سانگ یانگ هستم و نه این ماشین رو دستم باد کرده و همینطور ماشین بدون اشکالیه تهیه این گزارش واسه اون دسته از دوستانیه که 90 درصد قشر جامعه رو تشکیل میدن که واقعا هیچ چیز از ماشین نمی دونن و اسم ماشین باز رو یدک می کشن این افراد هستند که خودروهایی مثل هوندا – سوبارو – میتسوبیشی و خیلی از غول های خودرو سازی تو کشور دست از پا دراز تر میان و میرن خلاصه منظور بنده اینه که ماشین خوب فقط هیوندا و کیا نیستن یا فقط 405 و پراید و 206 نیستن که خوب خرید و فروش میشن ،ماشین خوب و با کیفیت میتونه از هر کمپانی و کشوری باشه باز هم از تشکر می کنم از نظراتتون
یکی از شرکت های منطقه آزاد ارس تعداد زیادی رکستون و کایرون مدل ۲۰۱۳ وارد کرده بود و در مدت کوتاهی همه فروش رفت. تمامی خریداران خیلی راضی هستن و الان کسی نمی فروشه و دست دومش کمیابه.
گزارش خوبی بود، سانگ یانگ،خصوصا رکستون رو باید سوار شد تا فهمید چه هیولای با حالیه، من رکستون 2013دارم،از این مدل زیبا تره، ولی از نویسنده تشکر میکنم،و اینو بگم،رکستون واقعا در حد ژاپنی های خیلی خوبه،
سلام دوستانی که رکستون دارند 2012 یا 2013 لطفا به این سوال پاسخ بدهند آیا رکستون معمولی یا دبلیو دارای کمک سنگین هست منظورم سیستم 4L هست? اگر هست که هیچ، اگر نداره آیا تو آفرود کم نمیاره? چون من خودم سورنتو 2008 دارم و بارها حتی تو آفرود سبک هم از این قابلیت استفاده میکنم چون هم قدرت رو افزایش میده و هم کمک میکنه با سرعت کم مسیر رو طی کرد ممنون
من تویوتا لندکروز ۲۰۰۶ داشتم برای چند سال ،چند سال هم هست کایرون سانگ یانگ ۲۰۱۲ دارم. از لندکروز بخاطر ایتهلاک بالاش و هزینه های زیادش راحت دل کندم اما نمی تونم کایرون رو بفروشم نه بخاطر بازار ضعیفش بلکه بخاطر قدرت فوق العاده ای که تو رانندگی بهت میده و استهلاک پایینش دلم نمی یاد. البته تو این قیمت هیچ رقیبی نداره تو بازار.
فرامرز
۲۸ خرداد ۱۳۹۵فکر کنم هدف اول سانگ یانگ طراحی افتضاح ظاهری هست. به جرات میشه گفت تا امروز یه طراحی بهتر از افتضاح نداشته!
tv
۲۸ خرداد ۱۳۹۵اقا سینا دستت درد نکه…
فرامرز جان این جوریام نیست کوراندو رو نگاه کن که سعی کردن شبیه جیپ بشه ،بغیر از چراغ راهنماهای بزرگ جلوش ، همه چیش درست همون جاییه که باید باشه
سامان اذری
۲۸ خرداد ۱۳۹۵نمای پشتی محصولات سانگ یانگ مخصوصا قدیمی ها خیلی زشت بود انگلر پشتش رو با گیوتین قطع کردند
مصرف 19.5 برا یه ماشین 220 اسبی خیلی زیاده
نوید جهرمی
۳۰ خرداد ۱۳۹۵داش سامان خرابمون کردی با این پروفایلت. مخلصم.
سرزنده باشی
سامان
۱ تیر ۱۳۹۵داش نوید من کوچیک شمام
فدات
580 اسب بخار پشت سرم بود
حتی از عکس انداختن هم میترسیدم
armin
۲۸ خرداد ۱۳۹۵مصرف ۱۹.۵ ؟؟؟؟؟؟؟؟
AMIR/////
۲۸ خرداد ۱۳۹۵یک جوری گفتین آدم فکر میکنه در مورد g calss حرف میزنین.
