گروه ماهیندرا هند تصمیم به توقف سرمایهگذاری در برند کرهای سانگ یانگ گرفته است. این خودروساز هندی به دنبال صرفهجویی حداکثری در هزینههای خود است تا بتواند بر بحران کنونی که گریبان سراسر دنیا را گرفته است غلبه کند.
ماهیندرا که ۷۴.۶۵ درصد از سهام سانگ یانگ را در اختیار داشته حتی از سانگ یانگ خواسته تا به دنبال سرمایهگذاریهای دیگر باشد زیرا کووید ۱۹ باعث شده تقاضا برای محصولات ماهیندرا در هند افت فاحشی پیدا کند.
این اظهارات در صورتی منتشر میشود که کمتر از دو ماه پیش ماهیندرا گفته بود مبلغ ۴۲۳ میلیون دلار را در سانگ یانگ سرمایهگذاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند تا سال ۲۰۲۲ به سوددهی برسد.
ماهیندرا گفته است:
با توجه به وضعیت کنونی جریان سرمایه و بنا به مشورت و گفتوگوهایی که صورت گرفت، ماهیندرا به این نتیجه رسید که نخواهد توانست سرمایه جدیدی را به سانگ یانگ تزریق کند و این شرکت باید منابع سرمایهگذاری جایگزینی را بیابد.
البته تا زمانی که سانگ یانگ بتواند منابع سرمایهگذاری جدیدی را پیدا کند ماهیندرا برای یکبار حداکثر مبلغ ۳۲ میلیون دلاری را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد تا بتواند به تجارت خود ادامه دهد.
سانگ یانگ برنامههایی برای فروش نسخه تمام الکتریکی شاسیبلند کوراندو در اروپا داشته است. قرار بود این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ به نمایش درآید اما این رویداد به خاطر شیوع کرونا لغو شد.
سانگ یانگ در سال ۲۰۱۰ در شرف ورشکستگی بود که ماهیندرا نجاتش داد اما از آن زمان تاکنون نتوانسته از این فرصت برای بهبود وضعیت خود استفاده کند.
مهرآیین
۲۰ فروردین ۱۳۹۹کسانی که از ماشینهای چینی تعریف و تمجید میکنند و با دستکاری کردن کوکیها ، لایکها و دیسلایکها را به نفع خودشان تغییر میدهند قطعا دلال ماشین چینی هستند و یا یک ربطی با واردات خودروهای چینی دارند و یک سودی میبرند،وگرنه کیست که نداند ماشین چینی دوزار هم نمی ارزد
OMID
۲۰ فروردین ۱۳۹۹الان هیچ کدوم این شرکتا چینی نیستن این کامنت چه ربطی به این پست داشت؟
دوما درسته ماشین چینی آشغاله
ولی قطعا از لگنهای داخلی بهتره
( الان طرفدارای لگنهای داخلی بهم حمله میکنن)
مهدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۹حمله
مهرآیین
۲۰ فروردین ۱۳۹۹امید جان دوست گرامی من کاری با سانگ یانگ ندارم که کجایی است و متعلق به کدام کشور است ، من به طور کلی درباره ماشینهای چینی گفتم ، منظور من سانگ یانگ نبود
NAVID۰۰۹۸
۲۰ فروردین ۱۳۹۹فکر میکنم اگر به دست کیا هیوندای بیوفته ، آینده درخشانتری نسبت به امروز داشته باشه .
حداقلش اینه که کیا هیوندای میتوانند وارد آفرودسازی بشوند یا پیکاپ بخاطر تجربه سانگیانگ .
