موتورسیکلتها بخش عمده از رقابت سالانه توریست تروفی (TT) را در جزیره «مَن» انگلستان تشکیل میدهد. با این حال، این موضوع باعث نشده که مارک هیگینز (Mark Higgins) که قبلاً سه بار برنده رالی بریتیش شده، مسیری را به طول ۶۰/۳۷ کیلومتر در یک سوبارو WRX STI نپیماید.
در طول رقابتهای ۲۰۱۶ از TT که یک هفته به طول انجامید، هیگینز با استفاده از یک نسخه اصلاحشده از سوبارو WRX STI رکورد جدیدی را به مدت ۱۷ دقیقه و ۴۰/۷۵ ثانیه در مسیر جزیره «مَن» ثبت کرد. وی در این دور، سرعت متوسطی برابر ۲۰۳/۱۵ کیلومتر بر ساعت داشت. این در حالی بود که تلاش قبلی هیگینز در سال ۲۰۱۴، رکوردی برابر ۱۹ دقیقه و ۱۵/۸۸ ثانیه و سرعت متوسطی به میزان ۱۸۸/۰۲ کیلومتر بر ساعت به جای گذاشت.
خودروی ۲۰۱۶ هیگینز از شرایط بهتر آئرودینامیک در بدنه برخوردار بود، اسپویلر جلو، لبههای کناری بدنه، سپر عقب و اسپویلر عقب بزرگتری داشت و همینطور از تایرهای ویژه مسابقات «بریتیش تورینگ» با عنوان «دانلوپ اسپورت مکس» استفاده میکرد. هیگینز پس از ثبت این رکورد میگوید:
فکر میکنم که قبل از اینکه کار را شروع کنم، سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت مانند یک رؤیا بود. تنها یک دور تمرینی رفته بودم و پس از اینکه فقط در دومین دورم، این کار را انجام دادم، در آسمانها سیر میکردم. هنوز هم جای پیشرفت بیشتری وجود دارد، بهخصوص از جانب خودم. چرا که همیشه چیز جدیدی از این پیست یاد میگیرم و همینطور شرایط خودرو نیز میتواند باز هم بهتر شود. شرایط برایم عالی بود. تنها مشکلی که در پنج شش مایل آخر با آن مواجه بودم، این بود که حشرات مانع دیدم میشدند؛ چیزی که باعث مشکلات بیشتری در قسمت آخر پیست شد. البته وقتی موتورسواران به طور مداوم آنها را بر روی کلاهشان دارند، من نمیتوانم در این مورد شکایتی داشته باشم.
برای آن که مقایسهای در این زمینه داشته باشیم، شاید بهتر است به رکورد موتورسیکلتها در TT اشاره کنیم که برابر ۱۶ دقیقه و ۵۸ ثانیه است؛ رکوردی که توسط مایکل دانلوپ (Michael Dunlop) با موتورسیکلت بامو S1000RR در سال گذشته ثبت شده است. «دانلوپ» در طول مسیر، سرعت متوسطی برابر ۲۱۳/۴۲ کیلومتر بر ساعت داشته است.
[دانلود ویدئو]
مصطفی
۱۹ خرداد ۱۳۹۵فوق العاده بود کیف کردم.
چی می رفت …
احمد باقری
۱۹ خرداد ۱۳۹۵خیلی باحال بود. رکورد کم نظیری است.
داج توماهاک
۱۹ خرداد ۱۳۹۵سوبارو خودروساز موفق ژاپنی.واقعا دمش گرم
یاسین
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ممنون جناب انیس حسینی.ای جانم سوبارو سامورایی،ژاپنی،گلوله،هرچی بگی کم گفتی.یادمه اولین بار که با اصطلاح رالی آشنا شدم،بهم سوبارو رو نشون دادن یادمه نیست کدوم مدلش بود ولی آبی رنگ با نقوش زرد طلایی و چراغای عقب بزرگ و همین طور رینگ هاش هم طلایی رنگ بود و باله عقب بزرگی داشت و جلو پنجرش مثه فورد فستیوا و میتوبیشی لنسر دهه ۹۰بود.کهمتأسفانه در برهه زمانی بدی به بازار ایران عرضه گردید!
وحید سوبارو
۲۰ خرداد ۱۳۹۵من عاشق سوبارو هستم چرا تو ایران فقط یه مدل هس اصلا با استایل سوبارو حال میکنم کلی
سوبارو عالییییییییه