یو اس اس اینترپرایز
۲۹ خرداد ۱۳۹۵من با فرامرز عزیز موافقم.واقعا طراحی و نمای زشتی داره و اصلا به دل نمیشینه
استیل نداره
Hamid
۲۸ خرداد ۱۳۹۵جناب سینا سندی
احتمالا خودت یا یکی از دوستان یا یه شخص ثالث رکستون دست دوم دارید و رو دستتون مونده که بعد از 7، 8 سال به فکر ملاقات با رکستون افتادی!
و چنان از این ماشین ساده با ظاهری شبیه ون و با قدرت نسبی پایین تعریف کردی که هرکی لندکروز داشته باشه بخواد بفروشه رکستون بجاش بگیره…
احسان آرسنالی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵با این شرایط کشور خرید خودرو بدون خدمات اشتباهه. چند وقت پیش شنیدم خودروی با کیفیتی همچون هوندا سیویک بدلیل نبود فیلتر روغن تو خود تهران صاحبانش رو آواره کرده. حالا ببین وضع شهرستان ها چجوری ه
Hamid
۲۸ خرداد ۱۳۹۵یعنی این عتیقه یه ایراد یا نقطه ضعف نداشت که در متن ذکر بفرمایید؟؟؟
king 918
۲۸ خرداد ۱۳۹۵همین که تهویه یک نقطه ایی داره یعنی یه ماشین معمولی
ظاهرشم که افتضاحه
داشبردشم که بویی از سلیقه در طراحی نبرده
موتورش که فوق ضعیفه 6 سیلندر 3.2 لیتری 220 اسب بخار عملکردش که خنده داه وزنش 1900 کیلو واقعا جای تعریف نداره خیلی متعجب شدم از این همه تعریف نویسنده
امکانات دیگش بد نیست مثل مانیتور 7 اینچ یا حافظه صندلی و … اما در کل جالب نیست ….
مثل باقی ماشیناش معمولیه و خیلی ساده …
tv
۲۸ خرداد ۱۳۹۵موتورش تحت لیسانس مرسدس تولید شده … دست کم نگیرش …
سامان اذری
۲۹ خرداد ۱۳۹۵اره کاملا مشخصه 220 اسب بخار 19.5 مصرف
از این بهتر نمیشه
tv
۲۹ خرداد ۱۳۹۵دیگه باید با کمپانی مورد علاقتون صحبت کنید که چرا همچین چیزی تولید کرده ؟!
HADI
۲۸ خرداد ۱۳۹۵حالا که فکر میکنم میبینم پراید خیلی قشنگه
احسان(احسان سابق)
۲۸ خرداد ۱۳۹۵از اون جایی که نویسنده کلمه زیبا رو برای تعریف از طراحی ماشین به کار برد دیگه ادامه متن رو نخوندم
parham
۲۸ خرداد ۱۳۹۵هر جور حساب کنیم هر جور خودمون رو گول بزنیم
ماشین خوبی به نظر نخواهد آمد.
واقعا ضعف بزرگ این ماشین طراحی اون هست که با سه کلمه کریه بی تناسب و زشت میشه توصیفش کرد.
احمد باقری
۲۸ خرداد ۱۳۹۵طراحی های الانش خیلی بهتره و پیشرفت خوبی داشته.
sky watcher
۲۸ خرداد ۱۳۹۵سانگ یانگ یک خودرو ساز کره ای که متعلق به چین بود و پس از زیان دهی چینی ها تصمیم به تعطیلی این خودرو ساز کردند و با اعتراض شدید کارگران کره ای تمام سهام اون رو به تاتاموتورز هند فروختن …
محمد
۲۸ خرداد ۱۳۹۵196کشور جهان….ای ول..عظمتوبزرگی …
چقدر کیلومترشمارش شبیه تیباهست…یعنی کیلومتر تیبا شبیه این هستا
نوید جهرمی
۲۹ خرداد ۱۳۹۵سینا جان دستت درد نکنه. عکس ها رو به تعداد و خوب گرفتی. جزئیات به خوبی در دسترس هست. عکس های نمای جلو و عقب و بغل رو اگر در ی محیط خلوت و از فاصله ی دورتر میگرفتی تکمیل تر میشد.
در رابطه با نحوه ی رانندگی و هندلینگ ، میدان دید خودرو و نحوه ی رانندگی در شهر و جاده (از نظر سخت یا سهل بودن) بیشتر توضیح لازم بود. مقاله ی خوبی نوشتی و این نکات ب نظرم رسید بیان کنم دوست داشته باشی بدونی.
