سانگیانگ امسال در نمایشگاه ژنو کراساوور کانسپتی بنام XAVL را رونمایی کرد. این کراساوور کانسپت یک نمونهٔ هفتنفرهٔ است که به گفتهٔ سانگیانگ ظاهر یک کراساوور و کارایی یک مینیون را دارد. این کانسپت در بیرون مشابه دیگر کراساوورهای متوسط دارای ظاهری جعبهای شکل بوده که البته کمی چاشنی خشونت و آفرود نیز به آن اضافه شده است. در قسمت جلو تنها جلوپنجرهای بسیار باریک به چشم میخورد درحالیکه سپر عظیم خودرو بخش اعظمی از نمای جلویی را به خود اختصاص داده است.
در بخش بالایی دماغهٔ XAVL نواری از LEDها تعبیه شده است که نقش چراغهای جلو را بازی میکنند درحالیکه قسمت انتهایی کاپوت نزدیک به شیشهٔ جلو نیز با فیبر کربن پوشیده شده است. در پروفیل جانبی دستگیرهٔ درها بهصورت مخفی بوده و سقف نیز بهصورت شناور طراحی شده است که نمایی مدرنتر به خودرو میبخشد. در آینههای جانبی نیز از LED استفاده شده که روشنایی بیشتری را فراهم میکنند. چراغهای عقب هم از نوع LED هستند که در سراسر درِ صندوق کشیده شدهاند؛ اما یکی از عجیبترین سر اگزوزها را میتوان در سپر عقب این کانسپت دید که بسیار باریک و کشیده هستند.
هرچند نمای بیرونی کانسپت XAVL آفرودی به نظر میرسد اما سانگیانگ پیشرانههای نسبتاً کوچکی را برای آن در نظر گرفته است. سازندهٔ کرهای برای این کراساوور یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی و یک واحد ۱.۶ لیتری دیزل را ارائه کرده است که نیروی آنها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا اتوماتیک به تنها یک محور انتقال پیدا میکند.
سانگیانگ مشخص نکرده است که آیا XAVL به خط تولید راه پیدا خواهد کرد یا نه اما گفته است که از ایدههای آن در محصولات آیندهٔ شرکت استفاده خواهد شد. طراحی این کانسپت نیز هنوز هم تداعیکنندهٔ برخی از محصولات کنونی سانگیانگ است بنابراین جای تعجب نیست که از این استایل مخروطی شکل در ساختههای آیندهٔ این شرکت کرهای استفاده گردد.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۵رخ ماشین شبیه پوزه سگ اقای پتی بل است
peyman
۲۱ اسفند ۱۳۹۵باریک به سانگ یانگ
hrezzati
۲۱ اسفند ۱۳۹۵داشبوردش که رسما ب ام و ه
shahin
۲۱ اسفند ۱۳۹۵خیلی عجیبه! حتما یه جای کار اشتباه شده! مگه سانگ یانگ نیست؟ پس چرا خوشکله
Kamran cooper
۲۱ اسفند ۱۳۹۵دوستان دقت کنید که این نمونه کانسپته نه نسخه ی نهایی
به جز اون سانگ یانگ برای من به شدت برند قابل احترامیه چرا که به سرعت و کاملا هدفمند رو به جلو حرکت میکنه
هدف این خودروساز فراتر از بازار های آسیاییه این رو در چند سال آینده خواهیم دید
ناشناس
۲۲ اسفند ۱۳۹۵البته همین الان سنگ یانگ در برخی از کشورهای اروپایی مثل انگلستان حضور داره.
ناشناس
۲۲ اسفند ۱۳۹۵من کاری به طراحی سنگ یانگ ندارم، ولی خود ماشین هاش واقعا باکیفیت هستن. من الان 4 ساله که یه موسوی 6 سیلندر 84 دارم با 184 هزار تا کارکرد. واقعا ماشین باکیفیت و بی نظیریه. هم قیمت یه ال 90 اتوماتیک خریدمش، ولی واقعا نسبت به پولی که دادم راضی هستم. این ماشین بعد این همه مدت تا حالا هیچ ایراد اساسی پیدا نکرده. تازه صاحب قبلیش هم متاسفانه خیلی بد از این ماشین نگهداری کرده بود. اما واقعا حاضر نیستم حتی یه چرخش رو با خیلی از ماشینای حتی گرون تر از این، عوض کنم. حساب کنید این ماشین اون زمان گرم کن صندلی، سیستم تنظیم نرمی و سفتی کمک فنرها، و آینه الکتروکرومیک داشته. واقعا معنای واقعی این جمله که می گن فلان ماشین مرگ نداره رو درک کردم.
amin
۲۲ اسفند ۱۳۹۵الان این نمای جلوییش شبیه تیوولیه عیب نداره و دوستان کره ای پرست چیزی نمیگن اما اگر نمای جلوی تلیسمان و کولیوس شبیه به هم باشه میشه کپی برداری و عدم خلاقیت و نادانی رنو!!!!!!!!
احمد
۶ فروردین ۱۳۹۶سانگ یانگ شرکت سازنده تیوولیه و این خودرو