سانگیانگ قصد دارد بهزودی پیکاپ کاملاً جدیدی را برای جایگزینی با مدل سالخوردهٔ اکتیون اسپرت راهی بازار کند. این پیکاپ جدید که رکستون اسپرت نام دارد، بر اساس نسل جدید اسیووی رکستون ساخته شده و در اصل نسخهٔ پیکاپ رکستون محسوب میشود. قرار است این پیکاپ جدید رسماً در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ در ماه مارس رونمایی شود اما حالا پیش از رونمایی رسمی، سانگیانگ یک تصویر از آن منتشر کرده است. رکستون اسپرت در خانهاش کرهٔ جنوبی با خودروهایی چون میتسوبیشی L200 و رنو آلاسکان به رقابت خواهد پرداخت.
همانطور که گفته شد، این پیکاپ بر اساس نسل جدید مدل رکستون ساخته شده و به همین دلیل در نمای جلویی کاملاً با برادر اسیووی خود یکسان است. سانگیانگ فعلاً یک تصویر از این پیکاپ منتشر کرده که نمای جلویی آنرا نشان میدهد اما چندی پیش تصاویر جاسوسی از رکستون اسپرت منتشر شد که در آنها نمای عقبی خودرو هم مشخص است. بنابراین، در قسمت عقب رکستون اسپرت همانند اکثر پیکاپها شاهد نمای تقریباً سادهای هستیم درحالیکه فرم چراغهای آن تا حدودی به مدل تیوولی XLV شباهت دارد.
طبق گفتهٔ رسمی سانگیانگ، این پیکاپ جدید در دو نسخهٔ ۵ متری و ۵.۴ متری عرضه میشود که انتظار میرود قسمت بار نسخهٔ ۵.۴ متری به میزان ۴۰ سانتیمتر کشیدهتر از اکتیون اسپرت باشد. فعلاً اطلاعات دیگری از رکستون اسپرت در دست نیست اما ازآنجاییکه این خودرو بر اساس مدل رکستون ساخته شده است، انتظار میرود در بازارهای اروپایی با یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی عرضه گردد. این موتور ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این پیکاپ کرهای بهصورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه خواهد شد درحالیکه یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسن و یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت مرسدس بنز نیز برای آن قابل سفارش خواهد بود. همچنین رکستون اسپرت در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد اما سیستم چهارچرخ محرک ۴-Tronic و قفل دیفرانسیل هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، هرچند رکستون اسپرت بر اساس اسیووی رکستون ساخته شده اما در تعلیق آن اصلاحاتی صورت گرفته است.
اسیووی رکستون هماکنون علاوه بر پیشرانهٔ دیزلی مذکور، با یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربوشارژ هم به بازار عرضه میگردد که انتظار میرود این موتور برای رکستون اسپرت در بازارهای آسیایی ارائه گردد. برخی از آپشنهای کلیدی و شناختهشدهٔ این پیکاپ جدید کرهای نیز شامل موارد چون چراغهای جلوی HID، دیلایت، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی، سیستم تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای، غربیلک فرمان چرمی، پوشش چرمی داشبورد، صندلیهای چرمی ناپا و تنظیم برقی صندلی راننده میشود.
سامان اذری
۱۴ دی ۱۳۹۶فکنم اینم نوع جدید پیکاپ سانگ یانگ هست که یه مدلش تو دوئل ها شرکت کرده بود و ضرفیت بارش 370 کیلو بود ??????
حامد
۱۴ دی ۱۳۹۶ولی عجب کابینی داره
فرامرز
۱۴ دی ۱۳۹۶درسته ۳۷۰ کیلو خیلی کمه ولی اعداد استاندارد و اعلامی کارخونه معمولاْ پایینتر از انتظار ماست. خیلی از تراک های آمریکایی مثل فورد اف۱۵۰ تو کلاس half ton قرار میگیرن و طبق گفته شرکت حداکثر ظرفیت حمل ۱۰۰۰ پوند (حدود ۴۵۰ کیلو) هست در حالیکه همون فورد بیاد ایران کمتر از ۳ تن باهاش بار جابجا نمیکنیم. البته اگه تراک شاسی یکپارچه داشته باشه (مثل وانت لوگان) خیلی بیشتر از عدد اعلامی کارخونه نباید ازش انتظار داشت.
Peyman
۱۴ دی ۱۳۹۶کابین و طراحی بیرونیش خوبه ولی ظرفیت بارش کمه .
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۶بنظرم رامک خودرو نسخه بنزینی چهارچرخمتحرکش رو بیاره ، خوبم تبلیغ کنه ، زیاد میفروشه!
البته بشتری که رامک خودرو به سود کم راضی باشه!
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۶به شرطی که *
F۲۲RAPTOR
۱۴ دی ۱۳۹۶این مدل مثه ریج لاینه ساختارش
یعنی که بر اساس کراس اور. ساخته شده
و شاسی مستقل نداره،به همین سبب امکان جداسازی قسمت بار و کابین نیست،
اگه ستون cماشینو یکم پهن تر میکردن
خشکل تر بود درون صورت دیگه نیاز به اون قطعه پلاستیکی بعد کابین نبود
GTA
۱۴ دی ۱۳۹۶شاسی رکستون نردبانیه ،
و فوق العاده صلبه ، پدرم نسل قبلش (2012) رو داشت ، ماشین خوبیه ، خصوصا که حس استحکام رو پشت فرمونش کامل منتقل میکنه.
F۲۲RAPTOR
۱۴ دی ۱۳۹۶پس چرا بدنه و کابینش یکپارچه س؟
NAVID۰۰۹۸
۱۴ دی ۱۳۹۶من اصلا دلیل خرید سانگ یانگو نمیفهمم
خدایی طراحی خودروهای سانگ یانگ مضخرفه
آدمو یاد چینیهای با کیفیت میندازه فقط همین
ولی طراحی داخلی این مدل خوب از آب در اومده
Wrx
۱۴ دی ۱۳۹۶خوبه اقا ☹️دیگه هرچی باشه از این کاپرا و لندمارک و فوتون بهتره ?البته
datsun
۱۴ دی ۱۳۹۶موتور و گیربکس ش بنزه یه سری اشتراکاتی هم با بنز m کلاس داره و روی پلتفرم مرسدس m نسل اول توسعه داده شده