در کل دستت درد نکنه عزیزجان.
منتظر تجربه های بعدی از تست خودروییت هستیم.
امیرحسین
۲۹ خرداد ۱۳۹۵اکثر مجلاتی که رکستون رو تست کردن ازش تعریف و تمجید کردن و بخصوص قابلیت آفرود و سواری اش رو قابل قبول دونستن.البته دانش آنها که به اندازه بعضی دوستان نیست!!!!!
آرمان
۲۹ خرداد ۱۳۹۵اینو واقعا قبول دارم که از نظر بدی قیافه اول هست.
سینا سندی
۲۹ خرداد ۱۳۹۵با سلام به همه دوستان که لطف کردن مطلب را خوندن و نظر دادن چند تا پاسخ
بنده نه عاشق رکستون و محصولات سانگ یانگ هستم و نه این ماشین رو دستم باد کرده و همینطور ماشین بدون اشکالیه
تهیه این گزارش واسه اون دسته از دوستانیه که 90 درصد قشر جامعه رو تشکیل میدن که واقعا هیچ چیز از ماشین نمی دونن و اسم ماشین باز رو یدک می کشن
این افراد هستند که خودروهایی مثل هوندا – سوبارو – میتسوبیشی و خیلی از غول های خودرو سازی تو کشور دست از پا دراز تر میان و میرن
خلاصه منظور بنده اینه که ماشین خوب فقط هیوندا و کیا نیستن یا فقط 405 و پراید و 206 نیستن که خوب خرید و فروش میشن ،ماشین خوب و با کیفیت میتونه از هر کمپانی و کشوری باشه
باز هم از تشکر می کنم از نظراتتون
تبريزي
۳۰ خرداد ۱۳۹۵یکی از شرکت های منطقه آزاد ارس تعداد زیادی رکستون و کایرون مدل ۲۰۱۳ وارد کرده بود و در مدت کوتاهی همه فروش رفت. تمامی خریداران خیلی راضی هستن و الان کسی نمی فروشه و دست دومش کمیابه.
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۵سلام
دوستان من خودم رکستون دارم از صفر کیلومتر استفاده میکنم
وجدانا خودروی خوب وعالی نسبت به قیمتش هست وقابل رقابت با بهترین کمپانیهای خودرو سازی دنیا
مهران قائمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵گزارش خوبی بود، سانگ یانگ،خصوصا رکستون رو باید سوار شد تا فهمید چه هیولای با حالیه،
من رکستون 2013دارم،از این مدل زیبا تره،
ولی از نویسنده تشکر میکنم،و اینو بگم،رکستون واقعا در حد ژاپنی های خیلی خوبه،
طاها
۲۳ آذر ۱۳۹۵باسلام بنده هم با نظر سینا جان موافقم ماشین خوبیه با توجه به قیمت ماشینهای چینی ومتفرقه وکیفیت های مختلف میشه گفت خوبه ولی عالی نیست .
Sina
۱۵ فروردین ۱۳۹۸سلام
دوستانی که رکستون دارند 2012 یا 2013 لطفا به این سوال پاسخ بدهند
آیا رکستون معمولی یا دبلیو دارای کمک سنگین هست منظورم سیستم 4L هست? اگر هست که هیچ، اگر نداره آیا تو آفرود کم نمیاره? چون من خودم سورنتو 2008 دارم و بارها حتی تو آفرود سبک هم از این قابلیت استفاده میکنم چون هم قدرت رو افزایش میده و هم کمک میکنه با سرعت کم مسیر رو طی کرد
ممنون
حامد
۲۴ مهر ۱۴۰۲من تویوتا لندکروز ۲۰۰۶ داشتم برای چند سال ،چند سال هم هست کایرون سانگ یانگ ۲۰۱۲ دارم.
از لندکروز بخاطر ایتهلاک بالاش و هزینه های زیادش راحت دل کندم اما نمی تونم کایرون رو بفروشم نه بخاطر بازار ضعیفش بلکه بخاطر قدرت فوق العاده ای که تو رانندگی بهت میده و استهلاک پایینش دلم نمی یاد. البته تو این قیمت هیچ رقیبی نداره تو بازار.