Zonda R
۲۰ فروردین ۱۳۹۹این بیماری تو هند 5 هزار نفر گرفتن و 100 نفر فوت کردن
بااین جمعیت هند و شرایط بهداشتی و زندگی مردم این یعنی اونجا خبری نیست و این یه بهونه برای عدم سرمایه گذاریه
و گرنه تاتا موتور این حرف رو میزد که دو تا غول انگلیسی رو تحت مالکیت داره
مانی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹یسری هندیها اینقدر با میکروبهای مختلف بدنشون رو قوی کردن که
کرونا براشون دست گرمی هم حساب نمیشه
علی بلا
۲۰ فروردین ۱۳۹۹دوستان خودرو های چینی به شدت در حال پیشرفت هستن، ،،،حتما خودتون اینو میدونین
ارسلان
۲۰ فروردین ۱۳۹۹سنگ یانگ دو تا مشکل بزرگ داره که اولی طراحی های از رده خارجش هست البته بعد از اینکه ماهیندرا خریدش مشکل طراحیش کمی بهبود پیدا کرد ولی هنوز کار داره تا به طراحی روز برسه مشکل دومش هم قیمتاش هست که واقعا بالاست و در حد برندهای مشهور و مدعی بازار قیمت گذاری میکنه مثلا بری نگا کنی میبینی سنگ یانگ رکستون 2019 قیمتش42 هزار دلار شروع میشه و تا 55 هزار دلار میرسه خداییش شما باشی با این پول اینهمه ماشین خوب رو ول میکنی میای سنگ یانگ میخری؟؟؟ 5 هزار تا دیگه بزاری روی قیمت رکستون میتونی پورشه کاین 2020 بخری !!! فعلا که شرکتش حتی به سوددهی هم نرسیده همینجوری پیش بره دومین ورشکستگی ش رو هم تجربه میکنه
حسین
۲۰ فروردین ۱۳۹۹کره ای ها یخورده غیرت ندارن!؟
سانگ یانگ اولین شرکت خودروسازی شون هست! خب کیا-هیوندا بخردپه اونو تا نجات پیدا کنه!
حیف تحریم ایم وگرنه ایران 51 درصد سهامش رو میخرید و خط تولید هاشو به ایران انتقال میداد!
محمد ملکی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز بزرگترین خودروسازی کره دوو بود که دهه 90 ورشکسته شد این کیا یا هیوندای که شما میفرمایید فقط تو کشور کره است وگرنه تکنولوژی و طراحیهاش ماله امریکاست اسم محصولاتشونم از امریکا میاد حتی برخی از محصولاتشون تو امریکا ساخته شده که تو خود کره هم نیست. کره جنوبی رو امریکا گندش کرد
پراید
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اصولا سرمایه و تجارت ربطی به غیرت نداره وگرنه خودروسازی ایران با پرایدش اول دنیا بود
خویی
۲۰ فروردین ۱۳۹۹چی میشود اگه ایران جایگزین بشه عالی عالی میشد
بلوط
۲۰ فروردین ۱۳۹۹لعنت به سانگ یانگ که به شرکت کلاهبردار رامک در ایران نمایندگی داده که الان بیش از 30 ماه است پول مردم را گرفته، نه ماشین می دهد و نه پول را پس می دهد.
همه شون بروند به جهنم…
علی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ما دوتا ماشین از رامک گرفتیم تقریبا سر موقع تحویل دادن.ببینید رامک یا شرکت های وارد کننده از سود ک بدشون نمیاد.پس اونا مقصر نیستن اونا از خداشون هم هست ک سر موقع یا حتی زودتر تحویل بدن ولی مشکل شما وما وکلا ملتی ک ثبت نام کردن دولتمردان ***هستن.ن مدیران رامک وغیره.الان سانتافه تو کشورهایی ک شتر سواربودن زمانی ک ما هواپیما داشتیم.صد میلیونه.اینجا ده برابر.الان با قیمت پرایدایرانی ارابه مرگ.بهترین خودروهای دست دوم رو تو کشورهای حوزه خلیج فارس میتونیم بگیریم.اگراین غارتگران بزارن و سیاستو درست کنن همین سانگ یانگ رو ۳سوته با یک سوم قیمت این دزدان سرگردنه تو خود ایران میتونی بخری وسواربشی.التماس تفکر
مشهدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹اگر یک قطعه مکانیکی از خودرو مثلا پیستون جنس و ابعادش دقیقا مطابق نقشه طراحی شده اش باشد اصلا مهم نیست در کجا تولید شده چین و آلمان و آمریکا و ژاپن نداره و از یک کیفیت برخوردار هستند.
با همین منطق خودروسازها دنیا در چین تولید میکنند و بنز تولید چین و هندو آمریکا با آلمان فرقی نداره .
تعصب در خصوص علوم مهندسی جایگاهی نداره.
محمد ملکی
۲۱ فروردین ۱۳۹۹ساب با اون عظمتش ورشکست شد و GMدر شو تخته کرد سانگ ساینگ و این جور شرکتها که دیگه چیزی نیستن