سوبارو برنامههایی برای الکتریکی کردن مدلهای کنونی دارد و از سویی نیز سرمایهگذاری رکوردشکنی در بخش تحقیق و توسعه خواهد دارد.
سوبارو بجای اینکه خودروی تمام الکتریکی جدیدی را طراحی کند، به سوی نصب قوای محرکه روی محصولات کنونی خود حرکت میکند. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با بلومبرگ این سخنان را بر زبان آورده است.
مدیرعامل شرکت گفته این حرکت همچنین به سوبارو اجازه خواهد داد تا نیازمند همکاری با خودروساز دیگری نباشد.
این استراتژی در تضاد با روش بسیاری از خودروسازان از جمله مرسدس است. این کمپانی آلمانی زیربرند جدیدی با نام EQ ایجاد کرده تا خودروهای الکتریکی جدید خود را برای رقابت با کمپانی تثبیت شدهی این حوزه نظیر تسلا تولید نماید.
البته مدیرعامل سوبارو مزیتهایی را دربارهی استفاده از یک تک برند میبیند:
اگر مدل جذابی از سوبارو وجود داشته باشد، برای مثال کراس اوور XV، و اگر یک مشتری در پکن بخواهد این خودرو را بخرد اما تنها اجازه داشته باشد خودرویی الکتریکی خریداری نماید، در صورت عدم وجود نسخه الکتریکی نخواهد توانست آن را بخرد. ایجاد انتخاب یک خودروی الکتریکی به این معنی است که مصرفکننده هنوز هم میتواند همان سوبارو را داشته باشد.
سوبارو در حال حاضر اولویت خود را بجای دیگر تکنولوژیها مثل رانندگی خودران به الکتریکی سازی داده و برنامههایی برای عرضهی مدل پلاگین هیبریدی تا سال آینده دارد. اولین خودروی تمام الکتریکی این کمپانی نیز برای عرضه تا سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.
توضیح: تصاویر به کانسپتهای سوبارو تعلق دارند.
#ali.m#
۸ خرداد ۱۳۹۶وقتی به کانسپت های سوبارو نگاه میکنم میتونم پیشرفتشون رو ببینم واقعا زیبا هستن.