۹۳ نشان دهندهی تعداد ماههای متوالی افزایش فروش سوبارو در آمریکاست. یک رقم فوقالعاده احساسبرانگیز که سرانجام به پایان خود رسیده است. این خودروساز ژاپنی در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ فروش ۵۱,۶۵۹ دستگاهی در آمریکا داشته که افت ۹.۴ درصدی نسبت به سپتامبر ۲۰۱۸ را نشان میدهد. اگرچه خاتمهی یکی از بهترین رکوردهای دنیای خودرو موضوع ناراحت کنندهای محسوب میشود اما سوبارو اعلام کرده دلیل اصلی این افت فروش به وجود سه روز کمتر فروش در مقایسه با سپتامبر سال پیش مربوط میشود.
علیرغم اینکه فروش سوبارو در ماه پیش میلادی کاهش یافته اما فروش ابتدای سال آن تاکنون هنوز هم ۴.۴ درصد بیشتر از ۹ ماه مشابه سال پیش میباشد. با فروش رکوردشکن ۵۲۵,۳۲۹ دستگاهی از ماه ژانویه تا سپتامبر، سوبارو مطمئن است که ۲۰۱۹ یک سال رکوردشکن دیگر برایش خواهد بود که آنهم به خاطر تلاشهای عالی نمایندگیهای این خودروساز میباشد.
مدیرعامل سوبارو در آمریکا گفته است:
به دلیل افت فروش سریع نسل پیشین لگاسی و اوتبک، فروش سالانه و ماهبهماه ما پس از ۹۳ ماه پیاپی به پایان خود رسید. ما به دنبال افزایش فروش خود در ماه اکتبر بوده و میخواهیم در سال جاری به میزان فروش ۷۰۰ دستگاهی دستیابیم که آنهم نشان دهندهی رشد فروش پیاپی به مدت ۱۲ سال خواهد بود.
آخرین باری که سوبارو با کاهش فروش خود مواجه شد به نوامبر سال ۲۰۱۱ مربوط میشود که فروش ۱۷,۶۵۷ دستگاهی داشت. این میزان فروش به معنی افت ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال پیش از آن بود. برای مقایسه بد نیست بدانید سوبارو در سپتامبر ۲۰۱۹ فروش ۱۳,۴۲۱ دستگاهی برای فارستر داشته درحالیکه کل فروش سال ۲۰۱۱ آن همان ۱۷,۶۵۷ دستگاه یاد شده بوده است. همچنین باید دانست تمامی محصولات این شرکت ماه پیش با افت فروش مواجه بودهاند و این میزان برای خودروی اسپورت BRZ بیشترین مقدار بوده است. سوبارو تنها ۱۱۱ دستگاه از BRZ را به فروش رسانده که افت ۶۰.۹ درصدی نسبت به سپتامبر سال ۲۰۱۸ را نشان میدهد.
فرید
۲۰ مهر ۱۳۹۸چرا سوبارو به ایران نمیاد؟
حتما قیمت مناسبی هم داره که فروشش خوبه.
MOHAMAD.n.r
۲۰ مهر ۱۳۹۸سوبارو خودروهاش فوق العاده هستند و اکثرشون هم(به جز brz)چهار چرخ محرک هستند(به صورت پایه).
خدا لعنت کنه سیف خودرو را که نماینده سوبارو شد ولی اون جور که لایق سوبارو بود کار نکرد. و الان هم کارش کشیده به چینی و بیسو و…
احمدرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۸سوبارو عشقه
کیفیت خوب رو بایدم خرید
اگه ایران میومد حتمن فروشش با توجه به قیمت جهانیش و امکاناتش خوب میشد ولی حیف
لامصب ماشیناش انگار آدمن و شخصیت دارن
ماشیناش به آدم پرستیژ خاصی میدع
meysam
۲۰ مهر ۱۳۹۸.
خودروساز خوبیه. حمایت تویوتا هم پشتشه و قراره تبادل تکنولوژی با تویوتا داشته باشه که آینده خیلی خوبی رو براش رقم میزنه.
علی آقا
۲۰ مهر ۱۳۹۸حدود 20 سال پیش داماد ما یه سوبارو ایمپرزا (یا لگاسی) سبز رنگ قدیمی داشت (مال قبل از انقلاب بود). مقایسش میکردیم با پیکان خودمون و همه چیزش برامون عجیب بود…
بر خلاف پیکان، فن رادیاتور سوبارو اون موقع برقی بود.
ماشین سدان 4 درب بود اما درها قاب شیشه پنجره نداشتن (مثل ماشینای اسپرت امریکایی). وقتی شیشه پایین بود و درب رو باز میکردی خیلی جالب بود.
دیفرانسیل جلو بود و صندلی عقبش از پیکان جادارتر.
ترمزهاش دوکاناله بودن (فکر کنم پیکان تک کاناله بود، مطمئن نیستم).
موتورش باکسر بود یعنی 4 سیلندر با زاویه 180 درجه که در عین نرم کار کردن صدای خاصی داشت. مصرف سوختش هم خیلی کمتر از پیکان بود. هنوزم موتورهای سوبارو همینطوری هستن.
ماشین جالبی بود تو خانواده ما.
datsun
۲۰ مهر ۱۳۹۸احتمالا یه مدل دیگه بوده لگاسی و ایمپرزا تاریخچشون به قبل از انقلاب نمیرسه